Har du truffet en livsændrende beslutning i 2016?

#1| 6

Har du truffet et valg i 2016, der har vendt op og ved på dit liv? Og har du lyst til at fortælle din historie?


Jeg arbejder på en interviewserie med personer, der fortæller om en beslutning i 2016, der har ændret deres liv. Hvad kan det være? Lige nu har jeg en aftale med en mand, der efter 15 års ægteskab har valgt at blive skilt og flytte til England. Jeg har en gut, der har solgt alt og flyttet ind i et telt. Jeg er også i dialog med en familie, der har sagt jobs op og solgt hus for at rejse jorden rundt. Det kan også være ekstreme jobskifter eller et helt specielt fokus på pokeren i et andet land måske? Det er kun fantasien, der sætter grænsen. Så længe historien er spændende, og at det har ændret hverdagen betragteligt.


Historierne vil blive bragt mellem jul og nytår i BT. Jeg håber, at det er okay, når jeg efterspørger folk herinde. Jeg er sikker på, at der render massevis af folk med spændende historier herinde, som de gerne vil fortælle. Det er i hvert fald et forsøg værd.


Hvis du har noget på hjerte, send en PB til mig - og så kan vi tage den derfra.


På forhånd mange tusind tak!


Sebastian

07-12-2016 10:27 #2| 1
OP

Bump - kom så folks! Jeg bider ikke!


Det gælder i og for sig også, hvis I har en bekendt, som har vendt op og ned på hverdagen! Alt kan bruges .-)


Og god onsdag!

07-12-2016 10:35 #3| 0

Jeg har måske en bekendt, som lever op til kravet.

Men jeg er i tvivl om beslutningen blev taget i 2015 eller 2016.

Hvor essentielt er det, at det er i 2016?

07-12-2016 10:43 #4| 0
OP
xitaah skrev:Jeg har måske en bekendt, som lever op til kravet.

Men jeg er i tvivl om beslutningen blev taget i 2015 eller 2016.

Hvor essentielt er det, at det er i 2016?

Ret essentielt. Den kan dog nok godt gå, hvis beslutningen er taget i 15, men 'effektueret' i 16.


Anyway - tusind tak!

07-12-2016 11:05 #5| 14

Har en enkelt, stoppet med at gå ind på BT hjemmeside, et sand heleved i click and bait

Der satme gået ned a bakke for BT og har lige så lidt troværdighed som EB og det siger ikke så lidt

Sorry men skulle lige af med det
07-12-2016 11:07 #6| 0
OP
Ishusen skrev:
Har en enkelt, stoppet med at gå ind på BT hjemmeside, et sand heleved i click and bait

Der satme gået ned a bakke for BT og har lige så lidt troværdighed som EB og det siger ikke så lidt

Sorry men skulle lige af med det

Haha, du skal være velkommen :-) Håber, at det hjalp lidt at komme af med aggressionerne!


Der er naturligvis kæmpe forskel på BT.dk og papiravisen. Interviewserien er til avisen.

Redigeret af SebberG d. 07-12-2016 11:08
07-12-2016 11:10 #7| 0

jeg tar en i 2017 men det kan du vel ikke bruge 😊😊

07-12-2016 11:12 #8| 42
OP
Suubstanish skrev:jeg tar en i 2017 men det kan du vel ikke bruge

Hvis det er dig på billedet, så kan vi altid tage en snak over en kop kaffe

07-12-2016 11:15 #9| 0
SebberG skrev:

Haha, du skal være velkommen :-) Håber, at det hjalp lidt at komme af med aggressionerne!

Der er naturligvis kæmpe forskel på BT.dk og papiravisen. Interviewserien er til avisen.




Tak det føles også godt nu 😀😀

Opholder mig i Thailand så læser ikke papir udgaven men er godt klar over der er forskel

Men der tilter mig bare med alt det click and bait i er selvfølgelig ikke de eneste men syntes i tager det til det yderste, jo ingen saglige nyheder mere

07-12-2016 11:15 #10| 0

Det er det, men drikker ikke kaffe :-)


07-12-2016 11:31 #11| 11

Slettede min facebook profil, og det er jeg glad for. Synes ikke det er andet end et overflød af mennesker der gerne vil kloge sig på diverse ting der sker i verden med deres "HER ER MIN HOLDNING OM DET HER OG DET HER OG HØR LIGE MINE ARGUMENTER, JEG ER PISSE INDSIGTSFULD", og selvfølgelig vise deres "perfekte" liv frem med elendige cafeburgere, "create a perfect life, wait for the right one, i love my family" og alt det andet BRÆK folk leger lommefilosoffer med i form af quotes, og et utal af kærestepar der føler at de skal udtrykke deres "følelser" for hinanden via offentlige opslag hvor det "perfekte" forhold bliver illustreret. Brækker mig.. Det er lige så falskt som wrestling, og egentlig ret sørgeligt. Desuden finder du også ud af hvem der gerne vil holde kontakten med dig, og hvem der bare gerne vil se hvad der sker i dit liv fra sidelinjen... PS Jeg er ikke indebrændt :D

07-12-2016 11:41 #12| 12

Men det er MEGET bedre at slante PN med DINE lommefilosofier? :)




07-12-2016 11:44 #13| 3

Det er altså en vild historie du kommer med der, MartinB.

SebberG, tror du skal slå hurtigt til før en anden journalist nupper den!

07-12-2016 11:46 #14| 5
OP
NotACop skrev:Det er altså en vild historie du kommer med der, MartinB.
SebberG, tror du skal slå hurtigt til før en anden journalist nupper den!

Jeg har lige ryddet forsiden til i morgen :-)

07-12-2016 11:53 #15| 5

Kunne i virkelig ikke opfange at det var for at inspirere folk til at overveje at stoppe med at spilde deres liv på facebook mere end det var en "personlig livsændrende begivenhed"? Jeg synes det har givet mig en masse overskud og tid siden jeg ikke sidder og glor igennem et ligegyldigt newsfeed, men hvis i kun vil bringe noget tid til tråden i form af at pege fingre, så er det helt i orden ;-)

07-12-2016 11:57 #16| 0
OP
MartinB skrev:Kunne i virkelig ikke opfange at det var for at inspirere folk til at overveje at stoppe med at spilde deres liv på facebook mere end det var en "personlig livsændrende begivenhed"? Jeg synes det har givet mig en masse overskud og tid siden jeg ikke sidder og glor igennem et ligegyldigt newsfeed, men hvis i kun vil bringe noget tid til tråden i form af at pege fingre, så er det helt i orden ;-)

Jeg vil i hvert fald gerne sige tak, MartinB. Den er nok ikke 'spændende' nok til formatet, men tak fordi du skrev :-)

07-12-2016 12:07 #17| 6

Gået et nummer op i boxere.
Har virkelig givet frihed dernede.
Ved ikke om den slags tæller.

Ellers gl med nyhedsjagten.

07-12-2016 12:39 #18| 1
MartinB skrev:Kunne i virkelig ikke opfange at det var for at inspirere folk til at overveje at stoppe med at spilde deres liv på facebook mere end det var en "personlig livsændrende begivenhed"? Jeg synes det har givet mig en masse overskud og tid siden jeg ikke sidder og glor igennem et ligegyldigt newsfeed, men hvis i kun vil bringe noget tid til tråden i form af at pege fingre, så er det helt i orden ;-)

Nu handler det jo lige så meget om man er blevet bidt af det eller ej. Personligt har jeg Facebook, men bruger vel max. 15 minutter om dagen og når jeg endelig er der, er det oftest for at skrive med nogen, eller af praktiske årsager (invitationer, tilmelde sig ting, huske fødselsdage mm.)


Så i bund og grund handler det jo bare om at have et sundt forhold til det. Vil dog gerne give dig ret - kender mange som sidder helt begravet i Facebooks evindelige videoer og sikkert bruger længere tid end de burde pr. dag på dette.


Anyways, det var lige en lille sidebemærkning. Back to topic. :-)

07-12-2016 12:41 #19| 1

Jeg tog i januar måneden beslutning om at leve en vegansk livsstil. Det har været en kæmpe omvæltning for mig - men knap så spændende for andre at læse om 😉

07-12-2016 12:52 #20| 0
OP
RS172 skrev:Jeg tog i januar måneden beslutning om at leve en vegansk livsstil. Det har været en kæmpe omvæltning for mig - men knap så spændende for andre at læse om

Tusind tak, fordi du skriver. Det er en stor beslutning og omvæltning, hvorfor jeg også har noteret den ned på blokken. Mit mål er at få nogle historier med, der måske er liiiidt mere - lad os sige 'ekstreme' - selvom jeg naturligvis anerkender, at en vegansk livsstil ændrer alverden i ens liv.


Jeg vender tilbage, hvis det er aktuelt. Tak igen!

07-12-2016 13:01 #21| 0

Altså kan du ikke komme med nogle eksempler på hvad du kunne søge? Hvad er ekstremt nok?

Tænker du ekstrem på den måde at ændringen er enorm for personen der foretager den? Der er ting som at vælge at blive forælder, skifte karriere, blive veganer vel ekstreme ting?

Eller er det mere sensationer du leder efter? Som "Mand sælger alle sine materialistiske ejendele og bor i et skur. Du gætter aldrig hvordan han ser ud nu!"

07-12-2016 13:07 #22| 0
Myrup skrev:Eller er det mere sensationer du leder efter? Som "Mand sælger alle sine materialistiske ejendele og bor i et skur. Du gætter aldrig hvordan han ser ud nu!"

Tror sgu ikke BT går efter den gode artikel, så tror du er spot on her..

En klassisk click bait artikel, hvor læseren virkelig er nysgerrig nok til at se "indholdet". EB/BT lever vel nærmest kun af disse efterhånden?

Journalist faget er vel også i frit fald mht troværdighed

07-12-2016 13:08 #23| 0

Jeg har skrevet en PM. Glæder mig til at høre om det, jeg har startet, er ekstremt nok, eller om jeg skal skifte køn for at kunne være med!

07-12-2016 14:12 #24| 0
OP
Myrup skrev:Altså kan du ikke komme med nogle eksempler på hvad du kunne søge? Hvad er ekstremt nok?
Tænker du ekstrem på den måde at ændringen er enorm for personen der foretager den? Der er ting som at vælge at blive forælder, skifte karriere, blive veganer vel ekstreme ting?

Eller er det mere sensationer du leder efter? Som "Mand sælger alle sine materialistiske ejendele og bor i et skur. Du gætter aldrig hvordan han ser ud nu!"

Tak for spørgsmålet - det er yderst relevant. Lad mig starte med at sige, at jeg nok vil bruge et andet ord end ekstremt. Det har lidt en negativ klang - især når jeg repræsenterer BT, hvilket ThomasRR indlæg også indikerer.


I store træk handler det jo om, at historien skal være spændende. Selvom det er i papiravisen, så skal læseren have lyst til at læse videre efter indledningen. I det her tilfælde handler interviewserien om store beslutninger i 2016, og derfor skal der være nok 'kød' på beslutningen og dens effekt, at man som læser ikke kan lade vær' med at læse videre.


Og så skal den være fascinerende. Det er de færreste, der vil blive bidt af en historie om et forældrepar, der har valgt at få børn, eller en mand, der har taget springet fra telesælgerbranchen til den 'rigtige' sælgerbranche. Er der modsat tale om en kvinde, der har valgt at tage til Afrika for at adoptere to piger, eller en mand, der har kvittet direktørjobbet for at få et 9-16 job i en Netto - dér bliver folk fangede. Hvis man har et specielt mindset på - så bliver man provokeret af den tanke, men den er som udgangspunkt helt banal og ganske fredelig. Journalistik handler jo om at bringe historier, der får folk til at læse 'færdigt'.


Så det handler ikke om sensation, nej. Som sagt er det til avisen - så jeg har ikke brug for noget, der får folk til at klikke ind på historien. Det handler om at bringe historier, der tvinger folk til at læse videre. Når jeg starter historien og fortæller, at jeg har talt med en mand, der har solgt alle sine ejendele og flyttet ind i en yurt på en græsplæne - så er folk interesserede. Interesserede i, hvorfor, hvordan og hvorhenne.


Jeg håber, at det hjalp på forståelsen, og du er mere end velkommen til at spørge mere ind.

07-12-2016 14:19 #25| 2
MartinB skrev:Slettede min facebook profil, og det er jeg glad for. Synes ikke det er andet end et overflød af mennesker der gerne vil kloge sig på diverse ting der sker i verden med deres "HER ER MIN HOLDNING OM DET HER OG DET HER OG HØR LIGE MINE ARGUMENTER, JEG ER PISSE INDSIGTSFULD", og selvfølgelig vise deres "perfekte" liv frem med elendige cafeburgere, "create a perfect life, wait for the right one, i love my family" og alt det andet BRÆK folk leger lommefilosoffer med i form af quotes, og et utal af kærestepar der føler at de skal udtrykke deres "følelser" for hinanden via offentlige opslag hvor det "perfekte" forhold bliver illustreret. Brækker mig.. Det er lige så falskt som wrestling, og egentlig ret sørgeligt. Desuden finder du også ud af hvem der gerne vil holde kontakten med dig, og hvem der bare gerne vil se hvad der sker i dit liv fra sidelinjen... PS Jeg er ikke indebrændt :D

Du kan komme til Wrestling i Royal Arena i maj. Det bliver vildt!


http://royalarena.dk/staticpage/event/1093


RS172 skrev:Jeg tog i januar måneden beslutning om at leve en vegansk livsstil. Det har været en kæmpe omvæltning for mig - men knap så spændende for andre at læse om

Så er du da omtrent den eneste veganer, der ikke synes hele verden skal vide mere om hvor fantastisk det er!

Redigeret af lilleclown d. 07-12-2016 14:20
07-12-2016 15:11 #26| 1
lilleclown skrev:

Du kan komme til Wrestling i Royal Arena i maj. Det bliver vildt!

http://royalarena.dk/staticpage/event/1093

Så er du da omtrent den eneste veganer, der ikke synes hele verden skal vide mere om hvor fantastisk det er!




Here we go again...
07-12-2016 15:58 #27| 0
MartinB skrev:Slettede min facebook profil, og det er jeg glad for. Synes ikke det er andet end et overflød af mennesker der gerne vil kloge sig på diverse ting der sker i verden med deres "HER ER MIN HOLDNING OM DET HER OG DET HER OG HØR LIGE MINE ARGUMENTER, JEG ER PISSE INDSIGTSFULD", og selvfølgelig vise deres "perfekte" liv frem med elendige cafeburgere, "create a perfect life, wait for the right one, i love my family" og alt det andet BRÆK folk leger lommefilosoffer med i form af quotes, og et utal af kærestepar der føler at de skal udtrykke deres "følelser" for hinanden via offentlige opslag hvor det "perfekte" forhold bliver illustreret. Brækker mig.. Det er lige så falskt som wrestling, og egentlig ret sørgeligt. Desuden finder du også ud af hvem der gerne vil holde kontakten med dig, og hvem der bare gerne vil se hvad der sker i dit liv fra sidelinjen... PS Jeg er ikke indebrændt :D

MartinB skrev:Kunne i virkelig ikke opfange at det var for at inspirere folk til at overveje at stoppe med at spilde deres liv på facebook mere end det var en "personlig livsændrende begivenhed"? Jeg synes det har givet mig en masse overskud og tid siden jeg ikke sidder og glor igennem et ligegyldigt newsfeed, men hvis i kun vil bringe noget tid til tråden i form af at pege fingre, så er det helt i orden ;-)

Hvis du ikke ser din sletning af facebook profil som en personlig livsændrende begivenhed, hvorfor nævner du det så som det første i en tråd hvor OP søger folk der har foretaget en personlig livsændrende begivenhed?

07-12-2016 17:50 #28| 1
OP

Så har jeg fået én historie på blokken til mit projekt herinde fra. Igen beviser PN sit værd. Tusind tak til alle, der har skrevet :-)


NB: Jeg mangler stadig et par :-)

Redigeret af SebberG d. 07-12-2016 17:50
07-12-2016 20:34 #29| 1

jeg kneppede en tyk pige i lørdags

07-12-2016 21:19 #30| 0
Requiem skrev:jeg kneppede en tyk pige i lørdags

Det lyder helt vildt!

07-12-2016 21:36 #31| 1

Jeg har hverken FB, snap, insta, Twitter, messenger og det sgu fedt at leve. Synes de sociale medier ødelægger familie og det omkring sig. Alle sidder og glor ned i deres telefon konstant og synes det intet godt bringer med sig. Jeg følger med på PN for hyggens skyld

07-12-2016 21:41 #32| 1
nafudoma skrev:Jeg har hverken FB, snap, insta, Twitter, messenger og det sgu fedt at leve. Synes de sociale medier ødelægger familie og det omkring sig. Alle sidder og glor ned i deres telefon konstant og synes det intet godt bringer med sig. Jeg følger med på PN for hyggens skyld

Ligesom at jeg følger med på FB, Snap, Messenger og Instagram for hyggens skyld. :-)

07-12-2016 22:04 #33| 0

Jeg har i 2016 valgt modsat andre der rejser væk fra Danmark, at tage med kæresten tilbage til Danmark efter 2 år i østen. Hvorvidt det er en god beslutning ved jeg om 1 år. Det er ihvertfald en dyr beslutning..


Til snakken om Facebook, så har den været guld værd for at følge med derhjemme ved den ikke nærmeste familie. Det er sjældent man lige skyder med sin onkel eller kusine, men det er altid rart at klæde en lille Update fra deres liv når man sidder rigtig langt væk

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar