Firmabil - op til maks 300K

#1| 0

Hej drenge/piger :)


Tænkte at der måtte sidde en del bil kyndige mennesker bag skærmen på pokernet, jeg skal starte nyt job fra den 1 Oktober og her får jeg en ny bil af firmaet op til de cirka 300.000 DKK, men jeg er meget i tvivl omkring hvad for en det skal være.

Selv har jeg forelsket mig i en Peugeot 308 Allure modellen, men hvad mener folk ellers der kunne være godt til mit budget?

Jeg behøver nødvendigvis ikke at bruge de 300 K men kommer til at ligge mellem 200K -300K.


Kommer til at have fri kørsel i ind og udland, så må gerne være en bil jeg kan tage kæresten med sydpå til sommer evt.

Håber i kan hjælpe mig med at finde den rigtige bil.

11-08-2015 13:03 #2| 0

Kan anbefale Skoda Octavia. Personligt bryder jeg mig ikke længere om Peugeot og jeg har tidligere har 2 biler af dette mærke.

11-08-2015 13:15 #3| 0

Jeg har selv en Peugeot 308 Active.

Bilen kører fantastisk og har intet negativt at sige om den. Det skulle kun være at den er vist oplyst ca 32km/l. Det kan jeg dog ikke ramme, selv om jeg kører meget pænt. Men det jo meget normalt at de oplyste tal, er stort set umulige at komme i nærheden af. Jeg kører selv i gennemsnit 25-26 km/l.

Men super bil til prisen.

11-08-2015 13:25 #4| 0
OP

Tak for svar allerede.

Mht. Skoda Octavia kunne det også være meget aktuelt, rigtig fin bil. Jeg var bare af den overbevisning at den var noget dyrere men er den jo slet ikke kan jeg se.


@Calikid - Fedt du selv har Peugeot 308 Active som jeg stærkt overvejer, vil du vurdere der er stor forskel på Active og Allure modellen?

har du selv tilføjet ekstra til din, da den jo koster fra 229K og op. Jeg skal i hvert fald have navigation i min når det er.

11-08-2015 13:34 #5| 0
Big_Ass skrev:Tak for svar allerede.
Mht. Skoda Octavia kunne det også være meget aktuelt, rigtig fin bil. Jeg var bare af den overbevisning at den var noget dyrere men er den jo slet ikke kan jeg se.

@Calikid - Fedt du selv har Peugeot 308 Active som jeg stærkt overvejer, vil du vurdere der er stor forskel på Active og Allure modellen?
har du selv tilføjet ekstra til din, da den jo koster fra 229K og op. Jeg skal i hvert fald have navigation i min når det er.

Jeg har som sagt selv Active modellen, men den er faktisk med navigation, som er betalt ekstra for.. Det er super rart at have og fungere godt.

Altså uden at kende til den specifikke forskel på Active og Allure. Så føler jeg ikke at jeg mangler noget i Active modellen (inkl. navigation).

11-08-2015 13:38 #6| 0
OP
CaliKid skrev:Jeg har som sagt selv Active modellen, men den er faktisk med navigation, som er betalt ekstra for.. Det er super rart at have og fungere godt.
Altså uden at kende til den specifikke forskel på Active og Allure. Så føler jeg ikke at jeg mangler noget i Active modellen (inkl. navigation).

Okay perfekt jamen så er det nok også ganske rigeligt til mig og så sparer man vel immervæk også omkring 50.000 DKK, hvis man ikke føler at der mangler noget i active modellen når navigation kommer med. Det er 100% nødvendigt for mig, da kommer til at køre en del.

11-08-2015 14:17 #7| 0

Skal bilen være ny?


For ellers ville jeg da kigge på noget brugt, Passat, BMW 320, Audi A4.


Hvis du vælger en der er over 36 måneder, så bliver du beskattet af brugtprisen.

Redigeret af krabbefar d. 11-08-2015 14:24
11-08-2015 14:51 #8| 0
OP

Ja bilen skal være helt ny, virksomheden havde kun en brugt til rådighed ellers og den var ikke lige mig.

Hvis jeg havde muligheden for de mærker brugt som du skriver, så havde jeg formentlig også gået efter en af dem.

11-08-2015 14:59 #9| 1

Jeg har fået den nye Mazda som firmabil, verdensklasse og meget glad for den. Husk at der jævnligt bliver afholdt åben hus hvor du kan prøve alle mærker inde for firmabiler. Jeg prøvekørte 10 forskellige mærker og jeg var ikke i tvivl. Mazda har et fedt design og indvendigt et den helt suveræn og er i særklasse. Personligt synes jeg Skoda, VW er røvsyge just my 50 cent

13-08-2015 20:15 #10| 0

Prøv en Seat leon. :) så du sold

13-08-2015 21:19 #11| 0

Hvis det er en ny bil, tag den du synes bedst om. Du har den i 3 år og laver den skrammel ringer du til leasing-firmaet "jeres bil har et problem - stil en lånebil og fix det". Så uanset mærke, vælg hvad du synes bedst om indenfor rammen. Og der kan meget vel være andet end Peugeot der er attraktivt - men er det den der hitter, så tag den. Som regel venter de 3 år med at lave deres stunts. Som regel ;-)

13-08-2015 21:30 #12| 0
ipm_1957 skrev:

Hvis det er en ny bil, tag den du synes bedst om. Du har den i 3 år og laver den skrammel ringer du til leasing-firmaet "jeres bil har et problem - stil en lånebil og fix det". Så uanset mærke, vælg hvad du synes bedst om indenfor rammen. Og der kan meget vel være andet end Peugeot der er attraktivt - men er det den der hitter, så tag den. Som regel venter de 3 år med at lave deres stunts. Som regel ;-)




Hvis du nu læste OP, så står der at han kan købe for op til 300.000 kr., så han skal nok næppe lease den.
13-08-2015 21:40 #13| 0

Det gør firmaet nok - lillebror skulle bare ringe til leaseplan og "jeres bil er død" - og så var det deres problem. Faktisk også at bringe ham på job ;-) Måske overdriver jeg - men det er firmaets bil - hvis den skranter er det deres problem.

14-08-2015 08:45 #14| 0
OP

Tak for de mange gode svar, regner med at skulle prøvekøre lidt forskelligt her i weekenden.

Skal nok vende tilbage og fortælle hvilken en jeg fik valgt :)

14-08-2015 09:41 #15| 0

Din kommende arbejdsskiver burde have en aftale med et fast leasingselskab... Ring til dem og få en oversigt over de bilen som ligge inden for den prisklasse som du har. Der kan være stor forskel på kampagner og beskatning generalt. Har selv haft mange firmabiler og jeg er begyndt at kigge mere efter komforten end hvordan den ser ud. Men jeg fået leveret den nye ford focus Std 1.6 her pr 1 marts og den har gode køreegenskaber, god komfort og fornuftig med plads(Har 2 Børn): beskatningen på denne bil ligger på omkring de 250.000 men brutto værdien hos en forhandler med samme udstyrspakke ligger på omkring 310.000. Husk på at alt der bliver eftermonteret biler du ikke beskattet af. Så hvis du ønsker træk, alufælge eller lign. så kommer det ikke til at påvirke din økonomi.

14-08-2015 10:27 #16| 0
OP

@Cyborg

De har nemlig givet mig en liste med 10 forskellige bilmærker, så derfor jeg bare søger lidt løst her.

Skal helt sikkert også have en der har god komfort og kunne sagtens tænkes der også kom børn til indenfor de nærmeste 2-3 år.

31-08-2015 14:38 #17| 0
OP

Tak for de gode inputs - efter at have prøvet lidt forskelligt faldt valget på en Mazda 6 stationcar core business 2,2 - manual gear :)


31-08-2015 16:47 #18| 0
Big_Ass skrev:Tak for de gode inputs - efter at have prøvet lidt forskelligt faldt valget på en Mazda 6 stationcar core business 2,2 - manual gear :)

Også en lækker bil! Hele min familie sværger til Mazda. Altså dem af os (jeg selv ikke inkluderet), der har råd til at købe nye biler. Lækkert design og god komfort - de har sgu det hele.

31-08-2015 17:53 #19| 0
Moderator

fint og fornuftigt valg :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar