Hånd fra WSOPE opener 315€ i Rozvadov

#1| 2

 

Har en hånd fra dag 1B i mandags kørende i mit hoved, som jeg vil være taknemmelig for PNs input til.

Startstack 30k og vi befinder os her på level 12 ud af 14 på dagen og blinds er 800/1600+1600 ( BB ante ). Hero har 52k og siger 4.000 i CO med A️9️. Hero har været ret aktiv, men kun vist gode hænder op. BB defender (stack ca. 100k).

BB er ham her: https://en.m.wikipedia.org/wiki/David_Levi_(poker_player) og han sidder og fortæller, at han ikke rigtig gider, ikke har sovet i to dage, etc.

Flop 8️8️9

 

Check fra ham. Jeg siger 6k - instabetalt.

Turn 4

Check fra ham. Jeg siger 8k - instabetalt


River 6️ - han sætter mig insta-allin.

Pot er 37k og jeg har 34k tilbage. Hvem fra PN finder et Call frem her? Og hvordan spiller i ellers hånden?

Redigeret af Hesten12 d. 18-10-2019 23:45
18-10-2019 23:01 #2| 0

Du siger 8000 ud i 20000 på turn?

 

Jeg better større på turn og som spillet caller jeg en gang i mellem. 



18-10-2019 23:23 #3| 3

Du er vel i position? Så giver hh ikke meget mening. 

18-10-2019 23:45 #4| 0
Turbofluen skrev:

Du er vel i position? Så giver hh ikke meget mening. 

 

 Of course... er rettet nu

18-10-2019 23:58 #5| 0

Har du set ham skeje ud som kunne bevise hans påstand om han ikke rigtig gider? 

19-10-2019 06:34 #6| 0
wannooks skrev:

Har du set ham skeje ud som kunne bevise hans påstand om han ikke rigtig gider? 

 

 Ikke rigtig.... det er sådan hele hans attitude og måde at tale på. 

19-10-2019 08:14 #7| 0

Ærgerligt at han har T7.. 

 

Jeg checker bag på turn og betaler hans formodedet bet på river 

19-10-2019 09:23 #8| 0

Enig med Nit mht turn og river

19-10-2019 10:01 #9| 0

Han har ikke T7...


Jeg synes selv, jeg begår en fejl på turn ved at bette så lavt. Men er et check virkelig bedre?

19-10-2019 10:18 #10| 0

Jeg checker turn.

 

Jeg ser det ikke som profitabelt at skyde 3 tønder, 

og føler at jeg har langt bedre kontrol over hånden ved at checke turn og revaluere baseret på riverkortet.

 

Med hensyn til table talk... Er det inden hånden eller mens hånden er igang?

 

Som hånden er spillet er det et svært spot. 

Korrekte play mener jeg er at folde, da hans all in er rigtigt stærkt, og af erfaring syntes jeg ofte det er value hænder som laver sådan nogle plays.

 Om jeg skal komme med en dybere analyse om ranges, så ville jeg opstille hænder som (J10, QJ, 77 og 67) til en potentiel bluff range, mens value range er alle 8x, 107, 66, 44. Det er dog et tough spot, og jeg kan se mig kalde om jeg føler den mindste form af tilt.

 

 

Redigeret af Signic d. 19-10-2019 10:33
19-10-2019 10:32 #11| 0

Byder også turn dog er jeg i tvivl om jeg siger lidt mere end de 8k. som spillet folder jeg river. Kan ikke se den linje - c/c/jam er et bluff.(måske J10)  Bb defending range med bb ante er bare bredere så han ville spille 8x på samme måde plus det draw der kommer ind. 

19-10-2019 10:56 #12| 4
Vegas CHEF

Fedt med en hånd analyse. 

 

Synes ikke du gør så meget forkert her. Poker kan spilles på mange forskellige måder. Ofte afhænger situationen af bordets dynamik, dynamikken mellem dig og villain samt din taktik/strategi for dagen.

 

Du sidder med en dum stackstørrelse til postflop spil. Det vil (selvfølgelig) være bedre, hvis du havde 80-100K på det her tidspunkt, så du har flere muligheder med de blinds. 

 

At raise med den stackstørrelse er helt standard - har du under 20bbs kan du overveje et skub fra CO - som jeg vil vurdere er mere +EV

 

I den givne situation har du to muligheder: check turn eller bet turn - hvis du vælger at bette turn, så skal du være klar til at kalde et all in på river - derfor kan du ligeså godt gøre det større.

 

Men lige hurtigt som jeg ville spille den:

 

Raise mindre preflop - måske til 3.500 

 

På flop vil jeg bette lavt - meget lavt - måske 4.000 eller deromkring

 

På turn vil jeg bette stort (afhængig af min resterende stack ift. potstørrelsen) - i den skrevne situation vil jeg ikke bette 8.000 men 14-17K sådan cirka (har han 8eren er det bare ærgerligt)

 

På river vil jeg kigge mellem mine ben og tjekke min telefon, for at se hvad hånd han har inden jeg caller - joke obv. (haha). 


Som beskrevet kalder jeg river (med mindre mit read på ham og situationen fortæller mig anderledes) - men det er også fordi jeg hader at folde.

 

GL derude

19-10-2019 11:19 #13| 0
TUD73 skrev:

Fedt med en hånd analyse. 

 

Synes ikke du gør så meget forkert her. Poker kan spilles på mange forskellige måder. Ofte afhænger situationen af bordets dynamik, dynamikken mellem dig og villain samt din taktik/strategi for dagen.

 

Du sidder med en dum stackstørrelse til postflop spil. Det vil (selvfølgelig) være bedre, hvis du havde 80-100K på det her tidspunkt, så du har flere muligheder med de blinds. 

 

At raise med den stackstørrelse er helt standard - har du under 20bbs kan du overveje et skub fra CO - som jeg vil vurdere er mere +EV

 

I den givne situation har du to muligheder: check turn eller bet turn - hvis du vælger at bette turn, så skal du være klar til at kalde et all in på river - derfor kan du ligeså godt gøre det større.

 

Men lige hurtigt som jeg ville spille den:

 

Raise mindre preflop - måske til 3.500 

 

På flop vil jeg bette lavt - meget lavt - måske 4.000 eller deromkring

 

På turn vil jeg bette stort (afhængig af min resterende stack ift. potstørrelsen) - i den skrevne situation vil jeg ikke bette 8.000 men 14-17K sådan cirka (har han 8eren er det bare ærgerligt)

 

På river vil jeg kigge mellem mine ben og tjekke min telefon, for at se hvad hånd han har inden jeg caller - joke obv. (haha). 

 

Som beskrevet kalder jeg river (med mindre mit read på ham og situationen fortæller mig anderledes) - men det er også fordi jeg hader at folde.

 

GL derude

 

 Jeg er generelt meget enig - mindre pre, 1/3 pot på flop og på det her runout skal vi enten checke for pot kontrol på turn eller give den et ordentlig skrald. Begge dele er muligt med de sizings som TUD ligger op til. 

 

Som spillet folder jeg river. 

19-10-2019 12:50 #14| 0

Du folder hånden.. Han fortæller han havde en 9’er som dig (97, 9T, 9J, 9Q, 9K)


Jeg kalder i øvrigt altid i dit spot.
Specielt villain in mente. Pro som ved hvad han laver. På trods af snak om tilt, søvnmangel og what evs. 

19-10-2019 13:01 #15| 1


På et parret ikke videre koordineret board er det klart bedst at bette lavt på flop. Vi kan trække marginal value fra overkort eller tilbyde os selv virkelig god risk/reward på et bluff. 25-30 procent pot ser godt ud.

 

Turn er et ekstremt blankt kort, så jeg better lavt igen. 

 

Som spillet er river et klokkeklart call. Du skal calle i omegnen af halvdelen af dine hænder, og vores hånd er rigtig højt oppe i vores range. Så selv hvis du har live soul reading skills, kan du måske godt calle lidt mindre eller mere afhængig af, hvad du samler op. 

 

Men uanset hvad giver det ikke mening for mig at folde A9. 

 

A9 er bedre at calle med end en stribe af vores overpar (undtagen TT), fordi vi blocker for A8 og 98, ligesom vi ikke blocker for nogle af villains mest oplagte bluffs. Samtidig slår vi jo stadig villain, de gange han donker random 9x, fordi han ikke lige vidste, hvad han ellers skulle gøre.

19-10-2019 14:11 #16| 5

Raise lidt mindre pre, downbet flop, bet turn, exploit fold river. 

 

Jeg synes, det er dårligt at checke turn. Bet semi low for value, equity denial og fordi vi har range- og polarity advantage. 

Vi har en god kombination at calle river med, men jeg tror populationen af spillere i sådan et felt her underbluffer river. 

19-10-2019 16:17 #17| 1

@Grethe

 

Jeg er enig i, at det er decideret dårligt ikke at bette turn med vores holding.

 

Og jeg er også enig i, at vi formodentlig godt kan overfolde river.

 

Samtidig er det også klart, at vi ikke kan sidde live og finde equilibrium for specifikke holdings.

 

Så min tankegang på river I et livespot ville være, at vi uden ICM-hensyn skal calle lige over halvdelen af vores range på river.

 

Og at jeg løseligt vurderet better noget i retning af:

 

-20-25 kombinationer af huse og 8x 

-30 komboer af overpar

-15-20 dårligere komboer af 9x

-30-ish komboer af sd (67s, QT, JT etc.)

 

Når jeg siger løseligt er det, fordi det ikke er alle komboer, jeg better hver gang. 8x og overpar better jeg 100 procent. Men svage 9x og sd sker med en vis frekvens.

 

Men et hurtigt overslag viser, at jeg måske har godt 100 komboer i min range. Og at A9 er omkring top 25 procent at calle. 

 

Derfor kommer vi i min optik til at overfolde for meget, hvis den her ryger i mucken.

 

Redigeret af Løpenthin d. 19-10-2019 20:12
19-10-2019 17:13 #18| 0

Jeg forstår sagtens jeres argumentation for at bette turn og kalde river. 

Jeg ser bare sådan på det, at det er vigtigere at bevare sine chips end risikere at tabe dem i en turnering.

Derfor vil jeg potcontrollere på turn ved at checke og kalde et normalt bet på river.

Jeg spiller ikke mange turneringer, så jeg har bestemt ikke løsningen.

19-10-2019 20:34 #19| 2

Tak for en række fremragende input... argumentationen for et større turn-Bet synes jeg er god, og jeg tænker selv, at jeg bør sige 12 eller 14 der. Dermed gør jeg det også mindre attraktivt for ham at smide et stort bluff i hovedet af mig. 

Og det var præcis hvad der skete i hånden. Jeg vælger at calle efter en tur i tanken, og han viser 6-7off.



20-10-2019 00:34 #20| 0
Hesten12 skrev:

Tak for en række fremragende input... argumentationen for et større turn-Bet synes jeg er god, og jeg tænker selv, at jeg bør sige 12 eller 14 der. Dermed gør jeg det også mindre attraktivt for ham at smide et stort bluff i hovedet af mig. 

Og det var præcis hvad der skete i hånden. Jeg vælger at calle efter en tur i tanken, og han viser 6-7off.



 

 Lækkert Call;) og tak for at dele denne hånd😊



20-10-2019 09:23 #21| 0

@Løpenthin og Grethe

Kan i komme med en dybere argumentation for hvorfor at checke turn er dårligt?

20-10-2019 12:35 #22| 1

Alene i kraft af vores 30 komboer af overpar og villains 0/meget få har vi formentlig en nogenlunde pæn range-fordel på turn. Det alene er et argument for at bette med en pænt stor del af vores range.

 

Omvendt er det jo ikke et QJT-board, hvor vi har et hav af nuttede holdings, som villain ikke kan have.

 

Villain har forment oftere 98 end os, ligesom han givetvis har lidt flere 8x. Derfor er det fint nok at tænke i at træde lidt varsomt.

 

Det holdt sammen med, at jeg personligt checker en stribe KQ/KJ og Ax (giver op/forsøger at realisere show down-value) gør, at vi selvfølgelig skal have solide hænder i vores check-range, som kan calle eller raise river. Ellers bliver det for nemt for villain at bluffe.

 

A9 er bare ikke specielt oplagt at putte i den kategori. Vi har en relativt stærk holding. Men den er sårbar over for straights og overkort, hvorfor vi gerne vil trække value eller folde villains equity ud. Altså kan vi folde QT med et bet på 1/3 pot, er det super for os. Det koncept er endnu vigtigere i en tour end i et cash game.

 

Esser er langt bedre at checke bag med, ligesom jeg godt kan lide at checke vores svageste 8x eller et hus som 98. 

 

21-10-2019 18:10 #23| 1

Speciel hånd med beskrivelsen af ham. Jeg tror det bliver på gefühl om jeg caller her, men jeg better altså turn noget der ligner 95 % af gangene her. Villain har mange valuekomboer, men han har dælme også mange bluff. Og de mest sandsynlige draws misser: JT, QT, 67, hvor T7 så ganske vist rammer. Jeg tror ikke på 44 eller 66 - givet beskrivelsen tror jeg bare han hakker det ind pf.

 

Det er selvfølgelig lidt unfair nu hvor jeg kender resultatet :) 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar