godt spil ... en 75/150 hånd?

#1| 0

2 gode spillere i et 3.mands limit 75/150 spil . Jeg tillader mig at folde:

Seat 7: DenGode ( $4055 )
DenGrusomme posts small blind [$37].
DenOnde posts big blind [$75].
** Dealing down cards **
Dealt to DenGode [ Q 7 ]
DenGode folds.
DenGrusomme raises [$113].
DenOnde calls [$75].
** Dealing Flop ** [ 5, 8, J ]
DenGrusomme bets [$75].
DenOnde raises [$150].--------------------------? skulle han hellere vente til turn?
DenGrusomme raises [$150].
DenOnde calls [$75].
** Dealing Turn ** [ 5 ]
DenGrusomme bets [$150].
DenOnde calls [$150].
** Dealing River ** [ 10 ]
DenGrusomme bets [$150].
DenOnde calls [$150].
** Summary **
DenGrusomme shows [ 6 7 ].
DenOnde shows [ 10 Q ].
DenOnde collected [$1347].

Jeg vil godt høre, om i synes de begge 2 spiller den godt. De er begge to standard agresive spillere gode spillere. De spewer ikke alt for hårdt.

Derefter vil jeg godt om jeg kan udnytte min viden omkring dem og hvorledes ? Jeg tænker umiddelbart , at de er i stand til at lave presure plays eller semibluffs, og det betyder jeg må man kalde dem mere ned. Men altså , det er vel lidt som at sige crap, fordi et semibluff er jo svært at forsvare sig imod.

Tilsidst vil jeg høre om i synes det vil være ville være klogere af den onde at vente med turn reraise, for at virke mere overbevisende?

05-02-2007 17:12 #2| 0

Skal da love for at du leger på de store limits :-)

Flop raiset er vel read/metagame baseret. Umiddelbart ville jeg ikke lave et sådant move med mindre det er en spiller jeg ved kan folde, og de spillere er der stadig forbløffende få af op til 10/20 hvor jeg spiller. Men, et eller andet sted kan jeg godt lide hans flop raise, da der er rimelig pæn sandsynlighed for at DenGrusomme ikke har ramt floppet, hvilket DenOnde sagtens kan repræsentere at han har, da han kan kalde fra BB med en meget bred range af hænder. Står DenGrusomme derfor blot med to overkort, så står han med en ret svær beslutning. At lave det på turn synes jeg vil være godt spillet, da jeg så hellere vil folde holde på floppet.

DenOnde's turn call forstår jeg dog overhovedet ikke, da DenGrusomme sagtens kan sidde med toppar med knægten, eller et bedre par til bordet, hvorfor det er meget tyndt at peele til sine max 10 outs, hvoraf flere måske ikke er gode.

Jeg har ikke spillet så meget 3 ways mod bedre spillere, så jeg har svært ved at vurdere hvordan du spiller dem med den viden du har.

06-02-2007 03:52 #3| 0

Standard. tyrecall med Q high hvis den ik rammer :P

06-02-2007 10:34 #4| 0

Synes QTo spiller hånden fint. Jeg ville dog nok cappe floppet og kalde ned hvis 76s bød ind i mig på turn. TP med mellem kicker er et monster i blind battles.

Synes derimod at 76s spewer med sin OESD OOP på floppet. Jeg bet/caller flop og spiller den passivt for at beskytte implied odds. Udvalgte turns kan jeg dog finde på at semibluff c/r'e som et A fx.

Jeg spiller ikke de stakes og tillykke med, at du har fået bygget rullen op til det. Men det ser da ud til at 76s gutten kan tages til valuetown i ekstrem grad, mens at QTo gutten spiller sin hånd mere standard - måske en smule tøset.

06-02-2007 11:41 #5| 0

@ holch

han får da "først" sit TPGK på river ?? endtil da har han Qhigh og en huller..

som flex siger, tyrecall med Q high!! ;-)

06-02-2007 12:50 #6| 0

Læste fuldstændig forkert. Tak tp.

Well mener faktisk stadig at QTo spiller hånded fino.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar