Ferie uge 7 (+8) 2023

#1| 0

Det er godt nok midt i sommerferien, men den næste ferie skal jo på plads. I år æder jeg lorten og bestiller i uge 7 - så kan der evt. udvides med nogle dage eller en uge afhængig af destination.

 

Vi er en rimelig aktiv familie og de sidste 4-5 år er turen gået til Lanzarote og La Santa Sport - det kan dog til tider være lidt "bob-bob" med vejret på Lanzatore, og så blæser det som regel af helvedes til. Vi er to voksne omkring 40 år og så vores to børn på 10 og 7 år. 

 

Vi er på udkig efter:

 

- Rimelig sikkerhed for godt vejr, sol og 26-28 grader eller noget i den stil (det behøver ikke være sol fra en skyfri himmel hver eneste dag)

- All-inklusive (tror jeg vi går med)

- Gerne både pool og en "sikker" strand tæt ved, altså ikke alt for mange vilde bølger og strøm

- Meget gerne nogle vandruchebaner (de behøver ikke være kæmpe store) eller andet sjov i pool området

- Der må gerne være mulighed for nogle oplevelser/ture

- Hvis der er mulighed for at cykle en tur 40-100 km på racer/MTB, så vil fruen blive henrykt!

- Minigolf, legeplads, ... 

- Sporthal eller lignende hvor man kan dyrke noget sport er et kæmpe plus

- Vigtigt: Pool'en skal være opvarmet eller varm nok til at ungerne kan plaske rundt uden at få blå læber efter 10 minutter

 

Jeg har sporadisk kigget på Mexico, Cuba, Den Dominikanske Republik og Dubai (jeg er ikke pjattet med det, selv om jeg har hørt meget godt!).


Budget: Jeg begynder at blive nærig omkring 60.000 for 14 dage, men rammer det plet kan vi godt gå lidt højere ;-)

 

Nogle, der har erfaringer med destinationerne eller andre steder vi ikke har set på?

Redigeret af rickrick d. 28-07-2022 20:02
01-09-2022 18:00 #2| 13

.

Redigeret af ninjaskills d. 01-09-2022 18:21
01-09-2022 20:44 #3| 0

Thanyapura på Phuket. Der er et stykke til stranden, men det er et meget fint sports-resort i Thailand med gode muligheder for at cykle med andre. 

 

01-09-2022 20:59 #4| 5

Fuck jeg hvor er jeg nysgerrig på hvad der fik 8 likes på så kort tid 

01-09-2022 23:39 #5| 0
grovfil skrev:

Fuck jeg hvor er jeg nysgerrig på hvad der fik 8 likes på så kort tid 

 

 En post der havde fortjent sin helt egen tråd. Noget omkring noget skole-gymnastik

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar