First hand posting - NL100

#1| 0

Nu må jeg hellere kaste mig ud i det - hand posting.

Jeg er generelt vindende spiller på 200 NL - har spillet en del på ongame, boss media og nu er turen kommet til ipoker. Jeg spiller normal 2 borde max (5/6 seated), men er igang med at forsøge at komme op på 4 borde - derfor har jeg rykket et limit ned.

Jeg vil her forsøge at finde en pot hvor jeg vinder meget og en pot, jeg taber meget.

Generelt kan jeg hvis siges jeg er LAG - ca 35% VP$IP, ca. 30% PFR, AF ca. 4. 30% af mine hænder går til showdown, hvor jeg vinder 54%.

Disse stats er jeg rimeligt tilfredse med (dog ved jeg ikke rigtig med W$SD), med den undtagelse at mit store leak nok er ikke at fatte at smide en hånd jeg ved jeg er bagud med og ikke har odds til at calle - trods jeg skriver store leak er det ikke noget jeg gør ofte, men en enkelt gang hver 2. eller 3. session går også kraftigt udover indtjeningen. Jeg er ofte i stand til stille at roligt at hive et overskud hjem efter et tabt AI tidligt i en session. Paradoksalt ser jeg forcen ved min spille stil som at være at lokke andre spillere til at calle store bets på turn/river. Anyway, jeg nyder de udfordringer den loose del af spillet giver, men kan dog være en rigtig donk.

Nok om det. Her et par hænder. stats er givet (VPIP/PFR/AF):

Button ($96.46) (34/24/3.5)
SB ($117.55)
BB ($128.30)
UTG ($100.00)
UTG+1 ($37.81)
CO Hero ($220.90)

Preflop: Hero is in the CO with Qh Jh
UTG+1 calls 1.00, Hero raises to 4.50, Button calls 4.50, 2 folds, UTG+1 calls 3.50.

Flop (15.00) 4s 3h 2h
UTG+1 checks, Hero bets 9.00, Button raises to 18.00, 1 fold, Hero calls 9.00.

Turn (51.00) Jd
Hero bets 51.00, Button moves all-in for 73.96, Hero calls 22.96.

River (198.92) 3d

Hero shows Qh Jh
Button shows T T

Hero wins 198.92 with Two pair, Jacks and Threes with a Queen for a kicker

PF, et call fra knappen, kan ikke bruges til at sætte ham på ret meget iht. hans stats - lave par og suited connectors, Axs mener jeg alle er valide.

Flop - Nogen der hælder mod et fold her? Jeg caller for at se turn kortet, havde dette være blankt ville jeg folde. Problemet bagefter er - er man sådan rigtig glad for en H?

Turn - ok? Vil beskytte mig mod evt. flush draw og lave par. Har han 56 eller trips (har ham ikke på overpair til knægten), så har jeg trods alt flush draw selv.

Se venligst denne hånd i lyset af mit selv-postulerede leak.

Gode råd med formatering og generelt posting modtages gerne.

04-07-2008 02:17 #2| 0

Hey champ.
Har ikke tid til at kigge på hånden, men ang posting så fjern resultatet. Det gør folk farvet :)
Og for at gøre hånden lidt mere overskuelig så lav farvekoder.
(Fjern mellemrum)
[ h ] =
[ c ] =
[ s ] =
[ d ] =

Ellers ser det fint ud. Husk at skrive hvis i har nogen form for dynamik også :)

04-07-2008 09:00 #3| 0

Jeg har nogenlunde lignende stats, som dig og mod en aggressiv villian ville jeg nok også have callet det raise på floppet og så evaluere turn.

På turn vil jeg bette 3/4 eller full pot og se hans move.

At han så smider pengene til midten. Ja det jo et let call..

@znoevs
Men har jeg lig et spørgsmål..

Dit continuation bet. Har du en regel, hvor meget du skal bet på floppet?

Spørger da jeg er kommet i tvivl omkring dette aspekt i mit eget spil..

04-07-2008 09:29 #4| 0
OP

methylon,

Det er meget afhængig af omstændighederne - men et sted mellem ½-1 pot. Hvis den aktuelle SW har en 3/4 shortcut (som boss) vil jeg typisk bette 3/4.

Hvis jeg havde haft position og nut drawet istedet havde jeg meget sansynligt bettet noget mere her - op til fuld pot. For at have muligheden for at checke turn og stadig få en stor pot i tilfælde af jeg rammer på river. I det aktuelle tilfælde bryder jeg mig ikke om at bygge en alt for stor pot - hvis det kan undgåes.

@ Alle,

Hvad bruger i af hand history convertere til ipoker.

Lad os nu antage han havde lavet et pot bet på turn istedet for det waky bet han laver - ville det så have været et klart fold?



04-07-2008 09:33 #5| 0

Mod en aggresiv fjende, der tilmed ser os som LAG, gør jeg det altså ALTID til omkring de 50$ish på floppet. Specielt mod click OOP. - Og rester selv turn

Som spillet er dit turnbet vel OK, men lige i overkanten IMO mht. betsize

04-07-2008 09:35 #6| 0

BTW--- synes dit flop c-bet er lidt lavt.

Som std. er mit c-bet OOP på et sådan bræt altid omkring de 13ish.

04-07-2008 09:47 #7| 0

enig med flodslag her, i en lag vs. lag kamp så må man gå ud fra at 2 overkort+ et godt flushtræk er en rimelig solid hånd... Hader forøvrigt dit turn bet, burde gøre det suuuuper nemt for ham at smide sin 10,10, ville selv gå efter et crai som spillet¨.

04-07-2008 10:03 #8| 0

Som det er sagt skal dit flop bet være større. Og når han klikker det passer stacksizes os bedre til et push.
Klikraises betyder ofte TP eller draw. Og på dette board er overpairs os en meget stor mulighed.

04-07-2008 10:28 #9| 0

Jeg jammer floppet med flush draw + 2 overkort mod en flop-klikker.

Jørn

04-07-2008 11:41 #10| 0

@ Thyssen

Hvad havde du gjort hvis han ikke have clicket dig men 3 bettet dig til en ca 30-32$?

Stadig skubbe?

Allan

04-07-2008 11:58 #11| 0

@ Nautilous

Jeg tillader mig at svare:

Ja.

04-07-2008 12:31 #12| 0

@Nautilous

Et flopraise til $30 er lidt mere klamt, da modstanderen er comitted og vi forventeligt ikke har meget folding equity, men jeg kan ikke se mig selv folde (og da jeg er committed, så jammer jeg bare floppet). Desuden er et flopraise til $30 et "normalt" raise, dvs. vi står over for en spiller som er mere kompetent end en flop-klikker.


Vi er ekstremt godt inde mod en flop-klikkers range, så selvom han kalder altid så er det +EV at jamme (det kan dog i isolerede tilfælde være mere +EV at calle hvis villain stacker af hvis vi rammer Q, J eller )

Jørn

04-07-2008 16:31 #13| 0
OP

Mange tak for de gode inputs - yderst lærerigt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar