Forskudsskat 2014

#1| 0

Hey fik lige mail fra SKAT, angående forskudsskat 2014.
Der står "Samlet forskudsskat efter grøn check er beregnet til 9.027,58".
Er det penge jeg får, eller kan jeg overhovedet bruge det tal til noget?
Kører rent på SU, så går ikke ud fra at det er penge jeg skal af med, da jeg allerede har haft tager højde for hvor meget af den man skal betale til SKAT.

14-11-2013 15:10 #2| 2

forskudsskat er hvad du med din indkomst kommer til at betale i skat i 2014 - med mindre du har rettelser til de forskellige tal (indkomst, kørsel, renter osv.)

dvs. du kommer til at betale ca. 750 kr. i skat pr. måned næste år... bare det var mig ;-)

14-11-2013 15:14 #3| 0
OP

Tak for svaret, så går jeg ikke ud fra at jeg skal gøre så meget. Den SU jeg modtager er vidst allerede med medregnelse af den smule skat der skal betales.

14-11-2013 15:29 #4| 1

SU sørger for at skatten bliver trukket rigtigt, du får en støttemeddelse fra SU hvorpå det står hvor meget der går til skat.

14-11-2013 15:44 #5| 0

Jeg har betalt ~1.2m i skat de sidste 13 år! Damn jeg kan låne mange bøger på biblioteket eller bruge lægen mere... I stedet for at lade mine venner lave kirurgiske indgreb på mig..

14-11-2013 16:07 #6| 2

Så gå dog i Jyske Bank og få lidt vejledning....

14-11-2013 17:57 #7| 0

Den forstod jeg godt ;)

14-11-2013 18:03 #8| 0
Miller skrev:
Jeg har betalt ~1.2m i skat de sidste 13 år! Damn jeg kan låne mange bøger på biblioteket eller bruge lægen mere... I stedet for at lade mine venner lave kirurgiske indgreb på mig..


Så har du betalt mindre end de fleste mennesker har de seneste 13 år, især hvis man tænker på der for nogle år siden var mellem skat og top skat :-)
14-11-2013 18:37 #9| 1
HomeMade skrev:
Miller skrev:
Jeg har betalt ~1.2m i skat de sidste 13 år! Damn jeg kan låne mange bøger på biblioteket eller bruge lægen mere... I stedet for at lade mine venner lave kirurgiske indgreb på mig..


Så har du betalt mindre end de fleste mennesker har de seneste 13 år, især hvis man tænker på der for nogle år siden var mellem skat og top skat :-)


Det var også min tanke.. har betalt mere end det over de sidste 2 år..
med godt 100K om året må man være tæt på at være i balance på den konto.
14-11-2013 18:41 #10| 0

@ zaphood

Må man have lov til at spørge om hvad du laver? For du må da have en pænt god løn.

14-11-2013 18:45 #11| 0
krabbefar skrev:
@ zaphood

Må man have lov til at spørge om hvad du laver? For du må da have en pænt god løn.

Jeg er i IT branchen, og ja - det giver mere end pokeren indtil videre :)

Kan anbefale at lære at lave software!
14-11-2013 18:47 #12| 5

Grinern at tro, at de 1.2mil er langt over hvad der er blevet brugt på dig de sidste 13 år og at det eneste staten betaler er biblioteker og lægeregningen.

14-11-2013 18:50 #13| 0
OP

@Zaphod2000 - jeg studerer selv til datamatiker, på tredje semester pt. Hvad har du af baggrund, til at få et job der giver i den ende af lønskalaen? Og hvor avanceret er det du laver reelt?

14-11-2013 18:50 #14| 0
Mart1n skrev:
Grinern at tro, at de 1.2mil er langt over hvad der er blevet brugt på dig de sidste 13 år og at det eneste staten betaler er biblioteker og lægeregningen.



Grinern at tage hans indlæg 100% seriøst, specielt med den sidste linje ;)
14-11-2013 21:16 #15| 0

Well.. Han fremstiller det trods alt som om han bidrager meget mere til samfundet end hvad han får igen (og har fået) - uanset om det er med et glimt i øjet.

14-11-2013 22:12 #16| 0
NotACop skrev:
@Zaphod2000 - jeg studerer selv til datamatiker, på tredje semester pt. Hvad har du af baggrund, til at få et job der giver i den ende af lønskalaen? Og hvor avanceret er det du laver reelt?


Jeg var heldig at være med da IT virkelig boomede i slutfirserne, så min baggrund er som så mange andres fra den tid : Jeg læste datalogi på Københavns Universitet, men blev aldrig færdig da jeg fik job allerede efter 2 års studier.

Mit råd til unge i dag som gerne vil nå de sjove jobs og lønninger er at investere mere målrettet i uddannelsen - det er bare ikke ligeså let i dag.
Det er svært at konkurrere som ren udvikler hvis ikke man virkelig er toppen af poppen og det kræver en del.

Jeg vil anbefale at man kombinerer IT siden med en mere handels/business orienteret uddannelse. Det er der man kan gøre en forskel som Dansker og konkurrere med billige dygtige udviklere fra Østeuropa, Indien og Kina f.eks.

Hos os vil jeg tro det kun er omkring 30% af de udviklere vi ansætter der er Danske, og ingen af dem er datamatikere.

Der er nogle nicher hvor der sker noget nyt og der er nogle muligheder i Danmark - spiludvikling blandt andet, men det er også for de færreste.
15-11-2013 00:58 #17| 0
OP

@Zaphod2000

Fedt med et grundigt svar, tak for det!

"Mit råd til unge i dag som gerne vil nå de sjove jobs og lønninger er at investere mere målrettet i uddannelsen "
Umiddelbart er min plan også at bygge på med en prof. bachelore i en af de tre muligheder jeg vil få, softwareudvikling, e-koncep(noget med e-handel og IT systemer), og webudvikling. Umiddelbart er softwareudivkling den der fremstår mest seriøs, i mine øjne.
Men med dit svar "Jeg vil anbefale at man kombinerer IT siden med en mere handels/business orienteret uddannelse. Det er der man kan gøre en forskel som Dansker og konkurrere med billige dygtige udviklere fra Østeuropa, Indien og Kina f.eks. " Kunne det godt være at jeg skulle kigge mere efter e-koncept bacheloren.

Spiludvkling har jeg også hørt fra andre kilder, ikke skulle være det mest fornuftige at satse på. Det er dog heller ikke nogen drøm for mig at lave spil. Kan da godt lide spil, men det er jo alligevel bare programmering, og ikke at spille dem, at man kommer til.

15-11-2013 08:30 #18| 1

Nu er det ikke for decideret at flame dig OP, men det er skræmmende, at der er så mange (du er langt fra ene) der ikke ved en skid om Skat.

15-11-2013 09:24 #19| 0

1.2mill på 13 år? Man skal da ikke lave mere end 400.000 årligt før den er slået med længder?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar