FH 600bb dybe, river value...?

#1| 0

Et lidt specielt bord på bossen - 1k euro med 7 mand på venteliste grundet en super fisk der allerede er omkring 9k i hullet.
Dette har jeg nydt godt af i starten, og ligger i mellem 5,3 og 6,2k længe, mens Lemiir som er vildanden har høstet MEGET fra donken sidenhen og sidder med 7k.

Spiller er naturligvis rettet mod fisken, så det er meget få clashes mellem de andre regulars. Fisken er på dette tidspunkt 2,8k dyb...

Lemiir åbner til 30 utg, jeg repopper AA i bb til 110, han betaler.

Flop A62 pot 225

Jeg better 165 som er ret std for mig i rr pots a denne størrelse, og vildand betaler.

Turn 8

Jeg checker, Vildand skyder 435 i 552, jeg betaler... (???)

River 8

Jeg checker, Vildand better 1100 i 1422.

Jeg har 5,2 tilbage og shover? Klikker? Siger 3,2?

Regner med vildanden har FH, men er ikke sikker på han går broke for 600bb i et sådan spot.

Og hvad siger i til turn og river?

Obv ikke hver dag man er så dyb, hvorfor jeg var lidt i vildrede...


17-10-2008 20:08 #2| 0

sidder og diskuterer hånden mned en kammerat, og vi er lidt uenige.
Kan du ikke komme med lidt reads på Lemiir?

17-10-2008 20:15 #3| 0

Den er svær. Når jeg har været i et lignende spot men aldrig så dybt, har jeg shovet og vildanden folder.

Tror jeg gør det til 3566 og regner med, at villian ikke kan folde sit FH til den pris.

17-10-2008 20:30 #4| 0

Hvis villain har hus, er han mest likely holding vel A8/68.

Hvis han har ramt set på floppet, skyder han den vel op.

Hvorfor kan villain ikke have farven? For mig set er det den mest likely holding. Hvis du er sikker på, han har huset, så siger 3100->shove. Hvad det bliver afhænger af mit feel for, hvad han vil betale.

Jeg skyder turn i dette spot. Hvis jeg checker, er det oftest for at CR, hvilket jeg mener er en dårlig idé. Du har underreppet din hånd ekstremt.

17-10-2008 20:48 #5| 0

@Tina
Altså, han kan også sagtens have farven, men den tror jeg bare ikke jeg får mere ud af uanset, hvorfor jeg ikke lige havde den i tankerne da jeg skulle vælge betsize på river...

Lad os antage du skyder 400 isg på turn, og vildanden popper den til 1200 - action derfra? call, og check fld river hvis bordet ikke parrer?

@attack
Har ikke så meget på ham må jeg indrømme. Han er reg, og kan godt lave bandit ting som de fleste 1k regs kan.

17-10-2008 20:52 #6| 0

@jungleras

ved han det er dig han spiller mod derinde? hedder du jungleras på bossen?

17-10-2008 21:12 #7| 0

Av for en træls situation var :-)

Jeg vil faktisk også mere tro han sidder med farven, da jeg meget ofte tror en sane villan vil reraise floppet med set, herunder især fordi det er A-høj, 2-tone og i er dybe.

Med udgangspunkt i ovenstående syntes jeg samtidig dit call på turn er fint. Et stort reraise vil være ret ubehageligt at skulle tage stilling til så dybe som i er, og hvis han er nervøs for du sidder med settet, tror jeg godt han kan finde et meget stor reraise frem.

På river må du tage stilling til om du vurderer han har FH eller Flush. Sætter du ham på FH tror jeg faktisk bare jeg shover, selvom i er dybe osv. så tror jeg stadig det bliver meget svært for villan at komme væk fra noget 66 eller 22.

Jeg tror dog mere på flush, hvorfor jeg nok vil gøre det til noget 2600 ish.

17-10-2008 21:34 #8| 0

Instant shove.

17-10-2008 22:15 #9| 0

Jeg Shover nok.

Et lille re-raise virker efter min mening stærkere end et Shove her...

17-10-2008 22:34 #10| 0

@attack
Mit nick er på ingen måde hemmeligt, men tror da ikke han er dansker(?) og selv hvis han ved hvem jeg er, tror jeg ikke det ændrer det helt store. Altså, jeg er obv en spew abe indimellem, men 600bb dybe er det MEGET få 1k regs der roder sig ud i kæmpe bluffs...


17-10-2008 22:41 #11| 0

Jeg shover også.

Begrundelsen er, at du ikke får en flush til at betale et raise til 3.200 (tror jeg), og hvis du vil raise til 3.200, så viser det en del mere styrke imo, end hvis du skubber, så meget mere er det jo heller ikke.

Jeg tvivler på, at han kan få sig selv til at lægge A8 og 66, som er de mest sandsynlige hænder. Og hvis han kan få sig selv til det, så folder han nok også til 3.200.

I øvrigt overvejede jeg et insta-klik i håb om, at han vil betale med flushen og måske shove med et fuldt hus, men det er vist kun dig, der ved, om han kunne finde på det. Han ville nok ikke forvente, at du kun klikker med nuts eller 2. nuts.

17-10-2008 22:52 #12| 0

Jungle:

Hvis jeg skyder turn og villain raiser som i den nævnte situation, vil jeg kalde. Derefter vil jeg vurdere min action på river udfra kortet samt modstanderens action såfremt jeg checker. Potten vil da være omkring 3000, så det er et stort/dyrt bluff villain er ude i.

17-10-2008 22:58 #13| 0
Kan han ikke sidde med 88.

Flop A62 pot 225
Jeg better 165 som er ret std for mig i rr pots a denne størrelse, og vildand betaler. Han caller loose for se ramme en 8'er.
Turn 8 - Den rammer så han her og byder ud på dit check
Jeg checker, Vildand skyder 435 i 552, jeg betaler... (???)
River 8
Jeg checker, Vildand better 1100 i 1422.

Viland better 3/4 pot i håb om du har A.

Eller er det kun MIG , når jeg sidder med SKUR med AAA


17-10-2008 22:58 #14| 0

Men hvis villain semibluffer turn/raiser en dårligere hånd, tror du så ikke han stort set altid skyder river...?

17-10-2008 23:01 #15| 0

@ Gus
Har han 88 er det bare (meget) sur røv...

17-10-2008 23:03 #16| 0

mener ik et shove med disse stackes kan komme på tale.

Det er praktisk talt umuligt at balancere dit river spil ved at shove her + at jeg tror vi mister value her. Selvom jeg er extremt callish ville jeg folde en del kombier til at skub her. jeg raiser til 2888-3105 ish i dette spot.

17-10-2008 23:17 #17| 0

@jungle

Enig, men lige præcis derfor (stacksizes + at i sidder og deler donk) giver hans linie egentlig heller ikke mening.
Med dit reraise pre oop, ved han jo at du er meget stærk og kan dermed indsnævre din range betydeligt.
Men netop derfor bør han vel også reraise floppet med 66/22/A8, flatcall burde vel være FD for potcontrol, og turn bettet passer jo fint ind der. River bettet giver bare ikke rigtigt mening med flush, da han vel næppe forventer at du betaler i spottet med lidt over 2/3 pot med AK/AQ??
Vi når derfor frem til at der reelt kun er 2 muligheder. Jvnf. hans line(r) der absolut ingen mening giver må han enten være ude i et totalt blæs og dermed betaler han ikke noget som helst, eller også VAR han ude i et totalt blæs og ender med quads, hvorved du går bust anyway...

Jeg klikker og håber han er ude i totalt blæs og bare ikke kan lade være med at lade sine dårlige beslutninger blive endnu dårligere og dermed skyder stacken..... :-)

17-10-2008 23:22 #18| 0

Jungle: Nej, ikke altid. Han bliver også scared, når du kalder. Så kan det godt være, at du for at kalde nok har XX, og med XX ville du gøre bla på foregående streets og nu gøre blabla, hvorfor det er mest profitabelt for ham at bette.

Som du har spillet den, vil jeg raise til 3100.

(Morten: Min range for raise her er: 2887-3106 :) )

17-10-2008 23:24 #19| 0

Nu er vi godt nok dybe, men med hjerter es på floppet er chancen for at jeg har flushdraw meget lille jf. positioner, stacks, og dynamikken med donken på bordet - så han kan vel sagtens flatte 66/22 her...? Synes alle mener at kune udelukke disse hænder da han ikke popper floppet, men er det ikke lidt snævert...?

@ Attack
Tvivler ret stærkt på han betaler et reraise med A8 i et spot som dette men kan selvfølgelig ikke helt udelukkes...

17-10-2008 23:27 #20| 0

@ Flere kommentarer til turn og river check modtages også MEGET gerne :)

@ Tina
Ok, og hvis han flatter better du river igen og puker når han raiser?

Tror mit turn check var en blanding af potkontrol og et forsøg på at få value fra dårligere hænder i stedet for blot at blæse disse af på turn...

17-10-2008 23:35 #21| 0

Enig i at A8 er et tvivlsomt call her, men det mener jeg egentlig også at både 22 og 66 er når situationen er at vi deler donk.
og du har ret i at da din range er så snæver frygter han næppe flushen fra dig, men hvad er det så han forventer at du vil betale ham af med (med de linier han lægger), som han kan slå?
synes stadig ikke hans spil giver mening og holder fast i klikket for induce.

17-10-2008 23:37 #22| 0

@attack
At kalde med any pair, 600bb dybe, med pos, må vist være helt standard her...

17-10-2008 23:38 #23| 0

Jeg siger ca. 3k da forskellen på dette raise og shove trods alt er +2 buyins, og det må trods alt ændre en smule på det valg han skal tage.

17-10-2008 23:43 #24| 0

ville jeg ikke gøre i en situation hvor vi deler donk. vil hellere pule donken, og tage et kig på situationen, når han er blanket... men det er nok bare mig :-)

18-10-2008 00:13 #25| 0

@attack
Den må du lige uddybe, hvorfor caller du ikke med små par 600bb dybe. Den forstår jeg simpelthen ik???

18-10-2008 00:30 #26| 0

@Laur

I den givne situation (altså med en extrem donk der bare spewer), mener jeg at der er mere value i at vente på donken, fremfor at calle TAG`ish spillere med 2 outere....
Vil langt hellere vente til donk er gone, og derefter justerer mit spil.

18-10-2008 01:22 #27| 0

Jeg synes mest af alt det virker som lidt donket "semi-steal" fra hans side, han forsøger måske netop at udnytte at I har en fisk på bordet, og han derfor ved du helst ikke vil ud i marginale beslutninger mod resten.

Dit check på turn skjuler nok dine mulige holdings fra ham, og jeg tror ikke på at han spiller 22 OOP, marginalt spiller han 66, men A8 tror jeg ikke kan komme på tale hvis han er reg. og I har noget historik.

Når det er sagt, så ville jeg nok shove på river, men lige meget hvad kan jeg ikke se hvad du får betaling fra (66 havde nok repoppet på floppet for info).


/J.

18-10-2008 01:47 #28| 0

@attack
Jamen fordi der sidder en donk på bordet, skal det da ikke forhindre dig i at spille "korrekt" mod de øvrige villans!

Du skal calle 8 bb for at have muligheden for at vinde 594 bb, med en hånd som vel er en af de letteste at spille postflop, hvis du udelukkende caller for set-værdi..... at folde i det spot giver jo ingen mening.

Med den argumentation du kommer med, vil det jo sat lidt på spidsen betyde, at du burde folde AA, fordi den ofte kan være langt vanskeligere at spille postflop.



18-10-2008 02:01 #29| 0

Sygt spot. Han ligner farven, hvilken han ikke betaler et skub med. Tror jeg siger 3800 med en givet timing der ikke ligner noget alt for gennemtænkt.

18-10-2008 02:04 #31| 0

3333, 3111 eller 2888 any day of the week.

18-10-2008 02:04 #30| 0

@Laur

"Jamen fordi der sidder en donk på bordet, skal det da ikke forhindre dig i at spille "korrekt" mod de øvrige villans!"

enig, men i den aktuelle situation ville jeg vælge at folde efter reraise. raiset med 66 (hvis det er hånden) er jo fint. men med tanke på situationen, vil jeg afgjort vælge IKKE at calle et reraise med en 2 outer, så længe donken stadig er der.

Men vi er enige om at du sætter det en del på spidsen med din AA.....

Jeg siger iøvrigt IKKE at dette nødvendigvis er det korrekte spil i den givne situation, men blot hvad jeg nok ville vælge at gøre i denne situation.

og så lige et ekstra spørgsmål til dig laur: buster du med 66/22 til et river shove fra jungle?

18-10-2008 02:10 #32| 0

@ kalash
Turn action?

18-10-2008 02:25 #33| 0

Jungle: Foretrækker et bet, men synes ikke nødvendigvis CC er forfærdeligt. Det ville være min option #2.

18-10-2008 02:37 #34| 0

@Attack
Fair nok, jeg er bare helt uenig, især når vi taler en hånd der ofte er så "let" at spille postflop.

Det er meget svært at svare på, det kommer helt an på dynamik og read, men tror meget sjældent en normal NL1 reg. er ude i sjov for så mange penge og er ret sikker på en sane villan ikke skubber en flush på river her, så vil tro vi meget ofte vil være oppe mod et FH.... derfor vil jeg nok ofte drysse 22 her.

@Jungler
Syntes stadig din turn-linie er ok, hvis villan har ramt farven på turn, tror jeg meget ofte vi vil få et meget stort reraise i hovedet fordi han netop vil være nervøs for at blive suget ud til et FH og med mindre han er vand til at spille noget højere limits, så vil en normal nl1k reg. trods alt føle sig lidt scared når i er så dybe.

18-10-2008 05:46 #35| 0

Jungle: Jeg tror ganske enkelt ikke, at villain har the guts til at dobbelt floate dig på sådan et board. Jeg tvivler på, han skyder en river-barrel i ren skæg.

Derfor better jeg turn. Hvis han skulle raise, er det en anden sag, og så tager vi den derfra med en umiddelbar vurdering om, at han ikke bluffer i det spot.

Kalash:
CC er ikke forfærdeligt, men nu underrepper Hero sin hånd groft og er næsten tvunget til at kalde et riverbet.
Jeg er enig i, at bc>cc>cr>cf

Jeg vil i øvrigt sige, at selvom man har jordens strammeste image, kan det forgyldes, hvis man dobbelt floater sådan et board eller CR river bluffer i en skæg.

Det vil give så uendelig meget, og folk vil derfra være semiligeglade med, hvor tighte man er.

GG

18-10-2008 14:24 #36| 0

Det endte med jeg skubbede, da jeg tænkte at min linie viser kæmpe styrke uanset hvad, så hvis han kalder med 66, er det nok ligegyldigt hvor meget jeg better.

Efterfølgende kan jeg dog godt se at jeg muligvis burde have raiset mindre - vi kender vel alle den der:" Damn, puke, jeg ved godt jeg sådan ca. altid er slået, men jeg kan sgu ikke folde denne hånd til de odds" tankegang, som man muligvis kunne udnytte ved et lavere raise....

Han foldede...

Han skriver btw. han folder 86...


18-10-2008 14:31 #37| 0

Hvis du better turn tror jeg han jammer ind over dit river bet.

19-10-2008 07:34 #38| 0

alt andet end jam er ren lort, hvis han folder 86 lyver han.

19-10-2008 09:53 #39| 0

@ Kalsen
At sige han folder 86 er for mig en ret unaturlig hånd at lyve omkring, hvorfor jeg faktisk tror ham. Hvis han endeligt vil sige han mucker et hus, siger han vel blot 22/66...

Og altså, med de her stacks, pos, dynamik osv., har jeg jo altid AA/sindssygt bluff med KK or so, med en fordeling der hedder 96/4 % or so - måske endda lavere bluff frekvens.
Altså jeg repopper jo ikke 66/22 som er de eneste hænder han slår på river der moser for value, så at han skulle folde 86 synes jeg ikke lyder helt sygt, omend det er et rigtig godt fold...

19-10-2008 13:42 #40| 0

Ok har lige set stacks igen, og i er godt nok dybe, så var måske lidt for hurtig med at sige det er et auto jam.

Det betyder også at et mindre raise til 3k'ish vel også er brugbart.

Hvis vi sammenholder et raise til 3k og et raise all in, giver det dog at han bare skal betale et all in > 46% af gangene ift. hvor ofte han betaler et 3k raise, før det er mere profitabelt at jamme end at raise til 3k. Det tror jeg umiddelbart der er en fair chance for.

Mht. bluff frekvens, er det jo netop et super spot fordi i er så dybe og du har en masse rum at gøre godt med. Hvis han ved den hedder 96/4% kan han jo stort set aldrig betale noget raise, med andet end quads.

Selvfølgelig er det risky business at bluffe den her fordi den er så dyr, men for pokker, hvis han folder 86 og alt derunder, er det altså super value at spekulære i sådanne plays når man er så dyb.



19-10-2008 15:06 #41| 0

Det kunne være ret frækt at sige at sige 2888 - jeg godt det lyder meget teoretisk, men det kan være villain ville blive meget ked af ikke at dække fisken, så derfor kan det være mere likely, at han folder til et jam, end hvis vi efterlader ham med 3K, så han stadig dækker fisken.

Teoretisk, ja, men ikke helt unlikely, at det er noget han opvejer!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar