Hjælp til PowerPoint 2003

#1| 0

Jeg kunne godt tænke mig at lave en præsentation ved hjælp af PowerPoint. Jeg har dog aldrig benyttet mig af programmet før, og er derfor komplet blank mht. brugen af det.

Jeg har set nogle tutorials på Youtube for at komme i gang, og det har også hjulpet mig et godt stykke hen af vejen.

Jeg kan dog ikke få billederne til at skifte når jeg trykker F5, for at se mit dias show. Jeg har både prøvet at trykke på mellemrums tasten og klikke på musen, men det bliver bare ved det første billed.

På en af de videoer jeg har set, kommer der en menu frem når man kører pilen ned i bunden af skærmen. Denne menu kommer heller ikke frem hos mig.

04-10-2012 18:33 #2| 0

F5 er kun til at "starte" dit diasshow. Når du har trykket på F5 skulle dit slide gerne fylde hele skærmen/projektorbilledet.

Herefter burde du kunne benytte dig af musen, space eller piletastene til at bladre mellem de forskellige slides og starte eventuelle animationer.

Hvis du ikke er i diasshow burde du kunne benytte dig af piletastene.

Smid eventuelt link til den tutorial med menuen der kom frem.

edith: goolede lige lidt. Måske dette kunne være løsningen: www.pptfaq.com/FAQ00426_Can-t_run_slideshow_-_screen_show_won-t_start-_Icon_appears_on_task_bar.htm

Redigeret af aLETman d. 04-10-2012 18:37
04-10-2012 18:49 #3| 0
OP

Som jeg skriver så sker der ikke noget når jeg benytter musen eller space (som hun gør i videoen.

PowerPoint tutorial

Se 11 min inde i videoen

04-10-2012 18:58 #4| 0
OP

Ok så fandt jeg ud af hvad jeg havde gjort galt. Takket være aLETman's link blev jeg en smule klogere.

Jeg har en ekstra skærm tilsluttet (når jeg bruger min fly simulator) men den var ikke valgt som den primære skærm.

Dog havde jeg valgt under Diasshow/indstil diasshow. Gennemses ved kiosk (fuld skærm. Så snart jeg ændrede det til Præsenteret af en taler (fuld skærm, virkede det som det skulle.

Så man skal altså ikke pille ved noget, før man har sat sig lidt ind i det.

Tak for hurtigt svar aLETman.

Redigeret af Rubino d. 04-10-2012 18:59
04-10-2012 19:25 #5| 0
OP

Jeg er dog stødt på et andet problem. Jeg skal f.eks. have et bestemt dias til af blive vist i x antal sekunder og derefter selv skifte til det næste dias som så først må skifte ved tryk på mus eller space.

Jeg har lige nu tre slides jeg arbejder med. A, B og C.

A skal skifte til B når jeg trykker på mus eller space. (dette virker)
B skal stå på skærmen i x antal sekunder, og så skifte til C. (dette virker ikke)

Når jeg vælger slide B kan jeg ude i højre side vælge hvordan det skal skifte. Her har jeg under "Fremfør dias" valgt 5 sekunder, for at se om det virker. Men billedet bliver bare stående på skærmen, og skifter først når jeg trykker space.

04-10-2012 20:57 #6| 0
OP

Problemet er løst.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar