Hånd 2: NL200 Linie tjek

#1| 0

Hey PN,

Her er hånd nr 2 fra dagens session.

Villian er ikke reg og har kun 121 hænder på ham, hvor han spiller 22/11/2,7 med en 3bet% på 1%. Hans AF på river er 6 meeeen over meget lille sample.

Hero spiller 19/16/5 i denne session.


Seat 2 is the button
Seat 1: stackbroker ( $527.00 USD )
Seat 2: Verum ( $999.75 USD )
Seat 3: player137 ( $200.00 USD )
Seat 4: brainmo ( $109.50 USD )
Seat 5: HERO ( $204.00 USD )
Seat 6: VILLIAN ( $206.05 USD )
player137 posts small blind [$1.00 USD].
brainmo posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO T T

HERO raises [$8.00 USD]
VILLIAN calls [$8.00 USD]
stackbroker folds
Verum folds
player137 folds
brainmo folds

** Dealing Flop ** 9, 5, 3

HERO bets [$14.00 USD]
VILLIAN calls [$14.00 USD]

** Dealing Turn ** 2

HERO bets [$36.00 USD]
VILLIAN [$36.00 USD]

** Dealing River ** J

HERO checks
VILLIAN bets [$68.00 USD]
HERO ??

I situationen skreg busted FD inde i mit hoved. Kan ikke se ham VB en 9er her eller weak J. Så enten syntes jeg han var monster eller air.

Hvad siger PN - skal vi mucke eller calle denne her?

Sugeren

02-05-2010 18:53 #2| 0

Jeg caller og ser hvad villian floater os med.

02-05-2010 19:07 #3| 0

Hvilke monstre kan du se ham have på river? Som udgangspunkt tror jeg, vi hører fra sets før river, og 2-par-kombinationer er der ikke rigtig nogen af på det givne flop mod sådan en dude. Umiddelbart er jeg enig med dig i, at vi må forvente at han checker 9x o.lign. bag på river pga. udmærket SD-value, så hermed vil jeg vove den påstand, at vi kan ekskludere stærke made hands og svage made hands, hvilket efterlader én gruppe af hænder: (bustede) draws. Snap it. Det er dog lidt lame, at folk på NL200 sjældent caller flop og turn med nøgne FDs, hvilket gør antallet af FD-kombinationer forholdsvis lavt.

02-05-2010 19:08 #4| 0

Tror at det er meget sjældent, at villian har et set her. Der ligger både FD og gutter til A høj på turn samt andre straighttræk, så villian vil vel ofte hejse med set her!?

Ud over sets består villians range (når han nu better på river vel at mærke) bustede FD, 56 samt gode made hands som FD med J samt 9J og (meget få ganske vist) overpar...inden du acter på river indeholder villians range dog også nogle mellempar (nok primært 44 og 66), som du måske kan få betaling fra, hvis du better ud...

Det er vel en klassisk "induce bluff og kald" eller "bet for value og fold til reraise" situation, der er meget afhængig villian og gutfeel i hånden...

Ergo kald...

Hvis jeg ikke har noget kendskab til om villian er CS eller bluffer missede draws, vil jeg nok bare selv leade ud for value (evt. semiblocking bet på 45) og vurdere villians action, dog med den umiddelbare hensigt at folde til reraise...er det spew!?

02-05-2010 19:35 #5| 0

Snap-call. Det er vist ikke engang close. Han better ikke sine 9x hænder, men netop sin bustede FD's.

Hvis alle de tre hænder du har postet er tabte hænder, så synes jeg det lugter lidt for meget af at du gerne vil finde en forklaring på hvorfor du taber, mere end at finde ud af hvordan du skal spille de enkelte hænder.

02-05-2010 20:04 #6| 0

Som de andre betalt.

Hører nok for 2 par + tidligere så busted draws better nok her da det er deres eneste chance for at vinde potten.

02-05-2010 20:17 #7| 0
OP

@Alle

Tak for svarende so far.

Jensen - nah leder ikke efter forklaringer, men mere bare vil tjekke mine beslutninger når man er running lidt skidt.

Grunden til jeg poster denne er da jeg sad i situationen, så tænkte jeg også at overpairs var i hans range, netop grundet hans ikke eksisterende 3bet %.

Så som jeg så det, var hans range busted FD, wierd spiller set, J9, 1010+ eller AJ

Jeg brugte timebank og lavede et crying call - uden rigtig at være glad for det.

Venter lidt med resultatet i tilfælde andre har nogle kommentar.

02-05-2010 20:56 #8| 0

smid da lige potsize på :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar