Fitness 2021 - PokerNet op af sofaen

#1| 1

Et nyt år står for døren, og måske du allerede har tænkt tanken, at netop dette år, er året hvor de andre holddeltagere på 'Stram Op' eller 'Ass Attack' skal have baghjul!


Eller måske har du andre mål og ambitioner, for det kommende år? 


I så fald, er her tråden du kan dele dem i, for så at glemme dem igen om en uge :-) 


Mit eget mål er at træne fullbody hver dag gennem hele året. Jeg har tidligere haft en streak af 70 træningsdage i streg, det var dog med et 4 split, og i en tid hvor jeg var mindre travl. 


Så jeg tror ikke det bliver let, men jeg tror det er muligt :o) 


Skal du nå de magiske 100kg i bænk, tabe 20kg, kunne løbe fandens hurtigt, eller opnå smidighed og slanke muskler? Del det her. 

 

Godt nytår

31-12-2020 13:31 #2| 1

Jeg er game!

 

Jeg skal giftes 12, Juni 2021 (hvis vi får lov af Mette mor)

 

Var kommet rigtig godt igang med træning i efteråret, og så også gode resultater.. Men så kom Nov. og Dec. ikke gode måneder.

 

Så 6 måneder nu, med god diæt og træning hvor det primære mål er at sænke fedtprocenten.


Jeg kommer med nogle stats i morgen, og tænker at lave et par realistiske del mål.


Lets do this shit...

31-12-2020 13:50 #3| 1
NotACop skrev:

Et nyt år står for døren, og måske du allerede har tænkt tanken, at netop dette år, er året hvor de andre holddeltagere på 'Stram Op' eller 'Ass Attack' skal have baghjul!

 

Eller måske har du andre mål og ambitioner, for det kommende år? 

 

I så fald, er her tråden du kan dele dem i, for så at glemme dem igen om en uge :-) 

 

Mit eget mål er at træne fullbody hver dag gennem hele året. Jeg har tidligere haft en streak af 70 træningsdage i streg, det var dog med et 4 split, og i en tid hvor jeg var mindre travl. 

 

Så jeg tror ikke det bliver let, men jeg tror det er muligt :o) 

 

Skal du nå de magiske 100kg i bænk, tabe 20kg, kunne løbe fandens hurtigt, eller opnå smidighed og slanke muskler? Del det her. 

 

Godt nytår




Full body hver dag vil jeg ikke foretrække, med mindre du nedsætter intensiteten markant. Jeg vil umiddelbart forvente en ret stor skadesrisiko.
31-12-2020 14:09 #4| 1

Jeg skal også i gang. Jeg er blevet single efter 8,5 år så der skal ske lidt nu hvor man skal tilbage på "markedet" igen :) 

 

Hvad der helt præcist skal ske overvejer jeg lige :)

31-12-2020 14:11 #5| 1

Jeg overvejede at spendere lidt skillinger på en personlig træner og dertil kostplan, da 2021 skal være året hvor jeg når en hæderlig strandform! 

31-12-2020 14:13 #6| 0
OP
ACEKASPER skrev:

Full body hver dag vil jeg ikke foretrække, med mindre du nedsætter intensiteten markant. Jeg vil umiddelbart forvente en ret stor skadesrisiko.

 

 Meget af den videnskab på træning jeg har set i nyere tid, peger i retning af, at høj frekvens og volume, er vejen frem. 


Men selvfølgelig er der en grænse, for hvad kroppen kan klare, og derfor vælger jeg at træne (udover opvarmningssæt) ét sæt per øvelse, per dag. Der giver jeg mig så også 100%. Måske man kunne tage to sæt af hver, hvor man giver sig 80-90% i stedet - men nemmere at holde styr på progression, hvis man altid giver sig 100%. 

 

Min struktur ser således ud (der er 6 dage i alt, som jeg vil roterer mellem, her blot to af dem) :


Jeg har siden sidste lockdown af centre, og til denne lockdown trænet fullbody cirka 5 dage om ugen, og haft fin fremgang, og følt større friskhed I kroppen. Vil prøve at skrue op for det, så det er hver dag, da jeg dels godt kan lide at det er en daglig vane, men også at det vil give en smule mere. 


En ændring er dog, at jeg har lavet hver anden dag til 'tung' dag, hvor det før var 'high volume' alle dage - det vil gøre det lidt mindre udmattende for kroppen, derudover tror jeg at der er noget value at finde, i at variere mellem høj volume og tung vægt. (tung = 6-12 reps, high rep 15-30)


Går efter 30x180 kg hexbar dødløft


30x110 kg decline bænkpres


30x100 kg dyb olympic squat



Som delmål

31-12-2020 14:13 #7| 6
Administrator

Jeg skal smide 20kg på 6 måneder

Tænker det er primært kosten der skal ses på

31-12-2020 14:20 #8| 1

Jeg skulle gerne smide 5-6kg og ramme de 70kg.

 

Motionen kan der skrues en smule op for, men det hjælper med en hometrainer og Zwift setup i kælderen (cykling). Suppleres med et par løbeture, og så ellers få skruet på kosten hvilket skulle være den primære enabler til at opnå det.


Det er dog ikke altid nemt at få sat sig op på den cykel når der er puttet barn.

31-12-2020 14:30 #9| 0
Bridgeking skrev:

Jeg skal smide 20kg på 6 måneder

Tænker det er primært kosten der skal ses på

 

 Skal vi ikke have et nyt PN-væddemål op at stå så?

31-12-2020 14:33 #10| 0
Administrator
InPosition skrev:

 

 Skal vi ikke have et nyt PN-væddemål op at stå så?

 

 Tjooo - men jeg er fandme usikker på om jeg kan klare det

31-12-2020 14:34 #11| 2
Bridgeking skrev:

 

 Tjooo - men jeg er fandme usikker på om jeg kan klare det

 

 Perfekt! 🤣

31-12-2020 14:36 #12| 1
NotACop skrev:

Et nyt år står for døren, og måske du allerede har tænkt tanken, at netop dette år, er året hvor de andre holddeltagere på 'Stram Op' eller 'Ass Attack' skal have baghjul!

 

Eller måske har du andre mål og ambitioner, for det kommende år? 

 

I så fald, er her tråden du kan dele dem i, for så at glemme dem igen om en uge :-) 

 

Mit eget mål er at træne fullbody hver dag gennem hele året. Jeg har tidligere haft en streak af 70 træningsdage i streg, det var dog med et 4 split, og i en tid hvor jeg var mindre travl. 

 

Så jeg tror ikke det bliver let, men jeg tror det er muligt :o) 

 

Skal du nå de magiske 100kg i bænk, tabe 20kg, kunne løbe fandens hurtigt, eller opnå smidighed og slanke muskler? Del det her. 

 

Godt nytår




Hvad med hviledage? Dine muskler når jo aldrig at “komme sig” og genopbygge sig stærkere, hvis du bliver ved med at rive fibrene over hver dag. Tror heller ikke du finder nogle bodybuildere der kører fullbody hver dag. De fleste kører split, netop for at hvile deres muskler.

Jeg har selv tabt 18kg i 2020, og har opbygget et fint lille homegym, hvor jeg holder mig i gang. Det fortsætter i 2021 :)

Godt nytår!
31-12-2020 14:55 #13| 0
OP
MrLe-roy skrev:

Hvad med hviledage? Dine muskler når jo aldrig at “komme sig” og genopbygge sig stærkere, hvis du bliver ved med at rive fibrene over hver dag. Tror heller ikke du finder nogle bodybuildere der kører fullbody hver dag. De fleste kører split, netop for at hvile deres muskler.

Jeg har selv tabt 18kg i 2020, og har opbygget et fint lille homegym, hvor jeg holder mig i gang. Det fortsætter i 2021 :)

Godt nytår!

 

 Jeff Nippard kommer meget fint ind på nogen af begrundelserne, for hvorfor der ikke bare er muligt, men også hvorfor det kan være mere effektivt:

 

Mit egen stuktur er dog struktureret en anelse anderledes end hans, men alt i alt er det baseret på samme idé, og har jo netop haft prøvet det af med 5 dage om ugen, hvilket fungerede helt fint.

 

Og I øvrigt godt gået! 

Redigeret af NotACop d. 31-12-2020 14:56
31-12-2020 14:58 #14| 0
NotACop skrev:

 


 Jeff Nippard kommer meget fint ind på nogen af begrundelserne, for hvorfor der ikke bare er muligt, men også hvorfor det kan være mere effektivt:


 


Mit egen stuktur er dog struktureret en anelse anderledes end hans, men alt i alt er det baseret på samme idé, og har jo netop haft prøvet det af med 5 dage om ugen, hvilket fungerede helt fint.

 

Og I øvrigt godt gået! 




Jeg får den set :) tak!
31-12-2020 15:01 #15| 0
MrLe-roy skrev:

Hvad med hviledage? Dine muskler når jo aldrig at “komme sig” og genopbygge sig stærkere, hvis du bliver ved med at rive fibrene over hver dag. Tror heller ikke du finder nogle bodybuildere der kører fullbody hver dag. De fleste kører split, netop for at hvile deres muskler.

Jeg har selv tabt 18kg i 2020, og har opbygget et fint lille homegym, hvor jeg holder mig i gang. Det fortsætter i 2021 :)

Godt nytår!

 

 Vildt flot Chris! Hvad siger folk så, når du møder dem i døren nede på Frugtbar? ;-)

31-12-2020 15:16 #16| 1

Har lidt aspirationer for at smide lidt til totalen, 2020 blev mit første år i lang tid (7 år), hvor jeg rent faktisk kunne træne ordentligt, uden at min ryg konstant gav problemer. Dog havde jeg en lille tear i front skulderen, som satte mig ude af stand til at køre noget pres i 4 måneder, samt kosten haltede enormt i 2020, men fik da stadig lagt 135 kg til totalen, uden skade og med mere fokus, var det dog blevet til en god sjat mere. 

2021 er året hvor der skal bankes til totalen, jeg har 2 mål, et relativt realistisk, og så et meget ambitiøst som er hvor programmet er lavet efter (der er lavet en 1 års stor makro, delt ind i 3 mindre makro'er a 4 mdr, som så er delt ind i 4 meso'er. 

Tallene for 2021 jeg er tilfreds med at ramme hedder
S: 200 kg B: 170 kg D: 250 kg
målsætningen og programmet er lavet efter at ramme nogle lidt højere tal, som jeg dog udemærket ved er et faar stretch.
S: 220 kg B: 190 kg D: 280 kg. 

Året bliver brugt med fokus på bænken, da det er her mine mål til 2022 primært hviler, men de 2 andre burde stadig følge fint trop. 

Jeg har ikke som NotACop et fixed program, da det variere en del over året grundet fokus er styrke, vil der altid være en masse udsving i intensivitet, volume osv. Men opstarten bliver på et 6 dages program, Mandag Fri, Tirsdag Tung bænk, Onsdag Tung squat, Torsdag Volume bænk, Fredag Volume DL, Lørdag Volume bænk, Søndag Volume squat + ''Corrective'' Bænk (så med fokus på at fixe de små fejl, i form af korrektions øvelser og alternativ bænk variationer). 

Let the grind begin. 

Redigeret af Incrazy d. 31-12-2020 15:17
31-12-2020 16:32 #17| 1

Kunne godt tænke mig at smide en 20kg i 2021, tilskriver dog ikke chancen format være synderlig stor medmindre jeg får hyret en personlig træner:)

31-12-2020 16:48 #18| 3

Planen som er hemmelig indtil nu er at jeg skal tabe 10 kg, som betyder ned på 100 kg. inden min runde fødselsdag 28 december, og den lidt tvivlsomme, fejre det/den samt nytår i LV.

Redigeret af Mikkmakk d. 31-12-2020 16:49
01-01-2021 13:00 #19| 1

skal helt sikkert deltage i noget fitness 2021. skal lige have fundet ud af mit mål bliver nok noget kombination af noget løb, noget muskelmasse og så en ordentlig mængde Tennis.

 

men får nok brug for mindst 12 del mål. kan ikke motivere mig ellers

01-01-2021 13:25 #20| 8

Jeg er så klar, er næsten klar til udvejning i den anden tråd, skal bare lige have vægten til at ramme 90 præcis hvis jeg kan. Så er der røget 25,5kg i 2020 og a pro pro røget så er der i 2020 ikke røget en cigaret for de blev lagt på hylden til sidste nytår.

 

Mål for 2021. Tabe 10kg frem til 1.aug så 80kg der og 3 kg mere frem til nytår så den kommer til at hedde 77kg der.

Så en masse styrketræning som i en hel masse, når der igen bliver lukket op, er blevet lidt fascineret af den form for træning. Plus en masse km på cykel når vejret bliver varmt.

Godt nytår

01-01-2021 14:25 #21| 1

Mål, tabe 2kg mere.

herefter smid smøgerne uden at tage på... 

 

success forventning, mega høj

Bullshit radar, max alarm



01-01-2021 14:26 #22| 4

Jeg smed 21,4 kilo i 2020 men skal have fedtprocenten meget længere ned. Om min vægt er nøjagtig er tvivlsomt men dømt ud fra billeder er det ikke helt ved siden af.

 

5. Januar 2020

Fedtpct 33,2 (vægt 122,0) 

1. Januar 2021

Fedtpct 25,8 (vægt 100,6)

1. Februar 2021

Fedtpct 23,6 (vægt 92,5)

1. Marts 

Fedtpct 21,0 (vægt 86,7) - Tyndfed. 

4. April 

Fedtpct 19,5 (vægt 84,5) - Tyndfed.

5. Maj 

Fedtpct 18,7 (vægt 82,8) 

 

 

Juli 2021

Feftpct <22,0

 

Januar 2022

Fedtpct <18,0

 

Oktober 2022

Fedtpct <14,0

 

 

 

 

Redigeret af Jigra d. 05-05-2021 16:20
01-01-2021 15:06 #23| 3

Mit mål er at få luftet mine cykler meget mere end de sidste par år. 5.200 km er målet. 

 

Udover det er jeg blevet for fed og for usund igen, og vil fra 108 kg ned omkring 90. 

 

Godt nytår 🍾🚴

01-01-2021 16:33 #24| 7

Svømmede Danmark - Sverige sidste år.

 

I år er målet Danmark - Tyskland over Femern.

01-01-2021 16:59 #25| 1
Panter skrev:

Svømmede Danmark - Sverige sidste år.

 

I år er målet Danmark - Tyskland over Femern.




For en der både hader at svømme og er super ringe til det, så lyder det der virkelig imponerende!
01-01-2021 23:02 #26| 0
OP

Bliver spændende at se hvor mange der holder ved - jeg bumper tråden om en måneds tid, så kan dem der har lyst, give en update ;-)

 

Første fullbody træning netop overstået, ser frem til at centrene åbner - det er nu engang lidt sjovere, end at stå hjemme og skambruge den ene håndvægt jeg har. 364 to go.


01-01-2021 23:48 #27| 0
Bridgeking skrev:

 

 Tjooo - men jeg er fandme usikker på om jeg kan klare det

 

 Jeg er med dig .. jeg skal fandme også!!

01-01-2021 23:58 #28| 0
NotACop skrev:

 

 Jeff Nippard kommer meget fint ind på nogen af begrundelserne, for hvorfor der ikke bare er muligt, men også hvorfor det kan være mere effektivt:

 

Mit egen stuktur er dog struktureret en anelse anderledes end hans, men alt i alt er det baseret på samme idé, og har jo netop haft prøvet det af med 5 dage om ugen, hvilket fungerede helt fint.

 

Og I øvrigt godt gået! 

 

Der er dog ikke mange fitness/bodybuilder youtuber på stoffer, som du kan stole på - tror jeg ikke. Når det er sagt, så vil jeg dælme også snart i gang igen, men er jo hverken blevet yngre eller sundere :-D  

 

Godt nytår.

 

 

02-01-2021 00:12 #29| 1
OP
THR72 skrev:

 

Der er dog ikke mange fitness/bodybuilder youtuber på stoffer, som du kan stole på - tror jeg ikke. Når det er sagt, så vil jeg dælme også snart i gang igen, men er jo hverken blevet yngre eller sundere :-D  

 

Godt nytår.

 

 

 

 Ja, der er bestemt mange som ikke er 2 sekunder af ens tid værd. Jeff Nippard kan jeg dog godt lide, særligt hans "Science Explained" videoer, hvor han fokusere på enkelte ting i hver, som forklare med en rimelig dybde og med en gavmild mængde af referencer, som han også formår at udvise kritisk sans overfor. 

Det er let at danne egne konklusioner, da han ikke prøver at fremstille sine egne meninger som fakta. 


Om han så er helt clean eller ej, skal jeg ikke kunne garantere, men det er også underordnet for det meste af den viden han præsenterer. Jeg tror dog, at hvis han tager noget, må det alt andet lige være i meget små doser. Imponerende fysik og styrke, men man skal huske han kun er 164 cm - folk i den højde har det ofte en del lettere med at se massive ud. 

02-01-2021 00:29 #30| 1
NotACop skrev:

 

 Ja, der er bestemt mange som ikke er 2 sekunder af ens tid værd. Jeff Nippard kan jeg dog godt lide, særligt hans "Science Explained" videoer, hvor han fokusere på enkelte ting i hver, som forklare med en rimelig dybde og med en gavmild mængde af referencer, som han også formår at udvise kritisk sans overfor. 

Det er let at danne egne konklusioner, da han ikke prøver at fremstille sine egne meninger som fakta. 

 

Om han så er helt clean eller ej, skal jeg ikke kunne garantere, men det er også underordnet for det meste af den viden han præsenterer. Jeg tror dog, at hvis han tager noget, må det alt andet lige være i meget små doser. Imponerende fysik og styrke, men man skal huske han kun er 164 cm - folk i den højde har det ofte en del lettere med at se massive ud. 

 

 Ved du hvad. Jeg tog mig lige tid til at kigge nærmere på hans videoer og jer er forbavsende enig :-D Han er ikke den værste. Jeg er simpelthen så vant til løgn og latin fra fitness youtubere at jeg helt ærligt bare dømte ham på forhånd. 

02-01-2021 01:55 #31| 0

Den største svaghed er for mig at komme igang 

 

jeg har svært ved løbe på grund af knæet 

Så har forsøgt at cykel men det bliver sgu for kedeligt 

Så jeg søger nogen muligheder for at træne hjemme så min doven krop kan gøre det ca 20 min hver dag om aften 

jeg har fundet et step op og step ned bræt fra den gamle wiii som jeg kan bruge 

En yoga måtte til push up og armbøjninger 

En elastik

 

jeg vejer præcis 99.8kg og er 175 høj 
min hage er væk og romkuglen har taget form 

min moral er lav og jeg ved at at jeg skal tabe mig men det giver mig bare ikke den energi jeg skal bruge for at komme igang 

 

 

så hvis der nogen gode forslag derude så lytter jeg gerne til dem 

Redigeret af nikzz d. 02-01-2021 02:11
02-01-2021 02:11 #32| 0
nikzz skrev:

Den største svaghed er for mig at komme igang 

 

jeg har svært ved løbe på grund af knæet 

Så har forsøgt at cykel men det bliver sgu for kedeligt 

Så jeg søger nogen muligheder for at træne hjemme så min doven krop kan gøre det ca 20 min hver dag om aften 

jeg har fundet et step op og step ned bræt fra den gamle wiii som jeg kan bruge 

En yoga måtte til push up og armbøjninger 

En elastik

 

jeg vejer præcis 99.8kg og er 175 høj 
min hage er væk og romkuglen har taget form 

min moral er lav og jeg ved at min krop skal ændres for mine børns skyld (jeg bliver nød til at bruge mine børn her) 

 

 

så hvis der nogen gode forslag derude så lytter jeg gerne til dem 

 

 Tror du vil få mere ud af streng fokus på kosten i stedet.

02-01-2021 02:17 #33| 0
Mikl skrev:

 

 Tror du vil få mere ud af streng fokus på kosten i stedet.

 

 Hit me? 
Vi har prøvet en del ændring herhjemme og vi tør godt at prøve nye ting :-)

02-01-2021 02:29 #34| 0
nikzz skrev:

 

 Hit me? 
Vi har prøvet en del ændring herhjemme og vi tør godt at prøve nye ting :-)

 

 Nu har jeg aldrig været i samme situation men hvis det var mig ville jeg gå efter at opnå et dagligt kalorieunderskud på 500-1000 kalorier. Det kræver så lidt arbejde da man skal holde tal på hvor mange kalorier man indtager men hvis man følger nogle kostplaner behøver det måske ikke være så vanskeligt.

02-01-2021 02:32 #35| 0
nikzz skrev:

 

 Hit me? 
Vi har prøvet en del ændring herhjemme og vi tør godt at prøve nye ting :-)

 

Der er delte meninger om det men jeg er enig med Mikl i at kosten er det vigtigste.

 

Det handler om kalorieregnskabet. I kan fx prøve 5:2 kuren men gå efter en livsstilsændring så I ikke falder tilbage i de gamle vaner når I er nået ned på den ønskede vægt.

 

 

https://videnskab.dk/krop-sundhed/hvad-er-vigtigst-kost-eller-motion

05-04-2021 07:35 #36| 0
Jigra skrev:

Jeg smed 21,4 kilo i 2020 men skal have fedtprocenten meget længere ned. Om min vægt er nøjagtig er tvivlsomt men dømt ud fra billeder er det ikke helt ved siden af.

 

5. Januar 2020

Fedtpct 33,2 (vægt 122,0) 

1. Januar 2021

Fedtpct 25,8 (vægt 100,6)

1. Februar 2021

Fedtpct 23,6 (vægt 92,5)

1. Marts 

Fedtpct 21,0 (vægt 86,7) - Tyndfed. 

 4. April 

Fedtpct 19,5 (vægt 84,5) - Tyndfed.

mål

Juli 2021

Feftpct <22,0

Januar 2022

Fedtpct <18,0

Oktober 2022

Fedtpct <14,0

 

 Første kvartal er overstået. Mht mit mål så er det gået over al forventning. Det er ikke sket på den måde jeg havde håbet og det har ikke meget med fitness at gøre - der er tale om ren sult.

 

Jeg har smidt en masse kilo men jeg har også mistet al muskelmasse - der er stort set ikke 4 gram muskler tilbage i kroppen.

 

Mit mål er stadig at komme under 18% til Nytår men jeg er ikke sikker på at jeg rammer 14% 1.10.22.

 

Går det planmæssigt for I andre?

Redigeret af Jigra d. 05-04-2021 07:37
05-04-2021 08:40 #37| 0

16 kg på 3 måneder hvordan har du båret dig and med det- har selv smidt 9 kg siden nytår uden motion og udelukkende via kosten og nedsættelse af kalorie indtag. 

 

indtager dagligt 1400-1500 kalorier og forbruger vel ca 2300 dagligt- er 46 år 179 cm og vejer nu 103 kg

 

det har været let nok at skære kalorieindtaget ned til 1400-1500 dagligt og ingen alkohol og usunde sager

Redigeret af moniulven d. 05-04-2021 09:46
05-04-2021 08:55 #38| 0
moniulven skrev:

16 kg på 3 måneder hvordan har du båret dig and med det- har send smidt 9 kg siden nytår uden motion og udelukkende via kosten og nedsættelse af kalorie indtag. 

 

indtager dagligt 1400-1500 kalorier og forbruger vel ca 2300 dagligt- er 46 år 179 cm og vejer nu 103 kg

 

det har været let nok at skære kalorieindtaget ned til 1400-1500 dagligt og ingen alkohol og usunde sager

 

 Jeg har flere gange gået i 72 timer uden en eneste kcal - var nede i 81,8 for en uge siden.

 

På de gode dage har jeg fået en liter sødmælk og 150 gram havregryn.

 

Jeg skal op i vægt igen men denne gang uden at det sætter sig som fedt.

 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar