FM2019

#1| 1
Administrator

Efter at have sprunget 2018 over - er jeg røget på 2019

 

Der er forhåbentlig andre af Jer der også er på.

 

Lad os bruge denne tråd til wonderkids, taktikker etc.

 

Felix fra Benfica skulle være the shit har jeg hørt ?

20-11-2018 21:48 #2| 0

Alex Sandro på backen er et monster uden lige. Mandzukic i front hvis man spiller med et tårn deroppe, ellers må man nøjes med the Lord. 

07-12-2018 20:49 #3| 0

Hvem ellers? Skal flyve i 25 timer nu og har netop købt spillet :) 

Hvilke talenter bør man hente til en mellemklub som fx Newcastle (ish) ? 

07-12-2018 21:16 #4| 0
Administrator

https://www.fmscout.com/c-players19.html

07-12-2018 21:17 #5| 1
Administrator

Ham der forsvarsspilleren de ligt fra Ajax gør det sgu ret godt allerede i s1 i United 

Redigeret af Bridgeking d. 07-12-2018 21:17
08-12-2018 00:23 #6| 0
Bridgeking skrev:

https://www.fmscout.com/c-players19.html

 

 Fedt! Tak. 

10-12-2018 00:07 #7| 0

@
hvordan er fm19 i forhold til fm17? Jeg har selv overvejet at købe det:)

10-12-2018 05:21 #8| 1
Administrator
mcmark skrev:

@
hvordan er fm19 i forhold til fm17? Jeg har selv overvejet at købe det:)

 

 Jeg synes det holder fint

 

Men man kan kan jo spille det på mange måder

Jeg gider eksempelvis ikke stå for træningerne - men kun kampe og handle spillere

Redigeret af Bridgeking d. 10-12-2018 05:21
10-12-2018 15:16 #9| 2

FM19 er fantastisk. Jeg er en meget hands on manager og styrer træningen med hård hånd.

Jeg er personligt helt vild med at jeg har fået så meget magt over træningen.

Når det kommer til Wonderkids, så starter jeg aldrig med et hold over League 2 i England eller 2'nd Div i Danmark. Jeg vil hellere kæmpe mig op og nyde frugterne af mit arbejde. :)

Og så er Editor selvfølgelig også bandlyst.

 

Hvis man er et af de mindre hold, kan jeg anbefale følgende spillere:

Jack Simpson - FC - 22 - Bournemouth - Godt talent der med god træning udvikler sig flot. Kræver tålmodighed, men er det værd.

Reece Brown - DM,M/OMc - 22 - Forest Green Rovers - Fantastisk midtbanespiller! I en Central Midtbanespiller rolle, styrer han midten af parken med hård hånd. Kan være flabet, så kræver diciplin.

Ben Morris - OMhv, Anc - 19 - Ipswich - Ungt talent der sagtens kan klare sig som backup for et større hold. Som pressende angriber, scorer han mange mål. 21 stk for mig i hans første sæson i FGR.

Halvvejs inde i første sæson, så det således ud.

 

 

Opstilling og roller i League 2.

 

Slutningen var også ganske godkendt! Omend det begyndte at snerpe lidt til.

 

Og en FANTASTISK tur i FA cup, blev bragt til en brat ende. Der er vist ingen tvivl om hvordan den kamp sluttede. :D

men stadig et helt utrolig resultat og at nå så langt, med en flok knægte fra League 2 i første sæson, er mere end godkendt

Redigeret af JohnnyChock d. 09-04-2019 15:41
10-12-2018 22:12 #10| 1

Jeg vil formentlig købe det snart, og vænne mig til tanken om søvnmangel:)

 

Tak for svar:)

11-12-2018 19:10 #11| 0

Hvor nemt er FM at komme igang med hvis man aldrig har spillet FM før ?  

11-12-2018 19:14 #12| 0
Administrator
Baarup skrev:

Hvor nemt er FM at komme igang med hvis man aldrig har spillet FM før ?  

 

 Ret nemt 

Man bliver guidet en del

11-12-2018 20:49 #13| 0
JohnnyChock skrev:

FM19 er fantastisk. Jeg er en meget hands on manager og styrer træningen med hård hånd.

Jeg er personligt helt vild med at jeg har fået så meget magt over træningen.

Når det kommer til Wonderkids, så starter jeg aldrig med et hold over League 2 i England eller 2'nd Div i Danmark. Jeg vil hellere kæmpe mig op og nyde frugterne af mit arbejde. :)

Og så er Editor selvfølgelig også bandlyst.

 

Hvis man er et af de mindre hold, kan jeg anbefale følgende spillere:

Jack Simpson - FC - 22 - Bournemouth - Godt talent der med god træning udvikler sig flot. Kræver tålmodighed, men er det værd.

Reece Brown - DM,M/OMc - 22 - Forest Green Rovers - Fantastisk midtbanespiller! I en Central Midtbanespiller rolle, styrer han midten af parken med hård hånd. Kan være flabet, så kræver diciplin.

Ben Morris - OMhv, Anc - 19 - Ipswich - Ungt talent der sagtens kan klare sig som backup for et større hold. Som pressende angriber, scorer han mange mål. 21 stk for mig i hans første sæson i FGR.

Halvvejs inde i første sæson, så det således ud.

 

 

Opstilling og roller i League 2.

 

Slutningen var også ganske godkendt! Omend det begyndte at snerpe lidt til.

 

Og en FANTASTISK tur i FA cup, blev bragt til en brat ende. Der er vist ingen tvivl om hvordan den kamp sluttede. :D

men stadig et helt utrolig resultat og at nå så langt, med en flok knægte fra League 2 i første sæson, er mere end godkendt

 

 Inspirerende fedt. Kan du guide lidt medhensyn til træningen??

11-12-2018 20:59 #14| 0

Hvis jeg havde en computer der kunne køre det. Så ville jeg også være i gang 

11-12-2018 22:27 #15| 2

Jeg har oversat en del af vejledningen til FM19.

 

Det betyder ikke noget for denne tråd. Jeg ville bare gerne sige det.

12-12-2018 10:31 #16| 0
chmpen85 skrev:

 

 Inspirerende fedt. Kan du guide lidt medhensyn til træningen??

 

 Det kan jeg da. Men så skal jeg vide lidt mere om hvem du er, hvad dine mål for sæsonen er, hvem dine stærkeste spillere er og om hvilken del af dit spil du vil fokuserer på, samt din taktik..

Det er meget info, men din træning afhænger af din taktik og dine spillere. I League 2 er det f.eks vigtigere at fokusere på den fysiske træning, især i pre season og så konsekvent have fysisk træning hver uge, da de generelt er i dårligere form.

Og det er vigtigt at huske, at spiller du, som jeg gør, Vertikal Tiki-Taka, så er tekning og taktisk træning vigtigt også. :)

Der er meget der spiller ind faktisk, men jeg ELSKER at nørkle med det. 

Jeg træner et 1'st Div hold hvor jeg bor (ikke UK endnu), og de er mine prøvekaniner for hvor godt FM egentlig er når man tager det ud i virkeligheden.

12-12-2018 11:02 #17| 1

Her er et par billeder af min træning.

Jeg blev headhuntet af Olympique Marseille (fra League 1 til Ligue 1 er et KÆMPE spring og jeg fatter stadig ikke hvordan det skete. Jeg har bygget min træner profil op som en fodboldspiller med national karrierer og Kontinental C licens)

Rykkede direkte op som nr 1 fra League 2 med Forest Green i min første sæson og var nummer 15 i League 1 da OM tilbød mig samtale.

Det giver stadig ingen mening for mig, men fik jobbet og er vildt begejstret over at de har vist den tillid. Omvendt er det altid svært at forlade et projekt man har brugt tid og kræfter på og Forest er nu nummer 21 og rykker nok ned med det samme. Det skærer lidt i hjertet, men nogle muligheder er for gode til at afslå.

Men nok snak. Her er billederne!

 

Dette er mit Program. Jeg fokuserer på Vertikal Tiki-Taka og som i kan se, har jeg altid fysisk træning på programmet og minimum en "udholdenheds session". Det er vigtigt for mig, rent personligt, at mine spillere kan holde 90+ minutter uden at ryge ned under 75% i kondition. Har jeg en spiller der er lavere, mere end 2 gange i træk, kommer han på special træning for at forbedre det. Jeg kræver god fysisk form og er meget diciplineret.

 

 

Herunder kan i se min oversigt for næste måned. da vi har haft lidt problemer med konditionen da jeg tog over, kan i se at jeg igen sørger for at de kommer igennem et hårdt program. MEN, det er selvfølgelig rigtig vigtigt at de har tid til at hvile ordentligt. Derfor har jeg også en Team Bondind / Samfundsudbedrelse mindst en gang om måneden. Sammehold er vigtigt i en trup og kommer de godt ud af det med hinanden,, præsterer de bedre på banen.

 

 

 

12-12-2018 11:44 #18| 0
Bridgeking skrev:

 

 Ret nemt 

Man bliver guidet en del

 

 Fornemmer lidt at jeg snart kommer til at købe mit første fm spil 😁

12-12-2018 13:36 #19| 1
JohnnyChock skrev:

Her er et par billeder af min træning.

Jeg blev headhuntet af Olympique Marseille (fra League 1 til Ligue 1 er et KÆMPE spring og jeg fatter stadig ikke hvordan det skete. Jeg har bygget min træner profil op som en fodboldspiller med national karrierer og Kontinental C licens)

Rykkede direkte op som nr 1 fra League 2 med Forest Green i min første sæson og var nummer 15 i League 1 da OM tilbød mig samtale.

Det giver stadig ingen mening for mig, men fik jobbet og er vildt begejstret over at de har vist den tillid. Omvendt er det altid svært at forlade et projekt man har brugt tid og kræfter på og Forest er nu nummer 21 og rykker nok ned med det samme. Det skærer lidt i hjertet, men nogle muligheder er for gode til at afslå.

Men nok snak. Her er billederne!

 

Dette er mit Program. Jeg fokuserer på Vertikal Tiki-Taka og som i kan se, har jeg altid fysisk træning på programmet og minimum en "udholdenheds session". Det er vigtigt for mig, rent personligt, at mine spillere kan holde 90+ minutter uden at ryge ned under 75% i kondition. Har jeg en spiller der er lavere, mere end 2 gange i træk, kommer han på special træning for at forbedre det. Jeg kræver god fysisk form og er meget diciplineret.

 

 

Herunder kan i se min oversigt for næste måned. da vi har haft lidt problemer med konditionen da jeg tog over, kan i se at jeg igen sørger for at de kommer igennem et hårdt program. MEN, det er selvfølgelig rigtig vigtigt at de har tid til at hvile ordentligt. Derfor har jeg også en Team Bondind / Samfundsudbedrelse mindst en gang om måneden. Sammehold er vigtigt i en trup og kommer de godt ud af det med hinanden,, præsterer de bedre på banen.

 

 

 

 

 Fuck du er vild. Tusind tak for inputs. 

12-12-2018 13:56 #20| 0
chmpen85 skrev:

 

 Fuck du er vild. Tusind tak for inputs. 

 

 ^_^ Tak tak. Jeg kan bare godt lide at nørde med det og se hvad der virker på de forskellige spillere. 

Men igen, det afhænger af holdet, taktikken, ligaen og de mål man har sat sig.

Pre-sæson, de første 3 mdr, de sidste 3 mdr og post sæson, har alle forskellige træningsprogrammer, da det fysiske skal være mere i fokus i starten af sæsonen, da det kan gøre en kæmpe forskel når man går ind i den afgørende fase af sæsonen.

Og så er det at man begynder at træne angreb og chanceskabelse. Der har de, forhåbentlig fysikken til at kunne løbe de andre af banen i de sidste 20 minutter og kan spillere mere frit flydende.
Har banket 312 timer af på FM19 indtil videre og det er utrolig lavt i forhold til hvad jeg brugte på FM18 f.eks. (2105 timer, til dem der er nysgerrige) ;)

12-12-2018 17:56 #21| 1
JohnnyChock skrev:

 

 ^_^ Tak tak. Jeg kan bare godt lide at nørde med det og se hvad der virker på de forskellige spillere. 

Men igen, det afhænger af holdet, taktikken, ligaen og de mål man har sat sig.

Pre-sæson, de første 3 mdr, de sidste 3 mdr og post sæson, har alle forskellige træningsprogrammer, da det fysiske skal være mere i fokus i starten af sæsonen, da det kan gøre en kæmpe forskel når man går ind i den afgørende fase af sæsonen.

Og så er det at man begynder at træne angreb og chanceskabelse. Der har de, forhåbentlig fysikken til at kunne løbe de andre af banen i de sidste 20 minutter og kan spillere mere frit flydende.
Har banket 312 timer af på FM19 indtil videre og det er utrolig lavt i forhold til hvad jeg brugte på FM18 f.eks. (2105 timer, til dem der er nysgerrige) ;)

 

 2105 timer er jo fuldstændig sindssygt! Det er 87 dage.. 

12-12-2018 18:02 #22| 0
Granaten11 skrev:

 

 2105 timer er jo fuldstændig sindssygt! Det er 87 dage.. 

 

Det er ikke så slemt.

FM13 var hvor jeg fik nørdet igennem.

I'm just gonna leave this here:


Og så skal vi huske at det er aktiv spilletid, hvor musen er i bevægelse eller spillet simulerer. Den stopper vist med at tælle, hvis musen ikke har været i bevægelse i x antal minutter. :)

 

Redigeret af JohnnyChock d. 12-12-2018 18:09
12-12-2018 18:07 #23| 0

Hvad vil i forslå en nybegynder at starte med ? En meget lavt rangerende klub eller en middel klub ? 

12-12-2018 18:09 #24| 1
JohnnyChock skrev:

 

Det er ikke så slemt.

FM13 var hvor jeg fik nørdet igennem.

I'm just gonna leave this here:

 

 

 

 Jeg er målløs. 

12-12-2018 18:12 #25| 0
Baarup skrev:

Hvad vil i forslå en nybegynder at starte med ? En meget lavt rangerende klub eller en middel klub ? 

 

Det afhænger helt af hvor stor en udfordring du vil have.

Hvis du er helt ny i Championship Manager serien, tænker jeg at du skal starte med dit favorithold. Hvis du slår assistenten til og beder om hælp til funktionerne, guider den dig godt på vej.

Når du har spillet en sæson ca, skulle du være godt rustet til at tage en større udfordring og rykke en række eller to ned.


12-12-2018 18:17 #26| 2
Granaten11 skrev:

 

 Jeg er målløs. 

 

 Haha. Det er min kæreste også!
I skrivende stund, sammenlagt siden 2013, har jeg brugt 11.002 timer / 458.4 dage / 65 uger / 15 måneder eller 1.2 år på det spil,

Tør slet ikke tænke på hvad jeg kunne have udrettet, hvis jeg havde bugt den tid på noget konstruktivt.

Som f.eks at udvikle mit pokerspil. :D

12-12-2018 18:26 #27| 0
JohnnyChock skrev:

 

 Haha. Det er min kæreste også!
I skrivende stund, sammenlagt siden 2013, har jeg brugt 11.002 timer / 458.4 dage / 65 uger / 15 måneder eller 1.2 år på det spil,

Tør slet ikke tænke på hvad jeg kunne have udrettet, hvis jeg havde bugt den tid på noget konstruktivt.

Som f.eks at udvikle mit pokerspil. :D

 

 Fatter slet ikke, at du har haft tid til kæreste 😂 - du sover forhåbentlig mindre end gennemsnittet? 

12-12-2018 18:30 #28| 0
Granaten11 skrev:

 

 Fatter slet ikke, at du har haft tid til kæreste

 

 haha! Jeg fatter det heller ikke selv! Men sover nemt 9-10 timer per nat. Har prøvet at finde ud af hvordan det er muligt med job, fodbold, FIFA og kæreste. XD

12-12-2018 18:31 #29| 1
Administrator
JohnnyChock skrev:

 

 Haha. Det er min kæreste også!
I skrivende stund, sammenlagt siden 2013, har jeg brugt 11.002 timer / 458.4 dage / 65 uger / 15 måneder eller 1.2 år på det spil,

Tør slet ikke tænke på hvad jeg kunne have udrettet, hvis jeg havde bugt den tid på noget konstruktivt.

Som f.eks at udvikle mit pokerspil. :D

 

 Kan i huske da man kunne skrive /played i wow?

 

Da jeg rundede 18 måneder (det er flere år siden) turde jeg ikke se efter igen.....

12-12-2018 18:37 #30| 0

Hvor lang tid tager en sæson

12-12-2018 20:54 #31| 1

Jeg er begejstret for FM19!

Jeg har købt spillet hver eneste år de sidste 10 år. De sidste par år har jeg dog ikke fået spillet det store, men jeg er virkelig fanget af 19'eren.

Startede med Brøndby og kom til år 2030. Nu har jeg startet et Journeyman save, og har fået job i Odder i 2. divisionen :-)

13-12-2018 10:47 #32| 0
Seahawks skrev:

Hvor lang tid tager en sæson

 

Det afhænger af hvor lang tid du bruger på at nørkle og om du ser kampen i 3D og i Real Time eller kun kommentarer.

Jeg er et dårligt eksempel, da jeg bruger meget tid i mellem kampene og en del på selve kampene.

Jeg har bugt 316 timer på FM19 nu og jeg er i Februar 2020, altså min anden sæson.

For mig:

350-400 timer = 2 sæsoner 

175-200 timer = 1 Sæson

 

14-12-2018 16:34 #33| 0

Har ikke købt spillet siden FM16..

 

Har relativt meget erfaring med spillet, +20år.. men kunne slet ikke få det til at fungere i kampene.. 

Selv om jeg opsatte defensive taktikker var forsvaret hullet som en si.. og 3d playeren var noget makværk..

 

Er det blevet bedre på de 2 punkter?

14-12-2018 16:55 #34| 0
 skrev:

Har ikke købt spillet siden FM16..

 

Har relativt meget erfaring med spillet, +20år.. men kunne slet ikke få det til at fungere i kampene.. 

Selv om jeg opsatte defensive taktikker var forsvaret hullet som en si.. og 3d playeren var noget makværk..

 

Er det blevet bedre på de 2 punkter?

 3d playeren er blevet meget bedre og på et helt andet niveau nu. Selv fra 18 til 19 er der synlig forskel.

Taktikken og AI er også blevet betydeligt bedre siden 16 og det er, IMHO, en af de bedster versioner af spiller til dato.

Der er så meget mere information og så meget mere man kan nørkle med, når det kommer til taktik.

Hvis du er fan af serien, er FM19 absolut pengene værd. :)

Redigeret af Bridgeking d. 22-06-2023 13:18
14-12-2018 19:53 #35| 0

Jeg har solgt Saba fra Randers til Roma og lejet ham tilbage resten af sæsonen. 

Men nu mangler han arbejdstilladelse ?! og jeg kan sku ikke lige se hvor jeg skaffer den henne, anyone ? 

17-12-2018 10:24 #36| 0
Baarup skrev:

Jeg har solgt Saba fra Randers til Roma og lejet ham tilbage resten af sæsonen. 

Men nu mangler han arbejdstilladelse ?! og jeg kan sku ikke lige se hvor jeg skaffer den henne, anyone ? 

 

Arbejdstilladelse er træls.

Han skal, hvis du vil have at han skal være EU borger, lånes til enten Nord Irland, Serbien, Polen eller Gibraltar. Det tager kun 3 år at blive Eu borger der.

Er det en spiller fra Syd Amerika, skal du låne ham til en Spansk klub, da det kun tager 2 år.

17-12-2018 15:11 #37| 0
JohnnyChock skrev:

 

Arbejdstilladelse er træls.

Han skal, hvis du vil have at han skal være EU borger, lånes til enten Nord Irland, Serbien, Polen eller Gibraltar. Det tager kun 3 år at blive Eu borger der.

Er det en spiller fra Syd Amerika, skal du låne ham til en Spansk klub, da det kun tager 2 år.

 

 Han er fra Georgien og var i klubben fra start, men solgte ham med den klasul at jeg fik lov at leje ham sæsonen ud. Men efter det mangler jeg arbejdstilladelsen for at han skal spille. 

17-12-2018 15:58 #38| 0

Ah, på den måde. Ja det kommer nok ikke til at ske. Han skal ansøge om det, som var han en ny transfer.
Der er en masse bavl med det og er han fra et lavt rangerende land som Georgien, er chancen lille. Og da du kun kan ansøge 1 gang hver 6 mdr, er det en aftale for dig, som ikke rigtig gavner dig spillemæssigt.

19-12-2018 17:36 #39| 0
JohnnyChock skrev:

 

Det afhænger af hvor lang tid du bruger på at nørkle og om du ser kampen i 3D og i Real Time eller kun kommentarer.

Jeg er et dårligt eksempel, da jeg bruger meget tid i mellem kampene og en del på selve kampene.

Jeg har bugt 316 timer på FM19 nu og jeg er i Februar 2020, altså min anden sæson.

For mig:

350-400 timer = 2 sæsoner 

175-200 timer = 1 Sæson

 

 

 Kan huske da jeg spillede sidst i 90erne at en sæson kunne klares på en lang aften

 

19-12-2018 23:48 #40| 2
Seahawks skrev:

 

 Kan huske da jeg spillede sidst i 90erne at en sæson kunne klares på en lang aften

 

 

 Det var tider, husker tilbage til da man kunne købe enten den engelske liga eller den italienske, 

 

Gal jeg har brugt mange timer på det spil, men er stået af siden 16 sæsonen som jeg stort set ikke spillet, men har også været med fra start 

23-03-2019 10:10 #41| 3

Hvis man ikke har fået købt spillet endnu, kan det pt. erhverves for 75 kroner på playgames.

24-03-2019 11:42 #42| 0

Link?

fryden skrev:

Hvis man ikke har fået købt spillet endnu, kan det pt. erhverves for 75 kroner på playgames.




Link?😀 der står 199 hos mig
24-03-2019 11:48 #43| 1
JERNFRANZ skrev:

Link?




Link?


Det udløb igår aftes.

Tak for tippet Fryden.

Redigeret af Filter d. 24-03-2019 11:48
25-03-2019 13:38 #44| 0
JohnnyChock skrev:

 3d playeren er blevet meget bedre og på et helt andet niveau nu. Selv fra 18 til 19 er der synlig forskel.

Taktikken og AI er også blevet betydeligt bedre siden 16 og det er, IMHO, en af de bedster versioner af spiller til dato.

Der er så meget mere information og så meget mere man kan nørkle med, når det kommer til taktik.

Hvis du er fan af serien, er FM19 absolut pengene værd. :)

 

 Man skal selvfølgelig spille i 2d - det siger sig selv!

25-03-2019 13:48 #45| 1
Mikrape skrev:

 

 Man skal selvfølgelig spille i 2d - det siger sig selv!

 

 Haha. Enig!
Jeg kører Kun kommentarer, men tager highlights i 3D og store kampe i 2D (selvfølgelig)

25-03-2019 14:43 #46| 6

Jeg har rundet de 819 timer med FM19 og er rykket op i PL med Forest Green på kun 4 sæsoner.
Det er helt vildt og damen forstår slet ikke hvorfor jeg er så stolt!
Efter at have opsnappet Ôzil på en fri transfer og Ayoze Perez for 68 Mill, ser truppen fornuftig ud.
Jeg føler mig sikker på at vi kan overleve hvis vi kæmper røven ud af bukserne. 

Vi er, selvfølgelig, overmatches på alt, sammenlignet med de andre klubber, selvom TV pengene fra PL hjalp gevaldigt.

Her er er overblik over truppen p.t. Med 20 dage til at vinduet lukker, kan der ske meget endnu.

 



Det er ved at blive svært at overbevise mine unge talenter til at blive, når klubber der er Sub Top i PL lokker med Europa League og gevaldige lønstigninger.
Jeg forventer at følgende bliver svære at holde på: 

Vanderlei: New Gen der har udviklet sig sindsygt!
Pisse vigtig spiller (ja, stats taler for sig selv som 20'årig) og har trukket interesse fra Chelsea, Spurs, Arsenal og et par tyske klubber. Gav ham en ny kontrakt der hjalp, men kan slet ikke konkurrere med de andre.

54 kampe de sidste 2 sæsoner, 18 mål og 12 assists.

 

 

Simone Paulet:
Snuppede ham fra Swansea for 900.000 og har udviklet sig til en rigtig god spiller og betyder meget for holdet, 87 kampe for mig, de sidste 2 sæsoner med 24 mål og 12 assists.

 

 

Archibald McCann: 

Grå Spiller fra ungdomsrækkerne som har udviklet sig eksplosivt som stamspiller. Mistede mine angribere i første sæson, en til en transfer som Chairman godkendte og en fordi han var utilfreds.

Archibald McCann er ubestridt min stjerne på holdet!
Har spillet 137 kampe med sindsyge 68 mål og 19 assists som 19 årig. Fuld...stæn..digt..Latterligt!!!
Havde den vildeste sæson sidste år og garnede 31 gange i 46 kampe.

 

Jeg fatter slet ikke at det kan lade sig gøre, men jeg brokker mig ikke! Heldigvis (og utroligt nok) har han kun trukket interesse fra klubber som Watford, Everton og Wolves, så ikke alt for bekymrende endnu. Er dog sikker på at de ændre sig, når vi kommer ind i den sidste uge af transfervinduet.

 

I får selvfølgelig også et overblik over finanserne, så i kan se at der ikke er noget funny business. ;)

Der er selvfølgelig et kæmpe hop hver gang vi er rykket op og et massivt et da vi kom i PL.

 

Ooooog transfer historik.

Der er ingen snyd, men masser af midtjysk købmandsskab. ;)

 

 

 

 

 

 

 

26-03-2019 17:38 #47| 7

[THREAD HIJACK]

 

Så lukkede transfer vinduet!!!!!

Og sikken en afslutning!
Det var nervepirrende for at sige det mildt og afsluttede den sidste handel med 30 min tilbage.

Der kom to nye spillere til på sidste dagen. Begge til forsvaret, en på leje og en permanent.

Den største overraskelse, var at Dortmund lod Victor Nelsson gå på en leje aftale.

Den er dyr med 265.000 om ugen der skal betales af FGR. Det er "kun" 80% af hans løn, men trækker mig op på "massive" 4.5 Millioner om ugen i lønninger. Der er et stykke op til City, der smider 47 Millioner om ugen til spillerne. Auv auv auv.


Pol Lirola kom til fra Brügge for 120 millioner, 35% af næste salg, 850.000 per kamp i 10 kampe og yderligere 15 millioner efter 30 kampe.

God aftale, der gør midtjyden rigtig glad, da han er 24 år og en rigtig stærk højreback.

De stats er dejlige of styrker holdet utroligt meget! Og at opsnappe en fransk mester til en oprykker klub er utroligt.

 

 

 

Victor går direkte ind i midterforsvaret. Han er stor, stærk, god til at markere og en fantastisk leder! Præcis hvad jeg har brug for.

Chancen for at han kommer til, permanent, er meget lille. Men Han har kun spillet 1 kamp for Dortmund sidste år, så kan jeg lokke med fast spilletid i PL, kan det overbevise ham.

(og ja, som i kan se har jeg en, muligvis dum, forkærlighed for Danske Spillere og har nu 6 i truppen.

 

 

Det skal også lige siges at Liverpool vandt mesterskabet sidste sæson. :D

 

So much for reality! 

 

Vi er 3 kampe inde og pt nr. 17. Vi har tabt 2 og spillet en uafgjort og har en målscore på -6.

Jeg er glad for de handler jeg har foretaget og jeg ser lys for enden af tunnelen!


26-03-2019 17:49 #48| 0

Kan de ældre spillere ikke længere vejlede de unge? 

26-03-2019 18:01 #49| 1
Kp99 skrev:

Kan de ældre spillere ikke længere vejlede de unge? 

 

 Det kan de godt, men ikke 1-1 som tidligere.

Nu skal du opsætte Mentor grupper inde under 

Træning --> Oplæring --> Tilføj gruppe

 

For at få det optimale ud af det, skal du have en der har mindst, Markant, indflydelse i gruppen, sammen med maks 3 andre spillere som du mener kan have gavn af det.

Men pas på. Første gang jeg bruge det, "forsvandt" de i kampene, og det er sværer at matche dem syntes jeg.

 

Jeg har 3 grupper der ud på følgende måde.

Jeg har samlet alle mine forsvarsspillere i samme gruppe, for at de kan spare bedre med hinanden. Det hjælper deres indbyrdes forståelse, men gavner ikke rigtig så meget andet.
Prøv dig frem eller lad din assistent styre det. Det giver ofte de bedste resultater.

 

 

09-04-2019 14:44 #50| 10

Nå, men tråden er vist blevet en "Johnny skriver om hans FM karriere" i stedet for hvad den oprindeligt var tiltænkt.

Jeg både beklager og fortæller videre! *shrug*

 

Antal timer brugt siden jeg erhvervede mig spillet (24'ende Oktober 2018);

962

 

Vi er 21 kampe inde i vores første sæson i Premier League og er på en helt utrolig 13'ende plads!

For et hold der var sat til at kæmpe om at undgå nedrykning, er det helt vildt at vi er så højt oppe på det her tidspunkt.

Jeg er skide stolt at holdet, selvom vi er inde i en negativ stime på 8 kampe uden sejr i Ligaen.
Det til trods har vi kun tabt 5 af de 8, hvoraf en var mod City (3-1) og en mod Liverpool (4-0), begge på udebane.

I min optik, helt acceptabelt, men de næste 5 kampe er alle på udebane og det er ikke optimalt når man skal prøve at ryste formen af sig.

 

 

Som i kan se, blev vores placering grundlagt i starten af sæsonen, hvor vi samlede helt utrolige 8 kampe uden nederlag op. Deriblandt  tre helt utrolige kampe mod Spurs (3-3) hjemme, Arsenal (0-1) hjemme og  Chelsea (2-3) hjemme. Der var ekstase i den lille klub!

Vinterpausen pga VM var tiltrængt og vi fik pudset taktikken og formen af, med 3 sejre i træk inden starten på forårssæsonen.

Desværre tog vi det ikke med over og har spillet 6 kampe uden at smage sejrens sødme.

Jeg tror på at den kommer!

 

 '

 

Det er desuden også den sidste dag i transfervinduet og Jacob Sørensen der blev købt for 7.5 i Esbjerg, udviklede sig rigtig flot er blev solgt til HSV for 225 Millioner. De penge blev geninvisteret med det samme og Rasmus Nissen Kristensen, der til dagligt tjener til dagen i Burnley, er blevet tilbudt kontrakt.
Burnley ville kun have 165 millioner for ham og for en spiller de kan spille overalt i forsvaret, er det skide billigt.

Problemet er bare at han ville have 600.000 om ugen. 

Accepterer han kontrakten, bliver han med afstand den dyreste spiller i klubben.
Ayoze Peres er i øjeblikket ham der tjener mest, med en ugentlig løn på 320.000.

Men skal jeg sikre overlevelse, er jeg nødt til at ofre mig og Ramus er præcis den spiller jeg har brug for.

 

 

 

Den kære Rasmus:

 

Med ham og Victor i forsvaret, ser det faktisk ud til at jeg kan få noget stabilitet ind i bagkæden.

Men det er fandme svært at trække spillere til og Rasmus har tilbud fra 3 andre klubber. 

 

I mellemtiden er jeg også blevet manager for Danmark!

Noget jeg var utroligt glad for.

Efter VM (som Italien vandt 2-1 over Spanien) var der mange der blev fyret og både England, Frankrig og Spanien tilbød mig meget lukrative kontrakter.

Men jeg vidste at Danmark også ledte og jeg ville vente og se om de tilbød mig et job. Jeg er imod at søge job selv, da jeg mener at hvis man er god nok, så kommer de også selv til en.

Og det gjorde de! 24.000 om ugen er ligegyldigt, da jeg ville ha' taget i mod med kyshånd, selvom jeg skulle have betalt for at styre mit landshold.

Man er vel dansker! <3

Men! Men men men.

Holdet jeg overtog var gammelt og der var 8 spillere over 30, Kasper Schmeichel var alderspræsident på 36. 

Det betød at jeg måtte rydde op og forynge truppen..

Den ser nu således ud:

 

 

Der er 49 dage indtil min første kamp i Nations League Div B, som er mod Italien ude.

Det bliver spændende om de nye unge spillere har hvad der skal til.

Er min taktik brugbar?

Kan jeg nå at præge dem nok?

Har jeg gabt over for meget, ved at være manager for Forest Green OG Danmark?

Overlever jeg min første sæson i Premier League?

Skulle jeg ha' taget i mod tilbudet fra Athletico Madrid?

Bliver jeg fyret?

Det bliver en spændende afslutning på sæsonen!

Only time will tell!

 

Stay tuned!!


Medmindre i selvfølgelig helst ser at jeg klapper i.. Tråden er trods alt ikke en blog..

 

Redigeret af JohnnyChock d. 09-04-2019 15:28
09-04-2019 15:35 #51| 1

09-04-2019 16:01 #52| 1

@

Ærgeligt at man ikke kan læse navne på spillerne - bla. på landsholdet.

09-04-2019 17:17 #53| 1
Jones skrev:

@

Ærgeligt at man ikke kan læse navne på spillerne - bla. på landsholdet.

 ja, det zoom virker sgu ikke. 

 Jeg er straks i gang med at finde bedre screenshots! Jeg beklager og lover bedre kvalitet fremover.

Redigeret af JohnnyChock d. 09-04-2019 17:18
09-04-2019 20:01 #54| 1
JohnnyChock skrev:

 ja, det zoom virker sgu ikke. 


 Jeg er straks i gang med at finde bedre screenshots! Jeg beklager og lover bedre kvalitet fremover.




Men ellers er lækkert save du har gang i.

Jeg mener også at der var nogle transfers tidligt som var spændende..
10-04-2019 15:13 #55| 2
Jones skrev:
Men ellers er lækkert save du har gang i.

Jeg mener også at der var nogle transfers tidligt som var spændende..

 

Der var nogle stykker, ja. Det handler om at være snu og det hjælper at være jyde når rullen ikke er så stor og der mangler stacking til projektet. (Uhh... Hele 2 pokerreferencer!)

 

Der var kun 1 som jeg måtte betale 82.500 i 2018:


2019 var lidt anderledes.

 

 

 

 Tak tak. Jeg har brugt lang tid på små detaljer. Jeg har altid været ret pille-pille ved mine saves. En af mine venner er allerede i år 2029!

Men han tager også altid Arsenal eller Barcelona/Real Madrid.

Personligt har jeg aldrig set det sjove i at starte med en top klub. Man har penge, stjerner og top faciliteter, så hvor er udfordringen?

Næh du. At tage en lille klub uden noget og bygge den op fra bunden, DET er en udfordring!

Når man skal låne u/19 spillere og kampe for at få en træner der har over 11 i de ønskede felter.

Når ens transferbudget er 150.000 og truppen består at spillere på 30+ og under 22.

Forest Green var liiige midt i mellem. Dale Vince smider penge i klubben og de er midt i League 2. Så helt små var de ikke.

Og de havde en masse talenter, der blot manglede en ledestjerne.

Nu har jeg bygget dem op og takket være de absurde summer man får i PL, er økonomien blevet sund.

Det hjælper også at transferne er latterlige!

 

MEN, sidste dagen i Transfervinduet var vild!

Vi skulle mod Bournemouth også, så jeg var ret tilfreds med at der ikke var nogle transfers der skulle håndteres og kunne forberede truppen ordentligt på kampen.

Bournemouth er et hold vi skal kunne spille lige op med.

Men selvfølgelig skulle det ikke ske som ønsket!

Det gør jo egentlig aldrig.

8!!! Hele latterligt 8 handler blev banket i gennem på sidste dagen.

3 ind og 5 ud. Stressende? Det kan jeg godt love. Jeg tror jeg fik mindst 32,58% flere grå hår.

Handler ud:

 

 

Leon Guwara var min stjerne på venstrebacken. Stabil, solid og god frem af banen. Valencia havde budt på ham 3 gange tidligere i vinduet og jeg havde afslået hver gang, da jeg ikke vidste hvor jeg skulle få en ny på den plads, som kunne erstatte ham.

For sjov sagde jeg til dem "Oka.. Giv mig 450 Mill og han er jeres.". Da de så smed 420 var det instant snap call. (se, endnu poker reference!)

 

 

 

Det var snot dumt. Jeg havde kun Gustav Dahl og Jesper Lauridsen som erstatninger på den plads og begge har haft problemer med at præstere.

Hvad gør man?

Man panikker og smider 285 Mill efter en 19 årig New Gen fra Newcastle, Joe Pottage:

 


Ikke dårligt og de frikøbsklausuler er dejlige!

Men som 19 årig, er det et kæmpe gamble. Bliver det en gevinst? No idea!

 

Dog var det langt fra ovre. Med 12 timer tilbage af vinduet, gjorde Roma alvor af deres trusler og købte Puscas fra mig. Endnu en stærk nøglespiller der smuttede til en større klub. 340 mill var mere end godt for ham og der var ingen tvivl fra min side.

Selvom det også efterlod et hul.

 

 

 

Igen panikkede jeg og smed penge efter en New Gen.

Ind kom Jimmy Kennedy fra Middelsbrough på 20 år.

Hans klausul var på 150 mill!! Men hans lønkrav? Absurd! Jeg betaler nu 580.000 om ugen til en knægt der ikke engang var født, da jeg spillede min første pokal finale! Latterligt. Fortryder jeg?

Lidt. Men han er fandme god! Og jeg fik ham foran Liverpool. Jeg elsker at komme i vejen for dem!


Colin Tanor smuttede for 5 Mill og Gustav Dahl smuttede til AAB på leje.

Der blev ryddet ud og jeg er, som sådan, ret tilfreds.

Desværre er Òzil skadet i 2 mdr endnu og da han går på pension efter sæsonen er det nok ved at være slut. :( Han har hellers været god for mig. Der venter et træner job til ham når sæsonen er færdig.

 

Et større problem er min egen kontrakt. Den udløber til sommer og deres seneste tilbud var på 112.000 om ugen og de flyttede sig ikke det mindste under forhandlingerne. Jeg vil gerne have 150 og føler det er mere end fair, men Dale Vince er en hård hund og nægter simpelthen at rykke sig.

Skal jeg blive i klubben, er jeg nok nødt til at sluge min stolthed og tage deres lorte tilbud.

Jeg vil trods alt gerne blive og se mine drenge udvikle sig.

 

 

 

10-04-2019 15:27 #56| 0

Jeg synes godt nok det er kedeligt. Gid de ville tage nogen chancer og gøre noget særligt ved spillet igen. Det er jo nærmest det samme som de sidste 10 år.

10-04-2019 15:30 #57| 1

Fede indlæg @johnnychock

 

Ift. kontraktforhandlinger med klubben, vælger jeg altid at give mig selv så lidt i løn som overhovedet muligt i for at spare, hvor man kan i klubbens økonomi. Har aldrig forstået det aspekt af spillet, når du ikke kan bruge pengene til noget. I de gamle FIFA Manager-spil havde de lavet et lille gimmick, hvor man kunne købe båd, bil, hus osv., men mest af alt ville det give mening, hvis man f.eks. kunne tage træneruddannelser og på den måde få et eller andet form for forspring :) 

 

 

10-04-2019 15:33 #58| 1
Tsunemi skrev:

Jeg synes godt nok det er kedeligt. Gid de ville tage nogen chancer og gøre noget særligt ved spillet igen. Det er jo nærmest det samme som de sidste 10 år.

 

 Arh? Skal vi ikke prøve at tage de "objektive" briller på? :)

Hvis man elsker at nørkle og ikke bare trykker "forsæt" hele tiden, så er der rigtig mange nye aspekter.

Som en der bruger tusindvis af timer på det, kan jeg finde mange nye ting og udviklingen i spillet af rigtig stor.

Der er trods alt ikke et action spil, men et data og strategi.

 

Hvilke chancer kunne du godt tænke dig at de tog?

Er der nogle ting du gerne så i spillet?

Redigeret af JohnnyChock d. 10-04-2019 15:37
10-04-2019 15:40 #59| 0
mortenkk skrev:

Fede indlæg @johnnychock

 

Ift. kontraktforhandlinger med klubben, vælger jeg altid at give mig selv så lidt i løn som overhovedet muligt i for at spare, hvor man kan i klubbens økonomi. Har aldrig forstået det aspekt af spillet, når du ikke kan bruge pengene til noget. I de gamle FIFA Manager-spil havde de lavet et lille gimmick, hvor man kunne købe båd, bil, hus osv., men mest af alt ville det give mening, hvis man f.eks. kunne tage træneruddannelser og på den måde få et eller andet form for forspring :) 

 

 

 

 Tak tak. :)

Selvom det er et stykke fra pokerverdenen . :S

 

Enig! Jeg plejer også at tage en lav løn, men jeg har gjort så meget for den her klub at jeg mener de bør vise at de vil mig.

Jeg kunne godt ha' taget en høj løn hos BvB eller Atleti som begge tilbød mig samtaler.

Men FGR er min klub nu. 

 

Man kan tage uddannelser. Jeg havde en National B licens da jeg startede. Jeg har taget en højere licens hvert år og har nu en Kontinental Pro Licens som er den højeste. Det har hjulpet på jobtilbudende.;)

Desværre er det hele simuleret. Det havde været fedt hvis man skulle igennem nogle små tests for at få det. 

10-04-2019 15:41 #60| 0
JohnnyChock skrev:

 

 Arh? Skal vi ikke prøve at tage de objektive briller på? :)

Hvis man elsker at nørkle og ikke bare trykker "forsæt" hele tiden, så er der rigtig mange nye aspekter.

Som en der bruger tusindvis af timer på det, kan jeg finde mange nye ting og udviklingen i spillet af rigtig stor.

Der er trods alt ikke et action spil, men et data og strategi.

 

Hvilke chancer kunne du godt tænke dig at de tog?

Er der nogle ting du gerne så i spillet?

 

Jeg har skam de helt objektive briller på, men jeg har spillet FM/CM siden 90'erne, og jeg synes bare det er alt for meget af det samme, og ting der aldrig bliver gjort noget ved. F.eks. ligner kampene noget fra 1995, og nyheder og beskeder virker, mildt sagt, primitivt stadig. Det hidser mig bare ikke op længere, selvom jeg rigtigt gerne vil spille management games. Fair nok at andre finder udviklingen tilstrækkelig, men jeg håber stadig på at spillet snart får en ordentlig overhaling, i stedet for de små justeringer hvert år :)

Redigeret af Tsunemi d. 10-04-2019 15:41
10-04-2019 15:52 #61| 1
Tsunemi skrev:

 

Jeg har skam de helt objektive briller på, men jeg har spillet FM/CM siden 90'erne, og jeg synes bare det er alt for meget af det samme, og ting der aldrig bliver gjort noget ved. F.eks. ligner kampene noget fra 1995, og nyheder og beskeder virker, mildt sagt, primitivt stadig. Det hidser mig bare ikke op længere, selvom jeg rigtigt gerne vil spille management games. Fair nok at andre finder udviklingen tilstrækkelig, men jeg håber stadig på at spillet snart får en ordentlig overhaling, i stedet for de små justeringer hvert år :)

 

 Kampmotoren er udviklet meget siden de tilføjede 3d engine. Men enig i at det stadig mangler en del.

Nyhederne og Social, er sjovt, men ret ligegyldigt IMO. Men igen enig af der kan udvikles meget mere. Men igen er det for mig, sekundære ting.

Der hvor udviklingen kan ses, er taktik, træning, spillernes personligheder og den effekt man har på dem, når man træner dem.

Jeg syntes at der er sket meget, måske ikke fra 18 til 19, men fra 17 til 19 er den til at tage og føle på.

11-04-2019 11:10 #62| 1

Gode indlæg @Johnnychock!

 

Jeg er selv i gang med et spændende save med Salford fra Vanarama National League. Vandt ligaen i 1. sæson, vandt League 2 i 2. sæson og rykkede op fra League 1 via. playoff i 3. sæson. Er halvvejs igennem sæson 4 i Championship. Er pt. Nr 5, så ligger til Play OFF kampe lige nu :-)

Håber dog næsten på en sæson mere i Championship da jeg ellers kommer til at få kæmpe prygl i Premier League, hvis nu jeg skulle rykke op 😂

Redigeret af Gosvig d. 11-04-2019 11:43
11-04-2019 12:25 #63| 0
Gosvig skrev:

Gode indlæg @Johnnychock!

 

Jeg er selv i gang med et spændende save med Salford fra Vanarama National League. Vandt ligaen i 1. sæson, vandt League 2 i 2. sæson og rykkede op fra League 1 via. playoff i 3. sæson. Er halvvejs igennem sæson 4 i Championship. Er pt. Nr 5, så ligger til Play OFF kampe lige nu :-)

Håber dog næsten på en sæson mere i Championship da jeg ellers kommer til at få kæmpe prygl i Premier League, hvis nu jeg skulle rykke op

 

Tak tak. Og Fedt! Det er også et hold med potentiale. Jeg kan regne ud af du sympatiserer med United ud fra valget af hold ;)

Men ret vildt at du er rykket op gennem rækkerne i hver sæson med en VNL hold. Jeg kunne godt tænke mig at se dit hold og taktik og træning, da der muligvis er noget jeg kan samle op.

Jeg var personligt glad for at have "fået" 2 sæsoner i Championship, da det gav mig tid til at forberede mig på de store klubber. Pre season bestod af mellem klubber de tre første kampe og så store klubber de 3 sidste, for at måle mig selv med kvaliteten.

11-04-2019 12:35 #64| 0

Imponerende stykke arbejde, det må man give dig :)

11-04-2019 13:07 #65| 0
Administrator

Betyder træningen meget?

Jeg kan næsten ikke få mig selv til at bokse med det....

11-04-2019 13:28 #66| 0
Bridgeking skrev:

Betyder træningen meget?

Jeg kan næsten ikke få mig selv til at bokse med det....

 

 Det betyder ret meget ja.

Det er en tung en at danse med, men at sætte træningen op hver måned, er noget der kan give dit hold rigtig meget.

Afhængig af resultaterner og præstationerne, skifter jeg en del ud i det program som min assistent har sat.

Vi har lukket mange mål ind i de sidste 15 min  af kampene, så træningen for drengene er baseret på kondition og defensive pligter.

Som du kan se, venter der 3 latterlige kampe mod Arsenal, Spurs og City, med Stoke og Fulham blandet ind.

Det betyder at jeg er nødt til at fokusere på forsvaret og konditionen.

5 kampe på 3 uger er rigtig hårdt.

Din assistent er normalt rigtig god til at planlægge, hvis han har de rigtige skills selvfølgelig, men det er nødvendigt at pille ved det selv og planlægge det så det fokuserer på det som du har brug for.

Har jeg let uge mod mindre modstander eller hold jeg mener at jeg skal kunne spille lige op med, så fokuserer jeg på de offensive situationer, især dødbolde og chanceskabelse.

 

Den individuelle træning af spillerne er også rigtig vigtig, især hvis du har en vidunderdreng eller et talent.

Dem skal du simpelthen tage dig ordenligt af, hvis ikke du vil ende med en fuser.

De to New Gens jeg har købt, er kommet på individuelle skemaer og jeg har valgt at fokuserer på de områder som min assistent siger de mangler på, da de afleverede deres spiller rapport.

 

 

 

Men jeg er helt enig. Det er en hård en at give sig i kast med, men det er vigtigt og det vil gavne dig.

Du behøver selvfølgelig ikke at bruge ligeså meget tid på det som jeg gør. Jeg er skør i knolden med det spil og det faktum at jeg kan nørkle så meget med det.

11-04-2019 15:31 #67| 1

Efter at have købt FM19 som mit første FM spil nogensiden gik jeg død i det efter 1 sæson i superligaen nok grundet at jeg ikke gik nok i detaljerne i spillet og denne tråd har fået mig til at ville prøve igen

Men allerede til at starte på kommer jeg lidt på gyngende grund. for hvor mange Aktive ligaer skal man have med i spillet og hvilken betydning har det på den lange bane ?

Jeg har i denne omgang tænkt mig at starte fra bunden i England med Darlington og se om det gør noget godt for mig 

 

Edith: Og eventuelle gode råd til en FM noob er selvfølgelig også velkommen 

Redigeret af Baarup d. 11-04-2019 15:45
11-04-2019 16:27 #68| 1
Baarup skrev:

Efter at have købt FM19 som mit første FM spil nogensiden gik jeg død i det efter 1 sæson i superligaen nok grundet at jeg ikke gik nok i detaljerne i spillet og denne tråd har fået mig til at ville prøve igen

Men allerede til at starte på kommer jeg lidt på gyngende grund. for hvor mange Aktive ligaer skal man have med i spillet og hvilken betydning har det på den lange bane ?

Jeg har i denne omgang tænkt mig at starte fra bunden i England med Darlington og se om det gør noget godt for mig 

 

Edith: Og eventuelle gode råd til en FM noob er selvfølgelig også velkommen 

 

 Velkommen til dit liv!

Det er utroligt vanedannene, som du nok kan se på det antal timer jeg har smidt i det.

Men spørg endelig løs!

 

Darlington er et spændende valg! Det er altid svært at starte så lavt fordi de udfordringer du kommer til at stå overfor er helt anderledes end hvis du starter 3 længere oppe. 

Men til dit spørgsmål. Aktive ligaer har betydning på hvor du kan spille, selvfølgelig. Personligt har jeg altid de 5 store, plus Danmark og Skotland. I England har jeg ligaen under den jeg er i med, således at hvis jeg rykker ned, kan jeg blive og kæmpe mig op igen. I de andre lande har jeg kun de 2 øverste med, fordi jeg enten vil en klub der er på vej i de andre lande, eller blive i England.

Min database er også altid Stor, med med alle spillere fra Skandinavien, Brasilien og Argentina.

Det kræver at din maskine har rigeligt med Ram og Ghz. Ellers kan det være rigtig tungt at trække. Hvilket er den største effekt det har på spillet.

 

Jeg havde et andet save, også med FGR, hvor jeg blev headhuntet til Nice i min anden sæson. Det var ret vildt at gå fra League 1 til Ligue 1, når det eneste jeg havde vundet var League 2 og årets manager.

Nogle gange får man tilbud fra klubber, som man bare ikke kan sige nej til og Via Nice kom jeg til Chelsea, hvor jeg var i et par uger. Jeg fortrød og blev helt ked af det og startede forfra med FGR.

 

At have andre ligaer med, gør at du kan komme vidt omkring og det er noget jeg vil anbefale at tage med. Det er trods alt svært at sige nej til Celtic, når man kæmper med i røven af Championship. Og via Celtic er de store klubber i Europa pludselig inden for rækkevidde.

 

 

Gode råd:

- Brug tid på taktikken og på at lære dine spillere den. Det er så vigtigt at de kan den og at du kan stole på at de ved hvad de laver på banen

 

- Tjek dine ungdomsrækker. Der gemmer sig tit en spiller, der har potentiale til at blive fast mand, hvis du træner ham rigtigt.

 

- Lån spillere: Besøg klubberne i rækken over dig og find et par spillere der forstærker dig, som det er realistisk at du kan låne. Det er oftest på reserveholdet/andenhodlet du finder dem. Evt en spiller der sidder på bænken på førsteholdet.

Men lån altid så lidt som muligt. Det værste er at være afhængig af en spiller, der ikke er din. Kan du ikke få ham igen sæsonen efter, er du på den. Jeg har aldrig mere end 3 spillere på lån og låner gerne spillere ud for at give dem erfaring.

 

- Assistentmanager: Find en der har god taktisk viden og som er stærk hvor du ikke er. Er du stærk i offensiven? Så skal han være god defensiv. Det er et partnerskab og i skal opveje hinandens fejl og mangler.

 

- Træning: Fysisk træning i preseason!! ALTID. Det er okay at presse dem til kanten. Men Husk at smide noget Team Bonding og samfundstjeneste ind. Byg din træning på ugens kamp. Er det et stærkt hold? Defensiv positionering. Er det et gammelt hold? Fysisk og tempo. Er de unge? Taktisk og Konditionering.

Jo mere du piller, jo mere forstår du og jo bedre bliver du til at planlægge det.

 

- Dynamikker: Sæt dig i respekt! Dine spillere skal respektere dig, selvom du ikke har nogen erfaring og de ikke aner hvem du er. Jeg er hård mod dem, men snakker altid med dem og roser dem når det er nødvendigt. Men jeg skælder dem også ud i pressen og personligt, når de spiller dårligt eller bliver vist ud.

Eks: Casper Sloth fik sit andet Røde kort i 5 kampe, begge givet i første halvleg.

Første gang gav jeg ham en bøde på 1 uge løn, han forstod ikke og var sur. Han nægtede at acceptere den.

Anden gang var det 2 ugers løn der røg. Han var sur, men forstod at han klubben i dårligt lys og som leder på holdet, forventer jeg en helt anden indstilling.

Han har ikke fået et eneste kort siden. Hvilket er utroligt for en dybdeliggende playmaker.

 

- Preseason: Lad være med at fyld det med kampe. Den første uge, måske 2, har jeg altid KUN træning. En blanding af Taktisk, Kondition og sammenhold.

Tag så en kamp mod en modstander på niveauet under dit eget. Selvtilliden skal bygges op. Maks 2 kampe om ugen og 3 dage i mellem dem! Ugen inden sæsonen starter, tager du en modstander på niveauet over dit. 2 grunde: Penge i entreindtægter, samt erfaringen når man er underdog.

Den sidste træningskamp er 4-5 dage før sæsonstart og altid mod et hold på dit eget niveau, gerne udenlandsk eller et hold under niveau. Det skal være et hold du SKAL kunne slå. Det er rigtig vigtigt at i går ind til den første kamp af betydning med selvtillid. Det kan ses på deres humør og glade spillere, spiller bedre.

 

Du (i) er velkommen til at smide PM eller andet, hvis du har spørgsmål 

 

 

 

Redigeret af JohnnyChock d. 11-04-2019 16:30
20-04-2019 15:52 #69| 4

Så skete det endelig!

Min første sæson i Premier League med Forest Green Rovers er overstået. Og hold nu kæft en sæson det har været.

Store, utrolige sejre over hold i top 4 og forsmædelige nederlag til bundhold.

Det har været en rutschebane tur for mine følelser og damen har hørt mig råbe diverse bandeord og juble gennem de seneste uger.

Og i dag kom det til ende. 

For en stund i det mindste.

Men hvordan gik det så?


Vi sluttede som nummer 10! Lige midt i det hele. Det var helt utroligt, fordi de havde sagt at vi ville rykke direkte ned som nr 20.

Men den snu midtjyde fik købe stabilitet i forsvaret og fundet talenter i offensiven.


 

13 vundne og 13 tabte kampe er mere end godkendt i første sæson og det var dejligt spredt. Dejlig sikkert midt i det hele og det gav 185 mill i præmie penge. Det luner gevaldigt i kassen.

Liverpool blev mestre IGEN! :O WHAT. Back to Back mesterskaber til de forbandede scousere.

 

Men øjnene er allerede rettet mod den nye sæson og transfervinduet har været åbent i 3 uger efterhånden.

Og hold.. Nu.. KÆFT nogle handler der er lavet allerede.


Pogba røg til Barcelona for 1.8 milliarder

Salah til Real for 2 milliarder

Donnarumma til Chelsea for 1.2 milliarder.

 


Kæmpe beløb for store stjerner og det er skræmmende tæt på hvad de nok ville ryge til, hvis det var IRL.


Men hvad med FGR? Hvordan agerer man efter en første sæson, der har været fantastisk?

Jamen man bliver overrulet af sin Chairman og to af de afgørende spillere jeg har haft, blev begge solgt.

 


Min højreback, Pol Lirola, blev shippet videre efter blot 1 sæson til 870 millioner til CIty. 

Der var ikke noget at gøre og når en klub der spiller med om trofæer, smide den slags penge og lokker med en løn, 8 gange så høj, jamen så er der ikke noget at stille op. :(

Han efterlader et KÆMPE hul og det ser ud til at Rasmus Nissen Kristensen skal ind og spille i højresiden, fremfor midten sammen med Victor Nelsson.


Pol Lirola:


Hans udvikling er et Cadeau til min træning og det viser igen hvorfor det er vigtigt, rent faktisk at sætte sig ind i det.

I kan se hans stats længere oppe.

Jeg havde ikke forventet at kunne holde på ham og City havde da også sværmet om ham i flere måneder og han havde fortalt mig at han var sur over jeg afslog deres tilbud på 550 Millioner tidligere.

Sådan er det!¨


Det er samme historie med Gauna. Han har været vigtig for mig, hele sæsonen og så bliver hovedet drejet af en stor klub der lokker med alt det jeg ikke kan.

Ind kom Inter med 750 og væk var han. Og så var hul på højrewing og med George Williams lang under niveau, til trods for at han har fulgt med siden jeg kom til klubben, så kan ikke bruge en spiller der bare ikke er god nok til PL:


Gauna: 


For en 23 årig med de stats, er det sgu en god pris, men han har været rigtig vigtig og jeg bange for at jeg er blevet svækket på pladser jeg ikke kan erstate..

 

 

Eller.. Det var hvad jeg troede..!!

For TV penge kom ind. over 700 millioner og så var der altså penge i kassen, i den lille klub.

De skulle bruges, da der blev rigtig varmt i lommerne.

 

 

Det kan godt betale sig at holde øje med transferlisten og Victor, Rashford, De Jong, Sørensen og Piovi, var ALLE sat til salg.

Så slår man sgu til!

Klaric fra PSG er keeper og en New Gen der er latterlig. Prisen var til at tage og føle på og den gjorde ond, især fordi han er ung.

Men her er de nye spillere.


22 år og med de stats der. Jeg var solgt, med det samme. Jeg MÅTTE have ham. Jeg håber bare han er moden nok og ikke bliver en fuser. Men han har tiden med sig!

 

 

Rashy kommer ind til en fast plads på højrekanten og jeg forstår ikke hvorfor han var sat til salg. Men for den pris for en englænder, kunne jeg ikke sige nej.

Første træningsrapport fortæller mig at han svinger meget og præstationerne indtil videre, har ikke været overbevisende. 
Men det er en ny taktik og en anden mentalitet der skal ind på plads, så jeg er fortrøstningsfuld.


Julian Piovi:


Han er den jeg har fortrudt mest.

Hans træningsindsats er forfærdelig! Se bare på alle de pile ned. Jeg er sygt skuffet over ham og han blev købt specifikt for at styrke min midt.

Han er kommet på individuelt træningspas og jeg har kritiseret ham for hans indsats. Det var han ikke tilfreds med.

Men der kan ske meget. Jeg er dog meget usikker på ham.

 

Per Sørensen er dansker. Har ham på landsholdet, hvilket selvfølgelig hjælper på at overtale mig. :P

Men han er en rigtig, rigtig god New Gen.

 

Han skal oppe sig for at komme over de 2 stjerner, men potentialet er der og det er derfor han kom ind. 

Også fordi Spurs var efter ham, men det er en anden historie.

 

Frenkie er Frenkie og han er en stjerne som jeg havde lovet mine spillere at købe, fordi flere af dem er blevet lokket af store klubber med CL bold.

"Jeg lover dig at vi kvalificerer os i denne sæson, bare vent og se de spillere jeg har tænkt mig at købe."

Men er han virkelig en stjerne?

Han er ikke mere end 3 stjerner til midterforsvaret, hvor han kommer til at spille.

 

Spild af penge? Det vil tiden vise! men der er blevet købt ind, truppen er forstærket og jeg føler mig klar.

Mit største problem er hvis en i star 11'eren bliver skadet. Jeg har gennemsnitlige spillere til at tage over og kun 114 mill tilbage og de skal investeres i trænerstaben.

 

Men Pre Season er godt i gang og vi er på træningstur i USA. Det har indtil videre været ret godt for selvtilliden og der ikke rigtigt et Stort STORT hold i preseason. Men United kommer tidligt og med ambitioner om CL kval, skal vi kunne spille op mod dem.

Er det muligt?

Det håber jeg fandme!

Med over 1 milliard investeret i truppen, forventer jeg fandme at vi kan spille med i top 10 denne gang.

Det er ambitiøst, men vi spiller for at vinde, altid. Gør man ikke det, skal man ikke dyrke sport.


 

Sidst blev jeg spurgt om landsholdstruppen og den ser således ud.

 

Som i kan se har jeg ryddet rigtig meget ud i truppen og gennemsnitsalderen er sat drastisk ned og der er mange unge spillere og kun et par gamle. Der skal trods alt være noget erfaring i truppen. :)

Og vores pulje til EM Kval er overskuelig, lige med undtagelse af Italien.

Irland fik klø, ganske som de plejer og Finland og San Marino får også ørene i maskinen! Det er jeg sikker på. 

 

Det var det! Første sæson er nu ovre og jeg er klar til nummer to.

Der kommer en opdatering når vi er en tredjedel inde i sæsonen, forhåbentlig med et FGR på en 5 plads.


Nå ja..


Vi har nu også rundet de 1000 timer.

1023 mere præcist..

 

Det var alt for denne gang! 

20-04-2019 18:10 #70| 1

Fedt indlæg. 

Jeg har endnu ikke spillet et game, hvor Christian Eriksen er landsholdsaktiv efter de 30. Håber ikke det er et tegn og godt at se ham aktiv i dit game ;) 

25-04-2019 13:45 #71| 0
mortenkk skrev:

Fedt indlæg. 

Jeg har endnu ikke spillet et game, hvor Christian Eriksen er landsholdsaktiv efter de 30. Håber ikke det er et tegn og godt at se ham aktiv i dit game ;) 

 

 Ja, det er sjældent han fortsætter efter de 30 i spillet. Men han har nu rundet de 131 kampe med 41 mål. Jeg er godt tilfreds og han er glad for at spille for mig. 

28-04-2019 17:05 #72| 0

Spiller et online game med en ven, hvor han har oprettet spillet. Jeg vil gerne fortsætte med mit hold, og han vil quitte. Kan jeg på nogen måde "overtage" spillet og selv spille videre??

29-04-2019 16:16 #73| 1
Odorico skrev:

Spiller et online game med en ven, hvor han har oprettet spillet. Jeg vil gerne fortsætte med mit hold, og han vil quitte. Kan jeg på nogen måde "overtage" spillet og selv spille videre??

 

 Hey, 

 

Jeg har aldrig spillet online med en ven, så kan ikke hjælpe med det, desværre.

29-04-2019 18:37 #74| 5

Men nu hvor vi er i gang igen!

Vi er lidt over en tredjedel i anden sæson i PL med FGR.
Før sæsonen sagde bestyrelsen af de forventede at slutte i top 10, kommer i femte runde i FA og fjerde runde i Carabao.
Noget jeg var ret utilfreds med! En sæson med mirakler og nu forventer de som minimum en plads i top 10. Helt hul i hovedet i min verden, men der er ikke noget at gøre, andet end at sige "Javel" og knokle på.

Som sagt, så gjort!

De nye spillere var gledet gnidningsfrit ind på holdet under trænings turen og forholdet mellem spillerne er rigtig stærkt. Det er jeg rigtig glad for, for skal jeg i Top 10, kræver det endnu en mand/kvinde/Genderneutral-folkepræstation af hver eneste spiller!

 

Første kamp var Wolves på udebane og det er altid en hård kamp. Den holdt også hårdt, men takket være et mål i aller første minut af den brasilianske vidunderdreng, Vanderlei, tog vi en vigtig sejr! Og sikken en måde at starte på! Jeg var utroligt glad for at se at han kunne holde niveauet fra sidste år og en kasse i første minut i den nye sæson, det er sgu altid dejligt!

United kom på besøg på Madjeski (vi lejer os ind, indtil vores nye stadion er færdig til sommer) og jeg havde ikke de store forventninger, men håbede at vi kunne spille med og score en enkelt for at vise at vi mener det!

Og puha. McCann med en kasse efter 12 minuter, satte os voldsomt under pres og united skruede op for kedlerne. Eller, det troede vi de gjorde. Der skete ikke så meget, og stik i mod spil og chancer, udligner Richarlison i 70. Der gik 5 min mere og så skulle Dele Alli tidligt i bad for gult nr 2. En mand i overtal på hjemmebane? Det betyder "Meget offensivt  - Tidlige indlæg - Skyd første gang og Dybe afleveringer" i de sidste 15 min.
Og hold nu fast! Straffespark til os i minut 90+2 af de 3 tillagte!
Jeg var nervøs! Og op træder den sikre topscorer fra sidste sæson. Queue = Wonderkid & Giant Killer, Archibald McCann!
.....
.....
BRÆNDER!!!
Nej nej nej nej nej nej!!
Der blev slået hårdt i bordet og min kaffekop spildte. Sådan noget pis!!
Men 1-1 mod United er alligevel ganske acceptabelt.

 

 

Det dog været en fornuftig første tredjedel og kun 3 tabte kampe ud af 14 er skide flot! Selvom det ene nederlag stadig gør utroligt ondt! Men 0-4 til Pool på Anfield er alligevel ikke uhørt.

7 vundne kampe og 4 uafgjorte, har givet os 25 skide flotte point og vi befinder os hvor det er RIGTIG sjovt!
Nemlig i top 4! Spurs er nummer 3 med 3 point mere og vi ved alle at spurs ikke kan holde fast på den alligevel. Er top 3 muligt? :O What! Really?

Det er alligevel at tage munden for fuld tænker jeg og der er utroligt lang tid til Maj.

Specielt når førsteholds-truppen består af 7 nye spillere der skal vænne sig til Premier League og livet som eftertragtet herre der bliver trænet hårdt af mig! Der er absolut ingen undskyldning for ikke at kunne holde 90 minuter og er en spiller træt, bliver han sat på et individuelt skema, så han smider fedtet og får bygget den udholdenhed op!

 

 

Coach er sgu glad for at den tabel der! Det er guf for en feinschmecker der har brugt over 1100 timer på at finde den rigtige opskrift.

 

Jeg panikkøbte en NewGen fra Palace, Mike Jackson. 110 Millioner for en 19 årig knægt, da jeg var under pres fra spillerne til at styrke angrebet. Det er altid farligt at tage chancen med en uprøvet knægt, men giver man dem tillid, vejledning og spilletid, kan det være fantastisk.


 

Hæderlige stats for en knægt og jeg er ret glad for ham.

 



Opstilling blev ændret for at tilpasse en mere offensiv spillestil og vi er i en 4-4-2, eller en 4-2-2-2 om man vil.

 

Det har indtil videre fungeret godt og forsvaret er begyndt at spille godt sammen. Per Sørenson kom som sagt til som en svaghed, fordi han er dansk, men han har spillet sig fast på pladsen og Nissen Kristensen har taget pladsen i midten sammen med Frenkie De Jong. Når Victor Nelsson kommer tilbage fra hans karantæne, forventer jeg dog at NK tager højrebacken igen og VN ind ved siden af De Jong.

Men det vil tiden vise. Med de præstationer som PS har lagt for dagen, er det svært at forsvare at smide ham tilbage på bænken,

Never chance a winning team!

 

Alt i alt er jeg godt tilfreds med måden det er gået på indtil videre og jeg er fortrøstningsfuld forud for mid-season.

 

Lidt yderligere info, så er en af grundende til at jeg går så meget op i træningen, at jeg har en UEFA B licens som jeg har taget sideløbende med mit job. Jeg elsker, som i nok ved, at nørkle med tingene og jeg har i øje på et af vores hold i Premier League (Jeg bor ikke i England, så den helt sjove PL er det alligevel ikke) herovre. Deres nuværende manager har spurgt om jeg var interesseret, da jeg har spillet et par kampe for dem, men ikke følte at jeg kunne ligeså meget på banen, som jeg kunne fra sidelinjen,
Kommer der en UEFA A Licens og så en UEFA Pro Licens? Jeg tvivler sgu!
Men det kunne da være sjovt at føre det her ud i livet. Damen siger jeg er skør, men hvad er livet uden lidt fantasi. :)

Men det var alt for denne gang.

Jeg vender stærkt tilbage når vi rammer de 26-28 kampe og FGR forhåbentlig stadig er i top 4. :P

 

Fred være med jer alle sammen, selv jer der mener at Rasmus Paludan har fat i noget ;)

 

 

- Edit: Diverse små stavefejl og clarification af min egen PL. Jeg holder til i UK, men ikke England. Jeg var ikke ligeså god til fodbold som SaneBby, som i øvrigt har gang i en skide god blog. Dejligt med en pokerblog igen! 

Redigeret af JohnnyChock d. 30-04-2019 10:27
05-05-2019 23:47 #75| 1

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/spillede-med-dansk-fodboldhold-i-computerspil-rejste-til-danmark-for-at-se-dem/7621164

 

Måske du skal besøge Forest Green ud i fremtiden?

06-05-2019 14:09 #76| 1

Jeg er lige begyndt på FM19 ( 27 timer spillet )

 

Lige pt. er jeg inde i en periode, hvor ingen af mine angriber kan høvle den ind, og nu har jeg prøvet på noget individuel skudtræning, men det hjælper heller ikke.


Jeg overvejer at hente en bomber, men jeg er selv fuldkommen pas og når jeg beder min sportsdirektør komme med forslag, så er de, imo, oftest helt hul i hovedet.

 

Hvordan finder I spillere?

07-05-2019 11:20 #77| 1
Florczak skrev:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/spillede-med-dansk-fodboldhold-i-computerspil-rejste-til-danmark-for-at-se-dem/7621164

 

Måske du skal besøge Forest Green ud i fremtiden?

Haha! Det er sgu klasse.

Jeg har allerede undersøgt det og det er, heldigvis, noget billigere end at tage Minnesota til Viborg.
Har købt en trøje, selvfølgelig, og har undersøgt mulighederne for at firmaet bliver kamp sponsor for dem og arrangere en tur derover.
Det er til at overskue, så vi snakker om at 2019-2020 bliver sæsonen hvor vi gør det.
Hvis det sker, kommer der selvfølgelig billeder og opdateringer. 

 

 

GodPreben skrev:

Jeg er lige begyndt på FM19 ( 27 timer spillet )

 

Lige pt. er jeg inde i en periode, hvor ingen af mine angriber kan høvle den ind, og nu har jeg prøvet på noget individuel skudtræning, men det hjælper heller ikke.


Jeg overvejer at hente en bomber, men jeg er selv fuldkommen pas og når jeg beder min sportsdirektør komme med forslag, så er de, imo, oftest helt hul i hovedet.

 

Hvordan finder I spillere?

 

 Jeg er normalt ret ligeglad med mine Scouts, men nogle gange kan de finde præcis det jeg mangler.

Mit råd er at søge efter en angriber der er skolet som Skarpretter.

Alt afhængig af hvem du er og hvor mange penge du har, skal dette rettet til.

Jeg brugte følgende til at finde en angriber i Championship.

Sæt din krav til følgende

Afslutning - 15

Førsteberøring - 12

Hovedstød - 12

Teknik - 13

Beslutninger - 12

Bevægelse uden bold - 12

Acceleration - 13

 

Dem med fed er de vigtigste for en der bomber.

Men husk, det afhænger altså også af den service de får.

Hvis din midtbane ikke kan assistere ham, skal du bruge en Komplet angriber i stedet og det er en helt anden type spiller.

 

Tag evt et smut til Brasilien og kig klubbernes andethold / u-21 igennem.
Du finder ofte nogle fantastiske spiller der har klausuler for udenlandske klubber.
Du kan også finde nogle på deres førstehold, men jeg roder altid igennem de unge.

10-05-2019 13:39 #78| 6

Glædelig Fredag folkens!

Efter nogle helt sindsyge dage med fodbold, er det blevet tid til en opdatering fra Forest Green.
Selvom jeg stadig er helt træt i hovedet efter PL, CL og EL kampe der har været røv spændende, er der selvfølgelig altid tid til FM19.

So strap on or in, whatever you prefer, and get ready for a crazy time!

 

Vi skriver nu Onsdag d. 31 Januar, 2024 og Transfer vinduet lukker om 12 timer, så her er en opdatering på hvad der er sket hos FGR og i Europa generelt.

Store handler?

Også i den grad!

Julien Faure røg fra Tottenham til Real Madrid. 1.8 Milliarder. Tottenham købte ham foran snuden på mig fra Charleroi for 117 Millioner.

Knægten er en New Gen på 20 og kommanderer nu en ugeløn på 2,75 Millioner.

 

Helt latterlige stats for en knægt på den alder! Jeg skulle sgu være slået til! Pis.

 

Naiby Keita tog til PSG for 1.3 Milliader.

Andre Silva fra Chelsea til Valencia for 780 Millioner.

Ryan Sessegnon fra Newcastle til Chelsea for 450 Millioner.

 

For vores vedkomne i Forest Green, har det været svært igen. Min Kaptajn, Victor Nelsson, ville væk fordi Lyon kunne tilbyde højere løn. Jeg gjorde alt hvad jeg kunne, men da Lyon så tilbød 650 Millioner, blev jeg nødt til at give ham lov til at rejse.
Det var rigtig svært og jeg fældede da en lille tåre da jeg accepterede handlen. :(

Han har været rigtig god for mig og de 3 sæsoner han var hos mig, var dejlige. 
Købt for 157 Millioner, solgt for 650.
Fin indtjening.

 

Farrend Rawson har været med mig siden jeg tog over som manager. Han har været en stabil spiller og har spillet 197 kampe for mig. 

Men i takt med at klubben har rykket sig og ambitionerne ligeså, har han kun spillet 5 kampe sidste år og det var på tide at han kom videre for hans karrieres skyld.

Det var en RIGTIG svær en og jeg overvejede at beholde ham som indskifter/back up, men min samvittighed kunne ikke holde til at hans karriere skulle ende sådan. Han fortjente mere.

Southampton kom ind med 85 Millioner og jeg takkede ja og sendte Farrend på vej.

Godspeed my friend.

 

Connor Robert. Købt som breddespiller og blev aldrig andet. Men var en god en af slagsen. Villareal gjorde alvor af truslerne og smed 75 Mill og jeg takkede for pengene.

Denne sæson blev der solgt for latterlige 2,75 mia kroner!
Jyden slog til igen.

 

Men hvad kom der ind?

Med de spillere der blev solgt, skulle der selvfølgelig købes ind til at lukke hullerne.

2 New Gens og en reel spiller kom ind.

Målmand - Ayrton - 19 år - Fra Flamenco i Brasilien for 65 millioner.


Jeg ELSKER at finde spillere i Brasilien og de har altid klausuler for udenlandske klubber.
65 mill for en spiller med de stats, på den alder er jo direkte dumt.
Det giver ingen mening. Men jeg er glad! Han er købt som andenmålmand og kommer til at stå i Cup Kampe og mod de hold i PL som vi SKAL slå.
Han kom forresten fordi Curtis Anderson forlangte mere spilletid og tog til FCK på lån.

Han gør det ret godt.

 

Midtstopper - Leon John - 19 år - Fra Sunderland for 140 mio.

 

Ja. Jo jo. Han er ung og det var nok mest pga navnet. Leon John. Det lyder sgu godt.

Og så er han Engelsk. Jeg har brug for flere nationale spillere og Leon kan gå hen og blive rigtig god. Han har KÆMPE potentiale og kan jeg træne ham rigtig, jamen så er jeg sikker på at det nok skal blive godt. Han har spillet 2 kampe som indskifter og har gjort det godt. Han kommer til at være indsklifter, men gør han det godt, kan man aldrig vide.

 

Midtstopper - Nathan Wood - 21 år - Fra Wolves for 250 mio.

 

Han er købt, også primært fordi han er Engelsk. Og så er han et brød. 189 cm og 82 kg, med en styrke på 15, hovedstød på 14, markering på 14 og overblik på 14.
Han har taget pladsen ved siden Frenkie i forsvaret og har spillet 3 kampe indtil videre. Et ret godt køb og indtil videre er vi kommet godt over salget af lederen, Victor Nelsson.

 

For nogle sæsoner siden, var der rigtig mange danskere og de udgjorde alle kernegruppen i truppen, fordi de var danskere, kaptajnen dansk, viceanføren dansk og manageren dansk.
Det er stadig en stor del, men nu er der 10 engelske spillere i truppen og jeg er glad for at være en Manager i PL, med en stamme af engelske spillere.

 

Men hvordan går det så i ligaen.

Sidst vi "snakkede" lå vi nummer 4 i ligaen efter 14 kampe.

Ret imponerende.

Men det var kun, ja. Det som det var.

Vi er nu.. :S

FUCKING NUMMER 2!!!!!!!
24 kampe spillet, 15 sejre, 4 uafgjorte og kun 5 tabte! Det er helt latterligt det her. Truppen har fundet harmonien og hinanden og vi spiller simpelthen helt fortryllende fodbold.
Chelsea som har oprustet meget, er nummer 1 og har kun tabt 1 kamp.
Vi er 10 point efter dem og jeg er overlykkelig over hvordan det er gået indtil videre.

Jeg havde forventet, og planlagt, at spille med om Everton Cuppen med lidt held, men i stedet har jeg skiftet ambitionerne og sagt:

"Jamen fint. Vi spiller sgu for at komme i Champions League!"
Men jeg siger selvfølgelig altid til pressen, at vi tager 1 kamp af gangen og ser hvor det ender.

Hvis, når?, det ramler, er det vigtigt for mig at drengene ikke bliver for pressede af det. Det er trods alt ikke en del af planen af vi spiller med i toppen allerede.

 

En helt fantastisk sæson er nu halvejs og jeg er pisse stolt. Med hård træning hvor fokus har været på forsvaret, har mit angreb virkelig taget chancen og de har scoret 74 mål. Det er imponerende!
Men desværre er forsvaret stadig haltende og vi har lukket 51!!!! mål ind i 27 kampe inkl Cup.

Anden halvdel af sæsonen kommer til at blive utroligt spændende,

Kan vi holde momentum?
Er en trup hvor gennemsnitsalderen er imponerende 22 år! god nok og erfaren nok til at spille med hvor det er sjovt?

Min yngste spiller er en New Gen fra Irland. Ryan Worsfold og er kun 16 år og 199 dage. (han får 850 kroner om ugen)

Han har fået 3 kampe som indskifter og har gjort det godt.

Ældste spiller?
Casper Sloth på 31 år og 311 dage. Han spiller fast på midten af banen og leverer altid stabile præstationer.

Han bliver sgu hos mig.

Og hvis du læser med, Sloth, så tak for alt du har gjort for mig. Jeg skylder en god flaske rødvin, næste gang vi ses. :)

 

Det var alt for denne gang! Vi ses når vi går i den afgørende fase af min anden sæson i Premier League!

#ComeOnYouGreens!

Det skal så siges at FGR er i Playoff mod Tranmere Rovers om at komme i League 1.

En flot sæson i League 2, sluttede med FGR som nummer 5 og ambitionerne om at rykke op, er intakte.

Mest fordi vi ikke har tabt til Tranmere i 7 kampe og sidst vi mødte dem i en Playoff, vandt vi og rykkede på i League 2.

Vi har også slået dem, begge gange vi har mødt dem i år og det må meget gerne blive 4 ud af 4.

 

Redigeret af JohnnyChock d. 11-05-2019 13:29
10-05-2019 18:37 #79| 2

@JohnnyChock

Kæmpe fan af dine opdateringer. Keep it up. :)

13-05-2019 19:16 #80| 0

Mega nyttige indlæg, JohnnyChock!

 

Jeg har et nyt spørgsmål.

Min første karriere har jeg slettet, og jeg vil nu oprette en ny.

Jeg har fundet ud af, at jeg kan tilføje lande/ligaer. Jeg har nu tilføjet alle lande/ligaer.


Er der noget der taler imod at have alle lande/ligaer aktiveret?

13-05-2019 20:45 #81| 0
GodPreben skrev:

Mega nyttige indlæg, JohnnyChock!

 

Jeg har et nyt spørgsmål.

Min første karriere har jeg slettet, og jeg vil nu oprette en ny.

Jeg har fundet ud af, at jeg kan tilføje lande/ligaer. Jeg har nu tilføjet alle lande/ligaer.

 

Er der noget der taler imod at have alle lande/ligaer aktiveret?

 

 Efter er kort stykke tid, vil spillet sandsynligvis køre uhyre langsomt, hvis du har alle ligaer slået til.

 

Der kan blive meget ventetid imellem dagene, hvis den skal igennem alle de kampe bagved.

13-05-2019 20:51 #82| 1
Pindzaghi skrev:

 

 Efter er kort stykke tid, vil spillet sandsynligvis køre uhyre langsomt, hvis du har alle ligaer slået til.

 

Der kan blive meget ventetid imellem dagene, hvis den skal igennem alle de kampe bagved.

 

 Hmm ja okay. Jeg har end ikke nået at spille i min karriere, vil du foreslå jeg laver en ny og slå nogle fra igen? Og hvor mange ligaer er at foretrække?

13-05-2019 23:30 #83| 0

@GodPreben

 

Kan anbefale at købe Denis Dragus - har købt ham i min Newcastle save for 3.7 M€ og han bomber bare derudaf

13-05-2019 23:34 #84| 0

@luuund

Lækkert, ham vil jeg forsøge at hente.

Jeg har dog mindre klubber, pt. har jeg en karriere, hvor jeg er startet med FCK, og nu vil jeg lave en i Rosenborg, tror jeg.


Hvilke klubber er I på? :D

13-05-2019 23:38 #85| 0

Jeg købte ham efter en halv sæson, så kan være at han kan fås billigere i starten.

 

Jeg har et spil kørende med min roomie hvor vi er Newcastle og Southampton. Vi blev nummer 6 og 8 sidste sæson. Vi har spillet 3 sæsoner nu :)

 

Tabte Europa League finalen mod Man Utd efter keeper-drop og forsvars fejl. Mega tilt.....

13-05-2019 23:50 #86| 0

Ja okay, jeg starter min karriere nu, så forsøger jeg at hente ham. Tak =)

13-05-2019 23:53 #87| 1

Np 

Held og lykke!

14-05-2019 11:48 #88| 1
GodPreben skrev:

Mega nyttige indlæg, JohnnyChock!

 

Jeg har et nyt spørgsmål.

Min første karriere har jeg slettet, og jeg vil nu oprette en ny.

Jeg har fundet ud af, at jeg kan tilføje lande/ligaer. Jeg har nu tilføjet alle lande/ligaer.

 

Er der noget der taler imod at have alle lande/ligaer aktiveret?

 

 Tak tak.
Altid noget at der er nogen der finde den underholdende, selvom det ikke er poker. :)

Men som Luuund siger, så tage de ligaer du kan se dig selv være manager i. Jeg har altid Danmark, England, Frankrig, Spanien og Tyskland og ned til deres første div, med undtagelse af England, hvor det som minimum er Vanarama National der er laveste, men ofte de to under også.

Min database er altid Custom, med Stor og alle med Dansk, Brasiliansk og Argentinsk nationalitet slået til.
Det kræver lidt kræfter at trække, men det er min opsætning. 

 

 

Edit: - Jeg kommer ikke mere flere opdateringer om FGR i denne tråd. Jeg undskylder til Bridgeking for at have hijacket en taktisk/spiller tråd og gjort den til en "blog" tråd.
Jeg skylder en bajer næste gang jeg rammer DK. :)

Redigeret af JohnnyChock d. 14-05-2019 16:36
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar