FL SH 20/40

#1| 0

har siddet kort tid ved bordet, har ikke det store read på tonni 2. Tonni 1 derimod, har jeg spillet med før og er lag med tendens til at overspille hænder. Hans reraise fra BB gør hans range mindre, men da jeg capper og han reraiser mit udstik på floppet, bliver jeg i tvivl. Ville i også have valgt den passive linie ??

Seat 1: tonni 1 (2860.00)
Seat 2: __ (788.00)
Seat 3: tonni 2 (1184.00)
Seat 4: __ (430.00)
Seat 5: TYR (2016.00)
TYR post SB 10.00
tonni 1 post BB 20.00
** Deal **
TYR [Qd, Qs]
*** Bet Round 1 ***
__ Fold
tonni 2 Call 20.00
__ Fold
TYR Raise to 40.00
tonni 1 Raise to 60.00
tonni 2 Call 60.00
TYR Raise to 80.00
tonni 1 Call 80.00
tonni 2 Call 80.00
*** Flop(Board): *** : [3h, 3d, 5d]
*** Bet Round 2 ***
TYR Bet 20.00
tonni 1 Raise to 40.00
tonni 2 Call 40.00
TYR Call 40.00
*** Turn(Board): *** : [3h, 3d, 5d, 4h]
*** Bet Round 3 ***
TYR Check
tonni 1 Bet 40.00
tonni 2 Call 40.00
TYR Call 40.00
*** River(Board): *** : [3h, 3d, 5d, 4h, 7c]
*** Bet Round 4 ***
TYR Check
tonni 1 Bet 40.00
tonni 2 Call 40.00
TYR Call 40.00

MVH TP

14-02-2007 01:20 #2| 0

bump !! ;-)

14-02-2007 09:21 #3| 0

Jeg spiller den ligesom dig... En spiller der kommer over toppen fra BB for så at raise en PF capper på floppet, er du ikke voldsomt godt inde imod, så jeg følger også den passive linie.

/Mikael

14-02-2007 09:55 #4| 0

Jeg havde sat et reraise ind på det flop det er helt sikkert, vil i hvertfald godt af med enten T1 eller T2, hvis der bliver givet på nakken kalder jeg den ned som dig.

Ps. du er jo nok oppe mod alt fra 77-Ak som der spilles der, BB vil raise alt sten hårdt i det range, det skal han jo, og med det flop skal han give på nakken, især med den calling st. som T2, som er svær at sætte, måske lille par, evt flush eller st8 draw, vil ihvertfald godt af med netop ham.

14-02-2007 11:47 #5| 0

Du skriver selv at T1 overspiller sine hænder og derfor behøver vi vel ikke frygte hans flopraise så meget. T2 kan have at muligt fra par til et stort draw på dette tidspunkt. Han kan sagtens coldcalle med både overkort og et draw.

Hvad med T1 - hvor tit er vi foran her:
Er vi konservative og betragter ham som en tight spiller vil han 3bette AK, AA, KK, QQ preflop.
AK kan laves på 16 måder.
AA og KK 12 måder.
QQ - een måde.

Jeg synes dette er et fint range, som måske er lidt for tight ift. hvordan du beskriver spilleren, men spørgsmålet er om han ville spille AK sådan på floppen. Vil han det skal du bare give den gas og måske skulle du alligevel give den gas fordi at T2 højst sandsynligt smider penge væk. Du skal jo blot være 33% favorit. T1 har jo også en gutshotmulighed med AK så han har reelt 10 outs mod dig og er både AK og 2'eren gode har han faktisk over 33% chance for at ramme een af dem. En aggro skal således raise her med AK og det gør han.

Så få nogle penge i potten når du kan. Dette er et reraise på floppen for mit vedkommende og så må vi se hvordan hånden udvikler sig.

14-02-2007 11:58 #6| 0

Jeg er en sølle pissevisker, så jeg havde nok spillet den lige som dig ;)

Skal man valuebette, skal man vel være rimelig sikker på, man har den bedste hånd. og med riase fra Tonni1 + call fra Tonni2 må tvivlen nage så meget, at man vender bøtten og check/caller.
Har man den bedste hånd stadigvæk, bliver potten mindre, men til gengæld spytter man ikke så meget i en tabende hånd. Og det sidste er jo også en måde at vinde på, hvis jeg har forstået Sklansky rigtigt.

14-02-2007 12:12 #7| 0

defac3@ "Skal man valuebette, skal man vel være rimelig sikker på, man har den bedste hånd"
hvad er rimelig sikker? Er det 70% eller mere?

Jeg mener at man skal spille aggressivt så tæt på equitygrænsen(altså +ev-siden) som muligt. Det tvinger også een til at analysere reads hele tiden og i længden gøre en bedre.

Hvorfor vil I bare calle ned her på floppen og hvorfor kan vi ikke sætte en spiller der overspiller sine hænder på andre hænder end AA og KK?
(Hejser han turnen har vi så en anden sag, men lad os blive ved floppet)

Det er et ærligt spørgsmål for jeg føler selv nogle gange at jeg selv spiller for aggro - så skyd mig endelig i sænk!!!

14-02-2007 12:53 #8| 0

Jeg vil gå efter et checkraise på en non A/K turn. Openlimperen bidrager med dead money 90% af tiden. Boardet er paired så det giver ringe risiko for at blive slået af two pair og straights. Tonni 1 er du foran over 50% af tiden imo. Hans flopraise kan sagtens være potbeskyttelse med 99 og lignende eller tilmed overcards. Eneste problem er hvis det er overcards og han checker igennem.

14-02-2007 12:54 #9| 0

Ok jeg prøver lige at skyde mig selv ned!!!

Hvis vi antager at T1 vil calle et 3bet fra os med AK men folde turnen så har vi følgende værdi af betsene fra floppen:
flop: alle lægger 3 bets ind= 9sb
Ialt nu 4,5 BB
turn: Vi better, T1 folder og T2 caller = 2BB
River: 2BB

Ialt får vi 8,5BB minus 1,5 BB på flop og 2bb på turn og river = 5 BB er forventet værdi på dette spil. Jeg antager selvfølgeligt at A og K ikke rammer på turn eller river fordi det ændrer hele betscenariet.

Hvis T1 caller ned får vi 2BB mere ind dvs. 7 BB. Lad os bare antage at vi vinder 6 BB hvis han har AK.

Hvad hvis vi er bagude. Vi risikerer at T1 venter med at raise os på turn i worst case og derfor smider vi stadig 1,5 BB på flop, 2 BB på turn, og 1 BB på river. Altså 4,5 BB. Medmindre vi er i stand til at betfolde turn så koster det os kun 2,5BB.

Hvad får vi så ud af det som spillet(hvor vi caller i bund)
t1 har AK - 6BB
t1 har AA eller KK - vi taber kun 3 BB - aha.

Men problemet er at hvis alle checker turn igennem så vinder vi kun 4 BB med AK og hvis han har AA eller KK vil det minimum koste 3BB.


Dvs. at spille den aggressivt og derefter calle ned til et turnraise koster 1,5 BB mere hvis vi er bagude og vi vinder det samme(6BB). Problemet er at hvis turnen bliver checket igennem så er vi næsten sikre foran men vi giver et freecard og vinder 2 BB mindre.

Konklusionen kan måske være at vi reraiser floppen og betfolder turnen. Vi vinder således mest og taber mindst. Kan han finde på at semibluffraise turnen bliver vi naturligvis nødt til at betale ham af og så har vi worstcase scenariet. Men vi vinder extra når han bluffer.

Men preflop kommer der alene 6BB ind og er de ikke værd at forsvare med det ekstra det koster. Analysen viser jo at vi højest kommer til at betale 1,5 BB ekstra af når vi er bagude og måske taber 2 BB pga. freecards - lad os bare sige 1 BB i snit. Når vi så kun taber når vi er bagude bliver det forventede tab på dette minimalt ift. at risikere at tabe vores store pot ved at give et freecard.


Men jeg er da blevet overbevist om at det ikke er disse situationer der giver brød på bordet i længden :,-)

Edit: Bemærk at antagelsen her er at BB sidder med AK, KK eller AA. Han kunne sagtens have et større range. Og alle andre hænder ville give os som aggressor flere penge i potten hvis vi calles ned. Jeg gider ikke lave flere udregninger :,-). Og vi vil jo heller ikke slowplaye, vel?

14-02-2007 12:55 #10| 0

@odin
Yep, spil aggressivt. Og helt sikkert efter de reads man har. I dette tilfælde mangler vi reads på Tonni2, som caller, selv på river. Det gør han vel ikke med to ubrugelige ruder i hånden? På bordet ligger masser af muligheder for set og straights. Kan Tonnierne have spillet med så lave kort? Tja, det mangler jeg reads på. Derfor vender jeg bøtten og caller. Jeg mister måske et bet eller to, til gengæld smider jeg ikke flere bets efter tonnis 3'er eller A2 f.eks. KK og AA gider jeg ikke spille efter. Så skal man sgu folde hele tiden.
Valuebet synes jeg selv er svært. For hvornår er du bedst? Her er reads igen helt afgørende for mig.

14-02-2007 13:09 #12| 0

defac3

Det er jo netop T2 du skal frygte efter floppet, og hvis du ikke reraiser, hvordan ved du så hvor du har ham den her hånd?, T2 har nok et par 88-99.

14-02-2007 13:09 #11| 0

defac3@
du har ret i at reads er essentielt. Jeg tager mig stadig i at fejllæse folk fordi jeg kun har set dem over ti hænder og så ærgrer man sig så grueligt.

Men i hånden ved vi jo ikke at T2 caller riveren når vi står i situationen og jeg vil sætte ham på et mellempar da han ikke raiser turnen eller riveren. Jeg kan godt se din pointe: En spiller der limper i SH first in er som regel en passiv spiller og sandsynligvis også loose. Så han kan have alt. Men jeg synes dog at det er for passivt at give slip på gashåndtaget fordi man bliver udsat for et lille flopraise. Det er reelt 3'eren vi frygter at T1 har men han coldcaller også et reraise preflop så 3'eren er lidt usandsynlig.
Vi må simpelthen antage at T1 oftere vil give os penge end vi giver ham penge i denne situation. T1 er grunden til at vi kan spille denne pot mere aggressivt end ellers fordi vi får betaling for 2 og ikke een.

Hvis du ville reraise T2 i heads up her så ville du også med T1 som pot-sweetener.

14-02-2007 23:26 #13| 0

hey all,

meget spændende betragtninger der kommer på bordet.

Hvis vi CR en "blank" turn, hva er sandsynligheden for at tonni 1 og 2 folder en dårligere hånd ?

Jeg er rimelig sikker på at T2 er "døde" penge i potten, og er vel ikke interesseret i at smide ham af på turn, hvis jeg byder og T1 hejser.

hvis vi byder turn og tonni 1 raiser, smider i så...?


TP

15-02-2007 05:57 #14| 0

Denne tråd kunne være stoppet efter DTM's indlæg. Dette er en typisk 'langt foran/langt bagud' hånd. Hvis t1 er ude i noget skæg, så ønsker vi ikke at folde ham og vi ønsker slet ikke at komme i en situation, hvor vi må folde (i.e. til et turn 3-bet). Et flop hejs er heller ikke attraktivt mod en fyr der vil cappe TT.

Hvis der overhovedet skal hæves på de dyre streets her, så må det være med et river pas/hæv; det vil være en overraskende manøvre i en stor pot, og med god chance for at blive synet af to dårligere hænder og får således 2:1.

15-02-2007 09:05 #15| 0

takker nomanson ;-)

15-02-2007 11:24 #16| 0

@Tudeprinsen
Glem alt om at folde QQ i den situation du beskriver. Potten er stor og boardet indbyder til action fra lavere pp der vil af med overcards. Tonni 1 beskrives som lag, lad ham få lov til at udtrykke sig ;-)

15-02-2007 12:34 #17| 0

@Tudeprinsen

Hvis man ikke reraiser på det flop med QQ i 3 handed FL mod de 2, så falder himlen sgu ned.



Skal vi se de kort?

15-02-2007 12:49 #18| 0

Til trods for at Nomanson og DTM er uendelig meget dygtigere end mig til poker tillader jeg mig at være uenig.

Hvis T1 er LAG smider han aldrig lavere PP end QQ. Jeg er slet ikke så bange som Nomanson og DTM for at et turn raise eller flop 3-bet får ham til at folde. M.a.o er jeg ueing i way ahead / way behind betragtningen.

Som hånden spilles kan T1 have alt mellem 66 og AA IMO. Mange LAGs 3 better lave pp ud af bigblinden for at folde openlimperen - inklusiv mig selv. Det må dog afhænge af det read T1 har på openlimperen -om han folder til et 3-bet.
Såfremt T1 3-better lave-medium pp ud af big blinden passer hans flopspil fint på disse.

For at gøre en lang historie kort: På intet tidspunkt overbeviser actionen mig om, at BB IKKE har et pp i rangen 66-JJ. Eftersom han sikkert kalder disse ned efter et flop 3-bet synes jeg det er et nemt et af slagsen. Jeg synes ikke Hero skal vente til turn da der kan falde overkort til hans pp der får ham til at folde.

Hvis ikke Hero raiser flop er jeg enig i Nomanson omkring river c/r'et. Det play ville give mig en våd klat i bukserne.

15-02-2007 12:53 #19| 0

@ nano og henrikH

wow, jeg kunne aldrig finde på at folde sådan som hånden forløber. Jeg synes også min linie er fin hele vejen, fra flop til river. Mit spørgsmål gik på om, der evt. lå et valuebet på turn eller river, eller om den passive linie jeg lagde for dagen, var ok. :-)

Nano, ang. et fold, så ¨lå det omkring et turnudstik og et reraise fra Tonni 1...

hvor om alting er, så viser tonni 1 den ydest stærke 59o op, for et floppet toppar med semikicker ;-) ...

Tonni 2 viser den noget stærkere Kh5h for et også floppet TPGK og et turned FD. - damerne holdt! ;-)

til gengæld synes jeg nomanson's pas/hæv på river, lyder fræk.. ;-)

15-02-2007 13:32 #20| 0

@Tudeprinsen

Hvilket Netværk - site er den spillet på :)

Henrik

15-02-2007 14:40 #21| 0

@Tudeprinsen
Jeg folder ikke QQ hvis Tonni 1 raiser turn, og heller ikke hvis du i stedet checkraiser og han 3-better. Jeg tror godt en lag kan 3-bette turn med den range HolchKnudsen nævner fra til 66-AA for at folde Tonni 2, blandt andet.

En af problemerne med den passive linie er imo at du risikerer et check på en af de sene streets, særligt river. Et bet fra Tonni 1 er sandsynligt på turn (80%+?), men tanken om at den kan blive tjekket igennem af overcards er lidt skræmmende, så jeg tror egentlig 3-bet allerede på floppet er bedst, når du er out of position som her.

16-02-2007 06:02 #22| 0

@ Nano

En LAG passe turn i denne situation - må jeg be' om mine himmelblå.

Et væsentligt argument for den passive linie er T2. Vi er som oftest bedre end ham, og ønsker ikke at vædde ham ud af potten.

@Holch

Det er ikke blot argumentet om at han vil smide en værre hånd, som betyder noget. Jeg vil blot ikke se T1 hæve turn i en situation, hvor jeg er nødt til at syne i bund. Slet ikke siden jeg sikkert ville komme HU mod en sandsynligvis bedre hånd.

16-02-2007 11:02 #23| 0

@Nomanson

Det er jeg helt med på. Undskyld jeg påpeger det tydelige, men mod 66-AA er Hero foran 6 og bagud 2, med donken i potten mener jeg helt sikkert der er værdi i et flop 3-bet. Også selvom T1 raiser turn med KK/AA og skubber (måske(!)) donken ud.

Når det så er sagt synes jeg det er fint med et flop call, men så skal der også findes det lækre c/r frem på river IMO.

16-02-2007 16:55 #24| 0

@Nomanson
Tror du har ret i at et turn check er usandsynligt (20% af tiden med overcards?). Derfor foretrækker jeg også et turn cr frem for et på river - særligt denne river.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar