Hjælp til netværk - opsætning af bla nighthawk AC1900

#1| 0

Har rodet med det her i 2,5 time nu, og er ikke ligefrem en netværkshaj + mine googleskills fejler i dag, så jeg håber der er en der kan hjælpe :)


Normalt indtil i søndags: Vores kabel/signal kommer ind på 1. salen til vores modem, og herfra har vi et lan-kabel til at gå nedenunder til vores netgear nighthawk AC1900 router. Den har 2 wifi kanaler (eller hvad hedder det?) og et lan kabel over i en computer.


Det har indtil et lynnedslag i søndags fungeret perfekt, men har nu fået nyt modem (cisco technicolor) og nu virker det ikke mere som før.


Fra modem til computer er der ikke noget problem, men når jeg sætter kablet fra modem til nighthawk er der ingen forbindelse.


Kan der være noget futtet af i routeren? Er det en eller anden dum setting jeg har misset?


Jeg har både været i settings for modemmet og routeren, men kan sq ikke finde ud af det...

Redigeret af gregisme d. 02-08-2017 17:29
02-08-2017 20:23 #2| 0

Har du sat dit modem til at køre i bridge-mode?

02-08-2017 20:49 #3| 0
Xenith skrev:Har du sat dit modem til at køre i bridge-mode?

Mener jeg ikke at den var i før? Når jeg vælger bridge mode slår den wifi fra på modemmet og det var det ikke før.


Hvad er forskellen på på bridge mode og access point?

02-08-2017 21:26 #4| 0

Bridgemode er ikke et krav, men optimerer selvfølgelig forbindelsen. Da du slet ingen forbindelse får på din router, er det denne du skal kigge på. Den kan selvfølgelig være futtet af, men prøv at find noget vejledning til routeren eller kontakt Netgear kundeservice. Et basis trick vil være at resette din router, så bør den kunne sættes op som ny. Hvis ellers den stadig er funktionel.

02-08-2017 21:30 #5| 0
MikaelR90 skrev:Bridgemode er ikke et krav, men optimerer selvfølgelig forbindelsen. Da du slet ingen forbindelse får på din router, er det denne du skal kigge på. Den kan selvfølgelig være futtet af, men prøv at find noget vejledning til routeren eller kontakt Netgear kundeservice. Et basis trick vil være at resette din router, så bør den kunne sættes op som ny. Hvis ellers den stadig er funktionel.

Ok, tak - jeg vil prøve at resette den.


Vil bare gerne have det som det var før :) Og lillepigen blir sq sur hvis der ikke er wifi på 1.salen ;)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar