fordel/ulemper på 6max kontra 9-10 mands borde

#1| 0

Hejsa på Forummet.

Jeg er ny her på Pokernet og har forsøgt at finde noget om dette emne, men uden held.

Men jeg kunne rigtigt godt tænke mig at høre hvad forskel der er i at sidde ved et 6 mands bord og et 9-10 mands bord...i spille stil.

Håber på forståeligt nybegynder hjælp :D

På forhånd tak

18-06-2012 20:36 #2| 0

Fordele ved 6max:

Man udvikler sit spil hurtigere
Man er færre om at dele fiskens penge
Man får mere dynamik
Er ikke sikker på det, men kan forestille mig at man kan have en højere bb/100

Ulemper:
Da man spiller en bredere range af hænder kræver det også et højere niveau får at være vindende
Du kan formegentlig spille færre borde
Man raker mere

18-06-2012 20:38 #3| 0

misforstod dit indlæg.

spillestilsmæssigt handler 6max om at spille tight i tidlig position, loose i sen position. Samtidig kan man 3b bluffe en del profitabelt og især squeeze er profitabelt.

postflop er det forholdsvis ABC, dog kan man udnytte at mange cbetter for meget.

18-06-2012 20:41 #4| 0

@myrup

Manden er ny og du springer ud i ord som bb/100, range, squeeze & dynamik ?? :)

@Phadjao
Først og fremmest velkommen til pokernet. Forskellen er egentligt bare at folk spiller mere "løst" på 6 mands da der er færre spillere og dermed større chance for din hånd er bedst groft sagt. De fleste spiller idag på 6 mands da der er mere action og man får spillet flere hænder. Omvendt er der jo så¨også flere sværere beslutninger.

Synes du skal finde den stil der passer dig bedst. Læg ud med at prøve begge dele og se hvad der tiltaler dig..!!

Redigeret af cyberbanan d. 18-06-2012 20:45
18-06-2012 21:02 #5| 0

Det er derfor at PokerNet har lagt en rigtig god ordbog til pokerlingoen op :)

www.pokernet.dk/pokerordbog/

Det skal jo læres, jo hurtigere, jo bedre.

@Phadjao

Mit råd til dig vil være at starte med fullring, og sætte et skema op der er noget i denne stil.

i tidlig position: Raise JJ-AA, AQs, AKs og AKo
Mellem position: 77-AA, AJs-AKs, AQo-AKo, KQs
CO, BTN og SB: 22-AA, A7s-AKs, A9o-AKo, K9s-KQs, KTo-KQo, QJ og muligvis nogle suitede connecters.

Hvis der bliver raiset inden dig, så kalder du bare med de dårligste hænder og 3better de bedste.

Hvis dette går godt kan du begynde at spille flere hænder :)

Hvis dette går godt kan du begynde at raise

18-06-2012 21:46 #6| 0
OP

Tak for hjælpen :D

19-06-2012 16:09 #7| 0
Hvis der bliver raiset inden dig, så kalder du bare med de dårligste hænder og 3better de bedste.


Fisk!
19-06-2012 17:28 #8| 0
miketyson skrev:
Fisk!


Nå, det er dig, der hele tiden 3-better mig med 32o :)))
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar