FT Big 4.40 ICM spot

#1| 0

Er begyndt at hakke lidt tours igen når det er tid til det.

Men må indrømme jeg er en anelse rusten hvad angår ICM spots, selvom jeg har styr på det mest basale.

Vi er 8 vejs FT på stars big 4.4.

Bordet: 2 regs og 5 fisk

Sikret 55$ og 600$ til nummer 1. Next payout 77$

Vi er pt. 7/8 med 27 bbs. Men vi er 6 som ligger mellem 20-40 bbs og så to kæmpe stacks på 100 bbs.

UTG+1 åbner 2.2 bbs (100 bbs bag) frisk brasser der losing player, der dog har været godt til ligge pres på.

Fold til Hero MP AQs (27 bbs) effektivt. WTD?

3 foran os to act.

27-12-2022 06:22 #2| 1

Call og spil IP postflop imo
Ingen grund til at jamme PF i sådan et felt, hvor du formentlig kan opnå relativ stor edge ved bare at spille IP og ladder på folks ICM brølere.

27-12-2022 07:37 #3| 0

3bet til 6.5, fold til Jam

27-12-2022 09:39 #4| 0
OP
sothys skrev:

3bet til 6.5, fold til Jam




Hvorfor? Altså jeg tænker jo umiddelbart at vi har meget lidt ICM pres på os. Der er kun en shorter stack på 19 bbs. Så vores incitament for at 3-bet folde er vel primært at jeg regner med at være bedre end feltet generelt.
27-12-2022 09:42 #5| 0
OP
MoPe skrev:

Call og spil IP postflop imo

Ingen grund til at jamme PF i sådan et felt, hvor du formentlig kan opnå relativ stor edge ved bare at spille IP og ladder på folks ICM brølere.




Hvad gør vi på xxx boards hvor vi bricker. Kalder vi en enkel tønde fra banditten eller er det bare hit or miss. Selvfølgelig kalder vi ved gutshots m.m. og hvis den slår 332 eller lignende. Tænker bare nemt vi bliver exploited af CL.

Men forstår godt dine argumenter.
Redigeret af Kongs d. 27-12-2022 09:45
27-12-2022 09:56 #6| 0
Kongs skrev:

Hvorfor? Altså jeg tænker jo umiddelbart at vi har meget lidt ICM pres på os. Der er kun en shorter stack på 19 bbs. Så vores incitament for at 3-bet folde er vel primært at jeg regner med at være bedre end feltet generelt.


FOLD AQo - not an option.

CALL fra MP, horistisk set syntes jeg det sætter for mange op til at squeeze os, og så skal vi pludselig spille en stor pot mod Button eller CO, da vi stadig ikke folder AQ, men nu er vi ude af position. Eller der komme en skovlfuld flere med ind på et billig flop og nu er vi 3-4 vejs med en hånd der spiller bedst HU

Raise, det kan være vi tager potten her. Der er massere af fisk der stadig 2.2bb'er 9Ts etc.
 

Hvad er vores 3bet range hvis vi ikke kan 3bette AQo ?
vi har position til potcontrol hvis de ikke smider til vores C-bet. Population i 4big kan sagtens calle 3bet og folde missede flops.
vi har en stærk bluff catcher og position til at udøve potcontrol på turn. Og alt efter om linjen passer er der rig mulighed for at tage en stor pot ned med A høj når vi checker bag på turn, og inducer et bluff på river fordi potten nu er så stor. Det er selvfølgelig high risk linje.

Vi er stadig så langt fra FT at jeg ikke rigtig tager højde for ICM dog, vi er stadig i byg stack facen.

27-12-2022 10:20 #7| 1
sothys skrev:


FOLD AQo - not an option.

CALL fra MP, horistisk set syntes jeg det sætter for mange op til at squeeze os, og så skal vi pludselig spille en stor pot mod Button eller CO, da vi stadig ikke folder AQ, men nu er vi ude af position. Eller der komme en skovlfuld flere med ind på et billig flop og nu er vi 3-4 vejs med en hånd der spiller bedst HU

Raise, det kan være vi tager potten her. Der er massere af fisk der stadig 2.2bb'er 9Ts etc.
 


Hvad er vores 3bet range hvis vi ikke kan 3bette AQo ?
vi har position til potcontrol hvis de ikke smider til vores C-bet. Population i 4big kan sagtens calle 3bet og folde missede flops.
vi har en stærk bluff catcher og position til at udøve potcontrol på turn. Og alt efter om linjen passer er der rig mulighed for at tage en stor pot ned med A høj når vi checker bag på turn, og inducer et bluff på river fordi potten nu er så stor. Det er selvfølgelig high risk linje.

Vi er stadig så langt fra FT at jeg ikke rigtig tager højde for ICM dog, vi er stadig i byg stack facen.




Øhh? Vi er på FT, så det kunne godt være du skulle læse OP igen.

Til hånden:
Imo er 3bet/fold by far den værste løsning vi kan gå med her. Har i hvert fald svært ved at finde værre hænder end AQs at bluffe med.
Jeg ryger på flat vognen når den er suited og hælder nok til et jam/fold med AQo.
27-12-2022 10:49 #8| 0
FlaskeW skrev:

Øhh? Vi er på FT, så det kunne godt være du skulle læse OP igen.

Til hånden:
Imo er 3bet/fold by far den værste løsning vi kan gå med her. Har i hvert fald svært ved at finde værre hænder end AQs at bluffe med.
Jeg ryger på flat vognen når den er suited og hælder nok til et jam/fold med AQo.

 

 Ja tak vi ignorere bare mig, jeg læste fra telefon og havde fået sat mig i hovedet at vi var 77 tilbage.

27-12-2022 12:31 #9| 0
Kongs skrev:

Hvad gør vi på xxx boards hvor vi bricker. Kalder vi en enkel tønde fra banditten eller er det bare hit or miss. Selvfølgelig kalder vi ved gutshots m.m. og hvis den slår 332 eller lignende. Tænker bare nemt vi bliver exploited af CL.

Men forstår godt dine argumenter.

 

 Tror ikke særlig mange ville exploit dig på et 4.40 $ FT
Han skyder helt sikkert floppet med høj frekvens, men vil tro at langt de fleste forsætter for lidt på turn
Så ville spille den som Mope, call preflop, call på langt de fleste flops, og så forsætte på turn baseret på hvad flop og turn nu engang ender med at blive.

27-12-2022 16:08 #10| 0
Kongs skrev:

Hvorfor? Altså jeg tænker jo umiddelbart at vi har meget lidt ICM pres på os. Der er kun en shorter stack på 19 bbs. Så vores incitament for at 3-bet folde er vel primært at jeg regner med at være bedre end feltet generelt.

 Vi har et enormt ICM pres på os når vi er på et ft, hvor 6 spillere ligger med even stacksizes indenfor 20-40 bb's. 

 

Ville også flatte her og pot-kontrollere så meget som muligt post-flop. Vi har ikke lyst til at få det ind preflop med det givne ICM-pres, og hånden er for stærk til at 3-bet folde. Generelt har jeg personligt minimalt med 3-bet bluffs i spottet, kræver nok et exploitativt read på villain. I sådan et felt med 5 fisk tilbage er collision-factor blandt villains høj(de vil likely lave ICM-suicides mod hinanden) og det gør at vi skal tighte endnu mere op end gto.

 

 

 

27-12-2022 22:26 #11| 0

Raise/ call et all in er mit spil. Men vel også + 10 år siden jeg spillede to korts

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar