Gullberg 2016: Blog # 4

#1| 75
MESTERBLOGGER

Q1 Regnskab


Så er marts måned overstået.

Det er tid til at lave kvartalsregnskab.


Q1 2016 har ikke just været en indbringende affære for undertegnede.

Januar gav et overskud på £1432 - et tour cash på The Vic til £499 hjalp.

Februar gav et underskud på £1941 - trods et tour cash på Aspers til £400 - En minusdag på; £2,129 ødelagde måneden.

Marts gav et overskud på £597 - ingen tour cashes.


Samlet resultat for 3 måneders pokerspil er et overskud på £88.


Det kommer man ikke langt for og der er rigtigt langt til målet om et årsresultat på + £41,000.


Bank Roll status for 2016:

Mål: £43,000

Startbeløb: £2,000

Saldo: £2,088


Hverdagen i London for en Low Stakes Live Sjuft i London er langt fra nogen glamourøs tilværelse.




Det er med stor fornøjelse jeg læser alle de nye spændende blogs på PN.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvor mange af dem der bliver lavet i en 3 værelses lejlighed i Randers ved hjælp af en god fantasi og kreativ photoshopping.

Den slags ved kun PN's IT mand, der har adgang til IP-adresserne.


De bedste historier jeg nogen sinde har læst på PN blev skrevet af Leon Little Me (RIP).

Jeg tror han tilsatte lidt krydderi, men det gjorde dem bestemt ikke ringere.

Jeg blev i sin tid inspireret til at skrive blogs af Leons historier, men også en PN bruger ved navn Stenbek, der skrev nogle reportager om sine rejseoplevelser til pokerturneringer. Jeg ved ikke hvad der er blevet af ham nu til dags.


De bedste blogs på PN kommer fra (i vilkårlig rækkefølge): joachimdk, tastemykebab, clotho_nor, ventus og NoPokNoFun.

De skriver alle om live poker oplevelser. Der findes også blogs fra folk omhandlende internet-poker, men det har aldrig rigtigt fanget min interesse.


PN har tilmed udlovet en gevinst til den bedste blog. Den må jeg erkende at jeg ikke fortjener at vinde.

Jeg er simpelthen blevet overhalet af nye unge og langt mere flittige talenter.


Jeg kan godt lide konkurrencer og den slags men efter den seneste tids utilfredsstillende poker-resultater er jeg nødt til at fokusere på at få vendt skuden fremfor hyppige blog-opdateringer.


Med lidt held vinder jeg en "æres-blog-præmie" for mange års trofast service - ligesom de afdankede Hollywood skuespillere, der aldrig vandt en Oscar i deres aktive karriere, men så som 80-årige vinder en Æres-Oscar.


Jeg er 40 år gammel og det kniber for mig at vinde i det blødeste pokerspil, der findes - £1/2 Live Poker.

Det vrimler med dygtige 28-årige regs.


Jeg kan heller ikke følge med på blog-fronten længere. Folk bruger Snapchat og opdaterer live mens de spiller ved bordet.

Det er ganske fornøjeligt at læse, men det går lidt for hurtigt for mig.


Samtidigt med at jeg prøver på at få pokerspillet til at give overskud forsøger jeg mig med Sports- og Heste Betting.


Det er efter Gyngerne og Karrusellen-Princippet. Hvis man taber på en ting, kan man nogle gange vinde på noget andet.


Hvert år i uge 11 afholdes årets højdepunkt* for hestesportentutiaster: The Cheltenham Festival.



*Bemærk at her er tale om Jumps Racing også kaldet National Hunt Racing.

Hestesport i England er delt op i to hovedkategorier:

Jump Racing - officiel sæson fra sidst i april - sidst i april men for alvor fra oktober - tidlig april

&

Flat Racing - sæson første weekend i april - første weekend i november.


Travløb som vi kender det i Danmark og Sverige er ikke mainstream i England, og bookmaker-butikkerne udbyder ikke spil på det.


Folk, der har læst mine tidligere blogs, ved at jeg samarbejder med hesteeksperten Clyde's Fætter.

I december spillede vi på hesten Cue Card til at vinde Boxing Day King George-løbet.


Den havde i starten af sæsonen - november 2015 - vundet Betfair Chase-løbet.


Haydock November 2015


Boxing Day gjaldt det King George-løbet.


Kempton den 26. December 2015

Cue Card var heldig med at den seriøse konkurrent Don Cossack faldt og et helt fantastisk ridt af jockeyen gjorde at den lige netop kom op og slog Vatour på målstregen.


BHA - British Horseracing Authority havde udlovet en £1,000,000 bonus hvis det det lykkedes en hest at vinde disse to løb samt sæsonens højdepunkt: Cheltenham Gold Cup


Den 18. marts 2016 tilbød bookmakeren Betfred odds 4/1 på Cue Card til at vinde Cheltenham Gold Cup.

Den var andenfavorit efter Don Cossack, som den havde vundet over i december.

Odds 4/1 svarer til det man i Danmark kalder odds 5.0.

For at der er værdi i at spille til odds 4/1 skal man op på en chancevurdering på over 20%.

Det vil sige man forventer at bettet går hjem oftere end 1 gang ud af 5.


Betfreds vinderodds på Cue Card betød samtidigt at man kunne få place odds 1/1 på at den ville blive i top 3.

Deres place odds var en fjerdedel af win odds: 4/4 = 1/1 = (decimal odds 2.0)

For at der er værdi i at spille til odds 1/1 skal chancevurderingen være over 50%.


Clyde's Fætters chancevurderinger for Cue Card var 22.22% på Win og 61.9% på place, så det gav god mening at spille Each Way (win & place) til odds 4/1 hos Betfred.




Kl. 10.50 fredag formiddag den 18. marts satsede vi £2,000 Each Way til odds 4/1.


Halvanden time senere var oddset stadigvæk 4/1 og vi satsede yderligere £2,000 Each Way.






Cheltenham kl. 15.45 Fredag den 18. Marts 2016.







Sådan kan det gå.......


8 dage senere skulle England møde Tyskland i en venskabskamp.



Racing Post anbefalede at spille imod Tyskland - X2 til odds 11/8 (decimal odds: 2.375)



Hos William Hill fandt jeg det højere odds 4/1 (decimal odds: 5.0) på udesejr og da min chancevurdering på engelsk sejr var over de krævede 20% satsede jeg tungt.



Løvehjerterne kæmpede bravt og den gik hjem!



Forhåbentlig går det også snart bedre med poker.

Første mulighed er en pokerturnering Søndag den 3. april med en førstepræmie på: £7,500:













Redigeret af Gullberg d. 18-04-2016 23:32
01-04-2016 01:20 #2| 30

Du har ret, mange gode Bloggere. .. men du er nu nummer 1!

01-04-2016 02:10 #3| 1

Gullberg FTW...!!

01-04-2016 02:21 #4| 29

Dine fortællinger er så spændende, tak for hver og en af dem!


Din ydmyg- og ærlighed er rammende og tankevækkende. Jeg følger i ret høj grad alle pokereventyrene, der efterhånden deles flittigt på pokernet, hvilket næsten er for lækkert. Når man læser alle disse blogs, håber man altid at en fellow pokernetter klonker stort, eller at det i det mindste går nogenlunde. Der er i hvert fald ofte god lir på drengen!

Når du blogger, lever jeg mig ind i det på en anden måde. Du har stjålet mit hjerte, ligesom du har gjort det hos mange andre. For mig er der så meget mystik omkring dig, og det tryllebinder, og jeg håber så dybfølt, at pokeren og livet vil dig det godt.


Må fortsættelsen bringe gode tips fra Clyde's Fætter...

01-04-2016 02:32 #5| 3
Shadowwarrior skrev:Dine fortællinger er så spændende, tak for hver og en af dem!

Din ydmyg- og ærlighed er rammende og tankevækkende. Jeg følger i ret høj grad alle pokereventyrene, der efterhånden deles flittigt på pokernet, hvilket næsten er for lækkert. Når man læser alle disse blogs, håber man altid at en fellow pokernetter klonker stort, eller at det i det mindste går nogenlunde. Der er i hvert fald ofte god lir på drengen!
Når du blogger, lever jeg mig ind i det på en anden måde. Du har stjålet mit hjerte, ligesom du har gjort det hos mange andre. For mig er der så meget mystik omkring dig, og det tryllebinder, og jeg håber så dybfølt, at pokeren og livet vil dig det godt.

Må fortsættelsen bringe gode tips fra Clyde's Fætter...

Meget fint skrevet og helt enig.

01-04-2016 03:12 #6| 0

@Dieb


er er hvem leon var - søge lidt rund af ren nysgerrighed


Søg fx på:

pokernet magasin mpn 15 pdf little me

Hvorfor er de magasin ikke att finde på pokernet.dk længere? :(

Edit:

www.pokernet.dk/mpn/

Redigeret af wannooks d. 01-04-2016 03:42
01-04-2016 03:33 #7| 7

Dine blogs er simpelthen fantastiske, du var grunden til jeg startede min i tidernes morgen. Du er uden tvivl den bedste blogger på PN, Randers eller ej :-)

01-04-2016 08:12 #8| 0

Nyder din blog! Fik Clydes fætter & dig renset af til Cheltenham?


Hørte bookies tabte rigtigt mange penge da næsten alle favoritterne gik hjem :-)


01-04-2016 10:28 #9| 3

Beskedenhed og ydmyghed er altid et tegn på at en person er i rimelig mental balance .... Men der er nu ingen grund til SÅ megen beskedenhed ....

Old School eller ej - ingen over - ingen ved siden af "Guldberg" når det kommer til blogs ... Indiskutabelt den mest velskrevne og underholdende blog på PN ever ...

01-04-2016 10:41 #10| 5

Takk for hyggelig ord @Gullberg, men ingen grunn til "at sætte ditt lys under en skæppe" (eller hvordan man nå en gang sier det på flatlands-lemming'ish). Jeg tror mange av bloggene er oppstått nettopp pga deg og din blog, og for meg vil du alltid være den som satt standarden. Både med et deilig, lettlest språk men også bilder som illustrerer det du skriver om. Jeg håper virkelig du klonker noe snart :)

01-04-2016 10:56 #11| 0

Shadowwarrier rammer den lige på hovedet. Din mytiske person er helt unik. Gl med grinden !

01-04-2016 11:59 #12| 4

Gullberg du er nr 1 , os på +40 elsker din blok, den har det der skal til :)


01-04-2016 12:22 #13| 1

her hjemme ved famillien godt at læser jeg gullbergs blog så må far ikke forstyrres du er genial til at skrive blogs de andre er også kommet godt efter men gullberg is the man :):):)

01-04-2016 15:56 #14| 0

Lækkerier :-D

01-04-2016 16:12 #15| 0

Rigtig mange gode blogs pt, men jeg synes din er den mest velskrevne. Knastør👍.

Du fejrede vel din £20.000 check med at indtage en sort kaffe og en continental til £3.99 i en kælderrestaurant?

01-04-2016 18:13 #16| 0

Legendarisk update efter den cliffhanger om et overskud for kvartalet på 88£ !!!

Redigeret af huckleb d. 01-04-2016 18:13
01-04-2016 18:23 #17| 1

@Gullberg


Tak for dine gode blogs, som jeg med stor iver tæver igennem, hver gang jeg ser dem.


Har dog et enkelt spørgsmål; Du kalder dig lowstakes pokerspiller, men better - så vidt jeg kan se - 4 gange så meget som din fulde bankroll på éen fodboldkamp, og derudover ryger der nogle voldsomme indsatser over disken på krikker. Hvorfor dropper du ikke pokeren, og koncentrerer dig om bettingen? Når dine indsatser i betting er så voldsomt meget højere, må din selvtillid med det være ligeså?


tillægsspørgsmål: Havde England ikke leveret comebacket, hvor nas gør det så på dine levevilkår? Hvis du vil ud med det? :)

Redigeret af Buub d. 01-04-2016 18:25
01-04-2016 19:27 #18| 0

Tror da fanden Cue Card styrtede.... =(




01-04-2016 20:42 #19| 4

Blogfather

Redigeret af brijorg d. 01-04-2016 21:11
02-04-2016 17:23 #21| 1
sako skrev:Gullberg du er nr 1 , os på +40 elsker din blok, den har det der skal til :)

Og når man +40 er man ligeglad med de engelske udtryk. BLOOOK! :-)

02-04-2016 18:54 #22| 0
MoPe skrev: Og når man +40 er man ligeglad med de engelske udtryk. BLOOOK! :-)

haha den kom sku bag på mig den der :)


03-04-2016 02:06 #23| 1

@Gullberg


Hvorfor har du slettet hele delen med dit Tyskland-England-bet?

03-04-2016 03:35 #24| 0
Gullberg skrev:Q4 Regnskab


men også en PN bruger ved navn Stenbek, der skrev nogle reportager om sine rejseoplevelser til pokerturneringer. Jeg ved ikke hvad der er blevet af ham nu til dags.

Han lever i bedste velgående - men poker er der vist ikke meget af, uden jeg er helt sikker :)

21-04-2016 08:47 #25| 0

klonk på det England bet.

Gratz mate!

Kommer du snart tio Barcelona!? 😏😏

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar