HJÆLP - MTT 5-30$

#1| 0

Kan ikke helt greje den, har problemer i de første stadier af tour.
Situationen er for det meste mtt tour, 300-600 spillere, start stack 2000 og blinds starter ved 10/20.
Mit spil her er tight-agro som virker godt for mig. Men der opstår situationer hvor jeg bliver nød til at stille spørgsmålstegn til det.
Ved bordet er der i dette stadie 2-3 tighties, 4 loose-passive, og 2 loose-agro.
Samler Ak op i første pos. Mine tanker er at et standard raise til 80 ved dette bord kun vil fungere som en pot sweetner hvor hvor jeg nok står overfor 4-6 limpere plus et evt raise fra en af de 2 maniacs og er dårlig pos efter flop. Det ender med et overbet 180-220, jeg får mine 2 maniacs med i hånden hvor den ene sidder i big blind og denne anden på knappen. Floppet rammer 895, ikke godt for mig. Har ingen anelse om hvad jeg er oppe imod. Kan være a-xs,k-xs,q-xs any suited connector eller bare connector, eller bare en eller anden random handsker som kan ramme en del af floppet.
Nå men da det jo ikke er en analyse jeg leder efter, men mere en strategi til det før omtalte bord.

Scenariet er somsagt ak i første position, på et meget fuldt og aktivt bord:

Standard raise - medfører et crowded flop og handsken mister en del værdi eller hvordan. (selvfølgelig ikke hvis den rammer stort, men er ikke inde i en god periode:( )

overbet - får mine 2 manicas med, men kan på ingen måder sætte dem på en range, mit overbet gør at jeg invistere alt for meget på et misset flop for info. Et info bet her mener jeg skal have en betydelig størrelse.

All in - Hmm 2000 for at tage 30 ned... En af mine maniacs mener at være 5/3 dog er helt ok og han rammer. Eller ender med at være oppe imod et par af enhver størrelse.

Call - og se hvordan runden udarter sig

fold - er dette en mulighed ????

Nå men håber på lidt Konstruktivt feedback, og mit problem er udførligt nok beskrevet.
på forhånd tak.



14-11-2008 09:12 #2| 0

Jeg siger selv 4-5 x BB...!
Lad være med at investere mere så tidligt i touren, da den så bliver svær at slippe, hvis der pludselig ligger $800 i potten på et flop som du semi-rammer!

Du nævner selv at du skal spille OOP postflop!

Lyder som om mange af problemerne med at spille hånden, opstår i dit eget hoved...du ved godt hvordan den bør spilles, men fordi du oplever negativ varians, bliver du i tvivl, dvs. du spiller ikke bare mod de andre, men også mod dig selv! :)

Call eller fold? Damn, du må være inde i en dårlig periode...! Op på hesten igen, makker! ;)

14-11-2008 13:55 #3| 0

Synes du skal folde, og så sætte dig ved et af mine borde på stars!



Hvis ikke du tør se et flop med AKs så spiller du for højt limmit, eller også er du på noget omvendt tilt. Der er 2 hænder du frygter og du spærrer endda lidt for dem, så du må simpelthen ikke være bange.

Et call, synes jeg er noget snavs, men hvis der bliver raiset bag dig kan du skubbe og måske tjene lidt på at folk folder, eller du vinder et flip (men jeg ville altså ikke gøre det ret tit)

Selvom det ikke altid føles sådan så er det faktisk modstandernes dårlige calls du i længden tjener penge på, og hvis du sidder ved et bord hvor nogen ALTID kalder 4BB UtG med en random hånd så skal du altså nok tjene penge i længden.

Synes du spiller fint, er I en 4-5 mand der ser floppet og rammer du ingen ting skal den bare muckes, men i længden skal der nok komme penge

15-11-2008 16:10 #4| 0

Tak for de 2 svar.
Og er igen kommet til fornuft... Den negative varians havde krammet på mig, og jeg var meget i tvivl om hvordan poker egentlig skulle spilles... he he..

Men var/ er måske stadig inde i en periode hvor jeg virkelig oplever hvad negativ varians er... og prøvede lige at komme ud med mine frustrationer inden tiltet igen æder rullen... :(

men har spillet mindre og under normale limit på det sidste... så variansen æder ikke så meget heldigvis...

18-11-2008 06:09 #5| 0

Bet standard og fold til yderligere action - hvis du misser floppet. Måske bluffer de dig af den bedste hånd - men AKs oop er svær (og ret dyr ofte) at spille på de første mange levels.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar