Firmabil - Nissan Quasqai

#1| 0

Jeg er blevet tilbudt en Nissan Quasqai som firmabil og kunne virkelig  godt bruge  lidt input/meninger om hvilken type motor:

 

Diesel: 1,5 motor 116 HK

Benzin: 1,3 motor 140 HK

Hovedkørslen er daglig 2 X 40 km (mest motorvej) og så nogle enkelte kortere ture i løbet af dagen. 

 

Hvilken en af de 2 ovenstående ville PN vælge? 


Jeg kommer fra en picanto, så alt er en opgradering...


01-02-2019 16:17 #2| 0

Jeg ville tage en benzin udgave.. De seneste to firmabiler jeg har haft har været benzin. Kører ca 45.000 km/år - blandet kørsel. Synes de larmer mindre, og kører bedre til alt andet end motorvej (hvor jeg mener min er på samme niveau som en diesel).

Redigeret af Plysling d. 01-02-2019 16:22
01-02-2019 16:51 #3| 0

Hvad er værdien af de to forskellige biler?

01-02-2019 17:32 #4| 0

ja umiddelbart ville jeg også tage benzin udgaven.

01-02-2019 17:40 #5| 0

Benzin udgaven.

Det er den nye motor udviklet af BMW

Går virkelig godt med omkring 30% mere moment end den gl. 1,3

+ længere på litteren

01-02-2019 17:44 #6| 0

Den gl. var 1,2 og den nye er 1,3  og det er Mercedes der var med til at udvikle den , Det gik lige stærkt nok hehe

Redigeret af Mr.Bean1957 d. 01-02-2019 17:47
01-02-2019 18:34 #7| 0

Som privat køber, med dit kørselsbehov havde jeg købt den nye 1.3 Dig-T. Det skulle kun være, hvis man skulle køre med campingvogn eller lign, jeg ville overveje dCi modellen. Der er begyndt at blive kørt hetz på dieselbiler, fra Euro 4 og ned, og Euro 5 ryger også med inden længe i en del storbyer. Fremtiden er meget uvis for især dieselbilen, hvis man regner med at have bilen i 8-10+år.


Hvis det er en firmabil, hvor alle udgifter betales af firmaet, havde jeg nok bare prøvet den nye 1.6 dCi, og den nye 1.3 Dig-T, og så taget den jeg syntes kørte bedst.


01-02-2019 19:12 #8| 0

Tak for rådene 💪

 

Det ligner jeg skal prøve benzin varianten. Det med alle udgifter betalt og den nye dig-t, så bliver den der får et skud 😁

01-02-2019 19:38 #9| 0
bingobent skrev:

Tak for rådene




Får du også beskatningen betalt?
01-02-2019 21:20 #10| 0
TheYid skrev:

Får du også beskatningen betalt?

 

 Nope - Men har lavet en aftale, så det netto kun bliver et par hundrede mere for mig, end med min nuværende Picanto. Hvilket jeg er fint tilfreds med :-). 

01-02-2019 21:23 #11| 0

Hvad er beskatningsgrundlaget på dem? For jeg havde anyday valgt den billigste... medmindre den ene kører mere bedre end den anden 

01-02-2019 22:11 #12| 0

Beskatningsgrundlaget ligger næsten på det samme imellem diesel/benzin, så det er ikke det som er afgørende. 

 


01-02-2019 22:12 #13| 0
xfaktor skrev:

Som privat køber, med dit kørselsbehov havde jeg købt den nye 1.3 Dig-T. Det skulle kun være, hvis man skulle køre med campingvogn eller lign, jeg ville overveje dCi modellen. Der er begyndt at blive kørt hetz på dieselbiler, fra Euro 4 og ned, og Euro 5 ryger også med inden længe i en del storbyer. Fremtiden er meget uvis for især dieselbilen, hvis man regner med at have bilen i 8-10+år.


Hvis det er en firmabil, hvor alle udgifter betales af firmaet, havde jeg nok bare prøvet den nye 1.6 dCi, og den nye 1.3 Dig-T, og så taget den jeg syntes kørte bedst.

 

 

 Helt newbie spørgsmål - Hvad er forskellen på Dig-T og ikke Dig-t ?? 

01-02-2019 23:00 #14| 0
bingobent skrev:

 

 Helt newbie spørgsmål - Hvad er forskellen på Dig-T og ikke Dig-t ?? 

 

 

Benzin motoren kalder Nissan Dig-T, står bare for direct injection gasoline turbo, og dieselmotoren kalder de dCi. De deler motorer med Renault, og nu også en fælles motor med Mercedes A klasse.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar