headsup 10/20, flush

#1| 0

Villain er tysker.
Han har ikke 3bettet særlig meget preflop, omkring 8-10%. J
eg har set ham flatte mit 3bet mede TT, tidligt i matchen, 100bs deep.
Jeg har 3-bettet pænt meget omkring 25-30%. Han har med relativt stor succes, floatet mig i 3bettede pots, og taget den fra mig på turn 3-4 gange. Jeg c-bettet relativt ofte i vores kamp, både i raised, og reraised pots preflop. Tror jeg ligger på 60-80%ish i 3bettet pots
Jeg har set ham checke a7 bagved på turn i 3bet pot på q4A6dd, og vbettet river. Jeg caller med en Q, det er efter han har sat en dynamik op for at bluffe turns. Så dunno, hvordan han tænker i forhold til at justere.
Han har set mig calle med 58dd, hvor han c/c flop, og c/r turn + bet river på. 58ksssQd7c med As6d, jeg caller med 58. Så han ser mig måske semi stationish, dunno.
Han ved jeg er istand til at lave "hero-folds", da jeg starten af kampen c/r QQTr board med Q8 og bet/better turn + river, og folder river(jeg tanker) da han shover og jeg skal kalde 1k mere ind i 4k(minraised pot). Tillykke, hvis du er kommet så langt.

No-Limit Hold'em, $20.00 BB (2 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (BB) ($3283.75)
SB ($3160.25)

Preflop: Hero is BB with 3, 4
[color=#CC3333]SB bets $30, [color=#CC3333]Hero raises $120, SB calls $100

Flop: ($280) A, J, Q [color=#009B00](2 players)
[color=#CC3333]Hero bets $180, SB calls $180

Turn: ($640) 8 [color=#009B00](2 players)
Hero checks, [color=#CC3333]SB bets $400, Hero calls $400

River: ($1440) 8 [color=#009B00](2 players)
Hero checks, [color=#CC3333]SB bets $1200, [color=#CC3333]

Hvis i super gerne vil snakke om turn, så kan vi nok godt det, men river vil jeg helst have kommentarer på.
River, call eller ship?

edit: jeg har ikke set ham 4bette preflop i løbet af kampen. Vi har spillet 150-200hænder

05-10-2009 23:52 #2| 0

Hvad ligger en standard CB procent på i HU siden du skriver : Jeg har c-bettet pænt meget omkring 25-30%??


05-10-2009 23:54 #3| 0
OP

sorry. mente 3bet, ændrer det lige. Og jeg har c-bettet pænt meget i headsup pots. Ligeldes :-)

06-10-2009 00:01 #4| 0

Nogen grund til du ikke C/R turn? Altså når du flatter turn, burde du jo ikke være i tvivl når der falder et scarecard på river? Lader ikke til du har lagt en plan for river ud fra dit call på turn, da alle hjerter og alle paired boards tilsyneladende gør dig i tvivl omkring om din hånd fortsat er bedst?

Jeg checkraiser som standard turn og shover river, som spillet betaler jeg river da stort set ingen hænder vi slår betaler et shove.

06-10-2009 00:21 #5| 0

Medmindre jeg er så træt og har overset et eller andet, så kan aldrig blive andet end et call.

06-10-2009 00:28 #6| 0
OP

Årsager til at checke turn er 1) han bluffer meget 2) han valuecutter sig selv tyndt.
Vi har set han tidligere bluffede relativt ofte på turn, dog har vi set han ikke valuebetter specielt tyndt på turn. Da han ikke valuebetter tyndt på turn, giver det ingen mening at checkraise, da hans bet/calling value range på turn alligevel vil bette river. Det eneste c/r turn gør, er at fjerne bluff segmentet fra hans range. Turn står (imo), meellem bet, eller c/c. Jeg har den ide at han betegner sine Ax hænder som en "et-psb-mere-værdi-hånd" (hvis det giver mening?). Så jeg regner med at han better river, såfremt river blanker, hvorefter min plan ville være at lave xpert river c/r. Desuden, tror jeg aldrig det kan være dårligt at have en flush i min c/c range på turn, for meta or whatever...

Jeg giver dig dog et i at boardet ikke er optimalt at c/c turn på, da store mængder f hans range har showdown value, og vil prøve at checke den ned, however, med vores historie taget i betragtning, og det faktum at jeg har checkfolded mange turns, tror jeg stadig han vil bluffe ofte her. Bet turn er naturligvis også helt fint, c/r kn også være godt nok, hvis han adjuster og better ax.

06-10-2009 01:10 #8| 0

Jeg synes det er fint spillet. River er klart et call imo.

Med jeres turn dynamik hælder jeg til et cr på turn. Hvis han bluffer meget på turn og han ved at du ved det, kan du måske cr bluffe turn i nogle situationer. Derfor må man forvente at hans call range er bredere på turn. Dertil beskytter du din hånd. En hjerter på river ville være træls

06-10-2009 01:10 #7| 0

Hvis jeg ikke leader turn eller checkraiser så checkraiser jeg i hvert fald river ind. Han skal calle 1000 mere ind i 5000, hvilket han gør med sine to par og straight. Med A og Q derude er det begrænset hvor mange farvekombis der er tilbage. Som spillet er river et easy shove.

06-10-2009 02:09 #9| 0

CR river ind. Har har meget sjældent et set på flop ved flatcall. Og der er masser af holdings han kan valueowne sig selv med og så føle sig committed, han får trods alt en pæn pris.

06-10-2009 03:14 #10| 0

CR river. Du taber "kun" 1000 ekstra, når han har dig beat, og du vil få et call oftere hvor du er god. Med stakke på over 4K ville jeg bare calle.

06-10-2009 09:33 #11| 0

Som udgangspunkt ville jeg potte flop, turn og river.

Givet dit "float"- og "light vb"-reads, så er det fint at checke turn og check-raise river. Inden jeg check-raiser river, så clicker jeg autopost fra og forlader matchen hvis han har en bedre flush.

Jørn

06-10-2009 11:50 #12| 0

@Thyssen

hvad nu hvis "pot" bets ikke er i hans spil?

som spillet jammer jeg også river for value.

06-10-2009 12:06 #13| 0

@Xnuu

Med de givne stacks, så kan vi komme allin med pot-pot-pot, så det vil normalt være den betsizing jeg vælger.

Alternativt skal man vælge noget der ligner 1/2 pot - 1/2 pot - 1/2 pot - 1/2 pot, men det kræver så at villain raiser undervejs, så vi kan få 4 bets ind.

Jørn

06-10-2009 12:25 #14| 0

@Thyssen

Synes umiddelbart du har for meget fokus på at få det hele ind igennem betsizing. Jeg vil langt hellere fokusere på, hvilke betsizes der er gode overall på disse boards. Nu ved jeg godt dit counterargument er, at du også bluffer 3 gange pot (det håber jeg da ihvertfald).

Men jeg synes umiddelbart det er en del sværere at balancere her hvis vi kun potter. Det er trods alt halv klamt at potte alt mindre end en flush. I den givne situation er det ikke så slemt, men får vi 25-50BB mere i stakken kan det imo give nogle ret specielle spots.

06-10-2009 12:58 #15| 0

@Turbo

Vi ender i nogle ackward spots hvis vi ikke overvejer betsizing.

Hvis vi har en ide om hvordan villain reagerer til en given betsizing, så har jeg ikke noget i mod afvige fra mit udgangspunkt om at bette så meget på flop, turn og river at jeg "truer" med allin på river. Denne betsizing er i stor grad unexploitable hvis man har den rigtige ratio af bluffs og value hænder på alle 3 streets.

I dette tilfælde er boardet ekstremt drawheavy og stacks er dybe, så jeg byder stort med mit draw, da jeg også ville have budt stort med f.eks. AA.

Meningen er selvfølgelig at barrelle 3 streets på det board. Vores turn barrel er langt mere effektiv når villain kan se at der er præcis en PSB tilbage til river.

Jørn

06-10-2009 13:40 #16| 0

Men hvad gør du så med AK/AJ/AT/QJ etc?
Jeg er godt klar over hvor du kommer fra og er enig med nogle af dine punkter. Men mener stadig at du gør dine mellemholdings meget svære at spille med denne strategi og da du formentlig oftere har mellemholdings end super hænder, skaber vi mange problemer for os selv.
Derudover fjerne du også lidt det "billige" i et CB bluff når du konsekvent potter et sådant flop.

06-10-2009 15:25 #17| 0

Yup, det er korrekt afvejning mod den enkelte villain.

Mod spillere som gerne vil floate eller peeler light, så kan jeg bedst lide et tungt bet (som den pågældende villain her), medens jeg mod fit-or-fold-spillere sagtens kan byde lavt med air/marginale hænder/draws

Jørn

06-10-2009 18:48 #18| 0

Snap river.

Alternativt: Skyd turn, skyd ríven.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar