Hjælp til selvangivelsen for 2009

#1| 0

Hej alle

Jeg har søgt i arkivet for at finde en tråd, der besvarer mine spørgsmål, men har ikke kunnet finde det. Beklager på forhånd hvis jeg har overset en der kunne og dermed spildt jeres tid...

Jeg skal have selvangivet for 2009 og via vejledningen på SKATS hjemmeside fundet frem til at jeg skal anvende selvangivelsen for udenlandsk indkomst. Mit overskud kommer fra spil på PokerStars og FullTilt.

Mine spørgsmål/ting jeg gerne vil have bekræftet er korrekt, såfremt nogen ved det :-) :

1) Rubrik 401. Fra hvilket land er vel bare U.S.A?

2) Rubrik 402. Periode for ophold i udlandet. Man har jo så ikke opholdt sig i udlandet, men skriver man bare fra 01.01.2009 - 31.12.2009 og så måske i parentes "poker"?

3) Rubrik 403. Er du socialt sikret i DK er vel et ja?

4) Rubrik 404. Udfyldes vel bare slet ikke, da der ikke er tale om lønindkomst?

5) Mit overskud skriver jeg i rubrik 418 og underskriver selvangivelsen. Hvor kan jeg se hvilket skattecenter den skal indsendes til? Jeg kan ikke gøre ovenstående via tastselv vel?

På forhånd tusind tak for hjælpen!!!

28-04-2010 17:36 #2| 0

Skriv det under anden personlig indkomst uden AM-bidrag, så kommer du ikke galt afsted og din samvittig vil være OK.

28-04-2010 17:44 #3| 0

1) Ja (tror da at udbetalingen kommer derfra, men det får ingen betydning i dette tilfælde)
2) Nej - du har ikke haft ophold i udlandet (du bor vel i DK?) - du skal bare undlade at skrive noget
3) korrekt
4) Korrekt
5) korrekt - du skal bare indsende det til dit lokale skattecenter, men du kan faktisk sende det til hvilken som helst af dem. Tastselv kan ikke anvendes til denne type indkomst.

28-04-2010 18:24 #4| 0

se evt:
www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1816971

Jeg er ikke 100% sikker på hvilket land det skal skrives under, men vil tro det er der hvor pokersiderne har licens dvs.

Pokerstars: Isle of Man
Full Tilt Poker: Canada

29-04-2010 12:33 #5| 0
OP

Mange tak for hjælpen. Jeg vil nu gøre som der står i vejledningen på skats hjemmeside, når nu vejledningen ligger der. Har folk der allerede har selvangivet ikke brugt selvangivelsen for udenlandsk indkomst??

29-04-2010 12:43 #6| 0

Der er rigtig mange, der ikke aner, at de skal bruge den blanket. Og du skal udfylde en for hver land indkomsten kommer fra. Er udbetalingerne fra henholdsvis Isle of Man og Canada, skal du udfylde en for hver af dem.

29-04-2010 13:14 #7| 0
OP

Det er der sikkert. Men det er jo klokkeklart angivet i SKATs vejledning at man skal bruge dem. Jeg laver en for henholdsvis Isle of Man og Canada. Tak for hjælpen :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar