Godt køb?? Samsung LE40B755, kr. 7.799

#1| 0

Hey.

Har netop købt et Samsung LE40B755 til kr 7.799 (vejl. uds. pris 11.999) i Expert. Fjernsynet kan ses her www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/lcd-tv/LE40B755U1WXXE/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=features

Var egentlig på udkig efter et 42" Panasonic plasma (da de har fået så mange gode anmeldelser) , men efter at have set Samsung'en i butikken og snakket med sælgeren valgte jeg det i stedet. Synes det havde et super billede, måske det bedste i hele butikken (hvilket sælgeren selvfølgelig også sagde) og hvis han selv skulle vælge ville han købe dette TV ift alle de andre modeller, plus det var latterligt billigt som han sagde... bla bla :)

Desuden købte jeg vægophæng Connectech CTB0170 + CTB0151 så det også kan dreje, til kr. 1.000 samlet (stod til 900 kr/stk i butikken) så regnede med det var en fin pris. Har så lige tjekket på nettet og kan se jeg kan få de 2 ophæng en del billigere, så der føler jeg mig lidt taget i ***en. Har tænkt mig at bytte dem og købe dem online i stedet, men måske kan i anbefale andre/bedre vægophæng?? (skal kunne dreje, evt også tilte)

Har også tjekket prisen på TV'et online og der kan det ikke fås billigere (dog til samme pris) men ville lige høre om I synes fjernsynet er et godt køb?? Kan ikke rigtig finde nogle anmeldelser eller oplysninger om det online. Ellers bytter jeg sgu også det :) kan få pengene tilbage hvis jeg bytter inden 1 uge...

/Klonk

PS: Har postet på flatpanels, men poster også lige her i håb om at få flere svar...

31-12-2009 00:48 #2| 0

Synes det havde et super billede, måske det bedste i hele butikken skriver du. Hvorfor vil du så bytte det? Syntes da personligt at panasonics plasma modeller ligger et niveau eller 2 over samsungs LCD TV. Eventuelt kunne man kigge på Samsung plasma PS50B855. Det er for fed.

31-12-2009 00:56 #3| 0

Samsung failer

Så Saving priv Ryan og det var som om fjernsynet ikke vidste filmen sådan film agtigt - men mere "in real time", altså noget der SLET ikke passer til film!

Så også dette ved et andet samsung?!?!?! faiiiiil

Det ene LED det andet LCD

Køb et pana - der går du aldrig galt ;-)

31-12-2009 01:53 #5| 0

Skulle jeg købe nyt idag til den pris du har givet for samsungen ville jeg vælge et Panasonic TX-P42G10E

31-12-2009 01:53 #4| 0

Helt enig med utg
Panasonic ser umiddelbart ud til at være klasser over, med mindre de nyeste Samsung er blevet markant bedre...

Fandt et beslag her der koster cirka det halve:
www.befro.dk/shop/connectech-ctb0155-universal-6602p.html

31-12-2009 02:06 #6| 0

"Var egentlig på udkig efter et 42" Panasonic plasma (da de har fået så mange gode anmeldelser) , men efter at have set Samsung'en i butikken og snakket med sælgeren valgte jeg det i stedet."

Kan du lide slik? Kan du lide lækre piger? Har du en mor?

Hvis du kan svare ja til overstående så skal du da have "XXXXXX"

De er sådan nogle noobs i ekspert!

Magen til inkompetente sælgere skal man lede LÆNGE efter

har SÅ ondt af alle de folk de fylder folk med lort.. SUK

31-12-2009 02:09 #7| 0

OMG så var der også min fætters dame.. Hun fik en flot digital billedramme i julegave..

Hun åbner og POW... MEGA ridse på 5 cm.. tydeligt det ikke er en fabriksfejl... en eller anden donk har byttet en brugt vare uden at tjekke den... OMG OMG OMG

Tydeligt Merlin gik konkurs pga 90% af alle der arbejder der er idioter.. Ekspert tager over, de samme idioter arbejder der.. lægger fandme aldrig en krone der hvis det kan undgås..

31-12-2009 02:27 #8| 0

3.500,- budt for dit Samsung!

31-12-2009 10:48 #9| 0
OP

@garfield
Synes det havde et super billede, måske det bedste i hele butikken skriver du. Hvorfor vil du så bytte det?

Kunne jo være der var noget i samme prisklasse som var bedre, som de ikke havde i butikken. Spurgte f.eks. efter Pana G10, den havde de ikke... Og som du selv plus andre skriver så mener I Pana G10 er et meget bedre køb... Så helt forgæves var posten da ikke...

@taste
Noteret, men tror bare jeg bytter det og får det fulde beløb tilbage :)

Andre kommentarer??

31-12-2009 15:31 #10| 0

Hahaha hvor sjovt :D

Det er mig du har købt fjernsynet af :) Sjovt at vi begge er PN'er! Nu må jeg jo så lige forsvare lidt :)

Du skal lytte mere til folket på flatpanels end herinde, da det er helt vildt hvor mange der bare vil flame Expert her på PN :) Lyder på de fleste herinde som om, at de aldrig har set nogle af fjernsynene, men bare går efter hvad de har læst/hørt + komme ud med nogle aggresioner! Men sådan er det jo generelt på diverse forums, da langt hovedparten af forumgængere køber produkter på nettet, fordi de ikke vil betale for rådgivning, service + et sted at henvende sig hvis der skulle gå noget galt! Går man i en butik, vil man gerne betale lidt ekstra for disse ting! Det er lagt fra alle der har den holdning, men sådan er det :)

Men hvis du hellere vil gå efter en G10'er er det i din fulde ret. Har lovet dig at du kan få pengene retur for dit køb, hvis du ikke var tilfreds (og alle produkter er i ubrudt emballage)
(Ville også gerne hjælpe dig med G10eren, men det er desværre en der pt. er gået ud af vores sortiment!)

Og slf. kan du finde beslag billigere på nettet. Alt kan findes billigere på nettet, men er du heller ikk tilfreds med den pris, tager vi det slf. bare retur.... Så forstår jeg dog bare ikke hvorfor du henvender dig i en butik, når du alligevel vil gå efter netpriser :)


Men jeg synes hvertfald ikke jeg har røvrendt dig på nogle punkter! Samsungen ER den der står bedst i vores butik af de produkter vi har inde pt, og kvalitet kontra pris var det helt klart det bedste køb du kunne lave hos os! Fysisk butik vs. internetbutik er prisen jo altid billigere i internetbutikker, da der ikke bliver medregnet personale, husleje, strøm etc. etc., så jeg gav dig den absolut bedste pris jeg kunne på beslagene + TVet!

Du gjorde dig et rigtig godt køb i en BUTIK, hvor vi (butikken) ikke tjente særlig mange penge, men du vil altid kunne få det billigere på nettet!


Btw så blir G10erens 600 Hz motor crushed af Samsungs 200 Hz motor!

noget jeg har glemt? :)

31-12-2009 15:42 #11| 0

Let the flaming begin...

03-01-2010 18:12 #12| 0

LOLEKSPERTDONKAMENTS

klart at samsungen er den der står bedst hvis panasonic ikke er i jeres sortiment 8-)

03-01-2010 18:46 #13| 0

Jeg tror unreal har ret i at du får bedre svar på flatpanels, men også der kører "krigen" mellem plasma og LCD elskere på 3. eller 4. år.

Jeg kan ikke forstå hvorfor du vil bytte fjernsynet hvis du er glad for det. Det er da ligegyldigt hvor mange random PN'ere der ikke kan andet end at messe "panaonic, panasonic, panasonic" hvis du er glad for billede og øvrig kvalitet på TV'et.

Alle ikke-fanatiske uafhængige anmeldelser jeg har set af fladskærme det sidste års tid siger at der ikke længere er nogen kvalitetsforskel på plasma og LCD så du skal bare vælge et TV med de features du skal bruge og et billede du kan li.

Det næste større spring i TV-teknologi bliver vel når Full-LED bliver til at betale.

03-01-2010 18:50 #14| 0

unreal er du i expert ?

03-01-2010 18:54 #15| 0

hehe verden er lille...

03-01-2010 18:57 #16| 0

Vedr pris forskellen
Så tænk over fgl.

I en af de der "skod" internetsider , kan du spare feks. 800kr på et givent TV , når det så går i stykker , kan du selv pille det ned og enten sende det eller aflevere det på et værksted,så venter du 4 uger hvis du er heldig og det kommer retur fra rep.

Ved køb i en fagbutik er du for det meste sikret,at dit TV bliver afhentet , du får en låner i mellemtiden , uden at du skal bevæge dig

De penge er givet GODT UD , og så kan det jo undre at mange useriøse internetbutikker kan overleve med en AV på måske under 5% , eller kan det ! , det er for det meste dem som lukker efter en periode , og hvor samfundet har tabet på konkurser , mgl. moms indbetalinger osv.

og alle vil kunne nikke genkendende til den at Butikkerne må stå for skud , når internetkunderne kommer ind for at få vejledning i brug af app.
som er købt i den lokale superbrugs

03-01-2010 19:10 #17| 0

4500 +1

03-01-2010 19:18 #18| 0

@OP - Hvis du har købt et LE40B755 til 7.799,- har du gjort en god handel. Som andre i denne tråd siger, kan du altid finde tingene billigere på nettet. Hvis du handler i en butik, bliver du vejledt omkring produktet, og sælgeren kan fortælle dig hvad du skal bruge af tilbehør osv, samt lave et samlet tilbud det dig. Hvis du køber det på nettet, får du ikke den samme service som i en butik.

@_UnReaL_ -
Btw så blir G10erens 600 Hz motor crushed af Samsungs 200 Hz motor!
Er 100% enig! (Arbejder selv i en elektronikforretning)

03-01-2010 19:53 #19| 0

Hvis du handler i en butik, bliver du vejledt omkring produktet, og sælgeren kan fortælle dig hvad du skal bruge af tilbehør osv, samt lave et samlet tilbud det dig. Hvis du køber det på nettet, får du ikke den samme service som i en butik.

Kan du da også blive hvis du ringer ind..

Og problemet er lige præcis at flere "sælgere" vildleder og får folk til at tro at de skal have et hdmi stik til 400kr, ellers får man dårligt billede.......................................

03-01-2010 21:20 #20| 0

UTG

arbejder selv i med Radio og TV.. og nu ved jeg sq ikke hvordan det er andre stedet men jeg er sq 100% ærlig under et salg.. og fortæller ligeledes kunden, at han/hun kan finde produktet billigere på nettet osv. rigtig mange råder jeg endda til at gå hjem og undersøge det samt læse mere om det på nettet, således at de er 100% sikker på, at jeg ikke bare fylder dem med øregas!!

og det er sq helt utroligt så mange der kommer tilbage og køber produkterne og takker for god betjening.

SÅ får stort set ingen af de salg jeg har lavet retur.

men må gå mod strømmen og sige at jeg sys samsung er fantastisk!!
og det lyder som ok tilbud du har fået...
vi i butikkerne har jo stort set ingen fortjeneste på selve fjernsynet. Det drejer sig ikke om andet et par 100 kr.

03-01-2010 21:34 #21| 0

Har selv et panasonc px80- et eller andet.. og det køb har jeg aldrig fortrudt... simpelthen den bedste fladskærm jeg har samlignet med mine kammerater... så panasonic.... et klart valg her fra!!

04-01-2010 00:51 #22| 0

Nu kan jeg ikke sammenligne den aktuelle model, men jeg ville ikke købe et Samsung. Min mor købte et samsung, og uden at vurdere billedkvalitet overhovedet, så er der så mange ting ved det tv jeg er lige ved at gå ud af mit gode skind over. Fjernbetjeningen, menuerne måden man skifter kanal på (enten 01, 02, eller trykker på en knap for kun et taste et ciffer) og hvor længe den er mellem kanalskift. Den slags ting skal man ikke undervurdere, og det er noget man nærmest aldrig får en oplevelse af i butikken, hvor det hele går op i billedkvalitet og salgssnak.
Umiddelbart kunne jeg ikke drømme om at købe andet en Panasonic plasma hvis jeg skulle købe et nyt. Men det skal jeg ikke, for jeg er super tilfreds med det jeg har. Bortset fra at det godt måtte være større.

04-01-2010 01:27 #23| 0

Kan vi ikke også lige blive enige om at det er absurd man skal trykke TEXT TV knappet for TEXT TV, og så en knap der sidder stik modsat fjernbetjeningen for at fjerne TEXT TV?!?!?!?!?!?!?!?!?

OMG et fail.. håber ikke det er sådan på de nyeste modeller???

04-01-2010 02:14 #24| 0

Må tilslutte mig fanen af panasonic tilhængere. JoakimBL rammer spot on, angående betjening af tv'et. Vi har i hjemmet 3 panasonic plasma tv's (hhv. 2 x 37 & 1 x 32 - alle af forskellig årgang), og et samsung lcd tv. Ren betjenings-mæssigt vinder panasonic med flere længder. Synes også billedet er pænere på Panasonic tv'et, men det afhænger naturligvis af mange ting - og skal ikke gøre mig klog på om de dit samsung er bedre/dårligere end et random panasonic tv. Valget faldt på Panasonic pga. prisen, og at det var blevet anbefalet på flatpanels. Har i hvert fald ikke fortrudt købet.
Synes du skal prøve at finde en butik med et panasonic tv - Så kan du sammenligne tv'ende, og selv vurdere hvilket du synes bedst om.

Det med at man betaler for god rådgivning osv. giver jeg ikke meget for. Kan komme med en lille historie fra det virkelige liv - Min Morfar skulle ud og handle nyt tv, pga. det nye signal. Han henvendte sig til Expert, hvor han i samråd med en ansat fandt frem til et tv. De lovede ham at tv'et ville være 100% klar til det nye digitale signal. Hvad sker der når signalet kommer ? - Tuneren var den forkerte, og han var nødsaget til at købe en boks for at være i stand til at se kanalerne i digital kvalitet. Dermed ikke sagt du ikke kan få god service ved en forhandler, men du bør gøre op med dig selv om du har behov for det? Det er trods alt muligt at læse sig frem til det meste.

04-01-2010 02:48 #25| 0

Nu vi er i tv-afd. Hvad skal man gi´ for et HDMI-stik ? Hvor stor er forskellen på kvaliteten af disse stik ?
På forhånd tak :-)

04-01-2010 11:25 #26| 0

dreng..

av-cables.dk

Du skal ikke gi en skid, det er først når man kommer over 5(eller er det 10 meter?) man helst skal have et "tykt" isoleret kabel..

ALT under 5m skal du i hvert fald bare have de billigste fra nævnte side!

Og til Sllmon!!!

Sig til din morfar han kan klage til ekspert, så skal de punge ud for hans box, selvom det er max nedtur at have TO fjernbetjeninger :S OMG OMG OMG ekspert aka merlin failer bare så groft det er til at brække sig over.. En eller anden pls opkøb det lort, fyr 95% af alle ansatte og fix nogle drenge mellem 15-17 år fra HOL.dk / Tweak.dk og andre computer forums.. De vil 100% kunne give bedre rådgivning.. Sad but true.............

04-01-2010 20:36 #27| 0

En eller anden pls ban UTGwithURmom, for han har da ikke noget konstruktivt at tilføje!

05-01-2010 01:04 #28| 0

UTG.....

Mange tak :-)

05-01-2010 02:20 #29| 0

Købte et Samsung TV på Malta, da jeg ikke ville betale boksen, da jeg nok ikke kunne have det med hjem. Mit 5-6 år gamle Panasonic som ventede i DK (ja, jeg var en af tosserne som betalte psykopat prisen for mange år siden) er stadig bedre.

At man kan overveje at anbefale Samsung LCD over Panasonic Plasma er crazy!

/Mikael

05-01-2010 02:57 #30| 0

sygt der næsten ingen argumentation er omkring opdaterings speed, opløsning, kontrast, levetid, etc.? jeg ved intet af det men wtf! :D

05-01-2010 04:43 #31| 0

Lyder imo som om, at UTG har noget forhistorie med merlin/ekspert.
- Dog uden han bærer nag ^^ (;

05-01-2010 05:02 #32| 0
Sorry men i forstår ikke hvor mange gange jeg har oplevet hvor uprofessionelle ekspedienterne i min merlin/ekspert har været!

Skulle lige ud med det :-)

Og sygt du bare vil have mig instabannet unreal, kom jeg for tæt på sandheden? :-) hehe
06-01-2010 17:16 #33| 0

Ang HDMI kabler . er der 2 ting som variere

Selve afskærmingen af kablet (mod indstråling)
samt udførelse af stikket

Til alm brug hvor det bare skal sættes på en gang for alle, er et billigt kabel helt ok , men ved feks 5 - 10 meters bør man snuppe et lidt bedre mærkevare , dog kan de billige stadigvæk fungere uden at kunne se "forskel"

For at drille UTGwith....... , kan jeg da oplyse at jeg hjemtager HDMI i bla. 1,5 meters både lige og vinklet til ca 6 dkr pr stk

;)

06-01-2010 17:55 #34| 0
Så Saving priv Ryan og det var som om fjernsynet ikke vidste filmen sådan film agtigt - men mere "in real time", altså noget der SLET ikke passer til film!

Så også dette ved et andet samsung?!?!?! faiiiiil


Har du prøvet at gå ind i menuen og ændre view mode, til movie?

Jeg har selv et 42" plasma Samsung, ca. år gammel model. Men kan sige at jeg er meget tilfreds med produktet! To af mine kammerater har det samme og de er også glade for det.

Jeg købte mit i HiFi klubben og betalte ca. 10k for det På et tidspunkt fik jeg nogle problemer med pixel fejl, hvorefter jeg indleverede det til rep. og fik et midlertidigt med hjem. Klasse service og ingen problemer. Så slutter mig også til dem der køber i butik over internet, i hvert fald når det kommer til ting af denne kaliber.

Mht. til den verserende plasma vs. LCD debat, så er det vel individuelt. Bare fordi jeg syntes mit fjernsyns billede er godt, betyder det ikke andre skal syntes det samme. Det er trods alt mine øjne der skal kigge på det.
:)
07-01-2010 21:56 #35| 0

Så var HDMI lige i BASTA ;)

07-01-2010 22:20 #36| 0

Boys boys boys, lad nu være med at give råd baseret på noget, i sikkert ikke har en kæft forstand på.

OP, hvis du skal gøre noget, så besøg flatpanels.dk, der sidder masser af fyre, som ved ALT om lige det her emne og de vil hellere end gerne svare dig.

08-01-2010 08:39 #38| 0

En fornøjelig levende diskussion - jeg savner dog en ting!

Hvad med kvaliteten af de indbyggede tuner?

Jeg skal købe nyt - og valget står (idag!) mellem LE40B755 og et Sony KDL-37W5500.
Forbrugerrådets blad taenk giver generelt ikke særlig gode bedømmelse af tunerdelen på Samsungs TV'er. Uheldigvis er LE40b755 ikke repræsenteret i testen. Modelerne UE40B8000 og -6000 før dog god bedømmelse. Kan LE40B755 sammenlignes med -8000 og -6000 med hensyn til kvalitet?

Hvor kan man læse mere om LE40B755?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar