Forslag til feriedestination (budget ~<6500 pr. snude)

#1| 0

Min kæreste og jeg er på udkig efter en feriedestination at tage til. Første bud (Sorrento) faldt desværre til jorden, da der blev udsolgt.

Budgettet er maximalt 6.500 kr. pr. snude for fly og hotel.

  • Vi vil gerne være tæt på havet
  • Der skal være varmt
  • Der må gerne være noget kulturelt spændende (vi var begge meget hooked på at se Pompeii eksempelvis)
  • Det skal ikke være en af de her pop-up turistbyer, der er helt døde uden for sæson.

Konkrete forslag til byer/øer/områder vil blive modtaget med kyshånd.

På forhånd tak.

13-05-2016 21:21 #2| 0

Fly til Napoli, båd til Ischia. Du kan tage på lidt vulkantur inden båden (eller efter).


Vi var der for et par år siden, dejligt sted. Det kiksede iøvrigt med lejligheden, så vi tog en hurtig beslutning med et okay hotel til 70€ pr. nat.

13-05-2016 22:16 #3| 3

Synd med Sorrento, fed by også. Men flyv til Rom, toget til Sorrento og så tag sydpå til Amalfikysten i stedet. Både Amalfi, men ikke mindst Positano er rigtig fede steder... Helt fantastisk med B&B der ligger på klippesiden og fuld udsigt og Amalfikysten til ca. 100€ pr. nat. Det er et af de steder Italienere selv tager på ferie når de ikke tager til Capri eller Ischia som moktar nævner. Og væsentlig billigere.


Fra Sorrento kan du tage en bus til Positano for 2€, men tog selv båden fra Sorrento havn og hele vejen ned langs kysten. Sejler både til Amalfi og Positano. Tror jeg gav 12€, men helt outstanding tur med fanstatisk udsigt og masser af plads på soldækket. Tror turen tager omkring en time både med bus og båd.


Og altså for fan du spiser godt alle steder jeg var til helt fair priser. Langt fra Roms turistfælder, nok netop fordi det primært er Italienere der kommer på de kanter. Snup en tur langs kysten med bus til 2€ til Salerno, lidt større by, men masser af lokale butikker, lige noget for kæresten.... Om eftermiddagen går der bus direkte til Pompeii, superfedt og lige i bukserne på kvinden at se solnedgangen fra Pompeii (især hvis du har forberedt en lille taske med en par snacks og et flaske rosé):-)


Snyd dig ikke for den perle halvøen er, selvom I ikke lige kunne komme til Sorrento.


Flex_luthor



Goggle maps indsat:


https://www.google.dk/maps/place/80067+Sorrento,+Napoli,+Italien/@40.6686353,14.2473623,10.33z/data=!4m5!3m4!1s0x133b99536dbf5b61:0x2644eb57abc0ce40!8m2!3d40.6262925!4d14.3757985

Redigeret af Flex_luthor d. 13-05-2016 22:25
13-05-2016 22:29 #4| 0

Flex har så meget ret i det han skriver.

Lad mige lige sende dig lidt på Facebook iløbet af i morgen.

13-05-2016 22:42 #5| 3

Eller her i tråden Jones:-) Alle PN'ere burde mindst én gang i livet prøve en oplevelse som dét jeg tager tilbage til år efter år....

13-05-2016 23:53 #6| 0

Lissabon lyder som et fint bud, evt en af standbyerne med 1 times transport til Lissabon centrum. (45 min i bus og 10 min med båd)

Sesimbra, estoril mm.

Fly til Lissabon er relativt billig ig taxa fra lufthavn til fx sesimbra el estoril er vel ca 70euro.

Downside er dog strandene i de nævnte områder er ret tæt pakket :-( men kulturelt syntes jeg Lissabon er fin. Og langt fra så belastende turistmæssige (anmasende sælgere osv) som andre steder i Europa.

14-05-2016 02:09 #7| 0
Flex_luthor skrev:

Synd med Sorrento, fed by også. Men flyv til Rom, toget til Sorrento og så tag sydpå til Amalfikysten i stedet. Både Amalfi, men ikke mindst Positano er rigtig fede steder... Helt fantastisk med B&B der ligger på klippesiden og fuld udsigt og Amalfikysten til ca. 100€ pr. nat. Det er et af de steder Italienere selv tager på ferie når de ikke tager til Capri eller Ischia som moktar nævner. Og væsentlig billigere.

Fra Sorrento kan du tage en bus til Positano for 2€, men tog selv båden fra Sorrento havn og hele vejen ned langs kysten. Sejler både til Amalfi og Positano. Tror jeg gav 12€, men helt outstanding tur med fanstatisk udsigt og masser af plads på soldækket. Tror turen tager omkring en time både med bus og båd.

Og altså for fan du spiser godt alle steder jeg var til helt fair priser. Langt fra Roms turistfælder, nok netop fordi det primært er Italienere der kommer på de kanter. Snup en tur langs kysten med bus til 2€ til Salerno, lidt større by, men masser af lokale butikker, lige noget for kæresten.... Om eftermiddagen går der bus direkte til Pompeii, superfedt og lige i bukserne på kvinden at se solnedgangen fra Pompeii (især hvis du har forberedt en lille taske med en par snacks og et flaske rosé):-)

Snyd dig ikke for den perle halvøen er, selvom I ikke lige kunne komme til Sorrento.

Flex_luthor

Goggle maps indsat:

https://www.google.dk/maps/place/80067+Sorrento,+Napoli,+Italien/@40.6686353,14.2473623,10.33z/data=!4m5!3m4!1s0x133b99536dbf5b61:0x2644eb57abc0ce40!8m2!3d40.6262925!4d14.3757985




Pas på OP.. Er overbevist om at det er Flex's egen ø... En sælger af Guds nåde

Lyder sprødt
14-05-2016 04:37 #8| 1

Halvø, ikke ø..... Og ja, jeg ejer det meste af Amalfikysten, og har procenter i Pompeii;-) Så kom kom kom....

14-05-2016 04:53 #9| 0

Nu skriver du ikke helt hvornår det skal være, men hvis det er sommeren synes jeg godt I kunne overveje Prag selvom det ikke er tæt på havet. Der er dog en godt sted 20 km syd for Prag der hedder Slapy lake hvor det er godt at bade og det er også strandbar og bungee-jump sidst jeg var der. Hvis det er for at være tæt på vand kan man bo der og så tage til Prag hvis man vil sightsee. Området omkring søen er også ret flot at gå rundt I. Derudover er der jo mulighed for lige at fyre lidt poker af i Prag :) Burde ikke være et problem at finde fly+overnatning for 2k-3k per person for en uge.

14-05-2016 06:58 #10| 0

Hvor lang tid skal i være afsted?


Er netop nu på Bali, og er kommet herned for 4500, og der er masser af steder at bo hernede til små penge + at man kan leve lidt bedre end hvis man tager det dyre Europa. Rejsen er lidt længere, men hvis man har en 2,5-3 uger, så er det det hele værd.


Ubud er fantastisk flot, og med stort marked og masser af ting at se. Masser af templer rundt omkring, der er flotte og bringer en tættere på lokalbefolkningen.


Giliøerne er desuden et besøg værd til snorkling og dykning hvis dette kunne have interesse. Derudover er der masser af plads til afslapning og fantastisk mad til billige penge

14-05-2016 08:54 #11| 0

Malta? - hyg jer i Bugibba og tag rundt på øen og besøg hovedbyen, Valetta - masser af historie!

Gardasøen i Italien?

Redigeret af Slimtex d. 14-05-2016 09:03
14-05-2016 08:57 #12| 0


rytsen skrev:Hvor lang tid skal i være afsted?

Er netop nu på Bali, og er kommet herned for 4500, og der er masser af steder at bo hernede til små penge + at man kan leve lidt bedre end hvis man tager det dyre Europa. Rejsen er lidt længere, men hvis man har en 2,5-3 uger, så er det det hele værd.

Ubud er fantastisk flot, og med stort marked og masser af ting at se. Masser af templer rundt omkring, der er flotte og bringer en tættere på lokalbefolkningen.

Giliøerne er desuden et besøg værd til snorkling og dykning hvis dette kunne have interesse. Derudover er der masser af plads til afslapning og fantastisk mad til billige penge

Uhhh ...tænkte selv på Bali til at starte med, men regnede med at budgettet var for stramt.

Tænker selv at tage til Bali i 3-4 uger til næste år. Slå sommerferie og efterårsferie sammen ;)

Kan man tage derned uden at booke hotel?

Redigeret af Slimtex d. 14-05-2016 09:01
14-05-2016 09:33 #13| 0


Slimtex skrev:
Uhhh ...tænkte selv på Bali til at starte med, men regnede med at budgettet var for stramt.
Tænker selv at tage til Bali i 3-4 uger til næste år. Slå sommerferie og efterårsferie sammen ;)
Kan man tage derned uden at booke hotel?

Intet problem. Vi har fundet hostelshoteller/airbnb som vi er kommet frem og kvaliteten er rigtig god. Ingen siger jo nej til at man lige kigger på værelserne.


Book bare flybilletter i god tid hvis du kan få mellem 4500-4700, KLM og THAI Airways er gode muligheder, dog er billetterne tit billigere over søgemaskinerne

Redigeret af rytsen d. 14-05-2016 09:40
14-05-2016 10:00 #14| 0
rytsen skrev:
Intet problem. Vi har fundet hostelshoteller/airbnb som vi er kommet frem og kvaliteten er rigtig god. Ingen siger jo nej til at man lige kigger på værelserne.

Book bare flybilletter i god tid hvis du kan få mellem 4500-4700, KLM og THAI Airways er gode muligheder, dog er billetterne tit billigere over søgemaskinerne

Ok - bare man ikke skal dele rum med 7 andre :)

Bruger selv momondo til at søge flybilletter - har set en retur til ca 5.000 med 1 stop.

Edit: 4.300 er vi nede på.

Redigeret af Slimtex d. 14-05-2016 10:05
14-05-2016 10:06 #15| 0

Monterosso i Ligurien. Lidt besværligt at komme der til Men det hele værd. Gåturene i bjergene er fantastiske.


Ved ikke hvordan man nemmest kommer der til. Vi kørte fra Malpensa.

14-05-2016 10:41 #16| 1
OP

Lykke viste sig sgu at tilsmile os.

Travelbirds daglige tilbud var i dag en tur til Italien med 4 overnatninger i Rom og 3 i Napoli, men dertilhørende bil.

Så vi får fin mulighed for at besøge Pompeii og Capri, men desværre lidt mindre tid end først håbet i Sorrento/området omkring.

Til de interesserede: https://travelbird.dk/77760/villa-carpegna-hotel-ferdinando-rom-napoli-fly/

P.S. Tak for alle svarene, og tak til @Flex_Luthor for bare at gøre os ekstra overbeviste om, at området omkring Amalfi er skønt ;)



14-05-2016 10:53 #17| 2
Flex_luthor skrev:Eller her i tråden Jones:-) Alle PN'ere burde mindst én gang i livet prøve en oplevelse som dét jeg tager tilbage til år efter år....


Jeg var på Amalfikysten sidste år på bryllupsrejse og det var freaking awesome.
Må lige få gravet detaljer op og få postet dem ;)

14-05-2016 12:50 #18| 0

Ischia > Capri. Endnu mere hvis man ikke kan lide det turistet.


Sir d bar.

14-05-2016 14:09 #19| 0

Rom?

14-05-2016 17:09 #20| 1

Har familie i Sorrento og været der mange år i streg - så svarer gerne på spørgsmål og kommer med tips, hvis det har interesse.

14-05-2016 17:45 #21| 0

elsker italien of været der et hav af gange. Men faktisk aldrig Almalfi kysten.

Den her tråd har da nu fået mig til at kigge på billetter.

Så smid endelig mere ind om det og hvad man skal se osv.

Redigeret af G-B-P d. 14-05-2016 18:01
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar