Hjælp jeg har straight 200bb dybt

#1| 0

Hej!

Villain er bordets fisk, han spiller 60/40 over en decent sample og forstår ikke rigtigt at smide nogle hands.

Jeg ser faktisk først nu at han openlimper, så derfor skulle den self have haft en tand mere PF.

***** Hand History for Game 3004869904 ***** (Prima)
$100.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, December 06, 11:49:37 ET 2009
Table Koan (Real Money)
Seat 4 is the button
Seat 1: VILLAIN ( $274.71 USD )
Seat 2: HERO ( $208.16 USD )
Seat 3: B_TJIO ( $142.46 USD )
Seat 4: Gili111 ( $100.00 USD )
Seat 5: J-Oddjob ( $100.50 USD )
Seat 6: LuckyBcnsh ( $104.85 USD )
J-Oddjob posts small blind [$0.50 USD].
LuckyBcnsh posts big blind [$1.00 USD].
Dealt to HERO 8 7
VILLAIN calls [$1.00 USD]
HERO raises [$3.00 USD]
Gili111 folds
J-Oddjob folds
LuckyBcnsh folds
VILLAIN calls [$2.00 USD]
** Dealing Flop ** K K 6
VILLAIN checks
HERO bets [$4.50 USD]
VILLAIN calls [$4.50 USD]
** Dealing Turn ** 5
VILLAIN checks
HERO bets [$12.00 USD]
VILLAIN raises [$24.00 USD]
HERO calls [$12.00 USD]
** Dealing River ** 9
VILLAIN bets [$35.00 USD]
HERO ?


Turn spillet er jeg faktisk blevet lidt i tvivl om efter hånden og mener måske at jeg burde have foldet turn, men anyways nu kom den til river og jeg ramte min streg. WTD?

Jeg er ret sikker på at Villain caller med stort set alle Kx hænder han kan have.

Så er det her et raise eller hvad siger vi?


06-12-2009 13:06 #2| 0

River er betalt.

Fold turn for pokker, hvorfor caller du?

06-12-2009 13:19 #3| 0

Mod sådan en gut 2nd barreller jeg for sure ikke turn, da han intet folder. Som spillet kan jeg ikke folde i praksis, selvom det det i teorien nok er et fold. Læg i øvrigt mærke til, at han laver spassermovet på turn = "nuts" hos en muppet.

06-12-2009 13:29 #4| 0

Må erkende jeg heller ikke fatter dit call på turn, og det der irreterer mig endnu mere er at når du så rammer en strit med dit ret dårlige call på turn bliver du i tvivl om din hånd.

Jeg betaler.

06-12-2009 13:50 #5| 0

@MartinB:

OP bliver vel som sådan ikke i tvivl om sin hånd. Det eneste tvivlsspørgsmål der er, er hvorvidt der skal raises eller calles.

@OP:

Gør som Sennels skriver :-)

06-12-2009 13:59 #6| 0

grunden til at du 2. barreler en calling station med mere eller mindre luft er?

06-12-2009 14:07 #7| 0

Hijack - er du ikke lige rykket op, du var da nl50 for 1-2 uger siden på Unibet?

Betaler bare river, bl.a. på baggrund af SuperSennels kommentar.

06-12-2009 14:15 #8| 0

raise , det eneste der praktisk talt slår dig er præcis 66, flushen og K5-6, mest sandsynligt er trips.

Du repper tyndt hvis du raiser og bliver kigget af alle light IMO da du mere ligner ballade end nuts.

06-12-2009 14:22 #9| 0

@ss

han kan da sagtens lave monsterplayet med en løs K, ellers er det stadig præcis en hånd vi er bange for 66....jeg vil hellere være bange for at miste value end at stakke en sjælden hånd.

Jeg raiser ca halvdelen at stakken

06-12-2009 14:23 #10| 0

@Venlov
Enhver Villian der check-clickraiser på turn - tænker næsten 100% ikke over hvad modstanderen i hånden kan have :)

Ellers som SS

06-12-2009 14:25 #11| 0

@Venlov

Folder du så, når han shover?

06-12-2009 14:32 #12| 0

@burnz

vrøvl imo og en generalisering. Som jeg ser det er movet en monster fordi vildand synes han har monster, ikke nødvendigvis fordi han har det, en monster her kan både være 66 og K2

Jeg tror at han oftere har en floppet en løs konge end end floppet eller turnet hus, og at han ikke smider den på riven som spillet. Jeg vil spille hans range på river og ikke kun de gange han har en monster og der er langt flere comboer du slår end der slår dig. Medmindre vi tager de usandsynlige hænder med.

Edit: betaler riven til jam

06-12-2009 14:34 #13| 0

Når han clickraiser turn folder jeg normalt. River betaler jeg bare.

06-12-2009 14:56 #14| 0

Hvis han 3-better os AI på river slår vi jo intet, absolut intet, fordi han på ingen måde kan bluffe i det spot (og aldrig shipper det ind med flush/Kx)

Kan godt gå med til at raise den (river) til 82ish (også selvom, at jo mere jeg tænker over det, jo mindre kan jeg faktisk lide det), og så folde til jam, men for at spare os selv for det, så synes jeg, at den klart mest oplagte løsning i hånden er bare at betale river.

06-12-2009 15:30 #15| 0

@venlov

Tror helt sikkert ikke det er en villain hvor vi skal ud i og tænke i hvad vi repper. Self bliver vi kigget op light af en mega fisk? :)

06-12-2009 15:55 #16| 0

Fold preflop (hvorfor isolere en calling station med 8 høj?)
Check turn bag, fold til check-raise (han har trips+, og vi trækker død en gang imellem, vi har reverse implied og vores implied er semi-suspekte fordi straight ofte completer en flush og det er uklart hvor meget villain vil betale af med trips)

River er lidt interessant -- jeg tror jeg raiser lavt og folder til et jam.

Jørn

06-12-2009 16:05 #17| 0

@Thyssen

Hvorfor ikke isolere en calling station med 8 høj, hvis andre på bordet ikke er videre opmærksomme eller måske semi ligeglade, er det vel fremrangende at spille fisken HU 200bb dyb med en SC no?

06-12-2009 17:08 #18| 0

@ih8str8

Hvordan tjener du penge fra en calling station?

Hvordan tjener du primært penge med 87s ? (hint: vi flopper to par eller bedre ca 4%)

Jørn

06-12-2009 18:04 #19| 0

Thyssen, hvad er dit minimumskrav til at spille en mega abe 200bbs deep ip?

06-12-2009 19:00 #20| 0

AA!

06-12-2009 19:38 #21| 0

@AB

Hvis spilleren er weak postflop, så er et easy iso-raise mere oplagt (med mindre der sidder nogle tricker-happy LAGs eller nogle calling station efter os), men mod en calling station så folder jeg for 100bbs. Jeg spiller ikke godt nok til at tjene penge på at iso-raise en calling station med 8 høj :(

For 200bbs, som det er tilfældet her, har jeg ikke vildt meget imod at iso-raise, men vil langt hellere have en high card hånd som kan lave et godt top par som vi kan få 3 streets of value med. Med KJ flopper vi en "value hånd" 20-30%, men med 87s flopper vi en "value hånd" 4% dertil en masse draws som godt nok har implied odds, men stort set ingen "steal" value. Desuden er vi nogle gange domineret (fordi han limp-caller J8o, K8s, og andet lort) og vi risikerer at blive 3-bettet eller kaldt af andre ved bordet.

87s flopper selvfølgelig også nogle middle pairs, som vi kan tage til showdown mod en passiv calling station og måske endda få eet street of value med.

Er min tankegang helt off? Jeg synes bare jeg har brændt en masse penge af på at iso-raise calling stations med små suited connectors.

Jørn

07-12-2009 10:57 #22| 0

@Thyssen

Synes du er spot on, hvis vi næsten aldrig kan skyde villain af en marginal hånd, så har vi sjældent FE når vi flopper vores gode draws med SCs, ergo er de eneste spots vi rigtig kan spille profitabelt mod lignende villains er når vi flopper to par+

07-12-2009 11:48 #23| 0

Hvis vi er på knappen, så kan jeg overveje at iso-raise med 100bbs, da der nu er halvt så mange spillere tilbage der kan 3-bette os og vi vil altid have absolut position. JTs vil jeg helt sikker iso-raise, da vi nu begynder at nærme os high card value.

Derudover så kan man rent faktisk overveje at limpe bag (specielt på knappen hvor man ikke risikerer at en eller anden LAGtard iso-raiser i position). Suitede connectors og suited aces har god værdi i multiway pots, så hvorfor ikke lade small blind og big blind spille med?


Hvis calling station sidder i big blind, så åbner jeg også knappen med 87s da der nu kun er een spiller der kan 3-bette os og vi kan nøjes med at raise 2-2,5x for at lave en lille pot preflop og først bygge en stor når vi rammer.

Jørn

07-12-2009 15:30 #24| 0

@ Thyssen

Jeg synes det kommer an på om du kender din calling stations tendenser.

Der er mange dårlige spillere der er utroligt callish på floppet og så folder deres A high eller mindre pp hvis du skyder igen. På enkelte dry borde som 577r med overcards på turn og river har jeg med succes også skudt 3 barrels og fået dem af deres 33.

Så synes i høj grad det kommer an på Villain.

Som default synes jeg bestemt det virker for mig at isolere alle komboer af to kort over 7 og pp hvis bordet ikke spiller tilbage såfremt jeg er i CO eller BTN og ellers alle pp og alle kort over 9 i UTG+1 afhængig af dynamik selvfølgelig. Typisk klør det også i raise knappen med A5s+, A7o etc.

@ OP

Check turn bag og fold til raise. Et turnclickraise er altid et monster fra en fisk.
River kan jeg godt lide lille raise og fold til shove da jeg næppe tror han har en flush her pga turnaction og jeg synes hans bet ~halv pot sagtens kan ligne scared trips der er bange for flushen.

07-12-2009 15:35 #25| 0

De fleste spillere peeler light i NLHE og fisk peeler selvfølgelig ultra-light både IP og OOP.

Hvis spilleren folder meget på turn og/eller river, så vil jeg klassificere ham som en weak spiller og her giver det selvfølgelig mening at iso-raise så light som de andre ved bordet tillader.

Jørn

07-12-2009 16:00 #26| 0

Jeg forstaar ikke folk er imod Hero's turnbet. En ordentlig fisk caller floppet med alle mulige haender som ikke betaler et turnbet men har mere showdownvalue end vores 78s. Havde det vaeret et A6J5 board ville jeg vaere enig i at et 2nd brl er skidt, men der er altsaa ikke meget villain kan have ramt kontra de haender han caller et flop-bet med.

Naar villain click-raiser ved vi han often har et monster, men som nogen er inde paa er en fisks monster jeg noget helt andet end en regs monster og en fisk vil til vaer en tid se enhver K som nuts her. Derfor synes jeg fint vi kan calle villains raise- faktisk er vi taet paa direkte at have potodds - hvis vi ser bort fra "problemet" med farven saa et fold er vel reelt skidt.

Paa river er farven det mindste af vores bekymringer da en fisk aldrig tager den linie med et FD saa jeg raiser og er ikke sikker paa det er -EV at calle et push.

07-12-2009 16:17 #27| 0

@uffefh

5'eren er ikke noget super-barreling kort (udover at den giver os equity).

Jeg ville være mere tilbøjelig til at barrelle Q, J, T og 9 turns, turns og i nogen grad A turns (problemet er at villain peeler floppet med alle sine ace high)

Det er klart at villain normalt har Kx eller 55/66 når han check-minraiser turn, men som jeg skrev oprindelig så kan vi trække død, have grumme reverse implied (villain kan jo godt have K9 og K4) og vores egne implied er uklare pga af double-suited board. Kun halvdelen af vores outs ser umiddelbart gode ud (når vi altså ikke trækker død).

Jeg folder altså stadig turn...

Jørn

07-12-2009 19:30 #28| 0

preflop er standard, du SKAL isolere en abe som ham her med praktisk talt any two i pos!

Raise river for value hver gang, vi folder som oftest til et ai fra villains side på river, dog, med mindre vi kender mere til ham.

Hvis du folder turn, skal du have pisk og/eller stød. Bet turn er også ok, fisken caller m Ax i masser af spots på floppet, og smider så turn når du c-better igen.

07-12-2009 19:33 #29| 0

Helt enig i at 5'eren imod en taenkende spiller er et skidt kort at barrelle paa, men min erfaring er at fisk folder deres A h0j/QJ/QT/whatever else til en second barrel - og de haender er en meget stor del af villains range. De gange han saa beslutter sig for et call har vi mellem 8 og 14 outs paa river.

I forhold til vores turn-call vil jeg mene at villains range er saa bred at selvom vi en sjaelden gang drawer dead har vi enormt gode implied odds de gange vi ikke er. Villain folder aldrig en K preflop og spiller hele den range vi er foran + den range vi er bagud paa samme maade paa turn, saa vi kan ikke udlede noget af hans click. Derudover skal vi altsaa kun kalde 12 ind i ca 50 saa vi er som f0rnaevnt ikke langt fra pot-odds.

Dvs det vel reelt handler om antallet af kombinationer baade for et turn call og et river raise. Et hurtigt kik faar mig til at mene der er langt flere Kx kombinationer end der er FH kombinationer. Hvis du dertil tillaegger AA som fisk fint kan spille paa samme maade, saa synes jeg det ser helt ok ud baade at calle turn og raise/calle river.

For0vrigt raiser jeg nok river stort da villain ikke folder en haand han spiller paa den maade uanset om han er bagud eller foran og vi regner med at vi range-maessigt er foran ham saa vi kan ligesaa godt for saa meget value som muligt.

07-12-2009 19:34 #30| 0

Helt enig i at 5'eren imod en taenkende spiller er et skidt kort at barrelle paa, men min erfaring er at fisk folder deres A h0j/QJ/QT/whatever else til en second barrel - og de haender er en meget stor del af villains range. De gange han saa beslutter sig for et call har vi mellem 8 og 14 outs paa river.

I forhold til vores turn-call vil jeg mene at villains range er saa bred at selvom vi en sjaelden gang drawer dead har vi enormt gode implied odds de gange vi ikke er. Villain folder aldrig en K preflop og spiller hele den range vi er foran + den range vi er bagud til hvis vi rammer paa samme maade paa turn, saa vi kan ikke udlede noget af hans click. Derudover skal vi altsaa kun kalde 12 ind i ca 50 saa vi er som f0rnaevnt ikke langt fra pot-odds.

Dvs det vel reelt handler om antallet af kombinationer baade for et turn call og et river raise. Et hurtigt kik faar mig til at mene der er langt flere Kx kombinationer end der er FH kombinationer. Hvis du dertil tillaegger AA som fisk fint kan spille paa samme maade, saa synes jeg det ser helt ok ud baade at calle turn og raise/calle river.

For0vrigt raiser jeg nok river stort da villain ikke folder en haand han spiller paa den maade uanset om han er bagud eller foran og vi regner med at vi range-maessigt er foran ham saa vi kan ligesaa godt for saa meget value som muligt.

08-12-2009 02:46 #31| 0
Pokernets ME vinder !

Sick nok at den her hånd har skabt en så interessant debat. :D

Kunne være rart at vide lidt mere om villains postflop spil, hvis du altså ved noget om det.

Men generelt barreller jeg ikke en 5'er mod en 60/40 gut, hvis ikk jeg ved så meget om ham, mest fordi at det ikke er et kort hans range vil være bange for, men hvis jeg endelig gør det, så mucker jeg til raise.
Som spillet må river være et call, kan slet ikk lide at raise-folde, da sandsynligheden for at det her menneske overspiller en Kx (altså 3bet shover) er der imo.

@Thyssen
Preflop kan i min bog aldrig været andet end et iso-raise her. Vi får tit en HU pot med 87s mod en 60/40 mand, altså.. ? Vi spiller 70 gange bedre end manden postflop, det kan kun være et favorabelt spot at sætte sig selv i.

@SuperSennels
Til din "spasser-move" kommentar - du mener ikke villain har nok Kx i sin range til at det kald her er profitabelt?

08-12-2009 07:59 #32| 0

@walth

Jeg må være ringe, men jeg kan alså ikke lave profit med 8 høj mod en calling station (og hvor der samtidig er 4 mand til at acte bag mig).

Hvis villain havde været weak postflop, så er der lidt mere merit til at iso-raise, men vi får altså at vide at han ikke kan folde.

Jørn

08-12-2009 09:38 #33| 0

Hvis villain kan have any king, så er vi pænt foran:

Board: Ks Kc 6c 5s 9s
Dead:

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 27.473% 27.47% 00.00% 25 0.00 { KK, 66-55, K2s+, AKo, K2o+ }
Hand 1: 72.527% 72.53% 00.00% 66 0.00 { 8h7h }

Hvis vi giver villain et lidt mere realistisk range med any suited king og K9o+ er vi stadig foran 70-30.


Følgende kombinationer har os slået: 55 (3), 66 (3), KK (1), K5 (2s+4o), K6 (2s+4o), K9 (2s+4o), dvs. 13-19 kombinationer afhængig af om villain kun limp-caller K5s eller om han også limp-caller K5o.

Dvs. vi skal finde ~20 kombinationer som betaler vores river-allin (eller river-raise) før det er korrekt at raise river. AK, KQ og KJ er 24 kombinationer og er hans range K2s+,K9o+ så er vi som samt langt foran. Han kan dog også have lidt -flushes, men ikke så mange (jeg har dog indimellem set fisk der check-minraiser backdoor flush draw på turn, så det kan ikke helt afskrives).

Desuden er det spørgsmålet hvad en 60/40 spiller limper ind med UTG. Han raiser trods alt en del hænder og man kunne godt forestille sig at han raiser AK, KQ og KJ first in.

Hvis vi siger at han spiller 40/20 UTG, så giver pokerstove ham kun et limprange K2s-K7s, K7o-K9o og 55 (øvrige konger, 66 (og 99) raises). Mod dette range er vi 60-40 favorit, så et riverraise er stadig på sin plads.

Uanset hvordan vi vender og drejer det, så er vi foran hans range på river og hvis han er calling station så er et shove på sin plads.

Hvis min analyse er korrekt, så kan vi formentlig godt kalde hans turn-click, men det afhænger meget af hans specifikke limp-range UTG og om han nu virkelig er en stor calling station.


Jeg fastholder dog at det er ekstremt marginalt at iso-raise en calling station UTG+1 med 8 høj.

Jørn

08-12-2009 13:04 #34| 0

THYSSEN, THYSSEN, THYSSEN, THYSSEN, THYSSEN, DOKTOR FUCKIN THYSSEN, vi to skal lige have en seriøs mano o mano samtale, hvor det hersens 2 korts poker lige vendes. :)

08-12-2009 13:15 #35| 0

Jeg synes også turnbettet er fint. Villain har meget ofte totalt nottingham, og det caller han trods alt ikke. En anden faktor er, at vi kun i meget sjældne tilfælde bliver check-raiset, mens jeg nok tror, det er en fejl at betale selv et clickraise.

08-12-2009 18:29 #36| 0
Pokernets ME vinder !

@Thyssen
Tror aldrig jeg bliver enig med dig i, at 87 ikk skal isoleres her preflop af obvious reasons (vi renser det menneske der jo). Det lyder godt nok underligt at du mener du ikke kan gøre det profitabelt.

08-12-2009 19:05 #37| 0

Monstro det ikke er fordi Thyssen spiller på et niveau hvor spillere oftere 3Better end på NL100, hvor der trods alt er rigtigt mange maskin-10-tablere med langt færre 3Bets?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar