Flybilletter

#1| 0

Hej 

Har købt flybilletter for 2 uger siden gennem SAS hvor der stod få billetter tilbage.

Nu er prisen så halveret, har snakket med kundeservice med de var ingen hjælp. Kan man virkelig ikke gøre noget, når det er ikke refunderbar billetter men de har sat prisen 50% ned?


Det ikke fordi vi vil snyde eller noget er mest min retfærdighedssans der bliver ramt…..

Redigeret af Sneakyfox99 d. 19-10-2023 15:57
19-10-2023 15:28 #2| 0

*50%

 

Forbrugerombudsmanden. Hvis du orker.

19-10-2023 15:30 #3| 3
Sneakyfox99 skrev:

Hej 

Har købt flybilletter for 2 uger siden gennem SAS hvor der stod få billetter tilbage.

Nu er prisen så halveret, har snakket med kundeservice med de var ingen hjælp. Kan man virkelig ikke gøre noget, når det er ikke refunderbar billetter men de har sat prisen 100% ned?


Det ikke fordi vi vil snyde eller noget er mest min retfærdighedssans der bliver ramt…..

 

Forstår godt din irritation, men der er nok ikke noget at gøre og det er bare det sædvanlige cirkus når man skal købe flybilletter, at priserne stiger og falder så det kan være svært at finde det optimale tidspunkt at lukke handlen.

 

Jeg har for længe siden "aftalt med mig selv", at når jeg først har købt nogle flybilletter, så tjekker jeg ikke efterfølgende priserne. Glæden ved at prisen er steget er laaaangt mindre end irritationen over at prisen er faldet.


For øvrigt, så betyder "sat prisen 100% ned" vel er de nu er gratis :-)


19-10-2023 15:58 #4| 0

Korrekt var for hurtigt 50%

19-10-2023 16:36 #5| 2

1: Du har indgået en aftale om køb af en ydelse.
2: Du har valgt at det skal være typen der ikke er refunderbare.
3: Nu vil du gerne ud af aftalen fordi prisen er faldet/der er tilbud
4: Glem det, du har truffet valg i step 1+2 som gør at du nu er bundet.

19-10-2023 20:48 #6| 0

Du kan trøste dig selv med, at i langt de fleste tilfælde så sparer man penge ved at booke tidligere :-). Men som allerede nævnt, så er der intet at gøre. 

19-10-2023 21:11 #7| 0

Ryanair gør det samme. Selv om der står 3 sæder tilbage. Så rykker priserne og både frem og tilbage mange gange

20-10-2023 01:56 #8| 0

Sometimes you win, and sometimes you lose... :)

Men forstår så slet ikke hvorfor man gider ofre tid og energi på at søge bagefter. Man har jo accepteret prisen, og tænker alligevel bordet fanger

 

Og selv når man taber på prisen, så har man formentlig stadigvæk vundet den afgang man ville have, der passer til en temperament med hensyn til mellemlandinger.

 

For hold da fast jeg har tabt mange gange på den konto med rejser bestilt med under en uge til afgang, hvor der har været horribel transfertid mindst den ene vej, eller ramt ankomststedet på et trælst tidspunkt af døgnet. For ikke at tale om midtersædet

20-10-2023 03:00 #9| 0

Hi-jack: 

 

Købte en billet gennem Priceline, som jeg ikke kunne benytte. Selve billetten var non-refundable, men de vil heller ikke refundere skatter og afgifter. Er der noget at gøre her? På selve prisen er det ikke specificeret hvad der er skatter og afgifter.

 

Edit: billetten var til/fra EU, så tænker det er underlagt EU-regler på samme måde som forsinkelser.

Redigeret af lilleclown d. 20-10-2023 03:15
20-10-2023 11:12 #10| 0

Det lyder som om der ikke er noget at gøre. Havde egentlig ikke tjekket om det var refundering inkluderet eller ej før jeg tjekkede priserne igen. 

I min optik var en forskel på knap 4000 pr billet på udrejse indenfor 2 uger bare ret markant. 

Jeg har lært den lektie. Havde bare en ide om, at man kunne refundere eller der var prisgaranti ligesom når man køber elektronik i Elgiganten fx. 

Tak for hjælpen. :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar