FL 10/20 6max - AJo preflop?

#1| 0

Her kigget en del på mine åbningsranges, og normalt reraiser jeg med AJo, men i denne situation har Villain1 stats på 52/10 (han spiller desuden dårligt efter floppet, mest fordi han stort set hver gang kalder et turn bet, og folder riveren). Villain2 er noget af det mest donkede jeg har set længe. Over 100 hænder har han 90/40 stats, og ser stort set alt i bund.

Som sagt vil jeg normalt reraise AJo, men med Villain1 der kun raiser 10%, er jeg meget i tvivl om spillet her. Resten af bordet er rimelig ok spillere.

HOLDEM NORMAL $10/$20
Seat 1 - HERO ($1236 in chips)
Seat 2 - HOOPLEHEAD ($684.25 in chips)
Seat 3 - WIRENICK ($511.29 in chips)
Seat 4 - PUCCININY ($872 in chips)
Seat 5 - Villain1 ($442 in chips)
Seat 6 - Villain2 ($333 in chips)
HOOPLEHEAD - Posts small blind $5
WIRENICK - Posts big blind $10
*** POCKET CARDS ***
Dealt to HERO [As Jc]
PUCCININY - Folds
Villain1 - Raises $20 to $20
Villain2 - Calls $20
HERO ???

10-02-2007 20:51 #2| 0

Jeg vil gerne spille AJo mod villain 2's range men helst ikke mod villain 1's range. Hvis hand PFR = 10% er hans range måske top 5-7% i MP.

Det er midt i mellem for mig. Jeg folder ATo og raiser AQo uden at tænke over det. Med AJo tror jeg ikke der er den store forskel på fold eller raise. Villain 2 kan dog gøre det pænt profitabelt hvis han virkelig stinker.

11-02-2007 03:40 #3| 0

"Resten af bordet er rimelig ok spillere"

Grund 1 til at hæve!

"Villain2 er noget af det mest donkede"

Grund 2 til at hæve!

Du gør det alt for billigt for blinds at komme med, hvis du kun syner. Det er et hæv eller fold.

11-02-2007 11:59 #4| 0
OP

@ Holch

Enig med AQo og ATo, også derfor jeg ender midt i en beslutning hvor jeg ikke er helt sikker på hvad der er korrekt. Det der kan være profitabelt er netop at jeg kan komme alene med de to dårligste spillere ved bordet. Problemer er dog hvis jeg er domineret, da raisers range er så snæver.

@ Nomanson

Jeg er enig i at det aldrig kan blive et call. Det er enten et fold eller et raise for at komme alene med de to første gutter.

11-02-2007 15:42 #5| 0

Hvordan kan det være en raise eller fold situation når et call klart er bedre end et fold?

11-02-2007 15:49 #6| 0
OP

@ David BB

Der er ikke alene risiko for at være domineret af openraiser, men hvis du kalder risikerer du at få ikke bare begge blinds med, men også knappen hvis han har en anstændig hånd, og jeg tvivler på at AJo står stærkt i en 4-6 mands pot hvor man måske som sagt allerede er domineret.

Jeg kan ikke på nogen måde finde på at kalde her.

11-02-2007 16:06 #7| 0

Ok, måske jeg formulerede mig forkert. Jeg ledte ikke efter en forklaring.

Hvis der er værdi i et call (og det mener jeg der er) er det selvfølgelig bedre end at folde. At re-raise måske er bedre ændrer ikke ved sagen. Dette er ikke en raise eller fold situation.

11-02-2007 18:01 #8| 0

@ David

Jeg ville formulere det omvendt. Hvis der er værdi i et call er der større værdi i et 3-bet.
Med andre ord ville jeg mene, at 3-bet >>> call gælder næsten altid og dermed gør det til en raise eller fold situation. Jeg skal have meget gode argumenter for hvordan call nogensinde kan være bedre end 3-bet.

13-02-2007 11:50 #9| 0

Hvis du spiller hånden , skal du raise everytime ...Why ? , du isolerer de to der er i hånden , og får en perfekt position der sikrer frikort på flop , de fleste gange , alt dette for kun et halvt bet....
Mvh Søren

13-02-2007 12:39 #10| 0

damn en lækkert game, hvor spiller du?

13-02-2007 12:55 #11| 0

Med villain 2 i potten subsiderer han nok vores hånd og vi kan derfor gå ned i reraisingstandards.
Hvad ville han raise med:

Vi vinder over:
KJ: 12 muligheder
KQ: 16
A10: 12
Ialt: 40

AJ: 9 - men lad os se bort fra denne da denne cancler ud.(ved godt at vi er bagude til suitede, men det er minimalt.)
77-1010: 24 - vi cancler disse ud- even money

Ialt: 33

JJ-AA: 18 - afgjort bagude.
AQ: 12 - afgjort bagude og det kan blive dyrt
AK: 12 - det samme

Ialt: 42

Så måske er vi en lille underhund og det er ikke meget. Især hvis villain 2 subsiderer potten så kan vi da sagtens raise. Endvidere skriver du at villain et spiller dårligt postflop så han vil måske gerne betale dig af med et lavere pocket. Yderligere vil et raise måske give os info om om vi er bagude eller foran da vi nok kan forvente et reraise fra hænder vi er bagude til alt afhængigt af villains aggressionsniveau.

15-02-2007 13:31 #12| 0
OP

Jeg ender med at folde den pga den stramme raising range som org. raiser har. CO kalder. Floppet kommer JJx, og CO med KJ hiver en stor pot hjem, hvor jeg ville have haft den bedre kicker havde jeg spillet. Org. raiser kom ikke til SD, så jeg så ikke hvad han havde raiset med.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar