Giga WW spil

#1

Nu har vi jo hørt en del om HP3 spillet på 2+2, og jeg har også selv været inde og kigge, jeg kan dog ikke selv finde tid til det denne gang.

Men det jeg vil frem til er, skal vi ikke prøve at få stablet noget lignende op her på PN, vi har jo set gennem tiden at vi har GM´s som er i stand til at "bygge" nogle gode spil op, hvad vi måske mangler er flere spillere.

Mit forslag er at vi prøver at lave en mini turneringsrække ala den Thingy fik op at stå med Sheep, altså vi køre en række mindre spil over en periode og slutter så af med et forhåbenligt GIGA mishmash.

Dette er en bold som jeg kaster op, og jeg vil også gerne selv være med til at få det til at virke, men jeg kan desværre ikke selv være tovholder på projektet som helhed, men jeg tror også dette vil fungere bedst hvis vi får en lille gruppe sammen som kan hjælpes af her og der vil jeg gerne være med.

Jeg vil gerne melde mig som den første til at være GM på nogle af de små spil

Lad høre om i synes om ideen og kom gerne med alt input både spil teknisk og hvordan vi får flere spillere

/FC

03-08-2011 15:29 #2

In. Lyder meget fedt

03-08-2011 15:41 #3

Jeg er også klar på at lave et spil, og deltage i de andre :)

Det bliver imo nødt til at være små mish-mash spil lidt ala det vi lige havde, som så slutter af med et stort tema-spil..

03-08-2011 15:47 #4

God Idé .. det kunne måske også få endnu flere spillere med i de "alm." vanilla spil.

Jeg vil gerne både deltage og være GM på et spil eller to -- evt. et "nybegynderspil" som vi har haft tidligere i år?
Så kan der være coaches til både ulve og villas :)

03-08-2011 15:53 #5

jeg vil gerne have sådan et spil her op

13 spillere.

1 alfa ulv. har igennem hele spillet mulighed for at turne en spiller, den nat han gør det har ulvene intet NK.
1 ulv
1 seer
1 angel

03-08-2011 16:15 #6

Jeg har et Hattrick hold, og der findes også en del forums derinde, og jeg har lige opdaget at der findes en flok der som spiller Mafia, skulle man prøve at lokke sådan nogle herover til vores spil, eller skal vi holde os til vores "egne" :-)

03-08-2011 16:17 #7

Jeg vil godt være med som deltager i nogle af spillene. Af gode grunde vil jeg dog ikke være tovholder på dette projekt, ej heller GM.

Jeg skal med glæde hjælpe en GM med et setup, tema eller andet, men en styrende funktion vil jeg ikke have.

03-08-2011 19:32 #8
IN . Giver den også gerne et forsøg som GM, men ikke sikkert det vil komme til at gå skide godt ;-)
03-08-2011 20:04 #9

Jeg kunne også sagtens være frisk alt afhængig af hvornår det ligger og sådan :)

- X

03-08-2011 20:18 #10

Er spillet svært og hvor længe tager spillet cirka? Altså hvor meget tid er det 'påkrævet' men sætter af, før man ikke ødelægger spillet?

03-08-2011 20:47 #11

Hej Kent

Svært det er det, alle vil forsøge at mindf.... dig ;-)

og påkrævet tid, det er svært at sige, det er relativt vigtigt at kunne være online den sidste times tid op til lynch kl. 22.00 - derudover skal der jo bruges lidt tid på at læse tråden og komme med nogle betragtninger

men det kunne egenligt være en ide hvis os der har prøvet at spille kommer med et skud på hvor meget tid vi egenligt bruger på det.

Jeg er selv i den situation at jeg har det ret frit på arbejde, så jeg kan godt lige læse tråden og smide et indlæg eller flere op hen over dagen ( der er ingen der tager sig af om jeg har PN åben på en side, så længe jeg bare får lavet mit arbejde ordenligt og uden at det koster klienterne noget ;-) )

når jeg er hjemme, så er computeren jo bare tændt, og når jeg så ikke ser tv sammen med konen eller leger med knægten så checker jeg jo lige op på hvad der er sket, og så er jeg som regel fast på fra senest 21.15 og indtil EOD

så på en stille dag bruger jeg nok 2 timer, men er der seriøst gang i den kan det sagtnes blive til mere - men det afhænger og også hvor meget man er involveret i det der sker, en dag kan sagtnes dreje sig om 3-4 spillere som er i totterne på hinanden og resten er bare det tynde øl.

men som sagt lad os høre hvor lang tid der bruges i de små hjem

03-08-2011 20:50 #12

in

03-08-2011 20:57 #13

jeg bruger sick lang tid på det hvad enten jeg er villa, ulv eller GM :)

Jeg vil tro ... 2 timer i dagtimerne og så fra ca. 20-EOD/ evt. NA :) er overstået.

Som GM bruger jeg den samme tid, men uden frustrationerne over:

1) Være villa og ikke kunne finde ulve -- men samtidig blive anklaget for at være ulv hele tiden.
2) være ulv og prøve at virke villa :)

men KentKay .. det er VILDT sjovt at være med :) prøv det!!!

03-08-2011 20:57 #14

In, og skal også gerne være GM i et spil..

03-08-2011 21:07 #15

@kk

Man bestemmer helt selv hvor meget tid man bruger på spillet, men hvis man gerne vil kunne følge med, skal man i hvert fald nok bruge en time i løbet af dagen og minimum en time om aftenen hvor der er "end of day".

Men du skal ikke bekymre dig om, om du ødelægger spillet for andre. Det vigtigste er, at få en masse spillere med, og om ikke andet kan du jo bare prøve et enkelt spil for at prøve det af :)

@all

Jeg er begyndt at forberede et spil. Jeg kan dog først være GM til september. Eller ugen efter Skanderborg.

03-08-2011 21:14 #16

Jeg tør slet ikke regne på, hvor lang tid jeg bruger... Og jeg sutter stadig max til det :)

Jeg bruger det som undskyldning for ikke at grinde, men er på det seneste begyndt at bruge to skærme, så jeg kan følge med i begge ting samtidigt...

Jeg bruger nok tid til, at veninden herhjemme, der endnu aldrig har været på PN eller deltaget i et spil, ved præcis, hvordan spillet er bygget op, og hvilke specialroller, der normalt er... Lidt skræmmende faktisk...

Så spiller jeg til gengæld også normalt kun med i ca hver andet spil, der starter op... Så jeg lige får en pause...

03-08-2011 21:17 #17

Som de andre siger, så er det dog ikke nødvendigt at bruge mere end 1 time fordelt ud over dagen, og så timen fra 21-22 de aftener, hvor der er lynch... Så kan man sagtens være med...

Der er ikke andet for end at prøve... Så ser man hurtigt, om det er noget, der fanger...

03-08-2011 22:01 #18

@ cykel

hvis vi skal nå at få en 5 - 6 spil afviklet inden så tror jeg heller ikke det vil blive noget problem

03-08-2011 22:54 #19

Jeg kunne nok godt overtales.

Det vil kræve at hver GM fuldt ud står for deres eget spil, det vil sige, at de har et spil parat, om det bliver til 15 spillere eller 30 spillere.

Umiddelbart vil jeg have svært ved at tro på at vi når over 30 spillere i bare et enkelt spil.

Men modbevis mig endelig :)

03-08-2011 22:59 #20

Vi behøver jo ikke nå 30 spillere før the endgame

hvis bare vi kan få nogel 13 -17 mands op og stå og så gerne have en 3 nye med hver gang, så kan vi måske have en solid pool at tage fra når det helt store skal skydes af en gang i efteråret.

men i morgen vil jeg begynde at lave en liste over de tilbagemeldinger der er kommet, så må vi jo se hvad vi kan få ud af det, og nu er denne tråd jo også kun knap 8 timer gammel :-)

03-08-2011 23:00 #21

Mismash gør sige bedst med 25+ spiller :)

03-08-2011 23:12 #22

In

04-08-2011 10:31 #23

@Jones

overtales?

til at spille med eller til at tage en gm tjans?

04-08-2011 10:46 #24

umiddelbart mest GM tjansen.

04-08-2011 10:49 #25

Vi ved vist begge to godt, at du ikke kan holde dig fra et spille med i nogle af dem :P

04-08-2011 11:24 #26
CykelNille skrev:
Vi ved vist begge to godt, at du ikke kan holde dig fra et spille med i nogle af dem :P


Somudgangspunkt har jeg ikke tænkt mig at spille med.
So jo :)
04-08-2011 11:31 #27

Så er vi oppe på 5 mand og 1 kvinde der vil være GM, det ser jo ganske fornuftigt ud

Cykelnille
Tuznelda
Krosenda
Ploven13
Jones
Fivecats

og vi kan jo bare lave flere spil hvis der kommer flere til

Cykel det spil du talte om, var det et i rækken, eller et som ville være et emne til vores afslutning?

Jeg ved jo at der er flere som er gode til de her fantastiske historier som der skal til i et kæmpe mishmash, men det kan måske være at det er her vi skal ud og få sat nogen sammen som virkelig kan bygge et kanonspil op.

04-08-2011 11:56 #28

@Jones

Du får vi se ;)

@FC

Umiddelbart vil jeg helst lave 'et i rækken'. Jeg er ikke så god til historier, og som du selv siger er det vigtigt i et stort mishmash. Men jeg vil gerne være med til at bygge det store mishmash op, så det bliver så balanceret som muligt med en masse fede roller.

04-08-2011 12:18 #29

og så skal vi have de store drenge på banen, kom så i er derude

Thingy, Holstt
Jones jeg ved også at du kan??


hvad synes i ellers skal vi foresøge at køre med et nyt spil startende hver 14. dag eller skal vi tage 3 uger imellem?

04-08-2011 13:03 #30

Jeg er fresk på at deltage Det lyder som en kanon ide, Dov kun som alm spiller

04-08-2011 13:11 #31

havde du tænkt dig at lave en konkurrence ud af det? i så fald hvordan?

04-08-2011 13:43 #32

Det er jo der jeg har brug for dig og Thingy

man kan jo starte ud med nogle point til gruppen som helhed for at vinde, og så er det at det bliver sjovt - vi kunne lave en jury som giver nogle point efter hvert spil, f.eks. for awesome seercover, ekstra point til ulvene hvis de vinder uden at miste nogen und so.

men som sagt det er her jeg virkelig gerne vil have nogle med ind over

04-08-2011 15:49 #33

Problemet i point er at det aldrig vil være helt retvisende, pga;
- Meta (overvej twajzers minuspoint for konstante mislynches)
- spekulation i NA (hvem vil ulvene risikere at give point)
- Spekulation i spil (Vanillagers der hardclaimer seer for at prøve at trække NK)

Ellers vil jeg forslå at overveje følgende som +pointgivende (jeg har sikkert misset nogle);

Pluspoint som villager;
- Trække NK1 som vanillager
- Trække et NK FØR seer er død
- Trække et NK efter seer er død, men før angel er død
- Beskytte en villager der ellers ville være død
- Stemme på en ulv

Negative point som villager;
- Stemme på en villager
- blive mislynched

Pluspoint som ulv;
- Dræbe seer N1/n2/n3 (forskellige point)
- Dræbe angel
- blocke seer
- blocke angel
- stemme på en villager


noget i den stil
men det er ret svært at sætte op imo. En person som clearer 2 villagers d1 + trækker NK har imo stadig spillet bedre end en som stemmer peeked ulve d1/d2/d3

04-08-2011 16:02 #34

Det lyder rigtig godt det du har oppe der, og ja selvfølgelig kan det aldrig blive helt retvisende, men vi kan jo prøve, og for at rette op på den situation du beskriver til sidst, så kunne man jo lave en kommite som efter hvert spil vælger man of the match :-) som så får lidt ekstra point

04-08-2011 16:21 #35

Jeg har en ny feature jeg godt kunne tænke mig at få implementeret. Det vil kræve lidt arbejde for GM men jeg tror det vil give en del god information.

Efter reveal af NA hver dag sender alle levende personer deres gæt ind på stillingen i procent. En villager kan sende 60/40 ind som betyder at han tror village vinder 60% af gangene.
Det interessante ved dette er om gennemsnittet af villagegæt + gennemsnittet af uvlegæt nogenlunde giver 100. Jeg synes tit at begge hold underspiller deres chance/snakker om at det er balanceret til den andens side etc etc etc.

04-08-2011 16:53 #37
forslag til tema for giga-mishmash :)

Nordisk Mytologi .. det vrimler med gode, onde, neutrale karakterer i den nordiske mytologi + det er nemt at finde på gode, actionprægede historier som flavour :)

Hvis andre end jeg har læst (og elsket) trilogien om Erik Menneskesøn af Lars-Henrik Olsen, så ved I, at der er historier og karakterer nok at tage fat på!

@Toganim .. fint forslag. Jeg ville bare ikke være (matematisk)begavet nok til at regne den slags ud og komme med kvalificerede bud!

Min grundforståelse af balance i WW spil går på:

3 villa for hver wolf.
1 seer/ 1 ulveseer i mishmash
1 angel/ en RB-ulv

Evt. Vigilantes på begge sider balanceres vist nok 1/1.
04-08-2011 16:57 #38

tuz det lyder meget ubalanceret.
En ulve-vig er meget mere værdifuld end en villa-vig.

Jeg er sikker på vi er nogle der godt kan hjælpe med balance hvis det er. Ellers er dern ogle fine forslag fra 2+2

04-08-2011 17:45 #39

jeg har aldrig set totalt writeup med vigs (jo, måske i film mishmash og andeby, men jeg har helt ærligt ikke talt efter og regnet på, hvordan balancen er)

så jeg gættede bare på, at vigs var 1/1-ratio :)

05-08-2011 15:46 #40

Hvis vi kan få sweettalket en mod kan vi gøre det som følger;
- Vi laver så mange gimmickaccounts som vi skal bruge
- Alle gimmickaccs får samme password
- Mod rander gimmickacc og sender en PM til folks originale PN acc om hvilken acc de skal bruge
- Folk logger på gimmick og ændrer password
- Gm rander roller og sender ud
- Har en regel i OP om at man ikke må claime/hinte sit PN nick

Så fjerner vi en enorm mængde meta/level-tænkning omkring pointsystem etc

05-08-2011 15:53 #41
toganim skrev:
Hvis vi kan få sweettalket en mod kan vi gøre det som følger;
- Vi laver så mange gimmickaccounts som vi skal bruge
- Alle gimmickaccs får samme password
- Mod rander gimmickacc og sender en PM til folks originale PN acc om hvilken acc de skal bruge
- Folk logger på gimmick og ændrer password
- Gm rander roller og sender ud
- Har en regel i OP om at man ikke må claime/hinte sit PN nick

Så fjerner vi en enorm mængde meta/level-tænkning omkring pointsystem etc


det ville være super fedt det der...
btw er jeg klart med på dette dog ikke som gm desværre.. men smid gerne en huske pm når det starter
05-08-2011 16:02 #42
toganim skrev:
Hvis vi kan få sweettalket en mod kan vi gøre det som følger;
- Vi laver så mange gimmickaccounts som vi skal bruge
- Alle gimmickaccs får samme password
- Mod rander gimmickacc og sender en PM til folks originale PN acc om hvilken acc de skal bruge
- Folk logger på gimmick og ændrer password
- Gm rander roller og sender ud
- Har en regel i OP om at man ikke må claime/hinte sit PN nick

Så fjerner vi en enorm mængde meta/level-tænkning omkring pointsystem etc


Super fed idé. Det kan være StonieN eller Orty kan overtales. De har jo begge spillet med tidligere. Men skal det så gøres ved hvert spil?
05-08-2011 16:04 #43

cykelnille
jeg tror at det vil blive sådan at man så sætter passwordet tilbage når man er røget ud og så kan disse accounts bruges igen til den næste runde

05-08-2011 16:05 #44

eller måske først ved endt spil man sætter passwordet tilbage så der ikke kan fuskes med lige at læse ulvens rolle :p eller man lige sletter pm's og så resetter passwordet

05-08-2011 16:06 #45

chmpen - Helt sikkert først når spillet er slut :D

05-08-2011 16:12 #46

in før Twajzer tester PN Trollhunter 1.0 under et WW spil.

05-08-2011 16:14 #47

Vi bruger de samme acc. Vi kan ikke tillade os at lave 13-17 accs pr. spil når der er planer om så mange spil.
Så kan ny GM ændre password

05-08-2011 16:50 #48

Mega fed ide. Jeg skal også nok påtage mig GM/COGM rollen i et spil.

05-08-2011 19:38 #49

Ny her på pokernet, jeg vil gerne være med til nogle WW-spil, hvis der er pladser :)

06-08-2011 14:10 #50
06-08-2011 14:53 #51

Bump for hvad?

06-08-2011 15:18 #52

Flere spillere?

06-08-2011 15:29 #53

Der kommer seperate tilmeldingstråde til de forskellige spil. Lige nu skal vi lige have samlet GM's, setups og alt det tekniske.

06-08-2011 16:43 #54

Jeg kan godt være tovholder på projektet men det kræver folk støtter tuzz' Robinson- ved der er lagt mange tanker i det

06-08-2011 16:50 #55

Er tilmeldt :)

06-08-2011 17:36 #56

Toganim.. Robinson kan vel køres sideløbende?

06-08-2011 18:30 #57

Jeg vil gerne deltage som spiller i ovenstående, dog lige med forbehold mod manglende internet i forbindelse med flytning. Synes det lyder som et rigtigt godt initiativ!!

06-08-2011 18:45 #58
toganim skrev:
Hvis vi kan få sweettalket en mod kan vi gøre det som følger;
- Vi laver så mange gimmickaccounts som vi skal bruge
- Alle gimmickaccs får samme password
- Mod rander gimmickacc og sender en PM til folks originale PN acc om hvilken acc de skal bruge
- Folk logger på gimmick og ændrer password
- Gm rander roller og sender ud
- Har en regel i OP om at man ikke må claime/hinte sit PN nick

Så fjerner vi en enorm mængde meta/level-tænkning omkring pointsystem etc


Nogen der kan oversætte dette? Fatter intet af det, men sikkert en god ide ;-)
06-08-2011 18:55 #59

@krosenda
Tror han mener at vi alle får tildelt en PN-konto når et spil går igang, så vi ikke ved hvem der spiller på hvilke kontoer.
Fx har vi to gået efter hinanden i de to forrige spil, det vil så være svært at gøre nu hvis vi ikke ved hvilken konto den anden spiller med. Derfor bliver spillet mere objektivt og ikke fokuseret så meget på tidligere spil og spillestil.
Det er en meget god mulighed for at fyre en helt ny spillestil af uden at blive slagtet for det.

06-08-2011 18:58 #60

Hvis vi går efter 'gimmick'accounts, så kan vi evt. Kalde dem alfa, beta, Charlie, echo, delta osv efter det fonetiske alfabetet :-)

06-08-2011 19:11 #61

Dibs on Whiskey

06-08-2011 19:13 #62

Shit! 2+2-spillet er jo gået igang!!

06-08-2011 19:13 #63

okay ja det lyder da også som en sjov ide. Men de fleste kan man vel lure ud fra sproget alligevel hvis man har spillet meget. Men er frisk på det i hvert fald.

06-08-2011 19:24 #64
CykelNille skrev:
Shit! 2+2-spillet er jo gået igang!!

Tror du er blevet sub ud med en anden
06-08-2011 19:40 #65

Ingen snak om igangværende spil!

09-08-2011 12:40 #66

@ toga

Det vil være fint hvis du kunne være tovholder
Er det så også dig som forsøger at skaffe gimmic accounts?

11-08-2011 13:00 #68

Hvornår begynder det første spil?

11-08-2011 14:21 #69

Toga har lavet det første spil og venter på gimmickaccounts.
Forvent en signuptråd senere i dag:D

11-08-2011 14:22 #70

FEDT!

11-08-2011 14:22 #71

Jones har meldt sig som GM så send ham en PM med "in"

11-08-2011 14:23 #72
toganim skrev:
Jones har meldt sig som GM så send ham en PM med "in"

Jeg troede joken kun fungerede med Live?
11-08-2011 14:24 #73

pm mig lige med signup tråd hvis den kommer op senere idag...

11-08-2011 14:25 #74

det ved jeg ikke - det kommer an på hvor mange PM's du får:D

11-08-2011 15:17 #75

@tassadar

Vi skal jo lige blive enige om reglerne for evt. pointgivning.


Togas forslag er faktisk rigtigt godt .. der mangler bare nogle "tal" på for at det kunne virke i praksis:

Det kunne f.eks være sådan: BARE ET FORSLAG!

Pluspoint som villager:
- Trække NK1 som vanillager (15p)
- Trække et NK FØR seer er død (10 p)
- Trække et NK efter seer er død, men før angel er død (7 p)
- Beskytte en villager der ellers ville være død (3 p)
- Stemme på en ulv (5p)
- 1 point pr. korrekt villa/wolf på én daglig liste (spilleren vælger selv én af sine egne postede lister fra dagen, sendes som NA i PM til GM, der så skriver pointene på scoren)

sejr til villa: 10p

Negative point som villager;
- Stemme på en villager (-3p)
- blive mislynched (-5p)

Pluspoint som ulv;
- Dræbe seer N1/n2/n3 (forskellige point) (15, 10, 5 herefter 3p)
- Dræbe angel (7p)
- blocke seer (10p)
- blocke angel (5p)
- stemme på en villager (3p)

sejr til wolfs: 25 p


MINUSPOINT FOR ALLE: Stemme på sig selv: -30p(også selvom man er en pms-ramt møgk******, som er sur på alt og alle). Fremprovkere MODkill: -50p.
Bevidst angleshooting: -25p

Når alle spil er overståede, kunne der gives ekstra point for nedenstående. Der kunne være en jury, der nominerer, hvorefter der er afstemning blandt alle deltagende spillere:

Bedste seercover (20p)
bedste ulveteam (50p)
bedste seer (30p)
bedste angel (25p)
bedste vig (25p)
Mest korrekte villa/wolf-liste lavet af en villa (40p)

Jeg har med vilje ikke inkluderet "bedste ulveseer" eller "bedste RB", da min erfaring er, at det er hele ulveteamet, der er med til at beslutte peek/RB og derfor synes jeg, at bedste ulveteam skal have flere ekstrapoint end eks. bedste seercover m.m.

Og så skal det lige aftales, om "gimmick-navnene" skal afsløres efter hvert spil eller om det første skal afsløres til sidst (for alle spil) som jeg har lavet en "Model" af nedenunder:

11-08-2011 15:18 #76
11-08-2011 15:23 #77

og nørdet som jeg er, så har jeg også fundet profilbilleder til 29 gimmic accounts med navne efter det fonetiske alfabet...

nogle eksempler:



Gæt, hvilke bogstaver, der er tale om her...

11-08-2011 15:30 #78
tuznelda skrev:
@tassadar
Pluspoint som villager:
- Trække NK1 som vanillager (15p)
- Trække et NK FØR seer er død (10 p)
- Trække et NK efter seer er død, men før angel er død (7 p)
- Beskytte en villager der ellers ville være død (3 p)
- Stemme på en ulv (5p)
- 1 point pr. korrekt villa/wolf på én daglig liste (spilleren vælger selv én af sine egne postede lister fra dagen, sendes som NA i PM til GM, der så skriver pointene på scoren)

sejr til villa: 10p

Negative point som villager;
- Stemme på en villager (-3p)
- blive mislynched (-5p)

Pluspoint som ulv;
- Dræbe seer N1/n2/n3 (forskellige point) (15, 10, 5 herefter 3p)
- Dræbe angel (7p)
- blocke seer (10p)
- blocke angel (5p)
- stemme på en villager (3p)

sejr til wolfs: 25 p


MINUSPOINT FOR ALLE: Stemme på sig selv: -30p(også selvom man er en pms-ramt møgk******, som er sur på alt og alle). Fremprovkere MODkill: -50p.
Bevidst angleshooting: -25p

Når alle spil er overståede, kunne der gives ekstra point for nedenstående. Der kunne være en jury, der nominerer, hvorefter der er afstemning blandt alle deltagende spillere:


jeg mener at alle der stemmer på sig selv, angleshooter eller lignende bliver ekskluderet fra fremtidige spil i denne serie.
Hvis vi ikke kan blive enige om det, så deltager jeg ikke.
Jeg gider ikke bruge et par timer hver dag på at deltage aktivt i et spil, hvis der er en person, der stemmer på sig selv eller lign.

jeg ved godt at det kun er forslag du har lavet Tuz, så her er mine kommentarer til nogle af dem:
- Stemme på en villager (-3p)
- blive mislynched (-5p)
Jeg synes ikke at det er en god ide at det giver flere minus points at blive mislynched end at stemme på en villager.

- Beskytte en villager der ellers ville være død (3 p)
Den er nok også lige lovlig lavt sat.
Desuden lunne der være en :
beskyttede sser fra at blive NK'ed, der gav mere.

- 1 point pr. korrekt villa/wolf på én daglig liste (spilleren vælger selv én af sine egne postede lister fra dagen, sendes som NA i PM til GM, der så skriver pointene på scoren)
synes jeg ikek er en god idé :)


Jeg vil mene at det bør være mere lavpraktisk a la:
Villa sejr: x antal point.
Ulvesejr: X antal point.
Seer overlever x dage = x*ypoint.
Seerpeked vilalgers der bliver lynchet= - x antal point til seer.
Ulve NK'er en PR= x antal point.
11-08-2011 15:42 #79

meget skuffende at jeg ikke er med i dit lille picture med spillere

11-08-2011 15:43 #80

- Der er styr på pointsystemet
- Der bliver ingen gimmickaccounts
- Jeg laver en tråd senere (idag) hvor spillere/GM skal in/bekræfte
- Jeg laver signup til første spil senere (nok idag)

11-08-2011 15:46 #81

Melder lige ind fra det danske ferieland
Jubiiieee

Men jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre om der er en som ER igang med at tale gimmic accounts med PN - HQ
Eller hvis ikke om der er en som vil gøre det

Jeg kan godt lide det drive Tuz er på lige nu men jeg vil også til dels give Jones ret i at det måske ville være en ide at holde det lidt nede på jorden

Men kunne vi ikke udnævne jer 2 til vores pointteam
( All IN favor say yeay)
Så kunne måske finde den perfekte mellemvej

Frank

11-08-2011 15:46 #82

Stort toga

11-08-2011 15:47 #83

Gimmickaccounts vil nok skabe flere problemer end de vil løse- selvom vi får lov at lave dem

11-08-2011 15:49 #84

Hvad er problemet i at stemme på sig selv?

Måske bør vi lave et prøvespil, for at kunne balancere pointene? Eller pointgive et tidligere spil for at se om pointsætningen giver mening.

11-08-2011 15:51 #85
Tassadar skrev:
Hvad er problemet i at stemme på sig selv?

Måske bør vi lave et prøvespil, for at kunne balancere pointene? Eller pointgive et tidligere spil for at se om pointsætningen giver mening.


Første spil kan sagtens være et prøvespil. Du kan godt få pointene og så prøve at pointgive et tidligere spil hvis du vil, men jeg tvivler på du finder noget mere balanceret.
11-08-2011 15:53 #86

Stik mig pointene, så ser jeg, om jeg får tid.

11-08-2011 15:54 #87
Tassadar skrev:
Hvad er problemet i at stemme på sig selv?

Jeg ser det som et stort problem - hvis du ikke ser det som et stort problem - så er vi uenige.
11-08-2011 15:57 #88

ok...

11-08-2011 16:01 #89

tassadar, problemet i at stemme på sig selv er bl.a.;
- Hvis du er villager så stemmer du på en villager i stedet for at stemme på en potentiel ulv
- Hvis du er villager så viser du ikke entuisiasme for spillet og folk får mere lyst til at stemme på dig

Der var engang folk clearede folk der stemte på sig selv fordi det virkede som frustrerede villagers, men efter ulvene begyndte at gøre det så er man bare begyndt at policy vote folk der gør det.

Jones er som altid dårlig til at formidle sit budskat

du kan få point over msn

11-08-2011 16:06 #90

Jeg er IN, har dog næppe meget tid til at være spiller i august, men vil meget gerne være GM på et spil med nordisk mytologi som flavour.

11-08-2011 16:11 #91
toganim skrev:

Jones er som altid dårlig til at formidle sit budskat


Jeg formidlede det jeg syntes var vigtigt :)
11-08-2011 16:15 #92

jeg er absolut FOR at lave pointtildelingen så enkel som mulig.

Men jeg var ret vild med ideen om gimmick-accounts!

11-08-2011 16:27 #93
GM tråd
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar