FORD FOCUS 1.0 EcoBoost (125 HK) SC skal sælges asap

#1| 0

Hej Pokerchamps!

Jeg prøver at spørge herinde for I ved så meget ;-)

Skal have solgt ovenstående da vi skal have en ny bil.

I får lige noget nyttig viden om bilen:

- Årgang 2013 - Indregistreret 10-06-2013

- Kørt 275.000 Km ( fik ny motor ved 170.000 km )

- Skal synes senest 8.Juli

- Skal have ny katalysator. Om der er andre ting der skal til for at få den igennem syn kan jeg ikke vurdere umiddelbart.

Hvordan får jeg nemmest solgt denne? Til forhandler med eller uden byt/pris? Salg til privat? Hvor skal jeg markedsføre den?

Alle forslag er velkomne.

Redigeret af A-K-K- d. 16-06-2025 21:20
18-06-2025 21:59 #2| 0

Får du ikke mest hos en forhandler?

19-06-2025 00:16 #3| 0
cheilson2 skrev:

Får du ikke mest hos en forhandler?

Man får vel aldrig mest hos en forhandler, når der skal et ekstra led ind mellem køber og sælger.

Jeg har solgt alle mine biler via Bilbasen, efter jeg med første bil blev skambudt, da jeg skulle have en byttepris på den. Han fik ingen af handlerne, og aldrig rørt det marked siden.

19-06-2025 05:27 #4| 0

Først og fremmest får du meget svært ved at sælge en med så mange km på tælleren, defekt kat og usynet. 

Som minimum ville jeg køre den til syn og få en "to-do liste". Herefter ville jeg få et tilbud fra et værksted på at få fixet det udestående inkl kat. 

Ved efterfølgende at sammenligne med andre nysynede biler på eks. bilbasen ved du så ca hvad du kan tage for den. Og hvis du ikke selv vil få den repareret skal du nok trække yderligere 5-10.000 kr fra for besværet. Og med syn lige om lidt har du også brug for et hurtigt salg hvilket også presser prisen....

19-06-2025 13:17 #5| 0

Har aldrig haft vanskeligheder med at få solgt mine billige gamle biler, har altid solgt privat.

De fleste har ikke taget mere end et par dage og nogle på samme dag.

Tror det er en god bil til det marked ikke for dyr, og en som en lidt yngre gerne vil have.

DBA, Bilbasen og Marketsplace til 30k eller lige under. Nogle gode billeder. Der skal sikkert altid handles lidt når køber kommer.

Du får aldrig de ekstra penge hjem ved at få den gennemgået og lavet alt inden syn. Sikkert lyn hurtig 15k hos en alm mekaniker.

Så lad den unge køber selv finde de ting og lave dem selv.

Og penge på konto og omregristreing på stedet er super nemt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar