FC Midtjylland Tråden 2016/2017

#1| 0

Den anden tråd var fed at være lidt lang, så en ny kommer til nu når transfervinduet er lukket i.

+8 mio. i Profit på salg af Kadlec, som havde det svært i FCM, det er ikke nogen dum handel.


Bruninho - Bliver han giftig som han var i FCN ?
Gustav Wikheim - God signing ? dårlig signing?


Van der Vaart og Jacob Poulsen til at fodrer Bruninho lyder ikke helt dumt, men kan det fungere ? og er det nok til at true FCK og Brøndby?


04-09-2016 14:35 #2| 5

En tråd om FC MØGJYLLAND !?! De er jo ikke andet en en provins klub på højde med viborg,Silkeborg og Horsens

04-09-2016 14:38 #3| 0

Ved ikke helt hvad jeg skal synes om Kadlec salget, jeg kunne sagtens se ham blive en profil, hvis han først kom ordentlig i gang. Men det var tydeligt, at han ikke var 100% dedikeret til opgaven, så det var vel fint at score profit..


Er spændt på, hvordan opstillingen kommer til at se ud. Der er mange muligheder, specielt når Sparv er tilbage.. Halsti har skuffet mig indtil videre, så det kunne være fristende, at spille uden den defensive midtbane, omvendt bliver det nok lidt tyndt, da Van der Vaart formentlig ikke kommer til at blokere meget på midten..
Håber Wikheim skubber Duelund ud på bænken, og så må Rømer gerne tage samme vej..


FCK bliver danske mestre, det er jeg slet ikke i tvivl om. Jeg tror ikke Brøndby holder hele vejen, dertil ser jeg dem ikke gode nok endnu. Men det er da spændende, det som de har gang i.

04-09-2016 14:39 #4| 0

De har bare alt for store mangler central forsvar, central midt og angriber.


Banggård er ikke god nok til et top2 hold.


Rømer slet ikke god nok til def midt. Og Halsti har dælme været dårlig der indtil videre. Så indtil Rafa kommer i form og kan starte hvorefter Polle kan tage den defensive er vi slet ikke gode nok der.


Top - Onuachu skal ikke være fast starter uanset hold. Det har han simpelthen ikke kvalitet nok til. Og Pusic som ja ikke rigtig gider FCM

04-09-2016 14:40 #5| 0

Jeg var lidt skeptisk mht. Van der Vaart, men efter at have set hans debut, så er jeg ikke i tvivl om, at han bliver en virkelig god spiller for FCM.


Tror Bruninhos tid er ovre, han havde en periode, og det var det.



04-09-2016 14:40 #6| 1
fiskeri skrev:En tråd om FC MØGJYLLAND !?! De er jo ikke andet en en provins klub på højde med viborg,Silkeborg og Horsens

Underligt, at opmærksomheden er så stor fra andre holds fans i så fald :D

04-09-2016 15:35 #7| 0

engang når alle spillere er til rådighed så håber jeg på en opstilling der lyder sådan:


-----------Mikkel Andersen----------------


R.Nissen - Kian - Banggaard - Novak


-----------------Sparv-----------------------


Rilwan - J.poulsen - V.D.Vaart-Wikheim


-----------------Bruninho---------------------



Ved dog ikke om Wikheim kan spille kant og ville ønske Banggard var erstattet ... Af en 28 årig Paolo Maldini

04-09-2016 21:12 #8| 0

Profit eller ej....... jeg er ked af at se kadlec smutte. Tror godt han kunne udvikle sig til en profil. Bruninho er en meget spændende spiller såfremt han kan finde samme form som da han var i fcn. Wikheim kender jeg ikke det mindste til men håber da han kan vise noget også. ......tjaa og så vil jeg egentlig bare gerne have Mikkel fast på mål igen så tror jeg da på en top 3 igen. Fck tror jeg ikke nogen kan true i år

04-09-2016 21:40 #9| 0

Synes det er fint med en FCM tråd. Det er trods alt den klub der de sidste 10 år har været mest nyskabende for dansk fodbold. Et ungdomsarbejde man virkelig kan være stolt af, ikke mindst udviklingen af afrikanske talenter har været imponerende.


Jeg ser dog langt fra alle klubbens kampe, hvad mit profilbillede vel også indikerer. Derfor er mit spørgsmål. Anser I Jess Thorup for at være den rigtige træner? De gange jeg har set FCM, synes jeg de har underpræsteret i en del kampe eller er truppen blevet dårligere siden Ridderholms afgang?



04-09-2016 22:35 #10| 1

Jeg tror ikke, at der er ret mange FCM-fans, der er specielt begejstrede for Thorup, specielt i øjeblikket. Både hvad angår spillestil og resultater har det været skuffende. Vil dog godt forsvare ham lidt og sige, at det var svært at overtage efter Riddersholm og et dansk mesterskab, og samtidig har der været store ændringer i truppen. Der er meget få tilbage fra mesterskabsholdet, og de der er kommet ind, har ikke kunnet udfylde hullerne.


Der er i øvrigt et interessant indlæg fra Rasmus Ankersen fra FCM/Black Wolves' debatforum, hvor han kommenterer lidt på de spillemæssige udfordringer under Thorup. Han fortæller, at de gerne vil tilføje holdet nogle andre kompetencer end bare fysik og power, bl.a. vil de være mere spilstyrende. Det er de ikke lykkes med endnu, og samtidig har holdet mistet noget af den fysik og power, som de havde før. Om det er Thorups skyld eller ej, er svært at sige entydigt, men jeg tror personligt ikke, at han har ret lang snor længere.

http://www.black-wolves.com/ulvegraven/viewtopic.php?f=1&t=97166&start=30

04-09-2016 23:20 #11| 1

Thorup er på alle måder en kedelig træner, men det FCM primært mangler er X-faktor. Nogen der laver det uventede. Ingen har magtet at tage over efter Sisto. Måske det kommer med van der Vaart. Samtidig mangler holdet en masse fysisk. Blev mast fuldstændigt af Osmanlispors uhyre stærke mørke spillere. Jeg tror, det koster dyrt, at Sparv sidder ude. Han er en nøglespiller, der gør folkene omkring ham bedre. Det magter Halst slet, sleti ikke. Jakob Poulsen er også ved at være over sine bedste år...

Redigeret af HamsterAce d. 04-09-2016 23:21
06-09-2016 18:10 #12| 0

Jess Thorup agerer ikke, og når der så ikke rigtigt sker noget på banen, ja så reagerer han nærmest ikke ... Det virker til tider som han er tilfreds med at der står uafgjort og der bare skal spilles sidelæns eller baglæns .. Der mangler en der kan råbe og blive rasende som Riddersholm.


Hvis FCM får en god periode nu her tror jeg det bliver en Van der Vaart effekt der smitter positivt af på hele holdet, og ikke trænerens kredit.


Glæder mig til og Se FC Midtjyllands start 11er på fredag ..

31-01-2017 16:03 #13| 0

Ud over Janus Drachmann, Marc Dal Hende og Simon Kroon som er kommet ind, er Langhårede svenskergarn Kristoffer Olsson på vej til AIK og Banggard solgt til Darmstadt, mens Pusic er lejet ud til Hollandsk klub... for mig og se godt transfervindue indtil videre af FCM,

Yderligere:
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fc-midtjylland-arbejder-paa-ungarsk-stopper/

Men det mest interessante bliver om de når og købe en angriber? Mikael Uhre har været nævnt...



31-01-2017 16:19 #14| 2

Jeg håber vi kan blive enige om at dette transfervindue med alt tydelighed har vist at alt snakken omkring SmartOdds og FCMs geniale transfercomputer var det rene varm luft som Ståle også sagde. Man køber 3 måske 4 spillere fra Sønderjyske som med alt respekt er dygtige superligaspillere men ikke er noget der rykker dem mærkbart i forhold til top tre konkurrenterne FCK og BIF.
Derudover sælger man en spiller som var fundet gennem netop smartodds pga manglende spilletid og man har en anden af smartodds spillerne på leje i Esbjerg fordi han heller ikke kan få spilletid i FCM.

Jeg er med på at der er blevet skåret ned i teamet bagved Smartodds men Steinlein påstår jo at det alligevel er noget man bruger aktivt i transfer strategien.

31-01-2017 18:01 #15| 2
Burnz skrev:Jeg håber vi kan blive enige om at dette transfervindue med alt tydelighed har vist at alt snakken omkring SmartOdds og FCMs geniale transfercomputer var det rene varm luft som Ståle også sagde. Man køber 3 måske 4 spillere fra Sønderjyske som med alt respekt er dygtige superligaspillere men ikke er noget der rykker dem mærkbart i forhold til top tre konkurrenterne FCK og BIF.
Derudover sælger man en spiller som var fundet gennem netop smartodds pga manglende spilletid og man har en anden af smartodds spillerne på leje i Esbjerg fordi han heller ikke kan få spilletid i FCM.

Jeg er med på at der er blevet skåret ned i teamet bagved Smartodds men Steinlein påstår jo at det alligevel er noget man bruger aktivt i transfer strategien.

Mener du sådan helt oprigtigt, at samplen er stor nok til, at du kan vurdere dem på deres transferstrategi siden de påbegyndte det nye system? Nu befinder vi os trods alt på et pokerforum, så man kan vel godt forvente et minimum af viden om varians. Derudover tvivler jeg stærkt på, hvor stort dit kendskab er til FCM's transferredskaber og brugen af dem.

31-01-2017 18:01 #16| 0

tja det smartodds lød vidst lige lovligt godt i forhold til hvad det blev til.... men klart FCM køber de tre bedste sønderjyske spillere... de kan jo ikke slå sønderjyske når de er på besøg i Haderslev... så må de jo købe dem der ødelægger det for dem

31-01-2017 19:45 #17| 0
Nilsson skrev: Mener du sådan helt oprigtigt, at samplen er stor nok til, at du kan vurdere dem på deres transferstrategi siden de påbegyndte det nye system? Nu befinder vi os trods alt på et pokerforum, så man kan vel godt forvente et minimum af viden om varians. Derudover tvivler jeg stærkt på, hvor stort dit kendskab er til FCM's transferredskaber og brugen af dem.

Du befinder dig jo trods alt på et pokerforum, så man burde forvente at du evnede at lave kvalificerede analyser med et begrænset datagrundlag. De har brugt systemet i 5 transfervinduer, hvor stort et sample skal du bruge?

Jeg kunne godt svare yderligere men din nedladende tone er ikke fordrende for en god dialog, så jeg tror jeg stoppe den her.

31-01-2017 19:53 #18| 0
Burnz skrev:Jeg håber vi kan blive enige om at dette transfervindue med alt tydelighed har vist at alt snakken omkring SmartOdds og FCMs geniale transfercomputer var det rene varm luft som Ståle også sagde. Man køber 3 måske 4 spillere fra Sønderjyske som med alt respekt er dygtige superligaspillere men ikke er noget der rykker dem mærkbart i forhold til top tre konkurrenterne FCK og BIF.
Derudover sælger man en spiller som var fundet gennem netop smartodds pga manglende spilletid og man har en anden af smartodds spillerne på leje i Esbjerg fordi han heller ikke kan få spilletid i FCM.

Jeg er med på at der er blevet skåret ned i teamet bagved Smartodds men Steinlein påstår jo at det alligevel er noget man bruger aktivt i transfer strategien.

Hva så med Brentford, som køber Scott Hogan for ca. 800k£, men i dag sælger ham til Villa for 15mill£?
Vi kan nok godt blive enige om, at selve SmartOdds er talt for meget op af Steinlein og Ankersen, men hvor går grænsen mellem succes og fiasko?

31-01-2017 21:07 #19| 0
Burnz skrev:
Du befinder dig jo trods alt på et pokerforum, så man burde forvente at du evnede at lave kvalificerede analyser med et begrænset datagrundlag. De har brugt systemet i 5 transfervinduer, hvor stort et sample skal du bruge?
Jeg kunne godt svare yderligere men din nedladende tone er ikke fordrende for en god dialog, så jeg tror jeg stoppe den her.

Nedladende tone? Måske - og undskyld i så fald. Min pointe er blot, at det er naivt at tro, at big data ikke bliver en større del af fodbolden i fremtiden. FCM er first movers, og det vil ganske givet komme dem til gavn ganske snart.

01-02-2017 12:48 #20| 0
Nilsson skrev:Nedladende tone? Måske - og undskyld i så fald. Min pointe er blot, at det er naivt at tro, at big data ikke bliver en større del af fodbolden i fremtiden. FCM er first movers, og det vil ganske givet komme dem til gavn ganske snart.

Mit indlæg skal ikke ses som en nedvurdering af brug af big data i fodbold. Jeg tror (og håber) meget på det kommer til at fylde meget fremadrettet.

Mit indlæg skulle mest ses som opponeren mod den arrogante måde FCM proklamerede at de nu havde er overlegent transferredskab der ville give de andre klubber baghjul. Det synes jeg at vi med al tydelighed har set ikke har været tilfældet endnu og med deres Sønderjyske kapring ser vi ikke den klub der i deres egen selvforståelse vil agere førsteudfordre til FCK om guldet som de selv mener de er.


@Danne

Det er selvfølgelig en interessant case du der nævner, laver de den 2-3 mere begynder jeg at synes det ser spændende. Det er nok meget individuelt hvordan du definerer succes på dette område, men for mig handler det om kontinuerligt at enten finde undervurderede spillere der kan sælges med god fortjeneste og/eller blive etablerede spillere på førsteholdet, som ligger udenfor de normale scouting systemer.

FCM lavede en god handel med Kadlec som de tjente pæne penge på, men det samme gjorde FCK med Amartey, så hvis man skal kunne vurdere det ene system som overlegent må det nødvendigvis være på antallet af den type handler eller det modsatte.

01-02-2017 13:04 #21| 0
Burnz skrev:
FCM lavede en god handel med Kadlec som de tjente pæne penge på, men det samme gjorde FCK med Amartey

Synes ikke rigtigt, at de kan sammenlignes. FCM lavede et nettooverskud på ca. 7 mill DKK, hvorimod FCK lavede ca. 35-40 mill DKK på Amartey.

Ellers er jeg ganske enig med dig. FCM og deres snak om BigData er i høj høj grad varm luft. Ikke fordi, at metoden ikke nødvendigvis er effektiv, men fordi det er svært at pege på nogle handler fra FCMs side, som skulle være baseret på det.

01-02-2017 13:40 #22| 0

Jeg synes faktisk ikke, at FCM selv snakker meget om Smartodds og big data. Overlegent har de i hvert fald ikke kaldt det, men til gengæld har medierne og omgivelserne fokuseret så meget på det, så det måske kom til at lyde som overlegent.

Fakta er, at det var meningen fra starten, at de skulle bruge Smartodds til at scoute spillere, men det viste sig så, at det ikke var så anvendeligt alligevel, da Smartodds pitchede spillere fra en for høj hylde til FCMs formåen. I dag bruger de i stedet Smartodds til at evaluere spillere, som deres egne scouts og netværk har kig på.


Se eventuelt denne artikel: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/fc_midtjylland/se-her-staale-fcm-skrotter-computeren/6369462


Med hensyn til dette transfervindue var jeg personligt lidt skuffet over, at der ikke blev hentet en angriber ind. Omvendt hænger pengene ikke på trænerne i Herning, og der er et par store unge talenter rundt og venter på at få chancen, så det kan vise sig at være en god beslutning i det lange løb.

01-02-2017 13:42 #23| 0

Er Tim sparv ikk hentet ind via det system der? Bortset fra hans skadeshistorik har han da været et glimrende køb.

01-02-2017 14:11 #24| 0
Nitrrrrrram skrev:Er Tim sparv ikk hentet ind via det system der? Bortset fra hans skadeshistorik har han da været et glimrende køb.

Jo, og du kan også nævne Filip Novak, som nok bliver klubbens næste store salg. Dog er jeg ret sikker på, at klubbens "normale" scouts var opmærksom på dem begge i forvejen - Sparv var trods alt finsk landsholdsspiller, og Novak imponerede i en træningskamp mod FCM, da han spillede for Jablonec.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar