Flybilletter. Not Like This.

#1| 0

Hey 

Jeg har lært min lektie: Book ikke flybilletter ved tredjepart for at spare penge. 

Men den læring kan jeg ikke bruge lige nu :(

I sidste uge købte jeg flybilletter (Billund - Amsterdam - Atlanta - Valparaiso) på momondo

Jeg valgte “Bravofly” som var de billigste. Flyene varetages af KLM/Air France. 

Dagen efter fik jeg tilføjet min rejse i KLM-appen.

Søndag opdager jeg, at min rejse er væk fra appen

Jeg kontakter KLM, og de siger, at min flyrejse er annulleret, fordi de ikke har modtaget betaling fra rejseagenten (Bravofly). 

Mandag kontakter jeg Bravofly, og de bliver ved med at sige, at de har betalt, og at de arbejder på sagen. 

Er der nogen, der har erfaring fra lignende situationer?

Efter at have læst anmeldelser + læst om rettigheder, synes jeg, at det ser lidt sort ud.

Rejsen er fredag den 3. maj.

Tak! 

24-04-2024 12:31 #2| 6

Min erfaring er også blot at jeg bruger diverse sider til at finde billetter, men køber hos selskabet der flyver.

Så er der nemlig hjælp at hente.

25-04-2024 07:58 #3| 2

Jeg er også færdig med tredjepart, det var dog Travellink. Godt nok ikke samme case som dig.

Vi havde rejseforsikring, men måtte annullere rejsen grundet sygdom. Det var enormt besværligt og langtrukket, netop fordi at deres service var afhængig af to forskellige flyselskaber med vidt forskellig kundepolitik og forsikringsvilkår.

Efter et halvt års korrespondence og afsendelse af de samme dokumenter igen og igen, lykkedes det os at få 50% igen.


25-04-2024 15:58 #4| 0

Jeg kan ikke hjælpe med noget, tilbage under covid19 svor jeg, at jeg aldrig igen ville købe noget hos 3.part, da Flybillet.dk ikke kunne finde ud af at give mig de penge, som Norwegian allerede havde givet dem retur for annulleret flyvning. Jeg gjorde indsigelse hos min bank og fik pengene retur. Det hjælper dog ikke meget på din rejse, man finder jo ikke lige en ny og til samme pris.

 

Jeg er i øvrigt også i fælden, har noget fly med transfer hos Supersaver i næste uge. Jeg synes dog det er ultra-besværligt at booke billetter med forskellige selskaber og frygter, at jeg står med den ene billet, men så alligevel af en grund ikke kan få købt den næste. Men helt rolig er jeg nok aldrig før jeg er vel hjemme igen....

25-04-2024 16:59 #5| 0
moktar skrev:

Jeg synes dog det er ultra-besværligt at booke billetter med forskellige selskaber og frygter, at jeg står med den ene billet, men så alligevel af en grund ikke kan få købt den næste.

 

 Man er vel uao nødt til at købe sin rejse samlet. Man kan ikke stå i en mellemlanding uden at nogen har ansvar for, hvis man pga. forsinkelse misser sin forbindelse.  

 

Pga. småbørn er det efterhånden en del år siden, at jeg har booket andet end bare et direkte fly, hvor jeg nu altid bruger flyselskabernes sider. Tidligere har jeg brugt 3.part meget (og i øvrigt aldrig haft problemer med det).

25-04-2024 18:45 #6| 0

Har lige brugt bravofly til booknin af billetter til thailand med mellemlanding i london - ikke optimal rute, man alt andet var hjernedødt dyrt - var lige inde og tjekke i går både sas og EVA air, der er billetterne stadig booket og bekræftet. 

 

så x fingre for at alt går smooooth.

 

25-04-2024 19:37 #7| 0

Har brugt trediepart meget. Eneste problem jeg erindrer var med DTF Travel, som solgte en vare, men ikke kunne levere, hvor det efterfølgende var op til mig selv at løse manglerne.

Ellers har jeg vist haft forsinkelser hos adskillige selskaber. Den værste med Easyjet til PL bold i England hvor de havde overbooket flyet, så jeg kom alene afsted uden min makker. Det var så 100% vores eget problem at der var booket overnatning, bil og dyr PL billet, da han aldrig kunne nå over til kampen. Deudover mente de kun at de skulle betale kompensationen, som var mindre end billetprisen. Alt dette uden at de levede op til de ting de skulle, da de havde travlt med at fylde flyet op, og ikke spørge om andre ville afstå deres plads. Myndighedernes svar…..var at det åbenbart ikke har nogen konsekvens ikke at leve op til reglerne.


Rant off…

25-04-2024 19:47 #8| 0
henry skrev:

 

 Man er vel uao nødt til at købe sin rejse samlet. Man kan ikke stå i en mellemlanding uden at nogen har ansvar for, hvis man pga. forsinkelse misser sin forbindelse.  

 

Pga. småbørn er det efterhånden en del år siden, at jeg har booket andet end bare et direkte fly, hvor jeg nu altid bruger flyselskabernes sider. Tidligere har jeg brugt 3.part meget (og i øvrigt aldrig haft problemer med det).

 

 Ja, jeg ville egentlig også gerne bare betale og ikke løbe risikoen. Men rasende dyrt eller endnu dårligere tidspunkter direkte

26-04-2024 09:42 #9| 0
moktar skrev:

 

 Ja, jeg ville egentlig også gerne bare betale og ikke løbe risikoen. Men rasende dyrt eller endnu dårligere tidspunkter direkte

 

 Jeg mente egentlig bare, at jeg de seneste år næsten kun har været med relativt korte rutefly i Europa eller med charterfly, hvor det ikke har været relevant med mellemlandinger.

26-04-2024 14:44 #10| 1

Har lige en glædelig update: Har fået nye biletter fra Bravofly, og alt virker umiddelbart til at være gået i orden. Herudover har de beklaget og sagt, at fejlen opstod pga. en systemfejl. 

Deres dårlige kommunikation gjorde mig måske mere nervøs, end jeg burde have været. 

Meeeen hælder stadig til at booke direkte fremover :-)

26-04-2024 14:52 #11| 1
FrederikListe skrev:

Har lige en glædelig update: Har fået nye biletter fra Bravofly, og alt virker umiddelbart til at være gået i orden. Herudover har de beklaget og sagt, at fejlen opstod pga. en systemfejl. 

Deres dårlige kommunikation gjorde mig måske mere nervøs, end jeg burde have været. 

Meeeen hælder stadig til at booke direkte fremover :-)

 

 

Hvis det hele spiller fra nu af kan de jo ende med at blive populære!

Jeg har lige til min gru opdaget, at Supersaver OGSÅ er Etraveli, det samme firma og sikkert de samme folk, som jeg sloges med under covid19. (opdaget via et af deres døde "du kan checke ind nu"-links.... det tegner godt)
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar