Ford Fiesta 2013 eller Renault Clio 2013

#1| 0

Hej PN

Vi skal have bil for første gang, og har grundlæggende ikke det store forstand på bilkøb. Vi har dog læst en del artikler, talt om vor behov og valget synes nu at stå imellem ovenstående modeller.

Vi skal for det meste køre bykørsel, enkelte ture på motorvejen, et mindre smut udenlands en gang om året og ja det er vel det.

Er der motorsagkyndige her der kan hjælpe os med at fortælle om der er kæmpe forskelle imellem de to der gør at i ville foretrække den ene.

Kom frisk og belær os :-)

VH

Morten

04-01-2013 22:38 #3| 0

Valget står imellem de to nævnte

04-01-2013 22:56 #4| 0

Kom så frem med jer :-)

04-01-2013 23:08 #5| 0

Jeg tror ikke umiddelbart der er de store forskelle hverken kvalitets, ellers motormæssigt på de to biler. Nede i det segment er der er ikke den store forskel på bilerne, så det er bare at komme ud og prøve begge to og så vælge den "rigtige".

Så vidt jeg ved er 2013 Fiesta'en "blot" et facelift, hvor 2013 Clio er en helt ny model. Fordelen ved Forden er at modellen er prøvet grundigt af, og nok ikke har de store børnesygdomme. Fordelen ved Clioen er vel så at den er bygget på helt ny teknik, og derfor mere fremtidssikret.

Det er lige umiddelbart mine tanker om de to biler. Har slet ikke sat mig grundigt ind i de to modeller, så vægt det ikke for højt :)

Men det allerbedste råd jeg kan give dig, er at tage ud og prøve dem begge. Jeg tror ikke der er den store forskel på køreoplevelse/byggekvalitet. Så vælg den der føles rigtigt, eller hvor i kan lave den bedste handel.

Skrevet af Mads Nielsen, brugtbilsekspert

Redigeret af Deadboy d. 04-01-2013 23:11
04-01-2013 23:11 #6| 0

Clio'en kører da vist også en del længere på literen, gør den ikke? Synes jeg har hørt noget med +30 km/l.

Men man siger jo, at man generelt skal holde sig fra franske biler. Nap Ford'en! :D

04-01-2013 23:38 #7| 0

du burde overveje peugeot 208, lækker bil.

04-01-2013 23:59 #8| 0

Ja også lækker men er sorteret fra på vores tur gennem biljunglen!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar