FR-NL100 Set VS mulig flush

#1| 0

Jeg har kun spillet 50 hænder mod villian og han har frivilligt lagt penge i 38%. Han har endnu ikke raised preflop. Postflop har han virket passiv.

CO ($94.50)
Button ($101.65)
SB ($99.25)
BB ($85.95)
UTG ($69.20)
UTG+1 ($100)
MP1 ($70.90)
MP2 ($86.75)
Hero ($117.50)

Preflop:/ Hero is MP3 with 7, 7.
UTG calls $1
1 fold
MP1 calls $1
1 fold
Hero calls $1
Button calls $1
SB completes
BB checks.

Flop:/ ($6) 6, Q, 7 (6 players)/
SB checks
BB bets $3
UTG calls $3
MP1 folds
Hero raises to $13
Button folds
SB folds
BB folds
UTG calls $10.

Turn:/ ($35) 3 (2 players)/
UTG checks
Hero checks.

River:/ ($35) K (2 players)/
UTG checks
Hero bets $21

Bør hero folde til evt check-push fra villian?

22-06-2007 00:25 #2| 0

Standard crying call hvis han psuher her

22-06-2007 00:56 #3| 0

Hvad gør hero iøvrigt, hvis villian havde skudt 20 på turn?

22-06-2007 01:12 #4| 0

Skyd turn ffs!

22-06-2007 01:29 #5| 0

PF:
Med to limpers allerede og du er i CO, raiser jeg her til 6 selv om hånden ikke er fantastisk stærk. Dels for at finde ud af hvor du står mht. evt. en KK eller AA der bliver limpet i early, og dels fordi du ikke vil have flere med. Ved at limpe selv er du 95% sikker på at det bliver en 5-way pot, og sådanne kan jeg ikke lide at spille 77 i. Så derfor raise og repræsenter i dette tilfælde Q'en.

Flop:
Fint spillet, men med din PF handling synes jeg at du hånd bliver alt for godt defineret. Dermed ikke sagt at du ikke skal raise, absolut ikke og som sagt, fint spillet.

Turn:
Med dit raise på flop, better jeg ud her. Hvis han pusher går jeg ud fra at han har ramt sin flush og har et let fold, og kommer dermed ikke frem til river med de problemer du har der. (Hvis han laver dette move, har du også fint info til en note p ham om han betaler dyrt for formodede draws) Derudover giver du ved checket et gratis kort til eg. AQx, KQx, JQx, 10Qx, hvilket jo ikke er så heldig.

River:
Du better 21 ud i 35, hvilket er et fint value bet (eller hvad man nu kalder det, er ikke slang-udlært ;) ). Vildanden har på river ~55, hvilket vil sige at hvis han skubber skal vi betale 34 for at vinde 111.
Dette tror jeg umiddelbart jeg er villig til at betale mod en standard vildand, men det der taler imod er at denne vildand er passiv, og min erfaring er at hvis en passiv vildand spiller tilbage på en så har de noget.
Modsat kan man jo heller ikke sige at du har udvist voldsom styrke og han kan derfor måske regne sig som at være foran med eg. TPGK.

Konklusion: Som spillet kalder jeg et river skub, og hvis han har QQ, KK eller flush har vi en fin note at sætte på ham. Dog synes jeg at lidt mere aggresion på de ovenstående omtalte steder ville være på sin plads.

22-06-2007 02:29 #6| 0

@jfac

"Med to limpers allerede og du er i CO, raiser jeg her til 6 selv om hånden ikke er fantastisk stærk. Dels for at finde ud af hvor du står mht. evt. en KK eller AA der bliver limpet i early, og dels fordi du ikke vil have flere med."

Say what????, villains limper muligvis AA/KK og giver hero mega gode odds til at ramme set, vores modspil er så at bette og bliver limp-raiset ud/reppe toppair mod et slowplayet overpair hvor vi aner endnu mindre om hvor vi står.
Og selvfølgelig ønsker vi da multiway pots med små par, set=pengene ind, misset=fold

flop raise = logik for burhøns

Turn og river

ja turn bettes, men kaldes squ da også, som du selv regner fint ud på river er vi comitted med et bet mere, så selvfølgelig er vi det da også på turn hvor vi stadig har outs mod flush

22-06-2007 02:48 #7| 0

@jfac

Din pf og flop argumentation holder overhovedet ikke.

"Ved at limpe selv er du 95% sikker på at det bliver en 5-way pot, og sådanne kan jeg ikke lide at spille 77 i. Så derfor raise og repræsenter i dette tilfælde Q'en."

Du vil da netop spille i lille pocket pair i en multiway pot da du enten rammer monster i form af et set eller har et let fold hvis ikke..

Flop:
Jfac siger:
Fint spillet, men med din PF handling synes jeg at du hånd bliver alt for godt defineret. Dermed ikke sagt at du ikke skal raise, absolut ikke og som sagt, fint spillet.

Synes heller ikke hånden defineres helt vildt da hero lige så godt kunne sidde med sc der har ramt godt da jeg er sikker på langt de fleste heros ville spille den på denne måde..

Jfac:
Det er seriøst ikke for at stemple dig ned men det er helt forkert det du siger.. Du vil bette ud og folde til et skub?..

Villain har effektivt 55 tilbage og et bet ville være imellem 25-30.. Så du vil bette 25-30 ud og folde til et bet hvor du skal kalde 25-30 ud i en pot på 58-63?

22-06-2007 11:41 #8| 0

Jfac skal snart holde op med at udtale sig når klokken er over 12 og bare gå i seng. :)

Vil dog stadig holde fast i at raise PF ikke er dårligt. Dette skal dog nok ses i lyset af mit normale spil hvor jeg generelt aldrig limper med nogle hænder fra mid/late, hvorfor folk der spiller med mig (ja vi spiller med hinanden, ikke mod hinanden) vil synes dette ville være et meget mærkeligt move.

@Vennekilde
Flop: (evalueret) Fint spillet, og lad være med at høre på min definitions-snak

Turn: Dette folde til et reraise, skulle være implicit at vi havde raiset PF. Hvis vi raiser PF og Vildanden kalder, kalder Flop bet (eller reraise) og derefter check-pusher AI på turn siger mig at vi er slået. Dog kan det ikke være meget han har tilbage, så måske har vi odds til at kalde for at ramme hus (medmindre selvfølgelig han har QQ).

Meget dårligt forklaret kan jeg godt se, igen burde holde op med at skrive efter kl. 12 om aftenen/natten. (måske også før kl 12 om formiddagen baseret på den respons der kommer nu :) )

22-06-2007 12:30 #9| 0

Raise preflop, lead/raise flop, bet turn.

22-06-2007 12:43 #10| 0

Villain checker vel ikke både turn og river - havde han flushen ville han vel håbe på et check-raise måske på turn. Da du checker MÅ han da valuebette riveren...så jeg ville klart skyde der, hvis jeg var dig.

22-06-2007 13:46 #11| 0

@Rooger og jfac,

Dette er full ring, og jeg veklser lidt med at limpe raise preflop. Ulempen ved at raise er, at vi smider os selv af hånden, hvis open-limper fra early har sløvspillet de store drenge. Ved at limpe kan vi opnå stor værdi mod disse hænder, når vi rammer vores set. Desuden er chancen for action til vort set større i en multiway pot. Folk er ofte villige til at gå langt med top par osv.

Preflop Raiset har selvfølgelig den fordel, at vi kan vinde en lille pot med det samme eller tage den hjem på floppet ved et cb.

Jeg foretrækker at spille små par passivt i denne sitation. En hånd som fx 68s er bedre at stjæle med, da den har mindre limp value.

@ "turn shooters"
Turn:
Jeg checker turn for at holde potten lav og trække til et hus (I tilfælde af at han har flushen). Hans flop spil ligner meget et flush træk!
Hvis jeg rammer mit hus på river får jeg resten af hans stak. Hvis jeg ikke rammer mit hus, og der ikke falder en ruder, betaler jeg, hvis han skyder et normalt bet på river. Checker han river så value better jeg, som akturelt gjort i hånden. Downside til et check er det gratis kort, som jeg giver til et et-korts flush draw.

Hvis jeg havde skudt på turn ville villian nok folde de fleste hænder, som jeg har slået. Hvis han har flushen på turn og check raiser mig all in får jeg ca odds 1-3 for at calle efter selv at have skudt 21. Mod flushen skal jeg bruge odds 1-4. Villian kan naturligvis have andet end flush så jeg bliver nødt til at betale resten af stakken.

Fordele ved check på turn:
Vi slipper billigt, når villian har flush, og vi ikke rammer hus på river.
Vi skræmmer ikke top par og pp væk, men kan muligvis valuebette river.
Vi får næsten altid max betaling, når vi rammer hus, hvis villian har flush (hvilket vi også gør, hvis vi skyder på turn)

Ulempe ved check på turn:
Vi giver et gratis kort til hænder med en ruder såsom AQ.

Det korrekte spil på turn afhænger i høj grad af, hvor stor sandsynlighed man tillægger villians made-flush. Jeg mener, at chancen for at villian har flush er meget stor.

22-06-2007 14:01 #12| 0

Mener du virkelig det med både turn og river-check fra hans side af? Det synes jeg godt nok ser mystisk ud...der må da være flere hænder i hans range - straight og weak Qs.

Han viste en fræk 45 op? :)

22-06-2007 14:16 #13| 0

15-18 på flop.
Og derfra går jeg broke.

22-06-2007 15:10 #14| 0

@rockrokok

Når jeg siger, at der er stor chance for, at han har flushen er det en vurdering udfra den info jeg har i beslutningsøjeblikket. Jeg ved ikke, at villian vil checke på river. På river ligner det naturligvis ikke en flush længere.

Villian kaldte med q10 efter lang betænkningstid.

22-06-2007 16:17 #15| 0

@bestbluff

Spiller selv FR. Jeg limper ikke fra midt/late i 98% af tilfældende men kun i de tilfælde at der f.eks. kun er 5-6 limpers før mig og har ikke lyst til at raise så meget med en lettere marginal hånd med god potentiale som 77.

Dette gør jeg ikke for decideret at få alt value hevet ud af den pågældende hånd, men det sikre mig (synes jeg) at jeg også får betaling for når jeg har eg. AA, KK og andre fine hænder.

Dette kan godt være at det skyldes at jeg lider af en skræmmende frygt for at komme til at ligne de tørre nits der hvor jeg spiller, hvor jeg kan nævne de første 5 regulars med en PFR% på under 4-5 stykker. Disse spillere når de endelig raiser får absolut ikke særlig meget value af deres store hænder, så vidt jeg som udestående kan se.

Edit: Ingen kritik i ovenstående, da vi blot spiller lidt forskelligt åbenbart.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar