Homegame NL 5/10 DKK - KK preflop

#1| 0

En hånd jeg har tænkt en del over bagefter, og gerne vil høre PN's mening om.

Vi har siddet og spillet før under og efter Kessler kampen og vi kender alle hinandens spil. Spillet har været 6-handed for det meste men er 5 handed da hånden udspiller sig.

Villain, er normalt ret LAG, og spiller sædvaligvis meget rollercoaster poker hvor det går op og ned, og har i aften været på noget af en heater, og ramt alt. Har siddet og drukket nogle shakers, og skal i byen bagefter.

Hero spiller normalt til den stramme side, og ses muligivis som værende lidt weak af villain. Tror ikke villain har den store respekt for heros spil. Er ikke normalt cash spiller, men har spillet en del med spillerne i dette game, både cash og mindre tours)

Forud for hånden er hero først bustet i et spot hvor jeg ikke kunne lægge AA på floppet i en trevejs pulje med en shortie der skubber ind og et isoraise fra villain på et Q56 flop.

Kort efter (og kort før hånden) dobler hero op igennem villain da hero flopper K høj flush. (Villain siger han laver to par på river)

Spillet er 5/10 (DKK) og vi spiller 5 handed.

HERO er i BB (stack ca. 3K)
VILLAIN har stradlet til 20. (Stack ca. 5K)
1 x fold
Dealer caller 20
SB folder (mener jeg)
HERO Raiser til 100 med KK
VILLAIN Reraiser til 345
Fold til HERO

Jeg er ikke i tvivl om at jeg vil reraise igen. Villain kan have hvad som helst, og jeg har ikke lyst til at spille ude af position og uanset floppet vil jeg have svært ved at vide hvor jeg står.
HERO raise til 1000 (OK?)
VILLAIN (næsten insta) ALL IN
HERO ???

Hero's tanker i spottet begrænser sig mere eller mindre til: Det er sgu for sygt at/hvis han har AA i sin stradle. især når jeg har konger ...

Jeg har gjort nogle flere tanker bagefter, men dem venter jeg lige med, til jeg har set nogle kommentarer.


25-04-2010 15:16 #3| 0

Når du 4-better der med KK, kan du ikke folde til hans allin.

Call og UL hvis han viser AA :-)

25-04-2010 15:19 #5| 0

SNAP-call. Vi må og kan ikke smide KK i et homegame mod aggro villain. Heller ikke for 3 BI. Har han AA er det tuff luck, og så giver han nok en Shaker i byen :) Du ser dog ofte AK, QQ, JJ (KK) og så random par og skrald, som Villain spiller smart med.

25-04-2010 15:20 #8| 0

Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det kan være andet end et snapcall.

Hele din beskrivelse af ham, hans opfattelse af dig, han har lige doublet dig(tabt en stor pot), han gir den gas inden byen.

instapumpfistcall.

Lige en lille ekstra ting, i de games jeg har spillet, der insta skubber folk oftes QQ AKish hænder, hvor i mod de tager sig lidt tid med AA KK.


25-04-2010 15:29 #11| 0
Lige en lille ekstra ting, i de games jeg har spillet, der insta skubber folk oftes QQ AKish hænder, hvor i mod de tager sig lidt tid med AA KK

Mit problem i spottet, som jeg har tænkt over bagefter: Jeg er sikker på at Villain godt kan sætte mig på en kæmpe hånd. Jeg tror ikke han tror jeg spiller som jeg gør med hverken AK og dårligere end, og måske endda ikke engang QQ, hvilket han nok også har ret i. Og så går der jo level thinking i den (især i bakspejlet) Prøver han at få mig til at folde en hånd, jeg ikek burde kunne folde, eller kan det kun være for value med AA ...
25-04-2010 15:31 #12| 0

Klamt 300BB dyb. Men, hvis du ikke vil have skillingerne ind, skulle du have kaldt de 345, og spillet poker herfra, selvom det også er et klamt spot.

Du kan selvfølgelig folde, og sige at du kun mistede 100kr på KK, men I don't like med mindre villain var den strammeste nit ever, og det er han tydeligvis ikke.

Ved ikke om man som Pow9199 kan sige at det er et 150BB eff stacks spot pga straddlen. Hvis "ja", så er det selvfølgelig et spot hvor vi altid kommer ind.

At villain måske er lidt semitiltet fra den hånd du dobler gør også dette til et let beslutning. Lyder dog som en hånd hvor du tænker lidt for resultatorienteret (antager at han havde AA).

25-04-2010 15:33 #13| 0

Angående stradlen, så er den ikke fast, og ikke alle gør det, så jeg mener det er lidt forkert at tænke det som 150BB stacks. Der bliver nok stradlet 1-2 gange pr. runde maks.

25-04-2010 15:57 #15| 0

Han ser dig som weak, ergo regner han med du folder ret mange hænder. Han er selv aggressiv og føler nok han kan ramme alt denne aften.

Kan ikke se hvordan du ikke kan snap-calle den.

25-04-2010 15:58 #16| 0

Bare fordi alle ikke straddler så er det stadig hvad der svarer til 130BB effektivt. Det kommer an på pottens størrelse preflop. Og snap obv.

25-04-2010 16:00 #17| 0

Som razga også obv., bare det at du seriøst overvejer at folde k,k viser jo at movet er genialt(mener du snapfolder vel q,q og ak så?)..

25-04-2010 16:17 #18| 0
bare det at du seriøst overvejer at folde k,k viser jo at movet er genialt(mener du snapfolder vel q,q og ak så?)

Det er jo der der går level thinking i den. Hvis jeg folder de nævnte hænder, så skal han jo ikke gøre det med AA. Og hvis han ikke gør det med AA, så skal jeg jo ikke folde. Men hvis jeg ikke skal folde, så skal han jo gøre det med AA ....

Men som nævnt, så tænkte jeg hvad der stod i OP, og sagde så call. Villain har naturligvis AA, men når han skal knække mine esser , så skal jeg også knække hans og der falder en dejlig spar konge på turn. Ship 6 K pot.

Men vi snakker en del om hånden bagefter, og jeg får med andre ord at vide at jeg er en donk der ikke kan folde, når jeg kun kan være bagud, for han laver ikke det move med lort eller QQ eller noget som helst der ikke har mig slået. Jeg overvejer så om det er fordi jeg mest spiller tours og ikke cash, at jeg kalder 200 BBs i et spot, hvor jeg måske 9/10 gange er crushed. der var bred konsensus blandt de andre spillere om at den skulle foldes.

Så det var hverken et level eller resultatorienteret.
25-04-2010 16:21 #22| 0

Giv mig et sæde i det game, hvis det er generel konsensus...

25-04-2010 16:21 #21| 0

Kan du skaffe invites til det spil der? ;) Lyder til det næsten er værd at smutte på et fly fra malta til dk.

25-04-2010 16:22 #23| 0

@skrubtyren

Get in line ...

25-04-2010 16:23 #24| 0

lol - der kommer tydeligvis ikke til at mangle spillere til næste game :)

25-04-2010 19:22 #25| 0

@OP

Flatter villain nogensinde dit 4bet og spiller en pot på 2k med 2k eff bag?

25-04-2010 20:13 #27| 0

I skal være hjertens velkomne til at sende pokalen for pokernets dummeste post, hvilket der åbenbart er bred enighed om. Jeg var i situationen ikke noget der ligner tæt på at folde, selvom jeg ikke laver et Phil Helmuth insta-vælte-stakken-ind-potten-call, så er tænker jeg kun et par sekunder inder jeg kalder. Det var først bagefter jeg blev i tvivl om jeg skulle have tænkt mere over det og om et fold burde kunne komme på tale.

Nu postede jeg i analyse forummet, og havde optimistisk/naivt nok forventet at det rent faktisk var muligt at analysere eller debattere situationen. For set i bakspejlet, så har jeg faktisk ret svært ved at sætte Villain på en hånd han kan spille på den måde ud over den han har. Alternativt så kritik af mit fourbet eller størrelsen her af. Men ok, hvis konsensus er at man altid går død i et sådan spot, ja så er det vel bare det.

Men jeg er sikker på i alle sammen er velkommen til vores klubaftner :-)

25-04-2010 20:17 #28| 0

@Kirk

Det vil jeg faktisk ikke afvise at han kunne finde på. Men er pointen at hvis han ikke gør, så laver jeg min KK om til et bluff eller hvad?

25-04-2010 20:21 #29| 0

@ JoakimBL

Problemet er at du analyserer totalt akavet. I stedet for at tænke om du skal lave 2nd nuts om til et bluff ved at 4bette preflop/"raise for information," så du kan folde til et all-in, så overvej om det er det smarteste at 4bette ham preflop, hvis du kun mener han shover med AA. Drop ALT om level thinking i homegames, hvor der er alkohol involveret.

Call hans 3bet og spil poker postflop, hvis du mener han kun 5bet shipper AA preflop og aldrig kun caller dit 4bet.
Eller 4bet lavere så du tvinger ham til at have en callingrange. 800ish ser fint ud.

Du må hvert fald aldrig, aldrig, aldrig nogensinde 4bet committe 1/3 del af din stack preflop, hvis du nogensinde er i tvivl om, at det er andet end et snapcall med KK.

25-04-2010 20:25 #30| 0

@Joakim

"Det vil jeg faktisk ikke afvise at han kunne finde på. Men er pointen at hvis han ikke gør, så laver jeg min KK om til et bluff eller hvad?"

Ja, hvis han aldrig flatter dit 4bet, og du seriøst vil overveje at folde til et skub. I så fald kan du ligeså godt have 72o her, da den aldrig kommer til floppet...

Og så er det i øvrigt et frygteligt 5bet-shove af villain, hvis hele sjakket (inkl ham selv) mener at han kun gør det med AA, og at du bør folde KK. Hvad forventer han så at få værdi fra? Weird... Virker som en meget resultatorienteret diskussion I har haft efter hånden.

25-04-2010 20:41 #31| 0

Jeg vil godt lige understrege igen, at det først er i bakspejlet at jeg på nogen måde overvejer om et fold skulle kunne findes frem. Umiddelbart tror jeg nok jeg ville spille hånden præcis lige sådan, skulle jeg spille den igen. Men jeg synes ikke det var nogen skade til lige at checke om jeg var helt væk, eller om det er ok spillet.


Og så er det i øvrigt et frygteligt 5bet-shove af villain, hvis hele sjakket (inkl ham selv) mener at han kun gør det med AA, og at du bør folde KK. Hvad forventer han så at få værdi fra? Weird... Virker som en meget resultatorienteret diskussion I har haft efter hånden.

Jeg er helt enig, og det var også mit argument bagefter. Modargumentet som blev brugt var at potten var stor nok og han bare ville tage den ned ... Hvilket jeg synes er helt væk

25-04-2010 20:55 #32| 0

"Hero's tanker i spottet begrænser sig mere eller mindre til: Det er sgu for sygt at/hvis han har AA i sin stradle. især når jeg har konger"

Woot? :S

25-04-2010 21:07 #33| 0

Invite me to!! pls.

Men fair nok du tænker over hånden, dog kan man bare ikke folde KK her altså, du reraiser til 33% af din stack, så folder vi ikke her, vi er jo aldrig HELT døde preflop.

25-04-2010 21:44 #34| 0

Lad os opsummere fakta:

- 150bb effektive stacks
- vi har KK preflop
- drunken homegame
- villain er LAG
- vi får 1:2 pot odds på et call

Hmmm, post i Bad Beats næste gang...

Jørn

25-04-2010 21:50 #35| 0

@thyssen
Han vandt jo hånden:)

25-04-2010 22:00 #36| 0

Thyssen, jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Havde jeg tabt hånden havde jeg også bare sagt GG, og bandet over et sygt setup, og holdt et par ugers pause. Det var meget mere det faktum at jeg blev kaldt en donk og kritiseret for mit spil bagefter der gjorde jeg blev i tvivl. Syntes jo i princippet jeg spillede hånden fint. Jeg værdsætter dog dit input som understreger at dette bare er et standard spot og der ikke er mere at tænke over.

25-04-2010 22:06 #37| 0

Jeg gider ikke til at læse kommentarer igennem, men det her er sgu det letteste fold i verden for Villain har altid AA. En ting jeg ofte ser folk gøre, er at overspille en marginal hånd som KK i en drunken homegame for 150bbs mod en LAG villain PF.

25-04-2010 22:12 #38| 0

Desuden så taler det, at vi har KK ganske meget for et fold da vi blokker for AK så derfor er AA meget mere sandsynligt.

Derudover er der mange folk der har folded og hvis man lige stopper og op tænker sig lidt om, kommer man hurtigt frem til den snedige konklusion, at de er mere tilbøjelige til at spille hænder der indeholder et A end andre hænder og eftersom de har folded mindsker det sandsynligheden for at de har folded et A, og dermed forøges sandsynligheden for at Villain har AA.

25-04-2010 22:13 #39| 0

level?

25-04-2010 22:28 #41| 0

@Djow

Errr what. Det er nok den ringeste analyse længe IMO.



Vi er måske bagud pre-flop, men hvis vi havde foldet, havde vi jo ikke vundet hånden.
Som Howard Lederer siger: "It's un-cool to fold the winning hand pre-flop. Mucking the loosing hand is +EV".

Poker har flyttet sig siden 2004 M8.

25-04-2010 22:41 #42| 0

Sarkasme er svært at udtrykke på skrift, men jeg tror nu, at det er det Djowgern forsøger :)

25-04-2010 22:42 #43| 0

par ugers pause efter KK vs AA :D
awesome tråd

25-04-2010 23:00 #44| 0
Det er sgu for sygt at/hvis han har AA i sin stradle. især når jeg har konger ...
26-04-2010 00:11 #45| 0

fold preflop vs ai er måske er mest +ev

hvis det er tilfældet er din fejl, at du 4bettede i første omgang uden at tænke på hvordan villain ville reagere på det og hvad det betyder for videre forløb i hånden.
fordi du skal self ik smide 1/3 af din stack ind for siden at folde kk preflop.
hvis villain er kompetent er han godt klar over at du er rigtig rigtig stærk når du 4better op til 1000 her, hvilket nok gør at han ik rester hænder som AK,qq,jj,tt,aq, men spiller postflop poker med dem.



26-04-2010 00:28 #46| 0

@JoakimBL

Det er helt standard for tabende spillere at svine modstanderen til når de taber (uanset om vedkommende lavede et godt call eller skidt call). Jeg bliver altid i godt humør når jeg får en sviner i chatten eller live:

- jeg ved nu med 100% at spilleren er tabende
- jeg ved nu at vedkommende med stor sandsynlighed er på tilt og at jeg med en velvalgt kommentar kan fyre op under vedkommende :)

Jørn

26-04-2010 00:32 #47| 0

@thys

Man kan godt svine og være vindende :D

26-04-2010 00:42 #48| 0
Thyssen, jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Havde jeg tabt hånden havde jeg også bare sagt GG, og bandet over et sygt setup, og holdt et par ugers pause. Det var meget mere det faktum at jeg blev kaldt en donk og kritiseret for mit spil bagefter der gjorde jeg blev i tvivl. Syntes jo i princippet jeg spillede hånden fint. Jeg værdsætter dog dit input som understreger at dette bare er et standard spot og der ikke er mere at tænke over.

Hvis villain siger det er et sygt call, kan du jo spørge om han shover ai for at splitte potten mod dig, for hvis KK er et ringe call, så er det faktisk også et dårligt shove af ham, når kun den sidste AA kan calle...
26-04-2010 01:50 #49| 0

Jeg håber du tabte hånden når du laver så sick et slowroll :(

26-04-2010 01:57 #50| 0

Reverse?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar