FC Midtjylland Tråden 15/16 -- Jess Thorup Ny træner

#1| 6

Nu er der en FCK og BIF tråd, men der sker lige så mange ting i FCM som i de to klubber pt.


Hvad siger i om den nye træner, der havde været mest snak om Hjulmand eller Bradley men blev i stedet Jess Thorup, noget jeg personligt slet ikke havde set komme, og efter have siddet og svinet Jess lidt til under kampen mod Sverige i U21, fordi han ikke handlede hurtigere på sidelinjen, ja så har jeg min tvivl om det er godt for FCM...

Hvad siger i til det??


og hvad tænker i om deres chancer? - for mig og se ligner det en god sæson for FCK og BIF mens jeg tvivler meget på FCM, hvis vi snakker titeludfordrer, især med henblik på der stort sandsynlighed kommer spillersalg...



12-07-2015 10:48 #2| 14

Håber du findernogen der gider skrive med dig!

Falsk og ulækker overalt! Lorte klub!

Redigeret af Duckie d. 12-07-2015 10:49
12-07-2015 10:58 #3| 2

Fordi de fik en ejer med penge ? Så blev de falske og ulækre..

12-07-2015 11:00 #4| 0
Duckie skrev:Håber du findernogen der gider skrive med dig!

Falsk og ulækker overalt! Lorte klub!

Super indlæg...

Jeg havde nu heller ikke set den komme med Thorup.

Jeg tror de nok skal klare sig, kommer de i CHL gruppespillet, så bliver det nok svært at blive mestre igen.

12-07-2015 11:06 #5| 0
storken73 skrev: Super indlæg...
Jeg havde nu heller ikke set den komme med Thorup.
Jeg tror de nok skal klare sig, kommer de i CHL gruppespillet, så bliver det nok svært at blive mestre igen.

Naah tror ikke på gruppespil i cl ... De skal virkelig være heldige både med lodtrækning plus de virkelig skal ramme dagen. Tror på FCK, BIF og FCM i den rækkefølge.



12-07-2015 11:06 #6| 0

Altså FCM har jo fundet en mand der indordner sig 100%, så tror mere at successen/nederlagene kommer til at reflektere hvor gode de er på direktionsgangen end det træneren egentlig kan eller ikke kan.


Havde håbet på Hjulmand, men vidste man også godt var noget der ikke kom til at ske da han vil have for meget indflydelse hvilket jo netop var det Glen havde problemer med at få.

12-07-2015 11:33 #7| 0
storken73 skrev: Super indlæg...
Jeg havde nu heller ikke set den komme med Thorup.
Jeg tror de nok skal klare sig, kommer de i CHL gruppespillet, så bliver det nok svært at blive mestre igen.

I 3. runde skal FCM op i mod hold som Basel, Plezen og Celtic... Og hvis de overrasker der venter der i 4. runde de samme teams... Ergo kommer FCM ikke i CL, og de skal overraske for at komme i EL-gruppespillet.
I den afgørende runde i EL står de til at møde Dortmund, Sparta Prag, Young Boys etc... FCM skal altså bryde deres seed 2 gange for at komme i CL, og 1 gang for at komme i EL. En del af modstanderne i EL-kvalen er så hårdere end i CL-kvalen.
Tjek evt. op mulighederne på http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/seedcl2015.html


Det er usikkert op DK har nogle hold i europa efter august. Tænk hvis FCK og FCM trækker Rosenborg og Dortmund i kvalen?

BIF og RFC regner jeg for ude efter runde 3, og RFC måske allerede efter mødet med ELFSBORG.

12-07-2015 11:35 #8| 1

Du får lige et svar mere, så kan i diskutere videre til indlæg 800!

Steinlein ( der er vel nok at rive op i)
Rasmus" menneskehandel" Ankersen ( der vel nok at rive op i)
Deres fans ( der er alt for meget at rive op i )
Herning ( jeg kan stafig ikke finde det lortestadion, uden at spørge om vej)

Og ikke mindst deres unge sorte der kommer herop i håb en god tilværelse, de får et svampebefængt værelse, og har ikke råd til at spise i klubbens kantine.

Hygge

12-07-2015 11:42 #9| 0
Inched Limns skrev: I 3. runde skal FCM op i mod hold som Basel, Plezen og Celtic... Og hvis de overrasker der venter der i 4. runde de samme teams... Ergo kommer FCM ikke i CL, og de skal overraske for at komme i EL-gruppespillet.
I den afgørende runde i EL står de til at møde Dortmund, Sparta Prag, Young Boys etc... FCM skal altså bryde deres seed 2 gange for at komme i CL, og 1 gang for at komme i EL. En del af modstanderne i EL-kvalen er så hårdere end i CL-kvalen.
Tjek evt. op mulighederne på http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/seedcl2015.html

Det er usikkert op DK har nogle hold i europa efter august. Tænk hvis FCK og FCM trækker Rosenborg og Dortmund i kvalen?
BIF og RFC regner jeg for ude efter runde 3, og RFC måske allerede efter mødet med ELFSBORG.

Ja det ser svært ud...hvis FCM skal præsterer må de bruge deres dødbolde som våben. Det skal sÅ siges at hverken Basel eller Celtic er lige så skræmmende som de var for et par år siden, men dog stadig stærkere end FCM uden tvivl. De kunne også trække Bate Borisov så vidt jeg husker

12-07-2015 11:44 #10| 0

Dejligt for direktionen med Mini-Thomas-Frank som stråmand.


Tror og håber at de kan luckboxe et chl gruppespil. Ville være super for DK at prøve at få den direkte adgang til chl igen, efter vi hurtigt ødelagde det for os selv sidst.

12-07-2015 12:01 #11| 0

Fcm har bedre chancer for et titelforsvar, end Nordsjælland og Aab, som jeg ser det. Det ligner de er meget standhaftige med Sistos pris, de et ikke tvunget til at sælge, og får de styr på deres trænerteam, er jeg sikker på de kommer til at udfordre Fck.

Derefter er Suppen som den plejer, 7 hold der kan kæmpe med om både bronze og nedrykning, måske endda 10 hold i år, da jeg ikke synes at nogle af holdene ser markant svagere ud end niveauet.

12-07-2015 12:10 #12| 1

Mener nu de har en ok chance mod de hold i 3 runde, så kan det så blive svært i 4 runde. Jeg krydser fingre for dem.

12-07-2015 12:15 #13| 0

Det bliver selvfølgelig svært at nå gruppespillet, men der skal jo ikke være nogen tvivl om at de går videre fra 2. Runde mod Lincoln.
I 3. runde venter stærke hold, men Celtic, Maribor og Zagreb er bestemt ikke umulige at overraske mod, og er man videre til play-off runden, så er der som minimum garanteret Europa League gruppespil.


Jeg tror Jess Thorup er et fornuftigt valg :)

12-07-2015 12:17 #14| 1

Super, så har de 3 mest usympatiske klubber i superligaen hver deres tråd...

12-07-2015 12:21 #15| 1

Hobro har også en tråd.

12-07-2015 12:23 #16| 7
Halabalousa skrev:Super, så har de 3 mest usympatiske klubber i superligaen hver deres tråd...

Op af kælderen og få noget sol bassemand

12-07-2015 12:38 #17| 0

Overraske mod Celtic ?
Celtic er så pivringe at jeg vil betragte FCM som klar favorit i sådan et opgør.
Det vil være en fantastisk lodtrækning for FCM fordi Celtic stadig har et navn der kan trække men ikke et hold der er nævneværdigt.

Deres seed er kunstigt skruet op fordi de to gange inden for fire år har fået protesteret sig videre til gruppespillet efter at være spillet ud.
I 2011 mod Sion i UEFA League, hvor Sion brugte ulovlige spillere.
Og ikke mindst sidste år hvor de taber 4-1 i Warszawa og taber 0-2 hjemme, men får tilkendt en 3-0 sejr fordi Legia sender en ulovlig spiller på banen 5 minutter før slutfløjt.

Hold som Maribor, Plzen og Salzburg er bestemt også til at tale med, selvom FCM ikke kan gives favoritrollen her.

12-07-2015 12:46 #18| 0

FCM kommer næppe i CL uanset hvilken lodtrækning de får.


Hvis vi bare får en dansk klub i EL tror jeg vi skal være godt tilfredse.

12-07-2015 12:47 #19| 0

Jeg er godt nok overrasket over, at OP bla. nævner at BIF pt har et bedre hold end FCM. Er jeg godt nok uenig i!
Hvis snakken er på hvem der har det bedste når vinduet er lukket, kan måske bedre diskuteres, da jeg formoder FCM sælger mere end Brøndby, men dags dato er FCM by fare bedst.

12-07-2015 12:49 #20| 1
Duckie skrev:Du får lige et svar mere, så kan i diskutere videre til indlæg 800!

Steinlein ( der er vel nok at rive op i)
Rasmus" menneskehandel" Ankersen ( der vel nok at rive op i)
Deres fans ( der er alt for meget at rive op i )
Herning ( jeg kan stafig ikke finde det lortestadion, uden at spørge om vej)

Og ikke mindst deres unge sorte der kommer herop i håb en god tilværelse, de får et svampebefængt værelse, og har ikke råd til at spise i klubbens kantine.

Hygge

looooooooool


haters be mad!

12-07-2015 12:57 #21| 0

Som fcm fan er jeg en smule splittet her. Jeg havde gerne set hjulmand som træner, men ved ikke helt hvad jeg skal mene om thorup. Jeg synes det er et spændende valg og glæder mig til at se hvor meget han får og sige i handler. Det jeg frygter mest er, at han ikke reagerer hurtigt nok på sidelinjen som andre nævner men lad os nu se. Så vidt jeg husker reagerede han hurtigt nok sidst han var i Esbjerg.
Ang chl...... jeg tror desværre ikke på gruppespilet men håber da de kan Være heldige og komme med. Det ville Være godt for fcm og ikke mindst dansk fodbold i helhed med et chl hold igen.
En ting jeg tror man ikke helt skal undervurdere er spillernes gejst og vilje til at gå ud og vise omverdenen, at uanset den virak der har været omkring klubben denne sommer, så står de sammen og vil bevise deres værd.
Top 3 i den kommende sæson bliver fcm, fck og bif med ob som outsider. Hvem der så tager titlen tror jeg bliver meget åben, specielt hvis fck igen vil præstere så ringe som de gjorde i store dele af sidste sæson

12-07-2015 13:02 #22| 3
Duckie skrev:

Du får lige et svar mere, så kan i diskutere videre til indlæg 800!


Steinlein ( der er vel nok at rive op i)

Rasmus" menneskehandel" Ankersen ( der vel nok at rive op i)

Deres fans ( der er alt for meget at rive op i )

Herning ( jeg kan stafig ikke finde det lortestadion, uden at spørge om vej)


Og ikke mindst deres unge sorte der kommer herop i håb en god tilværelse, de får et svampebefængt værelse, og har ikke råd til at spise i klubbens kantine.


Hygge




Jeg kan godt se at det er FCMs skyld at du ikke kan finde vej.
12-07-2015 13:09 #23| 0
Nitrrrrrram skrev:Jeg er godt nok overrasket over, at OP bla. nævner at BIF pt har et bedre hold end FCM. Er jeg godt nok uenig i!
Hvis snakken er på hvem der har det bedste når vinduet er lukket, kan måske bedre diskuteres, da jeg formoder FCM sælger mere end Brøndby, men dags dato er FCM by fare bedst.

Tænker ikke helt at BIF har et bedre hold pt men at de muligvis ender bedre end FCM, er en smule skeptisk overfor alt det der sker i klubbe

12-07-2015 13:11 #24| 4
Duckie skrev:

Du får lige et svar mere, så kan i diskutere videre til indlæg 800!


Steinlein ( der er vel nok at rive op i)

Rasmus" menneskehandel" Ankersen ( der vel nok at rive op i)

Deres fans ( der er alt for meget at rive op i )

Herning ( jeg kan stafig ikke finde det lortestadion, uden at spørge om vej)


Og ikke mindst deres unge sorte der kommer herop i håb en god tilværelse, de får et svampebefængt værelse, og har ikke råd til at spise i klubbens kantine.


Hygge



Du er så hjernedød!
12-07-2015 13:21 #25| 0
StonieN skrev:


Jeg kan godt se at det er FCMs skyld at du ikke kan finde vej.


Har du været der ?! Prøv st find det uden GPS

@Granat

Du er aldrig enig i det jeg skriver, men du bliver ved med at pointere det, dement ?! Jeg har set dig. Må du have et meningsfuldt liv.
12-07-2015 13:24 #26| 4

Ja uha, det er dælme svært og finde ud til Messecentret :D

12-07-2015 13:25 #27| 0

Jeg tvivler på, at Hjulmand ville indfinde sig med "systemet":


www.theguardian.com/football/blog/2015/feb/22/brentford-mathematical-modelling-denmark

12-07-2015 13:28 #28| 0

Hvornår skal der trækkes lod om hvem de møder? Er der ikke noget med DK har startet sæsonen når den første kamp spilles, men de fleste andre ligaer ikke er startet endnu?

12-07-2015 13:30 #29| 10

Stadion ligger jo også næsten 50 meter fra motorvejen. Man kan nemt forstå, Duckie har svært ved at køre op af afkørslen og lave et enkelt højresving.

12-07-2015 13:31 #30| 8

Selvom de placerede stadion midt på motorvejen ville duckie køre forkert, så han er vist bare lost.

Redigeret af DoubleAcesDK d. 12-07-2015 13:31
12-07-2015 16:21 #31| 0

Av av.. Vidste ik der var motorvej fra Aalborg via Viborg!

13-07-2015 14:50 #32| 0

Sylvester Igboun solgt til FC Ufa i Russisk fodbold og Izunna slår også sine folder i russisk fodbold nu... står desværre ikke noget om pris for Igboun. et skud i tågen ville dog være 8-11 mil.

http://fcm.dk/nyheder/sylvester-til-russisk-fodbold

13-07-2015 14:53 #33| 0

det var jo forventet at sly ville smutte efter vinterens ballade så det er vel ok ? Dog en god spiller at miste men som sagt, forventeligt

13-07-2015 15:01 #34| 0

ja det var forventet, dog lidt overraskende Lige før CL kval kamp imorgen, men det er okay, mon ikke de gå ud og henter endnu en så.... Men venter stadig i spænding med Sisto og evt Sviatchenk

13-07-2015 15:05 #35| 0

Kampen i morgen skal vindes om så det var reserverne der spillede, så fint at få skudt Sly afsted.
Han har gjort det fantastisk, og fortjener virkelig dette skifte.

Royer, Sisto, Hassan og Babajide David er fint til kanterne, men med Hassan skadet pt. og Sisto måske på vej til udlandet, så kan vi hurtig stå i en situation, hvor der skal handles.

14-07-2015 10:50 #36| 0
Razzmussen skrev:ja det var forventet, dog lidt overraskende Lige før CL kval kamp imorgen, men det er okay, mon ikke de gå ud og henter endnu en så.... Men venter stadig i spænding med Sisto og evt Sviatchenk

Lige præcis de to spillere går jeg også og afventer nyt omkring. Bliver spændende om vi evt kunne få lov at beholde sisto til vinterpausen, men jeg har desværre mine tvivl :(

14-07-2015 10:59 #37| 0

regner man med P.Andersson fra start? Er han udset rollen bag Pusic? Jeg går ud fra Poulsen og Sparv spiller de 2 kontrollerende pladser centralt.

14-07-2015 11:35 #38| 0

Hvis Andersson holder sig skadesfri (det gør han i øvrigt ikke), så er han førstevalg på alle positioner han kan spille.

Han kategoriserer vel til at være en af de bedste spillere i Superligaen når han er på 100%

Redigeret af MorfarFraAlbertslund d. 14-07-2015 11:35
14-07-2015 12:22 #39| 0

Bulletinerne lyder på, at Marco Larsen starter inde, så hvis det holder stik, vil Andersson nok blive skubbet ud på kanten. Her spiller han også ganske udemærket, og der mangler jo også en profil, nu hvor Igboun er væk.

14-07-2015 13:15 #40| 3

@Duckie


Jeg ved ikke, om jeg er den eneste, der har svært med, at forstå de store armbevægelser, du har i tråden, når du er Brøndby mand?


Sidst Brøndby blev mester, var det år Youtube blev født.


Troede man holdt lidt lavere profile når man ikke, længere var topklub.

Redigeret af Magneto d. 14-07-2015 13:15
14-07-2015 13:15 #41| 0

sparv er klasse på def midt.

14-07-2015 15:50 #42| 1
Magneto skrev:@Duckie

Jeg ved ikke, om jeg er den eneste, der har svært med, at forstå de store armbevægelser, du har i tråden, når du er Brøndby mand?

Sidst Brøndby blev mester, var det år Youtube blev født.

Troede man holdt lidt lavere profile når man ikke, længere var topklub.

Enig, selvom jeg også er Brøndby-mand.

14-07-2015 21:37 #43| 0

Puha en skidt kamp af FCM

14-07-2015 21:47 #44| 1

Med den måde de river Gibraltars mestre rundt på hjemmebane så viser de virkelig at de er tørstige efter et chl-spot. Lad os håbe at amatørholdet ikke luckboxer en scoring på hjemmebane for så ser det skidt ud.

14-07-2015 22:02 #45| 3

Det vil simpelthen være en fryd hvis DNA mestrene med deres hele mennesker, ryger ud med det samme!

14-07-2015 22:38 #46| 15

Ja det er da dejligt, hvis alle danske hold ryger ud. Så vi kan være med til at sænke niveauet i den danske række og tiltrække dårligere profiler. Vi får mindre penge til talent arbejdet osv. Ja det er da det vi ønsker.

Jeg hepper på alle danske hold i Europa, for det er bedst for dansk fodbold at det går godt i Europa.



14-07-2015 23:21 #47| 10
lekkim0610 skrev:Det vil simpelthen være en fryd hvis DNA mestrene med deres hele mennesker, ryger ud med det samme!

Nogle gange må jeg erkende at visse at mine AaB medfans got shit for brains.

15-07-2015 07:48 #48| 1

Først og fremmest ser jeg FCM som en superliga konkurrent og jeg har ikke noget ønske om at de får tilført yderligere 40-100 millioner via europæisk gruppespil. Det kan godt være at de er meget stærke økonomisk nu hvor de har onkel Benham, men hvis de kører et par år med mærkbart underskud, så tror jeg hurtigt han er væk igen.

Muligheden for at vi nogensinde får nok europæiske point der berettiger til en direkte plads i CHL igen , ser jeg som forsvindende lille. Så de point som FCM ville kunne skrabe sammen, inden et europæisk gruppespil betyder så uendeligt lidt.

15-07-2015 08:29 #49| 0

Hvis FCM på en eller anden mystisk måde skulle nå sidste kval-runde til CL, så vil de (hvis ikke jeg tager helt fejl) skulle møde en af de seedede klubber, dvs hold som ManU, Lazio, Valencia eller Sporting.


Kan vil næppe være nogen som tror de har en realitisk chance for det - specielt ikke efter præstationen i går.

15-07-2015 08:33 #50| 0
Filosoffen skrev:Hvis FCM på en eller anden mystisk måde skulle nå sidste kval-runde til CL, så vil de (hvis ikke jeg tager helt fejl) skulle møde en af de seedede klubber, dvs hold som ManU, Lazio, Valencia eller Sporting.

Kan vil næppe være nogen som tror de har en realitisk chance for det - specielt ikke efter præstationen i går.


Det er så ikke rigtigt! FCM er i mesterhold puljen. Så de ville skulle møde Ca. De samme hold som de kan møde i næste runde!

Redigeret af lekkim0610 d. 15-07-2015 08:34
15-07-2015 09:02 #51| 0
Magneto skrev:@Duckie

Jeg ved ikke, om jeg er den eneste, der har svært med, at forstå de store armbevægelser, du har i tråden, når du er Brøndby mand?

Sidst Brøndby blev mester, var det år Youtube blev født.

Troede man holdt lidt lavere profile når man ikke, længere var topklub.


Jeg ved ikke, om jeg er den eneste, der har svært med, at forstå din kommentar?

Men hvad har hans argumenter med at fcm er en plastik klub at gøre med, at Brøndby ikke er blevet mestre i nogle år?


Troede man godt kunne diskutere/kommentere på andre klubber, selvom ens egen ikke er i toppen.

15-07-2015 11:25 #52| 0
Moffa skrev:
Jeg ved ikke, om jeg er den eneste, der har svært med, at forstå din kommentar?

Men hvad har hans argumenter med at fcm er en plastik klub at gøre med, at Brøndby ikke er blevet mestre i nogle år?

Troede man godt kunne diskutere/kommentere på andre klubber, selvom ens egen ikke er i toppen.

og ja andre klubber må gerne diskuteres i tråden "Hvis" FCM er en del af samtalen, også selvom det er konstruktiv kritisk.

15-07-2015 12:11 #53| 0

Hvad er det der gør klubber til plastic-klubber? Og hvad er det modsatte?

15-07-2015 12:24 #54| 10
Kunz skrev:Hvad er det der gør klubber til plastic-klubber? Og hvad er det modsatte?

Hvis en klub både har flere penge og har vundet titler siden det hold du holder med sidst vandt noget af betydning, er klubben automatisk en plastikklub.
Det er sådan en form for:
"Vi kan faktisk ikke komme på et eneste argument for hvorfor vi er bedre, så vi påstår at vores klub har en ægte ånd og alle andre prøver bare at efterligne det og folk holder kun med dem fordi de vinder"

15-07-2015 12:51 #55| 0

Haha - jeg er fra Haderslev, så jeg kan vel ret beset slynge om mig med ordet så :)

15-07-2015 12:56 #56| 0

Plastic=Overbygning

Ret enkelt. Det er grundlæggende forkert at kalde eksempelvis FCM og FCK for klubber derfor kaldes de "plasticklubber"
De er hold.
Ligesom landsholdet er et hold og ikke en klub.

15-07-2015 13:57 #57| 15

@Aurvandil


Så da Brøndbyvester og Brøndbyøster gik sammen og dannede Brøndby IF blev det automatisk til en plasticklub?

15-07-2015 14:28 #58| 0

Før i tiden var firmaklub, rigmandsklub osv også definitionen på en plastikklub fra visse brøndbyfans. De har dog været lidt stille de seneste par år.

16-07-2015 00:08 #59| 0

@Merciers padawan

De slog sig vel netop sammen til én klub i stedet for en skrøbelig overbygning på flere klubber.

FCK og FCM er kun noget så længe klubberne under dem ønsker det.
Se bare på FC Fyn og FC Amager
Og hurra for deres opløsning.

Og nej er ikke Brøndby-lujer, de får høvl søndag :-)

16-07-2015 00:16 #60| 0

Dejligt alle de Brøndby fans er kommet lidt ned på jorden igen... Og skønt der er kommet lidt mere konkurrence i superligaen ;O)
Ser dog ikke frem til at FCM sælger Sisto...! Bor godt nok i Århus, men kan nu ikke få mine vestjyske rødder til at holde med AGF :O)

16-07-2015 10:17 #61| 0

@Aurvandil


Fck har ekstisteret siden 1992. Fcm har eksisteret siden 1999. Jeg tror efterhånden vi er forbi det som du kalder en "skrøbelig overbygning".


Er med på at hold som FC Fyn, FC Amager osv. er gået ned med flaget. Det er etablerede klubber som Lyngby, Frem dog også, så tror ikke at en overbygning er fundament for skrøbelighed i sig selv.

16-07-2015 14:44 #62| 0

@Merciers padawan

Måske ikke skrøbelige, men uanset hvad kan vi vel godt blive enige om at holdene FCK og FCM ikke er skruet sammen efter den traditionelle klubmodel.
Det er vi så nogen der synes er lidt plastic-agtigt mens en masse synes det er helt fint og sikkert vil bruge andre ord om den model.
Fred være med det :)

16-07-2015 14:58 #63| 0
lekkim0610 skrev:Først og fremmest ser jeg FCM som en superliga konkurrent og jeg har ikke noget ønske om at de får tilført yderligere 40-100 millioner via europæisk gruppespil. Det kan godt være at de er meget stærke økonomisk nu hvor de har onkel Benham, men hvis de kører et par år med mærkbart underskud, så tror jeg hurtigt han er væk igen.

Muligheden for at vi nogensinde får nok europæiske point der berettiger til en direkte plads i CHL igen , ser jeg som forsvindende lille. Så de point som FCM ville kunne skrabe sammen, inden et europæisk gruppespil betyder så uendeligt lidt.

Jeg er dybest set enig her. Bortset fra, at jeg selvfølgelig holder med BIF og ikke AAB. Men jeg har aldrig rigtigt kunnet holde med FCK i CL, og har heller ikke haft nemt ved det med andre hold.

Til gengæld holder jeg som regel med alle andre danske hold, end FCK i EL - der er langt færre penge at hente dér, og muligheden for at DK får flere points derigennem end CL er også meget større.


Jeg håber dog den nye suppe struktur kan være med til at forbedre kvaliteten i dansk fodbold, og på sigt gøre danske hold stærke nok til at vi kan komme tilbage på den 14. (?) plads der sikrer direkte kvalifikation til CL for de danske mestre.

17-07-2015 12:53 #64| 0

FC Midtjylland (DEN)/Lincoln FC (GIB) v APOEL FC (CYP)/FK Vardar (MKD)


Hvis FCM går videre har de trukket APOEL FC eller VARDAR.....


her et par dage efter tænker jeg at 1-0 er ikke var meget men fint resultat, sejr uden og lukke mål ind, de skal bare hurtigt få scoret og lukket kampen på Gibraltar... hvilket jeg håber.... for kan de komme i bedre form så har de altså okay muligheder mod Apoel eller Vardar....

Apoel var det dem FCK mødt på et tidspunkt eller hvem var det ?? eller var det et andet hold?


17-07-2015 12:55 #65| 0

Både AaB og FCK har fået ørene i APOEL-maskinen.

17-07-2015 12:56 #66| 0

APOEL var dem som sendte AaB ud på røv og albuer i CL kvallen sidste år.

20-07-2015 11:04 #67| 1

www.bold.dk/nyt/fcm-koeber-australsk-kant

20-07-2015 12:18 #68| 0

Nogen der ved om han god denne australske kantspiller?

21-07-2015 12:03 #69| 1
Razzmussen skrev:Nogen der ved om han god denne australske kantspiller?

Ganske fin type til FCM og er lidt en Sisto kopi, omend måske lidt hurtigere på fødderne men knap så kropsstærk som Sisto.

Har set nogle kampe med ham i den Australske liga.


Han har ikke været fast mand, men mange gange kommet ind fra bænken og scoret. Hvis jeg ikke tager fejl mener jeg, at han har scoret mellem 6-8 mål (vel og bemærke som indskifter)


Bliver en spændende fyr at følge, og ja passer fint ind i FCM.

21-07-2015 19:05 #70| 0

Bliver kampen i dag vist nogle steder i fjernsynet?

21-07-2015 19:18 #71| 0

Jyske Bank TV

21-07-2015 19:32 #72| 0

Hvor i alverden finder man det,?

21-07-2015 19:36 #73| 2

jyskebank.tv/

21-07-2015 20:04 #74| 0

Her melder den om fejl på siden....

21-07-2015 20:05 #75| 0

også her...

21-07-2015 20:08 #76| 0

Siden er formentlig belastet udover det sædvanelige. De skulle nok have forbeholdt udsendelsen til deres egne kunder...

21-07-2015 20:10 #77| 0
flowiii skrev:Siden er formentlig belastet udover det sædvanelige. De skulle nok have forbeholdt udsendelsen til deres egne kunder...

De havde ellers købt ekstra serverplads.


Men nok ikke forventet så meget trafik.


Dog rimelig amatøragtig og dårlig start på sponsorat når de LOVER en stream.

21-07-2015 20:15 #78| 0

Så kan man i stedet sidde og blive frustreret over Randers EL exit.

21-07-2015 20:24 #79| 0

Har fundet et link, der virker: webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3AXKVePpuEpH4J%3Ajyskebank.tv%2Flive

21-07-2015 20:25 #80| 0

Lidt træls at man er tvunget til at se på al den finans i bunden af skærmen...

21-07-2015 20:35 #81| 0
flowiii skrev:Har fundet et link, der virker: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3AXKVePpuEpH4J%3Ajyskebank.tv%2Flive

Tak for det.


Ifølge kommentatoren skal FCM være glad for 0-0 den første halve time....

21-07-2015 20:37 #82| 0

arhhh... heldige og heldige..... kønt har det ihvertfald ikke været

21-07-2015 20:47 #83| 0

Håbrr mit tweet dukker op. Har sendt skud ud til pn

21-07-2015 20:49 #84| 0

Hvem scorede for FCM?

21-07-2015 20:49 #85| 0

Pusic

21-07-2015 21:22 #86| 0

Apoel foran. Det er så et af de hold jeg tror de får meget svært ved at matche.

21-07-2015 21:24 #87| 0
Aurvandil skrev:

Apoel foran. Det er så et af de hold jeg tror de får meget svært ved at matche.




FCM er et bedre hold end AaB, da de fik tæv af Apoel. Men tror stadig at det er for stor en mundfuld.
21-07-2015 22:59 #88| 0

Bliver sku svært for FCM og nappe Apoel... men vi må krydse fingre for dansk fodbold... for går de videre derfra er de sikret ihvertfald gruppespil til Europa League som jeg har forstået det?? og kun en runde fra CL gruppespil, hvis det skulle lykkedes at overraske mod Apoel..

21-07-2015 23:32 #89| 0

Så er Apoel altså heller ikke vildere. Kom kun videre pga udebanemål mod Vardar efter 0-0 og 1-1.

Redigeret af Drejer89 d. 21-07-2015 23:39
22-07-2015 00:04 #90| 0
Drejer89 skrev:Så er Apoel altså heller ikke vildere. Kom kun videre pga udebanemål mod Vardar efter 0-0 og 1-1.


du har nok ret.... ihvertfald optimistisk og læse hvad denne artikel bringer, men det kræver stadig at FCM kommer op på deres bedste niveau..


http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/fc_midtjylland/apoel-journalist-fcm-har-bedre-chancer-end-aab/5655437

23-07-2015 21:40 #91| 0
Duckie skrev:Deres fans ( der er alt for meget at rive op i )

Hvad snakker du om?



23-07-2015 22:01 #92| 0

Bliver spændende og se den unge gut Awer Mabil, som er hentet i Adelaide United.
Ligner lidt en type som Sisto, så umiddelbart ser det lovende ud.


Nu er det bare lige at vente på hans arbejdstilladelse, så han kan træne med de andre.

24-07-2015 00:20 #93| 0

Tror han kan blive kæmpe signing, så flere af Adelaide's kampe denne sæson og syntes klart han var A leaugen's mest interessante spiller. Havde dog forventet han røg til en lidt størrere klub end FCN, men det er der jo også chance for han er inden en sæson;)

24-07-2015 01:37 #94| 0

Fedt Nimacos, du har garanteret set flere A -League kampe end de fleste, skal være ærlig og sige jeg ikke kender meget til ham.

FCM har skrevet en 5-årig kontrakt, så hvis han smutter efter kort tid, så skal der formentlig en stor pose penge på bordet ;)

25-07-2015 00:25 #95| 0

Følger A-League tæt, og der er ingen tvivl om, at FCM har gjort et scoop med Mabil. Ikke mindst til den pris, der snakkes om på 3-6 mio.


Jeg er dog uenig i, at han var A-Leagues mest interessante spiller. Han røg til Club Brügge tidligere i vinduet. :

25-07-2015 10:37 #96| 0

Hvornår har han været i Club Brugge?


Han er 19 år og var ikke fast mand i start opstillingen hos Adelaide, kom fra deres u 19 hold og blev hovedsaglig brugt som 13 mand. Hvis han har haft noget med Club Brugge at gøre har det højt været noget prøve træning?


www.transfermarkt.com/awer-mabil/profil/spieler/255729

25-07-2015 10:46 #97| 1

@Nimacos


Tror du læser Crank forkert.


Tror han omtaler Bernie Ibini som A-leagues mest interessante spiller, som røg til Brugge dette vindue.

25-07-2015 11:22 #98| 0

Ad hvor var I ulækkert heldige igår

25-07-2015 11:26 #99| 0
hestsmolf skrev:Ad hvor var I ulækkert heldige igår

Så ikke kampen igår, men ud fra hvad jeg læser var det vel egentlig Sønderjyske der var de ringe ? og spillede sig selv ud af banen mod et reservespækket FCM ?

25-07-2015 11:38 #100| 0

Dog fantastisk

Tvis skrev:Så ikke kampen igår, men ud fra hvad jeg læser var det vel egentlig Sønderjyske der var de ringe ? og spillede sig selv ud af banen mod et reservespækket FCM ?

Læst i Herning Folkeblad? :P


Vi var mere end heldige og havde vel ikke en reel chance.


En børnefejl af SE samt heldig frissparksscoring.


Sønderjyske spillede en udemærket kamp og burde vinde som den forløb langt de fleste gange.


Men hva faen vi har et mesterskabsholds klasse samt marginaler i øjeblikket.

25-07-2015 11:41 #101| 2
Tvis skrev:Så ikke kampen igår, men ud fra hvad jeg læser var det vel egentlig Sønderjyske der var de ringe ? og spillede sig selv ud af banen mod et reservespækket FCM ?

0 chancer 2 mål - amen omfg

Nu stillede I et rimelig amputeret hold igår, men noget siger mig seriøst, at Jess T bliver guld værd, for os der håber det værste for fcm - fingers crossed

25-07-2015 11:43 #102| 0

Nå Jamen hvad ved jeg :) Men 3 dejlige point trods alt

25-07-2015 11:44 #103| 0
hestsmolf skrev:0 chancer 2 mål - amen omfg

Nu stillede I et rimelig amputeret hold igår, men noget siger mig seriøst, at Jess T bliver guld værd, for os der håber det værste for fcm - fingers crossed

Uddyb gerne?

25-07-2015 11:44 #104| 0

Er det korrekt forstået at FCM ryger i CL Hvis de slår Apoel i 4 runde og direkte i EL hvis de taber?

25-07-2015 11:44 #105| 0

Det var bestemt ikke godt i går, men at få en sejr på en dårlig dag er bare ekstra fedt :)
De mange udskiftninger spillede en stor rolle, så jeg er sgu tilfreds med point, men spillet skal være bedre.
Det er dog bekymrende, så få målchancer vi producerer, det skal der virkelig trænes på.

25-07-2015 11:46 #106| 1
Mrcharming skrev:Er det korrekt forstået at FCM ryger i CL Hvis de slår Apoel i 4 runde og direkte i EL hvis de taber?

De møder Apoel i 3. kval runde.
Hvis de går videre, så skal de spille play-off til Champions League, mens de ryger direkte i Europa League, hvis de taber i play-off.
Taber de til Apoel, så hedder det Europa League play-off.

25-07-2015 11:49 #107| 0

Ahh læste forkert og så den næste kamp som 4 runde og ikke 3 runde, my bad.


De er vel inde for en ordentligt røv fuld hvis de kommer videre til runde 4 :)

25-07-2015 11:53 #108| 0
Mrcharming skrev:Ahh læste forkert og så den næste kamp som 4 runde og ikke 3 runde, my bad.

De er vel inde for en ordentligt røv fuld hvis de kommer videre til runde 4 :)

Der bliver INGEN "nemme" kampe fra nu hverken mod apoel og/eller evt playoff i 4. runde ;)

25-07-2015 11:55 #109| 0
Sebbecenter skrev:@Nimacos

Tror du læser Crank forkert.

Tror han omtaler Bernie Ibini som A-leagues mest interessante spiller, som røg til Brugge dette vindue.

Korrekt. Kunne nok ha' pointeret det en kende bedre, at det var Ibini, jeg mente.

25-07-2015 11:56 #110| 0
Sebbecenter skrev:Uddyb gerne?

Gut feeling - Har ikke så meget at bakke det op med so far.

Men mon ikke det begynder at give mening, når I har fået pik af Apoel og tabt de næste 3 kampe i ligaen - Igen, fingers crossed

25-07-2015 11:58 #111| 3

@hestsmolf - hvorfor så meget hate?

25-07-2015 11:59 #112| 0
Mrcharming skrev:@hestsmolf - hvorfor så meget hate?

Altså jeg håber I slår Apoel

28-07-2015 18:53 #113| 0

Kom så FC Midtjylland... skaf et godt resultat... vi skal have skrabt nogle point hjem til DK, og FCM, FCK og BIF skal i gruppespil af den ene eller anden kaliber.... GOGOGOGGO

28-07-2015 19:30 #114| 0

JeSuisApoel

28-07-2015 19:30 #115| 1

gg

28-07-2015 19:51 #116| 1

Lad os håbe Midtjylland aldrig kommer i Europa igen

28-07-2015 19:58 #117| 4
hestsmolf skrev:

Lad os håbe Midtjylland aldrig kommer i Europa igen




Eller Brøndby - de er faktisk endnu ringere.
28-07-2015 20:00 #118| 0

Det bliver sku stort på heden med Thorup ved roret.

28-07-2015 20:00 #119| 2

Præcis. Fremover bør vi nøjes med, at sende byens hold ud - andet er for pinligt

28-07-2015 20:03 #120| 0
BUMS4 skrev:Det bliver sku stort på heden med Thorup ved roret.

Det ender som David Moyes og United......

28-07-2015 20:27 #121| 1
hestsmolf skrev:Præcis. Fremover bør vi nøjes med, at sende byens hold ud - andet er for pinligt

Såsom når de mødte Gorica f.eks.?



28-07-2015 20:45 #122| 2
MrNoller skrev: Såsom når de mødte Gorica f.eks.?

Wauuw, var det værste eksempel du kunne finde virkelig ét fra 2004?? Så står det hvis ikke så slemt til for FCK ;) Elfsborg host host ;----)

28-07-2015 20:57 #123| 0
Drejer89 skrev:Wauuw, var det værste eksempel du kunne finde virkelig ét fra 2004?? Så står det hvis ikke så slemt til for FCK ;) Elfsborg host host ;----)

Elfsborg var heldige, vi blev jo ikke ydmyget på nogen måde og burde have gået videre.


Men Sparv var dyr for FCM. Hvad får i ud af og svine andre hold til? Jo flere hold der klare så dårligt jo færre point til den danske liga.


En skam FCM tabte, men de har stadig en lille chance

28-07-2015 21:00 #124| 0
MrNoller skrev: Elfsborg var heldige, vi blev jo ikke ydmyget på nogen måde og burde have gået videre.

Men Sparv var dyr for FCM. Hvad får i ud af og svine andre hold til? Jo flere hold der klare så dårligt jo færre point til den danske liga.

En skam FCM tabte, men de har stadig en lille chance

Men det gjorde I ikke, og det er for dårligt og kostede point. Som det eneste danske hold på daværende tidspunkt.

"Jo flere hold der klare så dårligt jo færre point til den danske liga."

Ja, og? De eneste klubber der lukrer på succes i Europa, er klubberne selv.

28-07-2015 21:04 #125| 0
Drejer89 skrev: Men det gjorde I ikke, og det er for dårligt og kostede point. Som det eneste danske hold på daværende tidspunkt.
"Jo flere hold der klare så dårligt jo færre point til den danske liga."
Ja, og? De eneste klubber der lukrer på succes i Europa, er klubberne selv.

og hvis alle holdene klare sig godt, ville Fc København eller andre hold flere og bedre mulighed for øge niveauet i den danske liga.


Dermed flere penge i ligaen, bedre fodbold og flere tilskuere på stadion også.


Derimod hvis alle holdene fejlede, ja så falder interessen jo massivt.

Redigeret af MrNoller d. 28-07-2015 21:05
28-07-2015 21:07 #126| 3
MrNoller skrev: og hvis alle holdene klare sig godt, ville Fc København eller andre hold flere og bedre mulighed for øge niveauet i den danske liga.

Dermed flere penge i ligaen, bedre fodbold og flere tilskuere på stadion også.

Derimod hvis alle holdene fejlede, ja så falder interessen jo massivt.

Sry, Noller, men det dér er en omgang vrøvl.


Niveauet i ligaen bliver ikke øget, fordi danske hold gør det godt i Europa. Danske hold gør det godt i Europa, når niveauet i ligaen/klubberne øges.

28-07-2015 21:15 #127| 0

Hvor er det skidt

28-07-2015 21:16 #128| 0

I får det til at lyde som om APOEL er et amatørhold. Det er de jo ingenlunde.
Det er selvfølgelig et surt nederlag for FCM, men der er da ikke tale om et pinligt nederlag.

Og dem der fremhæver FCK...gaab. Hvis de er så fantastisk meget bedre, så havde de vel ikke smidt mesterskabet de sidste to sæsoner.


28-07-2015 21:17 #129| 0
Aurvandil skrev:Og dem der fremhæver FCK...gaab. Hvis de er så fantastisk meget bedre, så havde de vel ikke smidt mesterskabet de sidste to sæsoner.

De har en europæisk-rutine, som man ikke skal undervurder.

28-07-2015 21:18 #130| 0

Drejer89 skrev:
Sry, Noller, men det dér er en omgang vrøvl.

Niveauet i ligaen bliver ikke øget, fordi danske hold gør det godt i Europa. Danske hold gør det godt i Europa, når niveauet i ligaen/klubberne øges.

Det er jo det pengene fra Europa er med til. Samt mere markedsføring af den danske liga og større tiltrækningskraft af spillere.


Dermed bliver ligaen også stærkere, hvis vi havde et hold direkte i cl, ville det give flere spillere og tiltrække.

28-07-2015 21:20 #131| 1
Drejer89 skrev:De har en europæisk-rutine, som man ikke skal undervurder.

Men CL-kval er heldigvis noget man gør sig fortjent til, og ikke noget man får forærende fordi man engang har gjort det pænt i Europa.

28-07-2015 21:21 #132| 3
MrNoller skrev:Det er jo det pengene fra Europa er med til. Samt mere markedsføring af den danske liga og større tiltrækningskraft af spillere.

Dermed bliver ligaen også stærkere, hvis vi havde et hold direkte i cl, ville det give flere spillere og tiltrække.

Hvis en klub bruger europa-pengene på at købe en spiller fra en anden dansk klub, så mister den anden klub sin profil og bliver dermed svækket, hvis ikke klubben er dygtig nok til at finde en god erstatning = det er klubben der spiller i Europa, der lukrer på dette.


Dermed bliver ligaen også stærkere, hvis vi havde et hold direkte i cl, ville det give flere spillere og tiltrække.

Ok, Noller. Så du tror, at en spiller vil tænke "Jeg har set FCN i CL, jeg skal sgu til Sønderjyske?"

28-07-2015 21:23 #133| 1
Aurvandil skrev: Men CL-kval er heldigvis noget man gør sig fortjent til, og ikke noget man får forærende fordi man engang har gjort det pænt i Europa.

Selvfølgelig, alt andet snak om at sende FCK afsted, er obv også hypotetisk snak. Men ingen grund til at negligere FCKs evne til at komme videre fra disse knockout-kampe, som du lidt gjorde i dit tidligere indlæg.

28-07-2015 21:28 #134| 0
Drejer89 skrev:Selvfølgelig, alt andet snak om at sende FCK afsted, er obv også hypotetisk snak. Men ingen grund til at negligere FCKs evne til at komme videre fra disse knockout-kampe, som du lidt gjorde i dit tidligere indlæg.

På ingen måde.
Men når der nu er tale om et hold som FCK selv er røget ud til, så virker det lidt meningsløst at tale om at FCK kunne have gjort det bedre.
Og FCK må jo vise i deres egne europæiske kampe at de stadig har det europæiske "touch"

28-07-2015 21:28 #135| 0

Det bedste der kunne ske for dansk fodbold var at CL blev udvidet til 64 hold, men det vil de store klubber desværre ikke være med til.

28-07-2015 21:37 #136| 0
Drejer89 skrev:Hvis en klub bruger europa-pengene på at købe en spiller fra en anden dansk klub, så mister den anden klub sin profil og bliver dermed svækket, hvis ikke klubben er dygtig nok til at finde en god erstatning = det er klubben der spiller i Europa, der lukrer på dette.

Dermed bliver ligaen også stærkere, hvis vi havde et hold direkte i cl, ville det give flere spillere og tiltrække.
Ok, Noller. Så du tror, at en spiller vil tænke "Jeg har set FCN i CL, jeg skal sgu til Sønderjyske?"

Jamen så lad mig hører Drejer, hvordan gør vi rækken mere attraktiv?
Fordi jeg mener helt klart, uden europæiske gruppe spil og evt. knockoutfaser, så bliver sponsorenes, fansene og tv rettighederne mindre interesserede i den danske liga.

Det er vel også naivt at tror niveauet uden videre kan øges uden penge, og hvor skulle de ekstra penge så komme fra?

Redigeret af MrNoller d. 28-07-2015 21:40
28-07-2015 21:47 #137| 0
MrNoller skrev:Jamen så lad mig hører Drejer, hvordan gør vi rækken mere attraktiv?
Fordi jeg mener helt klart, uden europæiske gruppe spil og evt. knockoutfaser, så bliver sponsorenes, fansene og tv rettighederne mindre interesserede i den danske liga.

Det er også rigtigt det du skriver dér. Europæisk succes er godt for ligaen. Når ligaen/holdene er gode, kommer succesen i Europa også med tiden. Men ikke i omvendt rækkefølge som du mener, hvor FCMs europakampe skal gøre de andre hold bedre. Jeg kan jo stille dig dette spørgsmål. FCK har igennem de sidste 9 år haft stor succes i Europa med 3x CL og 6x EL. Hvordan mener du, at dette har gjort andre hold bedre? Brøndby fx?



MrNoller skrev:Det er vel også naivt at tror niveauet uden videre kan øges uden penge, og hvor skulle de ekstra penge så komme fra?

Det er vel også naivt at tro, at klubber der kommer i Europa med 100 % sikkerhed vil købe spillere fra andre danske klubber? Derudover, hvis de klubber som ikke er i Europa er afhængige af penge fra klubberne der er med i Europa, så svækker topklubberne de andre klubber, ligesom man kender det fra Spanien med Real og Barca.

28-07-2015 21:53 #138| 0
Drejer89 skrev:Det er også rigtigt det du skriver dér. Europæisk succes er godt for ligaen. Når ligaen/holdene er gode, kommer succesen i Europa også med tiden. Men ikke i omvendt rækkefølge som du mener, hvor FCMs europakampe skal gøre de andre hold bedre. Jeg kan jo stille dig dette spørgsmål. FCK har igennem de sidste 9 år haft stor succes i Europa med 3x CL og 6x EL. Hvordan mener du, at dette har gjort andre hold bedre? Brøndby fx?


Det er vel også naivt at tro, at klubber der kommer i Europa med 100 % sikkerhed vil købe spillere fra andre danske klubber? Derudover, hvis de klubber som ikke er i Europa er afhængige af penge fra klubberne der er med i Europa, så svækker topklubberne de andre klubber, ligesom man kender det fra Spanien med Real og Barca.


Jeg vil mene Brøndby f.eks. har været i besiddelse af panik indkøb og ingen stabilitet. Mange indkøb hos Brøndby har ikke været særlig imponerende, jeg tror det som Brøndby ville have brug for derimod, udover penge til at købe få men gode forstærkninger, var de kørte mere med deres unge spillere som andre danske klubber har haft succes med, f.eks. AaB.

Nej, men hvis en klub køber noget bedre til sig og skal i CL, så burde det jo i teorien gøre de skiller sig af med noget overflødigt der kan gøre andre klubber bedre. Desværre rammer dansk fodbold en elendig bølgedal, det gjorde FCK og Brøndby var der i særdeles stadig da FCN vandt SL.

Jeg håber bare vi kan få nogle gode europæiske eventyrer igen, og selv min far som hader FCK, han hepper på dem i Europa. Jeg har samme synspunkt, og heldigvis deler mange folk samme opfattelse som mig selv, så imorgen hepper jeg på FCK :)


28-07-2015 21:59 #139| 2

"Jeg vil mene Brøndby f.eks. har været i besiddelse af panik indkøb og ingen stabilitet. Mange indkøb hos Brøndby har ikke været særlig imponerende, jeg tror det som Brøndby ville have brug for derimod, udover penge til at købe få men gode forstærkninger, var de kørte mere med deres unge spillere som andre danske klubber har haft succes med, f.eks. AaB."


Det er jo også det jeg prøver at forklare dig Noller. Klubberne skal selv være bedre til at "gøre sig gode". BIF bliver ikke et bedre hold, bare fordi FCK gør det godt i Europa som du indirekte skriver i dit tidligere indlæg:



MrNoller skrev: og hvis alle holdene klare sig godt, ville Fc København eller andre hold flere og bedre mulighed for øge niveauet i den danske liga.

Dermed flere penge i ligaen, bedre fodbold og flere tilskuere på stadion også.

Derimod hvis alle holdene fejlede, ja så falder interessen jo massivt.

Igen

Når de danske hold er gode kommer succesen i Europa. Andre hold bliver ikke bedre, fordi ét par hold kommer i europæisk gruppespil :)

Redigeret af Drejer89 d. 28-07-2015 22:00
28-07-2015 22:05 #140| 0
Drejer89 skrev:"Jeg vil mene Brøndby f.eks. har været i besiddelse af panik indkøb og ingen stabilitet. Mange indkøb hos Brøndby har ikke været særlig imponerende, jeg tror det som Brøndby ville have brug for derimod, udover penge til at købe få men gode forstærkninger, var de kørte mere med deres unge spillere som andre danske klubber har haft succes med, f.eks. AaB."


Det er jo også det jeg prøver at forklare dig Noller. Klubberne skal selv være bedre til at "gøre sig gode". BIF bliver ikke et bedre hold, bare fordi FCK gør det godt i Europa som du indirekte skriver i dit tidligere indlæg:


Igen
Når de danske hold er gode kommer succesen i Europa. Andre hold bliver ikke bedre, fordi ét par hold kommer i europæisk gruppespil :)

Det er jeg skam også enig i, men det ændre jo stadig ikke på det europæiske stadig spiller en stor rolle.

28-07-2015 22:09 #141| 0
MrNoller skrev:Det er jeg skam også enig i, men det ændre jo stadig ikke på det europæiske stadig spiller en stor rolle.

Selvfølgelig gør det dét, men argumentet om at holde med FCM, fordi det vil gøre ligaen bedre hvis de kommer i CL, er altså en ommer ;)

28-07-2015 22:14 #142| 0
Drejer89 skrev: Selvfølgelig gør det dét, men argumentet om at holde med FCM, fordi det vil gøre ligaen bedre hvis de kommer i CL, er altså en ommer ;)


Det mener jeg ikke, for det forøger chancen er min holdning. Men vi lader den ligge, for vi er jo langt hen af vejen enige alligevel

28-07-2015 22:19 #143| 1
MrNoller skrev:
Det mener jeg ikke, for det forøger chancen er min holdning. Men vi lader den ligge, for vi er jo langt hen af vejen enige alligevel

Ja, ja, så lad gå. Jeg godkender din trækken i land, denne gang ;)

28-07-2015 22:25 #144| 0
Drejer89 skrev: Ja, ja, så lad gå. Jeg godkender din trækken i land, denne gang ;)

Jeg trækker den skam ikke land, for min holdning at det øger, når danske hold klare sig godt, men jeg synes bare ikke vi bliver helt enige.
Det er lidt som en politisk diskussion næsten ;)

28-07-2015 23:08 #145| 0
Drejer89 skrev:

Men det gjorde I ikke, og det er for dårligt og kostede point. Som det eneste danske hold på daværende tidspunkt.

"Jo flere hold der klare så dårligt jo færre point til den danske liga."

Ja, og? De eneste klubber der lukrer på succes i Europa, er klubberne selv.



Så du mener fx. ikke at FCN lukrerede på at få en direkte plads i CHL, pga andre klubber der havde optjent point til DK?

28-07-2015 23:21 #146| 0
krabbefar skrev:Så du mener fx. ikke at FCN lukrerede på at få en direkte plads i CHL, pga andre klubber der havde optjent point til DK?

Det gjorde de i den grad økonomisk. Trup og spillemæssigt gjorde de jo ikke. Er gået fra at være et tophold i et par sæsoner, til at være et midterhold som ikke har set et gruppespil siden. Klubben var ikke dygtig nok til at bygge videre på de muligheder CL gav, ligesom har været tilfældet i et par andre klubber. Jeg kan slet ikke finde argumenter for, at FCNs deltagelse har gjort ligaen bedre.


Den direkte plads kom jo netop pga en årerække, hvor vi havde et højt niveau blandt nogle klubber herhjemme. FCK, AaB og OB. Når de resultater senere bliver pisset væk, når fx AGF og AaB ryger ud i første runde til Dila Gori, så ryger vi lige så stille ned mod 0 igen. Så er vi tilbage ved, at europæisk succes kommer, når klubberne herhjemme bliver bedre.

28-07-2015 23:25 #147| 0

@ drejer

Du snakker som sædvanligt helt vildt meget udenom.

Du skrev at de eneste der lukrerer på succes i Europa er klubberne selv.

Så vidt jeg ved har FCN da tjent helt godt på at være med i gruppespillet. Ergo kan det også være de andre klubber der kan lukrere på det.

28-07-2015 23:33 #148| 0
krabbefar skrev:@ drejer
Du skrev at de eneste der lukrerer på succes i Europa er klubberne selv.

Så vidt jeg ved har FCN da tjent helt godt på at være med i gruppespillet.

Prøv læs hvad du selv skriver? Netop kun FCN (klubben i gruppespillet) som lukrede på dette. Og ja, der var en direkte plads hvilket var vanvittigt i danske forhold. Pladsen tog de nu engang ved at vinde mesterskabet, ergo de havde et godt hold i ligaen.


Prøv at svar på dette eksempel.


Pga succes i tidligere år, har vi i DK 5 europa-pladser efter sæsonen 11/12. AGF får via en 5.plads en ELkval-billet, da nr 2 bliver pokalmestre. De møder Dila Gori og ryger ud. Spørgsmålene er så, hvordan gjorde det den danske liga bedre, at tidligere succes gav flere pladser, og hvordan lukrede AGF på dette?

29-07-2015 06:06 #149| 0
Drejer89 skrev:

Prøv læs hvad du selv skriver? Netop kun FCN (klubben i gruppespillet) som lukrede på dette. Og ja, der var en direkte plads hvilket var vanvittigt i danske forhold. Pladsen tog de nu engang ved at vinde mesterskabet, ergo de havde et godt hold i ligaen.

Prøv at svar på dette eksempel.

Pga succes i tidligere år, har vi i DK 5 europa-pladser efter sæsonen 11/12. AGF får via en 5.plads en ELkval-billet, da nr 2 bliver pokalmestre. De møder Dila Gori og ryger ud. Spørgsmålene er så, hvordan gjorde det den danske liga bedre, at tidligere succes gav flere pladser, og hvordan lukrede AGF på dette?




Det er hurtigt du glemmer.

Hvordan var det nu lige at FCN kvalificerede sig til CHL?

29-07-2015 09:11 #150| 1
krabbefar skrev:

Det er hurtigt du glemmer.

Hvordan var det nu lige at FCN kvalificerede sig til CHL?

Sjovt at du snakkede om at snakke udenom. Prøv at svar på spørgsmålene i eksemplet.


Jeg skrev i ovenstående indlæg, hvordan FCN kom i CL? Hvis du vil hen til, at vi skal holde med alle hold, så vi kan få én eller flere direkte pladser igen, så må du hellere tage en ekstra tår af morgenkaffen, og undersøge hvor langt vi er fra bare én direkte plads igen. Men ja, selvf vil hold kunne lukrerer på direkte pladser, som stammer fra andre holds tidligere resultater, men da dette ligger så fjernt, er det ikke relevant at bruge som eksemplet. Derimod kan vi få flere kval pladser, hvis danske hold gør det godt, men disse kvalpladser er i sig selv intet værd, hvis ikke holdene går igennem dem, hvilket jo har været et problem de seneste år.

29-07-2015 10:15 #151| 6

@ Drejer


Nej det er dig der snakker udenom, og indrager alle mulige ting og spørgsmål, som ikke har noget med mit spørgsmål at gøre.

Hvor ser du jeg skriver noget om at holde med alle hold, eller ligaen bliver stærkere/svagere osv? Det er dig der skriver det.

Det eneste jeg sætter spørgsmålstegn ved, er det du skrev tidligere.


De eneste klubber der lukrer på succes i Europa, er klubberne selv.


Og så spørger jeg igen. Hvordan kvalificerede FCN sig til CHL?

Hvis du kan svare på det spørgsmål, kan vi så blive enige om at FCN, har lukreret på at andre hold har klaret sig godt i Europa. Og du dermed er forkert på den, når du skriver at det kun er klubben selv der lukrerer på at klare sig godt i Europa?


Og lad nu være med, at begynde på alt muligt andet, det er jeg fuldstændig ligeglad med.


Edit: Og hvis du ikke har opdaget det endnu, så prøver jeg bare at være lige så irriterende og påståelig, som du ca. er i alle de tråde du troller/debatterer i.


Redigeret af krabbefar d. 29-07-2015 10:17
05-08-2015 18:06 #152| 0

Synes ansættelsen af Jes Thorup, var en kæmpe fejltagelse. Taktisk sejler han rigtig meget. Tror ikke han får mere end den her sæson.

05-08-2015 19:25 #153| 0

Det var også en fejl af ham selv.
Jeg ville ikke have byttet en OL-oplevelse væk i hans sko.

07-08-2015 11:25 #154| 0

Uha en gruppe af mulige modstandere vi har fået!

Dortmund, AZ Alkmaar, Sparta Prag, Panathinaikos, Southampton eller FC Krasnodar.

07-08-2015 15:48 #155| 2

Southampton bliver en god oplevelse men Exit.... så hellere Dortmund hvis vi endelig skulle ryge ud... men så får de erfaring mod en god modstander og så kan de fokusere på ligaen sammen med FCK.... og Brøndby ryger også ud mod Paok... farvel til DK´s fodbold i Europa

28-08-2015 16:45 #156| 0

Hvor er det fedt FCM nappede sejren igår og gruppespillet.... er dog ikke vild med puljen overhovedet.. ... hvad synes i om puljen FCM er kommet i... de får vel prygl af Brügge som alle andre danske hold, og Napoli burde være for hurtig tekniske til FCM, mens Legia´s fans skræmmer alt

28-08-2015 18:18 #157| 0

Stort tillykke til Jer. Synes FCMs præstation i går viste utrolig høj international klasse. Utrolig svær lodtrækning, men ikke umuligt at hente 2 pladsen.



28-08-2015 19:32 #159| 0

Håber Allmin har ret, men tror desværre ikke på en 2 plads. virker umuligt.

29-08-2015 13:29 #160| 0

Tror heller ikke på videre deltagelse, men det vigtigste er at de fik gruppespillet og får noget erfaring med disse kampe, og forhåbentligt får de et par point.

29-08-2015 17:25 #161| 0

7 point i alt er vel godkendt?

29-08-2015 17:58 #162| 0

7 point mere end godkendt


0-1 point ude

3-4 point hjemme er vel realistisk mål


Men man har jo lov at håbe på mere

29-08-2015 18:17 #163| 0

Tror det hele kommer meget an på transfer vinduet.. kan vi holde på Sisto og Sviatchenko tror jeg på 7 - 9 points..

02-10-2015 09:50 #164| 1

3-1 ude mod Club Brügge. Det er fandeme imponerende. Stort tillyke. Håber i får de 3-4 point mere som er nødvendige for at komme videre.

02-10-2015 12:50 #165| 0

Sviatchenkos "lave" frikøbsklausul træder i kræft fra sommeren 16 hvis jeg husker rigtig.


Så alt efter resultaterne i efteråret tror jeg det bliver afgørende for om han er væk til vinter eller sommer.


Sisto er sværere end som så. Klubben forventer 50 mio+ samtidig med at Sisto er kræsen mht. klubvalg.


Desuden skal Sisto stadig bevise et bedre bundniveau og præstere over længere periode før interessante klubber byder i det leje imo.


Men mon ikke vi får en højre back og en aflastning til Tim Sparv i vinterens vindue. Ellers spår jeg ikke de store udskifninger udover eventuelle marginalspillere.

02-10-2015 12:53 #166| 0

jeg må bøje mig i støvet for FCM og græder stadig over deres kapitalindsprøjtning. For gal hvor jeg savner at Sviatchenko ikke er i FCK.

02-10-2015 12:53 #167| 0

Angriberpositionen kan der også ske noget ved.


Paul er 100% i klubben efter vinter.


Duncan eller Pusic kan sælges hvis det rigtige bud kommer.


Sker dette bliver en klasseangriber købt. Der scoutes nok mest en hurtig målfarlig angriber som kan true det dybe rum da Paul i større grad vil blive brugt som den stationære angriber.

02-10-2015 12:59 #168| 0
Sebbecenter skrev:Sviatchenkos "lave" frikøbsklausul træder i kræft fra sommeren 16 hvis jeg husker rigtig.

Menes at huske, at diverse journalister skrev januars transfervindue 16.

02-10-2015 13:01 #169| 0
Drejer89 skrev:Menes at huske, at diverse journalister skrev januars transfervindue 16.

Det er nok korrekt..


Så bliver det Sviatchenko selv der afgør det. Der skal nok komme masser af klubber til den pris.

02-10-2015 13:02 #170| 0
Sebbecenter skrev:
Det er nok korrekt..

Så bliver det Sviatchenko selv der afgør det. Der skal nok komme masser af klubber til den pris.

Tror 99 % på, at han er væk til januar. Der kan man så også tale om en, der har aftjent sin værnepligt.

02-10-2015 13:05 #171| 0
Drejer89 skrev:Tror 99 % på, at han er væk til januar. Der kan man så også tale om en, der har aftjent sin værnepligt.

I den grad.. Det er jo heller ikke nogen hemmelighed han var dybt skuffet over ikke at blive solgt til Norwich i sommers og tidligere FCK.


Derfor kan det stadig gøre ondt som FCM-fan når Kianchenko duoen er så suveræne og stabile.

02-10-2015 13:10 #172| 0

Kian og Erik gør det super godt sammen det ligger da helt fast. Desværre tror jeg kun det holder indtil vinter pausen 😕 jeg tror både Erik og sisto bliver solgt i vinterpausen. Det der kan holde på dem indtil sommer skulle Være, hvis det rent faktisk lykkes at gå videre i EL hvilket alt andet lige ser en hel del mere muligt ud nu end jeg troede det ville Være.

02-10-2015 15:22 #173| 0
Tvis skrev:Kian og Erik gør det super godt sammen det ligger da helt fast. Desværre tror jeg kun det holder indtil vinter pausen

som du selv skrive.. tror jeg fcm har stor set samme hold efter vinter vis de går videre fra EL..

Ryger de ud af EL bliver der solgt lidt tror jeg..

02-10-2015 15:29 #174| 0

Med mesterskabet og det fingeraftryk man sætter i Europa, samt klubbens fantastiske indkøbspolitik, så ville man højst sandsynlig kunne hente god forstærkning med de mange transferkroner der kommer den anden vej.


Jeg ville i hvert fald skifte Troels Bech ud med en Claus Steinlein på deltid for BIF. I forhold til hvad spilleren har kostet, så har FCM nok Superligaens 2 bedste indkøbspolitik (kun overgået af SønderjyskE) i de seneste år.

02-10-2015 16:37 #175| 2

Også stort tillykke herfra!


Vildt imponerende internationalt snit der er over FCM de sidste internationale kampe jeg har set. Specielt attituden og kynismen er vildt fedt at se og er jo generelt en mangel vare herhjemme. Utroligt så meget de har lært af den første kamp hjemme imod Apoel i Ch.L kval'en.


Og så er ham 2m manden oppe foran sgu for grineren en angriber. Det er vel den mest uortodokse spiller jeg har set længe, men alligevel pæn effektiv. Altså han formår sgu' at rage boldene til sig og fylde noget oppe foran og så ejer han jo fuldstændigt det luftrum. Tror Brügge spillerne til sidst bare opgav at hoppe op til boldene når han var der :-)


Anyway, ser godt ud nu, men de næste 2 kampe står på Napoli der normalt er et subtop hold i Ch.L regi og man kan godt tvivle på om der kommer points ind på kontoen i de opgør. 1 point i de 2 kampe vil imo være flot og måske også afgørende for videre avancement, men lad os se.

02-10-2015 19:26 #176| 1

Haha ja Paul den lange gut.......... utroligt han kan holde på en bold med hans stil. Men det kan han og hvor er det fedt at se....... får et smil på læben hver gang jeg ser ham i aktion ☺

02-10-2015 19:52 #177| 0

Yearr me too Tvis!! Også af hele spillestilen FCM åbenbart er begyndt at finde det rette snit for et hav af nærkampe, og dødbolde der trækker tiden ud. Og altså en gut som Onuachu eller hvad han hedder er jo perfekt her :-)


Grineren f.eks. at se Brügges træner gå mere og mere amok over alt - lidt som at se Koeman da de mødte the Saints og så må man også sige at de har haft de berømte marginaler med sig. Men altså marginaler havde jeg 100% solgt FCMs chancer for inden de gik igang med slutspillet da jeg ærlig talt troede de ville blive kørt over af alle 3 hold.

02-10-2015 19:54 #178| 0

Kan ikke rigtigt finde ud af med ham Royer om det er godt eller skidt..... det virker til han hjælper godt til defensiv, men offensiv der skaber han bare slet ikke samme farlighed som Igboun gjorde det.... men ved ikke hvor stor betydning han har i den imponerende "defence" FCM virker til at have..

20-11-2015 13:38 #179| 0

Hvad tænker i om FC Midtjylland signing fra Januar...

V.Kadlec, lyder til de sparede 5 mil. og fik ham for 13 mil i stedet for 18..... men med et underskud på 65 mil, undre man sig vel lidt over det kan hænge sammen, som fan af FCM brokker jeg mig endelig ikke, men håber de har styr på det, og at Benham og nok af knaster..




20-11-2015 14:05 #180| 0

Han var/er et spændende navn. Kendt som et stort talent, men har åbenlyst ikke kunne slå til i Frankfurt.


Angående $, så bruger man vel bare lidt af de pengene fra et Sisto-salg på forhånd. Derudover har Benham jo lige lånt klubben 60 mill, så no problemos.

20-11-2015 15:03 #181| 0

Benham er benhård forretningsmand som desuden ikke har de midler som en del andre i gamet.


Så der kommer helt sikkert til at komme stor udskiftning i vinterens vindue. Forvent 8-10 mand ryger som skal erstattes af et par profiler og ellers akademiet.

20-11-2015 16:07 #182| 0

Sikke noget vås

20-11-2015 16:07 #183| 0
Sebbecenter skrev:Benham er benhård forretningsmand som desuden ikke har de midler som en del andre i gamet.

Så der kommer helt sikkert til at komme stor udskiftning i vinterens vindue. Forvent 8-10 mand ryger som skal erstattes af et par profiler og ellers akademiet.

Læste at det ikke lød som om de ville købe flere nu her i vinterens transfervindue.. men heller ikke sælge nogen... men kommer der nogle gode tilbud på Sisto eller Sviatchenko, ja så sælger de nok... og hvem ved med Pusic....

20-11-2015 16:14 #184| 0
Razzmussen skrev:Hvad tænker i om FC Midtjylland signing fra Januar...

V.Kadlec, lyder til de sparede 5 mil. og fik ham for 13 mil i stedet for 18..... men med et underskud på 65 mil, undre man sig vel lidt over det kan hænge sammen, som fan af FCM brokker jeg mig endelig ikke, men håber de har styr på det, og at Benham og nok af knaster..






Hvis de henter ham så er det en af de største signings i Superligaens historie af en spiller under 25. Manden var udråft som supertalent, men ahr ikke slået til i Frankfurt. hvor man altså også er meget stærk besat på de offensive poster.


20-11-2015 16:19 #185| 0
Allmin skrev: Hvis de henter ham så er det en af de største signings i Superligaens historie af en spiller under 25. Manden var udråft som supertalent, men ahr ikke slået til i Frankfurt. hvor man altså også er meget stærk besat på de offensive poster.


Det er ikke noget med hvis de henter ham, han er købt.. og tiltræder til januar


når vinduet åbner..


20-11-2015 16:44 #186| 2
Allmin skrev: Hvis de henter ham så er det en af de største signings i Superligaens historie af en spiller under 25. Manden var udråft som supertalent, men ahr ikke slået til i Frankfurt. hvor man altså også er meget stærk besat på de offensive poster.


Det var Freddy Adu også.

20-11-2015 17:17 #187| 0
Razzmussen skrev:
Det er ikke noget med hvis de henter ham, han er købt.. og tiltræder til januar

når vinduet åbner..


Tillykke med den signing. Han bliver uden tvivl et hit i Superligaen. Var udlånt til Sparta Prag i år. 13 kampe 9 mål og den tjekkiske liga er fuldt ud på højde med den danske.

20-11-2015 17:32 #188| 0

Vi får at se... men han burde kunne levere ...

20-11-2015 18:06 #189| 0
Sebbecenter skrev:Benham er benhård forretningsmand som desuden ikke har de midler som en del andre i gamet.

Så der kommer helt sikkert til at komme stor udskiftning i vinterens vindue. Forvent 8-10 mand ryger som skal erstattes af et par profiler og ellers akademiet.

@sebbecenter


Hvad er der sket med Benhams midler siden du er af den overbevisning at han pludselig er dårlig bemidlet?


8-10 mand der ryger, come on.. Svia og Sisto ryger, de resterende der vil komme til at ryge ud er kun med henblik på at gøre truppen stærkere. Pusic KAN ryge alt afhængig hvor uenige ham og Thorup er

20-11-2015 21:07 #190| 0
TheGreatPete skrev:
@sebbecenter

Hvad er der sket med Benhams midler siden du er af den overbevisning at han pludselig er dårlig bemidlet?

8-10 mand der ryger, come on.. Svia og Sisto ryger, de resterende der vil komme til at ryge ud er kun med henblik på at gøre truppen stærkere. Pusic KAN ryge alt afhængig hvor uenige ham og Thorup er

Vi snakker selvfølgelig ikke 8-10 stykker af startelver man en 2-4 og resten marginalspillere/folk der ikke får chancen.


Mht. midler mener jeg at de penge han har postet i projektet er langt større del af hans networth end mange andre rigmænd i fodbold. Derfor skal han ikke ses som en sugardaddy.

20-11-2015 21:37 #191| 0

Det er ikke urealistisk, at der ryger en stor gruppe.
Det kan eksempelvis være disse navne:
Hedinsson (bekræftet)
Dickoh (udløb)
Sisto

Sviatchenko
Petter
Pusic
Lauridsen

+ Nogle udlejninger af et par afrikanere, som ikke har slået igennem endnu.
Duncan, Jim og Hassan har udløb til sommer, så der skal også snart forlænges/sælges, hvis ikke man vil lade dem gå gratis.
Derudover kan der komme bud på talenterne Duelund, Olsson, Gemmer, Lauritsen. Jeg ved dog ikke hvor interesseret FCM er i sælge dem. Jeg tror ærlig talt, at Steinlein er fuldstændig ligeglad med, at der køres med underskud, så længe at klubben ikke er konkurstruet.
Alle ovenstående navne ryger selvfølgelig ikke, men jeg tror ligesom Sebbe, at der kan komme stor udskiftning.

20-11-2015 22:29 #192| 2
Sebbecenter skrev:
Vi snakker selvfølgelig ikke 8-10 stykker af startelver man en 2-4 og resten marginalspillere/folk der ikke får chancen.

Mht. midler mener jeg at de penge han har postet i projektet er langt større del af hans networth end mange andre rigmænd i fodbold. Derfor skal han ikke ses som en sugardaddy.

Hold nu op. Selvfølgelig er han en sugar daddy.

21-11-2015 21:10 #193| 0
Sebbecenter skrev:
Mht. midler mener jeg at de penge han har postet i projektet er langt større del af hans networth end mange andre rigmænd i fodbold. Derfor skal han ikke ses som en sugardaddy.

Du tager fejl, han er en sugardaddy. En fornuftig en af slagsen.

21-11-2015 21:20 #194| 0
Ukrudtssluger skrev:Det er ikke urealistisk, at der ryger en stor gruppe.
Det kan eksempelvis være disse navne:
Hedinsson (bekræftet)
Dickoh (udløb)
Sisto

Sviatchenko
Petter
Pusic
Lauridsen
+ Nogle udlejninger af et par afrikanere, som ikke har slået igennem endnu.
Duncan, Jim og Hassan har udløb til sommer, så der skal også snart forlænges/sælges, hvis ikke man vil lade dem gå gratis.
Derudover kan der komme bud på talenterne Duelund, Olsson, Gemmer, Lauritsen. Jeg ved dog ikke hvor interesseret FCM er i sælge dem. Jeg tror ærlig talt, at Steinlein er fuldstændig ligeglad med, at der køres med underskud, så længe at klubben ikke er konkurstruet.
Alle ovenstående navne ryger selvfølgelig ikke, men jeg tror ligesom Sebbe, at der kan komme stor udskiftning.

helt enig men det sker kun, hvis der vurderes at man har sikret et bedre alternativ. Undtagelsen er Svia og Sisto. (Og de unge..)

Tror ikke vi skal forvente FCM spekulere omkring kontraktfrie spillere til sommer efter Benhams indtog i klubben.

29-11-2015 17:45 #195| 5

Amatørklub.

29-11-2015 18:00 #196| 0

^^ +1 ^^


Dybt godnat at aflyse en time før start! Synd for alle dem der har taget turen hele vejen fra København....


@FCM

Få nu banket nogle søm i den bondegård sådan skilte/højtalere ikke falder ned bare fordi der kommer lidt blæsevejr...

29-11-2015 18:06 #197| 1

lidt skidt tidligere på dagen og melde ud at kampen ikke ville blive aflyst pga. vejret.. og så lave det nummer efterfølgende... har sku lidt ondt af de FCK fans der har taget turen...

29-11-2015 18:10 #198| 0
Razzmussen skrev:har sku lidt ondt af de FCK fans der har taget turen...

Og Storebæltsbroen er formentlig lukket når de kommer tilbage til den.

29-11-2015 18:10 #199| 0

"Vi har her i formiddag været i kontakt med MCH. Vi har styr på det, og kampen bliver ikke påvirket af vejret. Det er ikke første gang, vi prøver at spille fodbold i blæsevejr, og det er helt sikkert for tilskuerne at komme. Vi har ingen løse genstande eller telte, der kan blive påvirket af vejret, så kampen er normal for os," forsikrer Anders Bach Jensen


#Prof

29-11-2015 18:14 #200| 2

.

Redigeret af Drejer89 d. 29-11-2015 18:17
29-11-2015 18:17 #201| 0
Aurvandil skrev:

Og Storebæltsbroen er formentlig lukket når de kommer tilbage til den.




Vi vil nå det. Lillebælt om 30 km...
29-11-2015 19:26 #202| 1



Redigeret af hamdenlange d. 29-11-2015 19:28
30-11-2015 00:24 #203| 0

den eneste fair dato for ny kamp er vel D. 13. December. Kan ikke se andre datoer der kan være fair. En kamp i foråret vil bare være helt grotesk og favorisere Midtjylland.


Hvis det bliver den 13. December er der dog måske mulighed for at FCK's måske vigtigste spiller delaney kommer i kamp, og så har hele denne her sag vel i virkeligheden endt med at være til fordel for FCK

30-11-2015 00:43 #204| 0

FCM har allerede udtalt, at det bliver 'svært' at nå i år.

30-11-2015 00:48 #205| 1
Drejer89 skrev:FCM har allerede udtalt, at det bliver 'svært' at nå i år.

Vil gerne se et argument for at man ikke kan spille d. 13 :) men selvfølgelig ingen tvivl om at FCK vil tale for at den skal spilles i år, og FCM vil tale for den skal spilles i foråret. Så er det jo så op til DBU at finde den mest fair løsning, hvilket imo er i år, hvis muligt

Redigeret af retzzz d. 30-11-2015 00:48
30-11-2015 13:39 #206| 0

Igen, amatørklub:



30-11-2015 14:04 #207| 0

@Drejer89

Bare lige for at få det helt på plads; mener du at det var ukorrekt at aflyse kampen, eller er det Midtjyllands håndtering af sagen, som du kritiserer?


Hvis det er det sidste, så er vi enige om det var dårlig kommunikation af Anders Bach (FCMs sikkerhedschef). Han burde naturligvis have sagt, at der var en risiko for, at kampen blev aflyst pga. vejret.

30-11-2015 14:18 #208| 0

@Danne


Kommunikationen/håndteringen som var helt håbløs.

Redigeret af Drejer89 d. 30-11-2015 14:18
30-11-2015 14:20 #209| 0

Godt, jamen så er vi fuldstændig enige!

30-11-2015 14:36 #210| 3

Muhahaha håber der blev booket en masse hoteller i Nyborg

30-11-2015 15:17 #211| 4
Duckie skrev:

Muhahaha håber der blev booket en masse hoteller i Nyborg




Det var da et fuldstændig intetsigende indlæg
30-11-2015 16:00 #212| 0

Kamp spille i foråret. WP FCM.

30-11-2015 16:02 #213| 0
Drejer89 skrev:Kamp spille i foråret. WP FCM.

Link?

30-11-2015 16:08 #214| 0
Qured skrev:
Link?

30-11-2015 16:24 #215| 0
Drejer89 skrev:




Ahhhh så får FCK også lov til at møde Václav Kadlec....

30-11-2015 16:58 #216| 0
Razzmussen skrev:

Ahhhh så får FCK også lov til at møde Václav Kadlec....

Men formodentlig ikke en del af de andre. Sviatchenko vil jeg være overrasket over, hvis han er til stede efter nytår. Sisto kan være væk. Pusic ligeså og hvem ved hvad der ellers kan ske.


Hvis man kigger på formkurverne og skadessituationerne - så er jeg dog ret tilfreds med at den ikke bliver spillet nu. Aflysningen var selvflg. helt korrekt. Ingen tvivl om det. Jeg har ikke læst sikkerhedschefens besked på nettet. Men det lader til at han har kvajet sig ved ikke at tage forbehold. Spørgsmålet er så om det havde gjort nogen forskel. Jeg tvivler. De har selvflg håbet til det sidste at de ville undgå det værste stormen ville bringe men det blev så ikke tilfældet.



30-11-2015 17:07 #217| 0
Drejer89 skrev:


Tak og grotesk. Var der ikke snak om, at kampen kunne afvikles den 13/12?

30-11-2015 17:56 #218| 0
Qured skrev:
Tak og grotesk. Var der ikke snak om, at kampen kunne afvikles den 13/12?

Der er en håndboldkamp kl 20, som der formentlig ikke kommer nogen til. Det kan fx blive Japan - Cuba.

30-11-2015 18:18 #219| 1

Lad os nu bare sige at FCM havde meldt ud at de tog forbehold for vejrændringer.


Hvilken forskel havde det så gjort i går?


FCK skulle herover alligevel.


Dem der vil på away tur har vel alligevel taget bussen herover.


De lokale havde måske ventet en smule med at køre, og dermed havde der været total kaos på parkeringspladserne hvis kampen blev afviklet og folk ville komme ½ time før kickoff.


Det eneste jeg kan klandre dem for er en lidt for selvsikker udmelding. Resten er sgu bare en nobrainer. At Hørsholt så vælger at tage sine babysko frem fra gemmerne er imo mere til grin end FCM's udmelding.

30-11-2015 21:46 #220| 1
Drejer89 skrev: Der er en håndboldkamp kl 20, som der formentlig ikke kommer nogen til. Det kan fx blive Japan - Cuba.

Det ville afkorte FCK spillernes ferie med en uge og FCM spillernes med 3 dage. Derfor er klubberne blevet enige om at 2016 er den bedste løsning.


Anders Hørsholdt: Står og råber "tøsedrenge" nede i spillertunnellen efter aflysningen var en realitet. Jesus Christ - prøv da lige at piske en stemning op! Dagen efter indberetter han så aflysningen til DBU. Altså kan man være så hjernedød og stadig bestride en sådan post? I FCK åbenbart!! Altså, nu skal disciplinærudvalget bruge tid på det. Hvad vil han have ud af det? Manden er jo jubelidiot. Hvis han kan stå og råbe "tøsedrenge" i spillertunnellen bagefter så mener han vel at det er latterligt ikke at spille kampen. Så skriv dog hvad du mener, TØSEDRENG!


At FCM kunne have gjort ting anderledes vil jeg ikke bestride. I særdeleshed den tidlige udmelding hvor sikkerhedschefens ordvalg var dårligt valgt. Specielt set i lyset af at FCM havde kontaktet FCKs sikkerhedschef omkring middagstid omkring vejrsituationen - at det kunne blive et problem for kampens afvikling.

30-11-2015 22:30 #221| 0

@mousebreaker

Hvor har du fra, at han skulle have råbt det? Hvad jeg har hørt, sagde han det i radioen.


Til det sidste du siger:




Surprise, at Steinlein lukker lort ud.

30-11-2015 22:34 #222| 1

Man må dog gå ud fra at grunden til den sene udmelding er at FCM netop gerne så at den blev spillet søndag. Ellers havde man bare meldt ud tidligere at man godt ville have den aflyst. Ikke særlig grundigt pressearbejde, men jeg er dog ikke i tvivl om at FCM gjorde alt hvad de kunne for at få kampen afviklet søndag - heller ikke sjovt for deres fans (trods alt 8-9 gange så mange berørte som hos FCK). Med tanke på de skader der har ramt stadionet kan beslutningen ikke diskuteres og kampen var nok aldrig blevet spillet færdigt alligevel. Hvis den ikke var aflyst var der nok også en del klar til lynchstemning om at de har ageret uforsvarligt ved ikke at aflyse den. At de venter længe med at tage beslutninger er ikke optimalt, men mon ikke de bare har håbet lige til det sidste.

Kampen er rykket, så det ville klæde begge lejre at komme videre, og stoppe med at blæse det op (no pun indended)

#MvhFCKfan

30-11-2015 22:37 #223| 0
Duracell skrev:Man må dog gå ud fra at grunden til den sene udmelding er at FCM netop gerne så at den blev spillet søndag.

Du er en af få med den holdning. Læs ovenstående. Kampen kunne være spillet nu. Som nævnt før. Beslutningen er fin. Kommunikationen/håndteringen er ikke. FCM har via dette brugt situationen til egen fordel.


Edit: Så du Steinlein og Thorups smil da de fortalte om situationen?

Redigeret af Drejer89 d. 30-11-2015 22:39
30-11-2015 22:48 #224| 0

Har ikke snakket om valget af ny kampdato. Det synes jeg også sagtens kunne have været i dag. Men det er også lidt et problem at FCK så har sovet på hotel uden at være forberedt på at skulle pakke til en overnatning osv. - uanset hvordan man vender og drejer den, så kan man altid finde noget hvor man synes man kan tillade sig at brokke sig hvis man virkelig leder. Tror en kamp idag ville være mere til FCM's fordel end FCK's faktisk.

Når Hørsholt snakker så meget om regler mht. divisionsforeningen, så er han vel også klar over at man ikke bare kan aftale at rykke kampen en dag lige pludseligt afaik. Mig bekendt mødtes foreningen først i dag for at aftale ny dato. Så har det altså været svært at få den afviklet et par timer senere samme dag.


At de smiler lader jeg dig overfortolke på alene :) Det er klart at de kunne ikke ramme en meget bedre dato for dem at få en kamp aflyst, men de kunne sgu nok ikke gøre så meget fra eller til i sidste ende og jeg er ikke i tvivl om at de gerne så kampen blev spillet igår.

30-11-2015 22:52 #225| 0
Duracell skrev:Har ikke snakket om valget af ny kampdato. Det synes jeg også sagtens kunne have været i dag. Men det er også lidt et problem at FCK så har sovet på hotel uden at være forberedt på at skulle pakke til en overnatning osv. - uanset hvordan man vender og drejer den, så kan man altid finde noget hvor man synes man kan tillade sig at brokke sig hvis man virkelig leder. Tror en kamp idag ville være mere til FCM's fordel end FCK's faktisk.
Når Hørsholt snakker så meget om regler mht. divisionsforeningen, så er han vel også klar over at man ikke bare kan aftale at rykke kampen en dag lige pludseligt afaik. Mig bekendt mødtes foreningen først i dag for at aftale ny dato. Så har det altså været svært at få den afviklet et par timer senere samme dag.


Jeg ved ikke hvad Jes mener, når han siger at den kunne være afviklet i dag. Pas, om det betyder den kunne være spillet tidligere i går, eller i dag.


Jeg forstår ikke, hvordan du kan se FCM have en fordel i dag? De er stadig meget skadesplaget. Man må formode, at hvis der var blevet sat noget igang i ordentlig tid så ville man 1. Kunne have spillet tidligere. 2. FCK taget endnu en nat på hotel og spillet i dag.

01-12-2015 09:49 #226| 1
Drejer89 skrev: Du er en af få med den holdning. Læs ovenstående. Kampen kunne være spillet nu. Som nævnt før. Beslutningen er fin. Kommunikationen/håndteringen er ikke. FCM har via dette brugt situationen til egen fordel.

Edit: Så du Steinlein og Thorups smil da de fortalte om situationen?



Det er dog et latterligt postulat. "Kampen kunne være spillet nu"?


Der er tre muligheder for at kampen kunne være spillet.

1) fremrykket kampen MARKANT. Dvs en eftermiddagskamp hvor der skal være nok tid til at man er sikker på at tilskuerne kan komme sikkert fra stadion.

2) spillet den på planlagte tidspunkt midt i orkanen

3) spillet om mandagen


1 og 2 var ikke mulige af åbenlyse årsager. 3 måske! der er dog masser af problemer, ikke mindst af økonomisk karakter. Det vil bl.a være ret naivt at tro at TV vil sige ja til en mandagskamp med en kamp af den kaliber. Desuden vil det naturligvis give masser af problemer for alle involverede, lige fra tilskuere, klubberne og de frivillige hjælpere etc etc.


Folk har et liv ved siden af fodbolden som kræver planlægning og masser af mennesker vil blive negativt påvirket at en kampflytning med så kort varsel. Her tænker jeg på de frivillige hjælpere omkring en superliga kamp som med alle deres mandetimer får hjulene til at dreje rundt. Tvivler på at det overhovedet kan lade sig gøre.


At den fyr du linker til (går ud fra at det er fck's sikkerhedsansvarlige) postulerer at kampen kunne være spillet ,fortæller blot at han fungerer på et tilsvarende lavt intelligens niveau som sin direktør i den her "sag". Jeg siger ikke at FCM har handlet korrekt i alt hvad de har foretaget sig i går. Jeg så da gerne at de havde sendt en invitation til FCK om at deltage i mødet. Kan ikke sige at det nogensinde ville gøre en forskel men så ville FCK da have mulighed for at udtale sig. Jeg så også gerne at man havde været mindre kategoriske tidligere på dagen. Tvivler dog på at det ville have gjort nogen som helst forskel for nogen af de implicerede.


Når nogen bringer frem at de omkring kl 14 kunne se at stormen ville ramme Herning for fuld styrke på spilletidspunktet og bruger det som argument for at man burde have aflyst tidligere, så er det vist ikke helt gennemtænkt. FCM, beredskabsstyrelse og politi, har selvflg været i kontakt med DMI Løbende hele dagen for at høre udviklingen på vejrsituationen. Hvis der var den mindste mulighed for at kampen kunne gennemføres så ønskede man naturligvis det.


Hvad tror du iøvrigt reaktionerne havde været fra FCKs side hvis kampen blev aflyst tidligt på dagen foranlediget af FCM ? Så ville der for alvor blive udsolgt af tudekiks i det københavnsk

Redigeret af mousebreaker d. 01-12-2015 10:25
01-12-2015 09:52 #227| 0
mousebreaker skrev:

Det er dog et latterligt postulat. "Kampen kunne være spillet nu"?

Forklar!

Kan kun henvise til Jes Mortensens tweets. Han må alt andet lige vide hvad der forgår, og hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan.


Btw. Det er ikke mig, siden du beder mig om at forklare.

Redigeret af Drejer89 d. 01-12-2015 10:01
01-12-2015 10:28 #228| 0
Drejer89 skrev: Kan kun henvise til Jes Mortensens tweets. Han må alt andet lige vide hvad der forgår, og hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan.

Btw. Det er ikke mig, siden du beder mig om at forklare.



Sry så ikke de to sidste posts før jeg skrev det indlæg. Så var i gang med at redigere det da du så i mellemtiden fik svaret. Beklager!

Redigeret af mousebreaker d. 01-12-2015 10:29
01-12-2015 10:29 #229| 0
mousebreaker skrev:Sry så ikke de to sidste posts da jeg skrev det indlæg før jeg stillede det spørgsmål. Så var i gang med at redigere det da du så i mellemtiden fik svaret. Beklager!

Np

01-12-2015 10:37 #230| 0
mousebreaker skrev:At den fyr du linker til (går ud fra at det er fck's sikkerhedsansvarlige) postulerer at kampen kunne være spillet ,fortæller blot at han fungerer på et tilsvarende lavt intelligens niveau som sin direktør i den her "sag".

Pressechef.



mousebreaker skrev:Når nogen bringer frem at de omkring kl 14 kunne se at stormen ville ramme Herning for fuld styrke på spilletidspunktet og bruger det som argument for at man burde have aflyst tidligere, så er det vist ikke helt gennemtænkt.

Har du en kilde på denne 'nogen'? Seneste og eneste udmelding fra DMI, var kl 10.

mousebreaker skrev:
3) spillet om mandagen

3 måske! der er dog masser af problemer, ikke mindst af økonomisk karakter. Det vil bl.a være ret naivt at tro at TV vil sige ja til en mandagskamp med en kamp af den kaliber

Viasat-ansatte har afvist, at de skulle være afvisende overfor en mandagskamp.

mousebreaker skrev:
Folk har et liv ved siden af fodbolden som kræver planlægning og masser af mennesker vil blive negativt påvirket at en kampflytning med så kort varsel. Her tænker jeg på de frivillige hjælpere omkring en superliga kamp som med alle deres mandetimer får hjulene til at dreje rundt. Tvivler på at det overhovedet kan lade sig gøre.

Nu modsiger du lidt dig selv. Du snakker om kampflytning med kort varsel. Du ved godt, at kampen blev aflyst én time før kampstart? Altså mens folk stod udenfor stadion, og busser fra KBH var ankommet. Her kan du snakke om kort varsel.

mousebreaker skrev:Hvad tror du iøvrigt reaktionerne havde været fra FCKs side hvis kampen blev aflyst tidligt på dagen foranlediget af FCM ? Så ville der for alvor blive udsolgt af tudekiks i det københavnsk

Det tror jeg både klub og fans vil have haft forståelse for. Se det fra fansenes synspunkt. De ville få en ny billet eller pengene refunderet. Hvad tror du en tur fx koster i benzin bro osv? Smid brillerne og drop den hårde antydning om, at FCK tuder. Din klub har kvajet sig.

Redigeret af Drejer89 d. 01-12-2015 10:38
01-12-2015 10:42 #231| 0

Jeg kan godt forstå at FCK er ærgelige over at kampen blev aflyst. Tidspunktet for et udebanemøde med FCM har vel ikke været bedre for FCK i årevis. Vores form skraber bunden og vores nøglespillere (undtagen Sviatchenko) fungerer ikke i øjeblikket. Så for FCK ville det have været en kamp som at spille mod eks Esbjerg ude rent niveau mæssigt.

Tough luck, blame God. Jeg kan forstå at spillerne tager på vej (eks Zanka) da der er masser af følelser på spil og spillerne er ikke altid de skarpeste knive i skuffen (eks Zanka). Selv direktører kan undskyldes i øjeblikket efter en kamp. Men en indberetning dagen efter... Come on..

01-12-2015 10:44 #232| 0
mousebreaker skrev:Jeg kan godt forstå at FCK er ærgelige over at kampen blev aflyst. Tidspunktet for et udebanemøde med FCM har vel ikke været bedre for FCK i årevis. Vores form skraber bunden og vores nøglespillere (undtagen Sviatchenko) fungerer ikke i øjeblikket. Så for FCK ville det have været en kamp som at spille mod eks Esbjerg ude rent niveau mæssigt.

Tough luck, blame God. Jeg kan forstå at spillerne tager på vej (eks Zanka) da der er masser af følelser på spil og spillerne er ikke altid de skarpeste knive i skuffen (eks Zanka). Selv direktører kan undskyldes i øjeblikket efter en kamp. Men en indberetning dagen efter... Come on..

Du misforstår hvis hele situationen. Aflysningen er der INTET galt med. Måden FCM har kommunikeret og håndteret denne har været helt væk.

01-12-2015 11:21 #233| 0
Drejer89 skrev: Du misforstår hvis hele situationen. Aflysningen er der INTET galt med. Måden FCM har kommunikeret og håndteret denne har været helt væk.

Hvis direktøren bruger "tøsedrenge" i sin retorik mener han vel at FCM brugte stormen som undskyldning for ikke at spille kampen. Det er jo latterligt. FCM stræbte sig på at få kampen spillet og de gik muligvis for langt i forsøget på at få kampen afviklet. Det kommer lidt an på hvad de har fået af informationer fra DMI. Det mest sandsynlige er at man muligvis har strukket det for langt før aflysningen. Det skal dog siges at her er Beredskabsstyrelsen og Politi også med indover og hvis de ikke har ønsket at gå så langt som til at anbefale en aflysning før sent på dagen så gør det det ikke nemmere. I situationer som disse må man knytte sig til fagfolk og lytte til dem. Jeg ved IKKE om de har anbefalet en aflysning tidligere på dagen - det har jeg dog svært ved at forestille mig. I så fald er det dybt kritisabelt at kampen ikke blev aflyst tidligere.


Men ellers er jeg enig i at FCM kunne have håndteret nogle ting anderledes. Det har de forhåbentlig lært af, hvis der skulle opstå lignende situationer i fremtiden.


Vedr denne "nogen" som du spørger efter, så er det blot fra FCK fans på vej til kampen som fortalte at de kiggede på DMI omkring kl 14,45 og så, at man mente orkanen ville ramme omkring kamptidspunktet og derfor undrede sig over at aflysningen ikke kom tidligere. Noget jeg læste i en tråd, troede faktisk det var her på pokernet, men det var det så ikke. Også ligegyldigt - pointen er at uanset hvad tid DMI har sendt ud på nettet, så er det trods alt bedre at være i direkte kontakt med DMI og høre hvad de har at sige løbende og så støtte sig til det.


Vedr de her Viasat ansatte: Nemt at være afvisende i bakspejlet - det er vist ret gratis. Skal dog ikke udelukke at de ville æde den og få den gennemført hvis det rent praktisk kunne lade sig gøre. Er dog ret sikker på at de er meget tilfredse med at den bliver udsat til en dato langt senere end næste dag.


Vedr de frivillige: Du mener jeg modsiger mig selv. På ingen måde! Det er dig der ikke forstår hvor jeg ville hen eller mig der ikke har forklaret mig ordentligt. De frivillige som hjælper til med en kamp som denne, har den planlagt i kalenderen i månedsvis. Man har muligvis andet i kalenderen til dagen efter. Eks arbejde. Derfor er det svært for ikke sige umuligt at vide om man har det personel som kræves på plads dagen efter. Der er rigtig mange tråde der skal bindes sammen på temmelig kort tid. FCK skal jo vide om de skal sende spillerne hurtigt hjem (nå en bro før den lukker) eller tage på hotel. Det samme med TV folk etc etc.


Til det sidste med at den ville FCK bare have godtaget. Yeah right. Prøv at se et scenarie hvor den mulighed for at stormen bøjer af eller aftager rent faktisk sker - hvordan tror du så retorikken ville være bagefter?

01-12-2015 11:33 #234| 0
mousebreaker skrev:
Hvis direktøren bruger "tøsedrenge" i sin retorik mener han vel at FCM brugte stormen som undskyldning for ikke at spille kampen.

Eller så er det pga FCM sene håndtering der har medgjort, at kampen ikke vil blive afviklet i år?

mousebreaker skrev: Vedr denne "nogen" som du spørger efter, så er det blot fra FCK fans på vej til kampen som fortalte at de kiggede på DMI omkring kl 14,45 og så, at man mente orkanen ville ramme omkring kamptidspunktet og derfor undrede sig over at aflysningen ikke kom tidligere

Det er sikkert også korrekt. Du glemmer bare, at FCM påstod, at stormen blev optrappet, hvorfor det endte i aflysning. Det hænger ikke sammen med, at DMI aldrig meldte noget nyt ud efter kl 10.

mousebreaker skrev: Vedr de her Viasat ansatte: Nemt at være afvisende i bakspejlet - det er vist ret gratis. Skal dog ikke udelukke at de ville æde den og få den gennemført hvis det rent praktisk kunne lade sig gøre. Er dog ret sikker på at de er meget tilfredse med at den bliver udsat til en dato langt senere end næste dag.

Det var ikke i bakspejlet. Allerede søndag aften gik der rygter om, at Viasat ikke vil have en mandags-kamp. Det afviste de også søndag. Så nej, det var ikke i bakspejlet med allerede før forhandlinger om ny kamp.

mousebreaker skrev: Til det sidste med at den ville FCK bare have godtaget. Yeah right. Prøv at se et scenarie hvor den mulighed for at stormen bøjer af eller aftager rent faktisk sker - hvordan tror du så retorikken ville være bagefter?

Jeg er ikke meteorolog, men jeg tror, at den sandsynlighed er meget meget lille. Var kampen blevet aflyst tidligere på dagen, var det nok endt med en mandagskamp. Dvs FCM skulle stadig møde FCK på et rigtigt dårligt tidspunkt. Istedet valgte man, at udstede en garanti om, at stormen ikke vil blive et problem. Slette den efterfølgende og aflyse kampen én time før kamp foran egne fans og rejsende udefans samt udehold. Et udehold, som ikke var en del af beslutningsprocessen. Indrøm nu at det stinker, og FCM er den helt store vinder i denne situation.

01-12-2015 12:49 #235| 1

Hold. Nu. Kæft.


Enig i at det var en tåbelig melding fra FCMs side tidligt på dagen. Efterfølgende skal jeg da love for at FCK lynhurtigt indhentede FCM hvad tåbeligheder angår. Forståeligt at der er mange skøre FCK fans som argumenterer med hovedet under armen, men at spillere og højtstående ansatte i klubben gør det samme er jo direkte pinligt! Altså var den kamp blevet afviklet, var der kommet seriøse personlige skader og nok også det der er værre.


FCM kan ikke andet end tage udgangspunk i hvad DMI giver af meldinger. Meldingen var god tidligt på dagen, FCM dummer sig med en kæk bemærkning, men så ændrer forholdene sig. Det må selv de dummeste af de dummeste fans, spillere og klubledere sgu da kunne forstå!?


Amatører - ja hvis man ikke har forståelse for situation så er man sgu en amatør, uintelligent eller kværulant.


Tøsedreng - det krævede mere mod i situationen at aflyse end det modsatte. Der er flere FCM fans der er berørte af aflysningen end der er FCK fans.


Og så slap nu af med at FCK havde en kæmpe fordel ved at skulle møde FCM nu. FCK har lige spillet 0-0 mod Viborg, uuhhh det er jo et skræmmende resultat som vidner om at FCM nok var blevet kørt over... Desuden kommer FCK med overvejende sandsynlighed til at slippe for nogle af Superligaens absolutte bedste spillere i form af Erik S og Pione

01-12-2015 12:51 #236| 0

@TheGreatPete


Du har ikke læst de sidste 10-15 indlæg i tråden, har du?

01-12-2015 12:52 #237| 1
Drejer89 skrev:@TheGreatPete

Du har ikke læst de sidste 10-15 indlæg i tråden, har du?

Jo og jeg syntes du har mange antagelser og at du er helt i hegnet

01-12-2015 12:58 #238| 0

@TheGreatPete

Hvorfor bliver du så ved med at hæfte dig ved, at FCK og fans brokker sig over aflysningen? Forstå nu, at hvis kommunikationen/håndteringen var bedre, kunne kampen være spillet tidligere eller om mandagen.



TheGreatPete skrev:FCM kan ikke andet end tage udgangspunk i hvad DMI giver af meldinger. Meldingen var god tidligt på dagen, FCM dummer sig med en kæk bemærkning, men så ændrer forholdene sig. Det må selv de dummeste af de dummeste fans, spillere og klubledere sgu da kunne forstå!?

DMIs eneste og sidste udmelding kom kl 10 om formiddagen. Ingen forhold ændrede sig. Det er fakta. At DMI skulle meddele en optrapning af stormen til FCM som de eneste, er hvis kun dumme fans der tror på.

01-12-2015 13:13 #239| 4

3 indspark til en umulig debat:

a) Vi var 8 busser der kørte afsted til Herning med baggrund i FCMs slettede udmelding, hvor de belærte os om at de havde spillet i blæsevejr før...

- Her kunne FCM havde valgt en anden attitude, og nævnt at det var usikkert hvorvidt deres stadion var skruet sammen til at klare en rekord orkan. Så ville nogle være blevet hjemme, mange taget afsted og alle havde vidst at en aflysning var oppe over.

I stedet kom den via Twitter og Facebook, mens vi stod i regnen med udvandede dåseøl og ødelagt frisure.
Ønsket som rejsende fan var en tidligere, ,mere tydelig og mindre friskfyr på 4chan-agtig udmelding, og i det mindste en "undskyld i er taget herop og står ude i regnen"- forklaring da kampen aflyses. I stedet er det politiet og de elektroniske medier som informerer.


b) At kampen ikke afvikles den 13. december er en sportslig katastrofe, hvor Divisionsforeningen viser hvilke amatører de er. Reservedatoer er til for at blive brugt, og så må det være de arrangerende klubbers problem at skaffe stadion etc. Jeg kender både til Ikast, Århus og Vejle i Nærheden af Herning. Steder der kunne blive spillet hvis VM i håndbold er et problem for MCH.
Mere pinligt er argumentet om at FCM spiller kamp om torsdagen. Ser frem til at Divisionsforeningen finder en dato i fodboldkalenderen hvor hverken FCM eller FCK har spillet midtugekamp, og hvor der ikke har været landskampe. Det sker ikke hvis FCM går videre i EL (må Brugge smadre dem).


c) FCKs klage over FCM tror jeg er et brandingspørsmål. Tænk at kunne få lov til at udstille sine konkurrenter som amatører uden organisatoriske evner. Hvis de kan få DBUs/Divisionsforeningens ord for at FCM er utroværdige amatører, der ikke evner at organisere/afvikle under pres, er man lykkedes med at smadre Steinleins modebrille og smide en mild vintervirus i Benhams PC,


VH
Inched

Skulle ovenstående virke rablende subjektivt er det korrekt forstået. Jeg er enøjet fanatiker uden selvindsigt.


Forsat god tirsdag

01-12-2015 13:22 #240| 1
Inched Limns skrev:

Lige en sidste update:

Deres dejlige direktør er blevet konfronteret af EB vedr diverse tweets og lign. Og her kommer han med en ny perle:

Jeg spørger kampens dommer, om vi skal have FCK med i forløbet, men det behøver vi ikke gøre lige nu, melder han. De skal koncenterere sig om at gøre klar til kampen, og uanset hvad, FCK så ville have ment, så var deres ønske blevet overrulet af de fem parter, som traf beslutningen om aflysningen. De fik tidligere på dagen muligheden for at sende deres fans hjem igen, det valgte de at takke nej til. Det var ikke vores beslutning.


Verden er uendelig smuk med Midtjydske briller, og Lupus'es selvværd må presse Hernings bygrænser til det maksimale ovenpå så gode og uselvisk man har handlet, på trods af presset fra de onde og gale københavnere.

BTW stadig ingen undskyldning til Fans for forgæves fremmøde... De kunne jo også bare have lyttet til vejrudsigten ligesom FCM....


http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/fc_koebenhavn/fcm-boss-angriber-seje-fckere-det-er-usmageligt/5852154


01-12-2015 14:03 #241| 1

Dette er vel undskyldningen, du forventer ifølge punkt a...

- Jeg er fuldstændig enig med dem, der kritiserer vores melding tidligere på dagen. Den var for optimistisk, og det beklager vi, for vi ville gerne have spillet. Vi skulle klart have formuleret det anderledes, så det var en fejl, det beklager vi og undskylder for.

.

01-12-2015 14:06 #242| 0
Inched Limns skrev:3 indspark til en umulig debat:
a) Vi var 8 busser der kørte afsted til Herning med baggrund i FCMs slettede udmelding, hvor de belærte os om at de havde spillet i blæsevejr før...
- Her kunne FCM havde valgt en anden attitude, og nævnt at det var usikkert hvorvidt deres stadion var skruet sammen til at klare en rekord orkan. Så ville nogle være blevet hjemme, mange taget afsted og alle havde vidst at en aflysning var oppe over.
I stedet kom den via Twitter og Facebook, mens vi stod i regnen med udvandede dåseøl og ødelagt frisure.
Ønsket som rejsende fan var en tidligere, ,mere tydelig og mindre friskfyr på 4chan-agtig udmelding, og i det mindste en "undskyld i er taget herop og står ude i regnen"- forklaring da kampen aflyses. I stedet er det politiet og de elektroniske medier som informerer.

b) At kampen ikke afvikles den 13. december er en sportslig katastrofe, hvor Divisionsforeningen viser hvilke amatører de er. Reservedatoer er til for at blive brugt, og så må det være de arrangerende klubbers problem at skaffe stadion etc. Jeg kender både til Ikast, Århus og Vejle i Nærheden af Herning. Steder der kunne blive spillet hvis VM i håndbold er et problem for MCH.
Mere pinligt er argumentet om at FCM spiller kamp om torsdagen. Ser frem til at Divisionsforeningen finder en dato i fodboldkalenderen hvor hverken FCM eller FCK har spillet midtugekamp, og hvor der ikke har været landskampe. Det sker ikke hvis FCM går videre i EL (må Brugge smadre dem).

c) FCKs klage over FCM tror jeg er et brandingspørsmål. Tænk at kunne få lov til at udstille sine konkurrenter som amatører uden organisatoriske evner. Hvis de kan få DBUs/Divisionsforeningens ord for at FCM er utroværdige amatører, der ikke evner at organisere/afvikle under pres, er man lykkedes med at smadre Steinleins modebrille og smide en mild vintervirus i Benhams PC,


VH
Inched
Skulle ovenstående virke rablende subjektivt er det korrekt forstået. Jeg er enøjet fanatiker uden selvindsigt.

Forsat god tirsdag


Nu er der vist også kogt nok suppe på den høne. Men vil da godt lige kommentere lidt på det her.

a) Jeg har ikke læst udmeldingen fra FCM tidligt på dagen. Men der er vist ikke nogen der kan være i tvivl om at den har været for kategorisk. Vedr stadion så skal der være tag på for at man kan garantere for folks sikkerhed inde på stadion, når man snakker vindhastigheder af orkanstyrke. Det er så een ting. Folk skal også til og fra. Helt i at nogle få ville være blevet hjemme og andre taget afsted. Og for de få er det selvfølgeligt ærgeligt. Så ville jeg også være irriteret. Jeg ville så personligt under alle omstændigheder være blevet hjemme under de forhold. Der skal ikke meget fantasi til at forestille sig en overnatning i en bus på en rasteplads in the middle of nowhere bare for at tage een ting.


b) Det eneste jeg har hørt gennem medierne er at den dato der var oppe at vende var en uge efter FCKs sidste kamp og 4 dage efter FCMs sidste kamp. Klubberne havde i enighed indstillet til Divisionsforeningen at man foretrak at spille i foråret da det ville tage en uge af FCK spillernes ferie og 3 dage fra FCMs. Hvad der er op og ned ved jeg ikke, men kan ikke se Divisionsforeningen handle anderledes ved begge implicerede klubber foretrækker 2016.

Vedr Brugge: Bare rolig, de smadrer os. Jeg vil være overrasket hvis det ikke sker. Iøvrigt fantastisk at fodboldfans i det ene øjeblik ønsker de andre hold gør det dårligt i Europa, for derefter at klage over dårlige rangliste placeringer når der skal seedes.


c) Kan godt være det er strategien men den slags har det med at komme tilbage til een. Eks står kommentatorerne til mandagskampen og kalder FCKs indberetning for latterlig. Hvilket i bund og grund er korrekt. Det er også mangel på respekt for disciplinærudvalget at de nu skal bruge tid på det.


Vedr det rablende subjektive og enøjet fanatisme. Well den båd er vi vist alle i - derfor omsonst at debatere. I hvert fald sjældent at nogen flytter sig :)


01-12-2015 14:11 #243| 0
Drejer89 skrev:@TheGreatPete
Hvorfor bliver du så ved med at hæfte dig ved, at FCK og fans brokker sig over aflysningen? Forstå nu, at hvis kommunikationen/håndteringen var bedre, kunne kampen være spillet tidligere eller om mandagen.
-
Forstå nu, at den beslutning der blev taget, højst sandsynlig reddede menneskeliv. - FCK brokker sig stadig, det er det jeg hæfter mig ved. Der var også utilfredse FCM folk der brokkede sig igår, men tror ikke man skal hedde Einstein for at se det var en korrekt beslutning.
-

DMIs eneste og sidste udmelding kom kl 10 om formiddagen. Ingen forhold ændrede sig. Det er fakta. At DMI skulle meddele en optrapning af stormen til FCM som de eneste, er hvis kun dumme fans der tror på.

-
Du er naiv, hvis du tror at det er Thorup, Steinlein, Ankersen eller andre FCM folk der enevældigt har truffet beslutningen. FCM ville for alt i verden spille den kamp, lad nu være med at se spøgelser alle steder.. Det var folk med indsigt i vejrforhold som tog beslutningen, ikke FCM som var bange for de formstærke løver...


Jeg vil godt gi dig at det var en dumsmart udmelding og ja de kunne da godt have skrevet undskyld til de stakkels FCK fans som havde taget den lange tur, men så heller ikke mere

01-12-2015 14:19 #244| 0

Det kan da kun være FCM som er så imbecile at de bryder reglerne, tror det ikke får konsekvenser og bagefter synes dem som indberetter dem er latterlige.


Men ok kan jo ikke være studenterhuen der trykker når man har baseret sin forretningsplan, på at der i ny og næ kommer en rigmand forbi, der har så stort ego at han kan få lavet en god forretning ud af en bunke lort.

01-12-2015 14:22 #245| 0

"Kampen er desværre aflyst. Vi kan desværre ikke nå at planlægge et nyt tidspunkt nu her, og til dec er der håndbold i Herning, hvorfor vi må vente til foråret. Øv altså"



01-12-2015 14:26 #246| 0
TheGreatPete skrev:

Forstå nu, at den beslutning der blev taget, højst sandsynlig reddede menneskeliv. - FCK brokker sig stadig, det er det jeg hæfter mig ved. Der var også utilfredse FCM folk der brokkede sig igår, men tror ikke man skal hedde Einstein for at se det var en korrekt beslutning.-

Man skal tilsyneladende hedde Einstein for at skelne mellem at brokke sig over beslutningen, og brokke sig over måden beslutningen blev truffet på.

01-12-2015 14:33 #247| 0
Drejer89 skrev:"Kampen er desværre aflyst. Vi kan desværre ikke nå at planlægge et nyt tidspunkt nu her, og til dec er der håndbold i Herning, hvorfor vi må vente til foråret. Øv altså"



Ifølge pressechef i FCK Jes Mortensen på Twitter, kunne kampen heller ikke ligge 13/12, da det ikke er muligt at afkorte spillernes ferie ifølge overenskomsten med spillerne. FCK går på ferie på søndag, mens FCM går på ferie torsdagen efter, hvis den lige pludselig blev afkortet var Mads Øland sikkert gået helt amok og krævet en helvedes masse penge, præcis som han plejer ;)


At ledelsen i FCM så har dummet sig helt ekstremt er jeg helt enig i (selv som FCM fan). Jeg var selv derude som frivillige to timer før kampstart, hvor ingen talte om risiko for aflysning. Var billetsælger og vi fik det også først at vide, da det blev offentliggjort, så kommunikationen har været helt problematisk.

Der skulle være tænkt i alternative tidspunkter allerede lørdag/søndag formiddag, så der var mulighed for kampstart kl 15 senest (ellers var det farligt for tilskuere at komme hjem) eller kampstart mandag aften.


Hvis ledelsen ikke har overholdt procedurerne for aflysning er det selvfølgeligt et problem, men synes dog også at Hørsholt burde have bedre ting at give sig til. Jeg tror dog det er for at stikke lidt til FCM.

01-12-2015 14:35 #248| 0

Her er i øvrigt proceduren for udsættelse ifølge DBUs regler:

  • Udsættelsen skal først meddeles Divisionsforeningen pr. telefon 3525 1545 hurtigst muligt.
  • Hjemmeholdet skal dernæst hurtigt selv orientere modstanderklubben.
  • Divisionsforeningen er ansvarlig for det videre forløb: Orientering til Danske Spil og pressen.
  • Årsag til udsættelsen samt dokumentation herfor skal ligeledes meddeles Divisionsforeningen skriftligt fra baneledelsen/baneejeren på [email protected] [email protected] [email protected]


Altså ikke noget med, at modstanderholdet skal tages med på råd i forhold til aflysning af kampen.


01-12-2015 14:37 #249| 1
Drejer89 skrev: Man skal tilsyneladende hedde Einstein for at skelne mellem at brokke sig over beslutningen, og brokke sig over måden beslutningen blev truffet på.

Man skal tilsyneladende hedde drejer89 hvis man vil være kongen af konspirationsteorier. Du overanalyserer og ser spøgelser.

01-12-2015 14:45 #250| 0
Toby93 skrev:
Ifølge pressechef i FCK Jes Mortensen på Twitter, kunne kampen heller ikke ligge 13/12, da det ikke er muligt at afkorte spillernes ferie ifølge overenskomsten med spillerne. FCK går på ferie på søndag, mens FCM går på ferie torsdagen efter, hvis den lige pludselig blev afkortet var Mads Øland sikkert gået helt amok og krævet en helvedes masse penge, præcis som han plejer ;)

At ledelsen i FCM så har dummet sig helt ekstremt er jeg helt enig i (selv som FCM fan). Jeg var selv derude som frivillige to timer før kampstart, hvor ingen talte om risiko for aflysning. Var billetsælger og vi fik det også først at vide, da det blev offentliggjort, så kommunikationen har været helt problematisk.
Der skulle være tænkt i alternative tidspunkter allerede lørdag/søndag formiddag, så der var mulighed for kampstart kl 15 senest (ellers var det farligt for tilskuere at komme hjem) eller kampstart mandag aften.

Hvis ledelsen ikke har overholdt procedurerne for aflysning er det selvfølgeligt et problem, men synes dog også at Hørsholt burde have bedre ting at give sig til. Jeg tror dog det er for at stikke lidt til FCM.

Fint indlæg, og fint med en vinkel fra en af de berørte på FCM-siden.

Ja d 13/12 har nok aldrig været aktuel. Når Jes skriver, at den kunne være afviklet nu må han hentyde til, at når den først aflyses kl 17, så kan man obv ikke spille tidligere, ligesom det nok er for sent at planlægge en mandagskamp.

Redigeret af Drejer89 d. 01-12-2015 14:46
01-12-2015 15:53 #251| 1
Taanlane skrev:Altså ikke noget med, at modstanderholdet skal tages med på råd i forhold til aflysning af kampen.

Der står heller ikke nogen steder at man ikke må indberette andre klubber til divisionsforeningen. Begge ting er bare dårlig stil imo.

02-12-2015 17:55 #252| 0

Så er der nyt fra København..

FCK trækker FCM-klage tilbage

02-12-2015 20:16 #253| 0
Danne skrev:Så er der nyt fra København..
FCK trækker FCM-klage tilbage

Så er de da nogle amatører ;-)

02-12-2015 20:41 #254| 0
Danne skrev:Så er der nyt fra København..
FCK trækker FCM-klage tilbage

haha kan de snart bestemme sig?😂


02-12-2015 20:52 #255| 0
TheGreatPete skrev:
haha kan de snart bestemme sig?

Godt spørgsmål! Komisk at det den anden dag var det en alvorlig forseelse, og nu trækker de pludselig klagen tilbage. Giver da ikke meget mening :D

04-12-2015 20:19 #257| 0

Hvad gik der galt her til aften?

04-12-2015 20:24 #258| 0

Run it twice på blæsten ser semi skidt ud :)

04-12-2015 21:19 #259| 2

Suck it Herning. Så skal FCK bare ikke vinde på søndag, så kan De Rø'e overvintre på 1. Pladsen med en sejr over Curth & Co.

04-12-2015 22:14 #260| 0
lekkim0610 skrev:Suck it Herning. Så skal FCK bare ikke vinde på søndag, så kan De Rø'e overvintre på 1. Pladsen med en sejr over Curth & Co.

Så vil førerholdet i det mindste være det hold der pt spiller det bedste fodbold.


Suk, hold da kæft hvor var det skidt igen i aften :-(

04-12-2015 22:15 #261| 0
lekkim0610 skrev:Suck it Herning. Så skal FCK bare ikke vinde på søndag, så kan De Rø'e overvintre på 1. Pladsen med en sejr over Curth & Co.

Anyday jer fremfor FCM eller BØF.

05-12-2015 00:47 #262| 0

BØF kan ikke nå at overvintre på 1.pladsen denne gang.... Til gengæld kan de nå at overvintre på 6. pladsen:-)


10-12-2015 16:34 #263| 0

Så er det i aften at FC Midtjylland ::::::..................Ryger ud? eller? ... personligt tror jeg klart de taber... selvom jeg håber noget andet, men der har bare ikke været det mindste tegn af det skulle gå deres vej sådan som de har spillet

10-12-2015 16:40 #264| 0
Razzmussen skrev:Så er det i aften at FC Midtjylland ::::::..................Ryger ud? eller? ... personligt tror jeg klart de taber... selvom jeg håber noget andet, men der har bare ikke været det mindste tegn af det skulle gå deres vej sådan som de har spillet

Hvis FCM taber så kommer der snart en ny træner.

10-12-2015 17:00 #265| 0
hartvig skrev:Hvis FCM taber så kommer der snart en ny træner.

Baseret på hvad?


De ligger nr 3, bevares, men de har da klaret deres første europæiske eventyr bedre end de fleste havde forventet og alene det at de kvalificerede sig var en overraskelse. Jeg tror ikke at klubben går ud og skifter træner halvvejs inde i sæson hvor de har 4 point til første pladsen, selv hvis de skulle ryge ud af deres første Europa League i gruppespillet.

10-12-2015 17:06 #266| 0

Enig i Jess desværre ikke ryger endnu ..... kommer lidt an på hvordan det ser ud til sommer, hvordan foråret går, det er alt for tidligt at fritstille en træner af hans kaliber... (lol kaliber... min bare r.... ) glæder mig til han ikke er i klubben mere

10-12-2015 17:31 #267| 3

Storhersvanvid i AGF-skalaen at være skuffet over Jess Thorup.

10-12-2015 18:20 #268| 0
Buub skrev:Storhersvanvid i AGF-skalaen at være skuffet over Jess Thorup.

Get use to it... der er vel bare nogle trænere man ikke kan lide, om han så vandt Champions League så ville jeg ikke kunne lide ham....

Redigeret af Razzmussen d. 10-12-2015 18:21
10-12-2015 23:06 #269| 0
Allmin skrev:Stort tillykke til Jer. Synes FCMs præstation i går viste utrolig høj international klasse. Utrolig svær lodtrækning, men ikke umuligt at hente 2 pladsen.


Told you so ;)


Stort tillykke herfra. flot med en andenplads i denne hårde gruppe. Nu må vi se hvem i trækker på mandag

11-12-2015 16:40 #270| 0

Manchester United eller Liverpool ville være smukt så de får et lille eventyr ud af det.... og hvis ikke så helst et hold de har en chance mod, ikke Krasnodar eller Lokomotiv Moskva eller sådan noget russisk **** ..

11-12-2015 17:50 #271| 0
Razzmussen skrev:Manchester United eller Liverpool ville være smukt så de får et lille eventyr ud af det.... og hvis ikke så helst et hold de har en chance mod, ikke Krasnodar eller Lokomotiv Moskva eller sådan noget russisk **** ..

Det vigtigste er vel at gå videre. Her ville man ikke være uden muligheder mod hold som Rapid Wien, Brage eller Molde

11-12-2015 18:15 #272| 0

Fenerbache kunne være en stor kamp

14-12-2015 13:46 #273| 0

Mon ikke Erik Sviatchenko venter med at blive solgt til efter Europa League kampene...


Det er sååååååååååå fucking fedt for FCM og dansk fodbold at det er United de trak

14-12-2015 13:50 #274| 0

OP du lyder som en dedikeret Midtjylland fan, hvis du kan skaffe et par billetter til kampen må du meget gerne smide en PM :)

14-12-2015 13:51 #275| 1
Razzmussen skrev:Mon ikke Erik Sviatchenko venter med at blive solgt til efter Europa League kampene...

Det er sååååååååååå fucking fedt for FCM og dansk fodbold at det er United de trak

Det betyder måske at FCM for en gangs skyld kan få udsolgt i Europa!

14-12-2015 13:55 #276| 0
StonieN skrev:
Det betyder måske at FCM for en gangs skyld kan få udsolgt i Europa!

Det er nok ikke nødvendigt, at tilbyde gratis billetter denne gang, som til Brugge kampen.

14-12-2015 13:56 #277| 3
Razzmussen skrev:Mon ikke Erik Sviatchenko venter med at blive solgt til efter Europa League kampene...

Du er spot on. Kommer der PL-tilbud, hvor han også kan møde Utd, så takker han sgu nej. Han VIL møde Utd i Herning (hvis den altså spilles der).

14-12-2015 14:11 #278| 0
Musavian skrev:OP du lyder som en dedikeret Midtjylland fan, hvis du kan skaffe et par billetter til kampen må du meget gerne smide en PM :)

Sæsonkortholdere får første ret til at købe billetter... der bliver rift om dem....


FCM udmeldte allerede inden lodtrækningen, at hvis de trak United, så ville den bliver spillet i Herning... og det er der de starter...

14-12-2015 14:14 #279| 6

For satan Drejer, du er en taber.

14-12-2015 14:14 #280| 0
Razzmussen skrev: FCM udmeldte allerede inden lodtrækningen, at hvis de trak United, så ville den bliver spillet i Herning... og det er der de starter...

Lad os nu se. Jeg vil ikke falde ned af stolen, hvis det pludselig har ændret sig.

14-12-2015 14:16 #281| 0
Suubstanish skrev:For satan Drejer, du er en taber.

OK

14-12-2015 14:32 #282| 1
Razzmussen skrev:Mon ikke Erik Sviatchenko venter med at blive solgt til efter Europa League kampene...

Det er sååååååååååå fucking fedt for FCM og dansk fodbold at det er United de trak

Vi må for jer at det ikke blæser og/eller at der er håndbold den torsdag....

Men god fornøjelse med kampen. Mindes stadig hvordan det var at se Real Madrid, Manchester og lign. i Parken i forbindelse med CL-kampene.


Det er ikke mere vigtigt for Dansk fodbold at 300 englændere, en masse skandinaviske/tyske Unitedfans og det løse lægger vejen forbi Herning. For dansk fodbold tror jeg hold som Molde ville have være et bedre træk. Og har du noget bud på hvorfor ES skulle blive?

1 kamp mod et reservehold fra England er vel ikke værd at veksle for 18 kamp i en stærkere udenlandsk liga med tilskuere, penge og fans?


VH
Inched


14-12-2015 14:40 #283| 0
Inched Limns skrev:
Vi må for jer at det ikke blæser og/eller at der er håndbold den torsdag....
Men god fornøjelse med kampen. Mindes stadig hvordan det var at se Real Madrid, Manchester og lign. i Parken i forbindelse med CL-kampene.

Det er ikke mere vigtigt for Dansk fodbold at 300 englændere, en masse skandinaviske/tyske Unitedfans og det løse lægger vejen forbi Herning. For dansk fodbold tror jeg hold som Molde ville have være et bedre træk. Og har du noget bud på hvorfor ES skulle blive?
1 kamp mod et reservehold fra England er vel ikke værd at veksle for 18 kamp i en stærkere udenlandsk liga med tilskuere, penge og fans?

VH
Inched

En smule negativ ?

14-12-2015 15:15 #284| 0
Razzmussen skrev:
En smule negativ ?

Nej... Men forstår bare ikke jubellen.. Yeeahh vi har spillet hos igennem gruppespillet, nu skal vi rigtigt ud at have tæv.. i 32-delsfinalen.. ;-)

Men I er jo heller ikke så vante i Herning så det er ok.

14-12-2015 15:25 #285| 5

Det er da næsten ligegyldigt hvem FCM havde trukket i 32 dels finalen så ville de nok være dogs. Jeg forstår klart hvorfor både FCM fans og andre danskere er glade for de har trukket Man U og ikke noget kedeligt Basel eller Braga opgør hvor de alligevel ville store dogs.

Hvad er din fan klub da vant til at møde siden du skriver hvad de ikke er vante med i Herning?

14-12-2015 16:24 #286| 0
Inched Limns skrev:
Vi må for jer at det ikke blæser og/eller at der er håndbold den torsdag....
Men god fornøjelse med kampen. Mindes stadig hvordan det var at se Real Madrid, Manchester og lign. i Parken i forbindelse med CL-kampene.

Det er ikke mere vigtigt for Dansk fodbold at 300 englændere, en masse skandinaviske/tyske Unitedfans og det løse lægger vejen forbi Herning. For dansk fodbold tror jeg hold som Molde ville have være et bedre træk. Og har du noget bud på hvorfor ES skulle blive?
1 kamp mod et reservehold fra England er vel ikke værd at veksle for 18 kamp i en stærkere udenlandsk liga med tilskuere, penge og fans?

VH
Inched

Gør det ondt i måsen ikke at spille Europæisk?


Selvfølgelig skulle kampen mod FCK aflyses. At Midtjylland lavede en kæmpe fadæse ved at melde skråsikkert ud er så en helt anden ting.

At Molde ville være et mere overkommeligt hold sportsligt er vi enige om. Om det ville være godt overall ville afhænge af om man var i stand til at slå dem over 2 kampe, chancen for det var vel i bedste fald 50/50 - Molde er altså videre fra en gruppe med både Ajax, Celtic og Fernebarche. Det vigtigste for Midtjylland er at få en af de helt store oplevelser. Fodbold er en underholdningsvirksomhed, folk er helt oppe at køre over at have trukket United, så selvfølgelig er det kæmpe stort for Midtjylland.


En kamp som denne give vel ca 5 mil i entre indtægter, dertil kan du så lægge salg i boderne, øget sponsor indtægter mm. En kamp mod Molde ville vel give ca halvdelen. Desuden er en kamp mod United(også om det så var deres reserver!) et bedre udstillingsvindue end en kamp mod Molde.

Var jeg ES, havde jeg også skiftet til Engelsk fodbold ASAP. Han har dog selv nævnt at det får ham til at tænke sig om en ekstra gang. http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/erik-s-taenker-mig-nok-ekstra-om-i-januar/ .

14-12-2015 16:31 #287| 0

Virkelig sjovt at høre div FCK fans have så ondt i måsen. Men når man nu melder ud at de profesionelle kommer til, for derefter at blamere sig mod et middelmådigt sekunda hold fra Tjekkiet, ja så skal fokus jo drejes..

14-12-2015 17:15 #288| 0
Nimacos skrev:Det er da næsten ligegyldigt hvem FCM havde trukket i 32 dels finalen så ville de nok være dogs. Jeg forstår klart hvorfor både FCM fans og andre danskere er glade for de har trukket Man U og ikke noget kedeligt Basel eller Braga opgør hvor de alligevel ville store dogs.
Hvad er din fan klub da vant til at møde siden du skriver hvad de ikke er vante med i Herning?

lige Præcis, havde de trukket fx Krasnodar, så havde de haft en lang rejse, og tabt, nu vil de tabe alligevel, men de har alt og vinde og intet og tabe, og Manchester United er trods alt et af verdens største fodboldbrands, så vil FCM på europakortet i fodbold, så får de da ikke mere opmærksomhed, som med to opgør mod United, og så er der heller ikke så langt at rejse som en tur til det russiske.... Helt perfekt !

15-05-2016 10:38 #289| 0

hvad så Midtjylland, hvornår skal ham Thorup væk?


Direkte chokerende udmelding, at han fremhæver sig selv og sit træner team efter sejren over Sønderjyske. "Formations skiftet gav os sejren"


Nej Jess Thorup, det var ikke nogen nøgle på nogen måde. I skaber ingen reelle chancer i åbent spil, og det der giver jer sejren i går var to ret tilfældige dødboldsmål, og så en kontra til sidst hvor Sønderjyske satser alt.


Så at fremhæve sig selv efter en arbejdssejr, er fuldstændig grotesk, og ikke engang Ståle Solbakken ville kunne finde på det


15-05-2016 10:49 #290| 0

Hvor er det fedt at vi igen får lidt point og MÅSKE kan holde os i top 3....vigtig sejr igår!!!

Når det er sagt, er jeg dælme ikke tilfreds med spillet og stilen. Der mangler sgu noget gejst. Skidt udmelding at komme med igår fra Thorup.
Jeg har sagt det før og siger det igen..... jeg synes IKKE Thorup passer ind i Fcm og ser ham gerne skiftet ud i sommerpausen. Hvem der skal overtage ved jeg ikke lige men mon ikke Matheews smartodds kan finde en ny træner til os 😆

15-05-2016 10:56 #291| 0
retzzz skrev:hvad så Midtjylland, hvornår skal ham Thorup væk?

Direkte chokerende udmelding, at han fremhæver sig selv og sit træner team efter sejren over Sønderjyske. "Formations skiftet gav os sejren"

Nej Jess Thorup, det var ikke nogen nøgle på nogen måde. I skaber ingen reelle chancer i åbent spil, og det der giver jer sejren i går var to ret tilfældige dødboldsmål, og så en kontra til sidst hvor Sønderjyske satser alt.

Så at fremhæve sig selv efter en arbejdssejr, er fuldstændig grotesk, og ikke engang Ståle Solbakken ville kunne finde på det

Nu er det vidst mere Bolds overskrift end det er det han reelt siger. Hans udtalelser som det bygger på fortæller blot lidt om det taktiske oplæg.


- Vi besluttede at have en mere kynisk tilgang til kampen, fordi
vi vidste, at det ville blive en kamp med meget duelspil og mange
dødbolde.

- Vi har spillet mange gode anden halvlege i en
4-4-2-formation, men det var dejligt at se, at det også kunne fungere i
90 minutter.

- Vi spillede godt i starten af kampen, men herefter
begyndte vi at spille i mellemrummene, og det gav SønderjyskE
muligheden for at stjæle bolden og køre kontra. I anden halvleg spillede
vi mere simpelt, og derfor vandt vi kampen, siger Jess Thorup.

Han har desuden udtalt at spillerne "fightede og viste mandshjerte". Jeg er ikke fan af Thorup, men mener ikke at man kan påstå han forsøger at tage æren for sejren. Når det er sagt, så håber jeg at der kommer en ny træner til i sommerpausen. Ingen ide i at fyre træneren med 3 kampe igen, det må briste eller bære.

15-05-2016 11:02 #292| 0

Jeg ved ikke helt om jeg synes, at Thorup skal skiftes i sommerpausen.. Jeg vil gerne se ham starte den nye sæson, og så tage den derfra.
MEN, der skal ske noget fremgang i spillet, for pt. er det godt nok ikke særlig spændende at se på.

15-05-2016 11:04 #293| 1

er ikke vild med Thorup, når det sejler siger manden intet på sidelinjen, havde Glenn stået derude så havde han råbt så højt det kunne høres af fløjspilleren på den anden side...

15-05-2016 11:13 #294| 0

Ankersen ligner ikke en, der lader Thorup overleve til sommer:


15-05-2016 11:19 #295| 1

hah nice picture...

Det FC Midtjylland vandt guldet på var jo deres dødbolde og deres hurtige og direkte spil... og nu er de bare uskarpe på deres dødbold + Bak Bach + Sviatchenko og Duncan ikke er der som trusler på dødbold, ud over det spiller de langsommere og mere på tværs i stedet for det direkte spil... Savner sku Sylvester Igboun på den kant...

15-05-2016 11:38 #296| 0
Drejer89 skrev:

Ankersen ligner ikke en, der lader Thorup overleve til sommer:





Fedt billede. Jeg ser dog heller ingen ide i at fyre ham nu. Kan lige så godt nappe det sidste af sæsonen. Vi kan jo ikke blive mestre uanset og tror på de holder sig i top 3. Men så gerne kort tid efter sidste kamp, således at en eventuel ny træner når at få noget tid med holdet inden den nye sæson
15-05-2016 11:45 #297| 0

Så er det godt, at der går lidt rygter om, at 'Sly' måske kunne være på vej tilbage ;)
Tror dog ikke helt på det, og AGF vil nok også forsøge at hente ham, hvis han virkelig vil tilbage til Danmark.

31-07-2016 13:43 #298| 0

Det er sgu meget sjovt, omend det nok er et par år for sent:


31-07-2016 14:08 #299| 0

tja og så stiller FCM op med skod hold og så taber de sikkert og så gider han ikke joine

31-07-2016 14:10 #300| 0
Razzmussen skrev:tja og så stiller FCM op med skod hold og så taber de sikkert og så gider han ikke joine

Han er nok ligeglad, så længe kæresten stadig spiller i Esbjerg.

31-07-2016 14:13 #301| 0

Har der ikke været underskud nok da?
Der er satme mange fodboldklubber som skulle have drejet nøglen rundt herhjemme hvis det var.

31-07-2016 14:21 #302| 0
MrNoller skrev:Har der ikke været underskud nok da?
Der er satme mange fodboldklubber som skulle have drejet nøglen rundt herhjemme hvis det var.

De har lige solgt Sisto .. Og mon ikke Van Der Vaart snart er nede på et acceptable løn niveau, semi gamle, tjent det han skulle tjene og har ikke vist noget de sidste par sæsoner

31-07-2016 14:27 #303| 0
Razzmussen skrev:

De har lige solgt Sisto .. Og mon ikke Van Der Vaart snart er nede på et acceptable løn niveau, semi gamle, tjent det han skulle tjene og har ikke vist noget de sidste par sæsoner




Tror pengene kan bruges langt bedre.

31-07-2016 14:33 #304| 0
Razzmussen skrev: De har lige solgt Sisto .. Og mon ikke Van Der Vaart snart er nede på et acceptable løn niveau, semi gamle, tjent det han skulle tjene og har ikke vist noget de sidste par sæsoner

Selvfølgelig er han stadig pikke dyr i løn. Han har stadig to år tilbage i Betis, hvor han skal give afkald på en god løn, hvis han skal til FCM. Derudover har han stadig et navn, der kan sikre ham en fin kontrakt i Kina fx.

31-07-2016 15:00 #305| 0

Ja, pengene kunne bruges langt bedre, men det er jo sådan en handel Steinlein ville elske at kunne lukke. Så kan vi få historien om, FCM nu er rykket en hylde op og kan tiltrække verdenskendte spillere. Når han selv viser sig på stadion, så må det være fordi, at en aftale ikke forekommer helt utænkelig. Eller også nyder klubben bare den ekstra opmærksomhed...

31-07-2016 16:10 #306| 0

steinlein skyder ihvertfald rygterne ned desværre

31-07-2016 16:11 #307| 0
Razzmussen skrev:steinlein skyder ihvertfald rygterne ned desværre

Hvad sagde han?

31-07-2016 16:15 #308| 0
Drejer89 skrev: Hvad sagde han?

Han grinte lidt af det og sagde det havde de ikke råd til angå løn osv .. Han var bare "forbi" han gerne lige ville se stadion osv hehe .. Sku ikke til at vide .. Men ja lønnen er nok stadig latterlig høj hvis

31-07-2016 16:16 #309| 0
Razzmussen skrev:
Han grinte lidt af det og sagde det havde de ikke råd til angå løn osv .. Han var bare "forbi" han gerne lige ville se stadion osv hehe .. Sku ikke til at vide .. Men ja lønnen er nok stadig latterlig høj hvis

Ahhr, den holder nok ikke. Kæresten er angiveligt i Rio pt, så det er ikke grunden til at han er i DK. Ifølge Bold har de også forhandlet i én uges tid.

31-07-2016 16:17 #310| 0
Drejer89 skrev: Ahhr, den holder nok ikke. Kæresten er angiveligt i Rio pt, så det er ikke grunden til at han er i DK. Ifølge Bold har de også forhandlet i én uges tid.

Aldrig til at vide med Steinlein ..

31-07-2016 17:13 #311| 0

En tidligere verdensstjerne på 33 år vil normalt stadig kunne forstærke ethvert superliga mandskab, men Van der Vaart ramte allerede sit sportslige efterår for 3-4 år siden.

Men det ville da vække temmelig meget international opsigt, for af navn er han stadig stor.

03-08-2016 14:38 #312| 0

Nyeste i sagen er det lyde til han får 2 årig kontrakt, hvor sponsere er klar til at være med til at betale løn ... Men intet officielt meldt op endnu ...


http://m.aoh.dk/artikel/folkebladet-erfarer-to-r-til-van-der-vaart


http://www.vi.nl/nieuws/van-der-vaart-en-fc-midtjylland-mondeling-akkoord.htm?channel=phone

03-08-2016 15:26 #313| 0
Allmin skrev:En tidligere verdensstjerne på 33 år vil normalt stadig kunne forstærke ethvert superliga mandskab, men Van der Vaart ramte allerede sit sportslige efterår for 3-4 år siden.
Men det ville da vække temmelig meget international opsigt, for af navn er han stadig stor.

Normalt er du ret saglig i fodboldtrådene men her er du sgu way off. Det ville være et kæmpe scoop for enhver superliga klub at få VdV til klubben. De 250K han eftersigende får om måneden er ikke engang en vild løn. Det er super heldige omstændigheder det gør at Midtjylland overhovedet kan tiltrække ham.


Kan du huske det ramaskrig det gav da Kannibalen skiftede til BIF?

Folk troede simpelthen ikke det kunne være rigtigt at en så stor spiller ville til Superligaen. Der er VdV jo x10. At tale ham ned kan kun være et udtryk for misundelse fordi han er stadig klasser over Superligaen.. Også selvom han ikke har så høj kvalitet som førhen.

03-08-2016 15:49 #314| 4
Burnz skrev:At tale ham ned kan kun være et udtryk for misundelse fordi han er stadig klasser over Superligaen..

Det lyder interessant, Burnz. Du må tilsyneladende have set noget til ham det sidste stykke tid. Kan du fortælle nærmere?

Var han god i de 178 minutter han fik i LaLiga i sidste sæson? Altså 178 ud af 3420 minutter.

Kan se, at Betis-fansene er meget tilfredse med, at han er på vej væk. Ved du om det er rigtigt, at han havde motivationsproblemer samt vægt/form-problemer i Betis?

Hans sidste tid i HSV har jeg set blive omtalt som, at når han spillede så var det som om de spillede med 10 mand. Kan du give dit indtryk af hans sidste HSV-tid?



Burnz skrev:Det ville være et kæmpe scoop for enhver superliga klub at få VdV til klubben. De 250K han eftersigende får om måneden er ikke engang en vild løn.

Skulle vi nu ikke liiiige? Vi kan hurtigt blive enige om, at VdV er et KÆMPE navn at få til ligaen - men kan vi ikke også hurtigt blive enige om, at der er forskel på at få et stort navn og en stor spiller? Alt taler jo for, at det bliver det førstenævnte man får med VdV.


Derudover skal du udover hans månedsløn også huske hans sign on. Imo er der tre klubber i DK der kunne lave denne handel. FCM, FCK og BIF. I FCK passer han hverken ind strategimæssigt eller spillemæssigt. I BIF er de gået væk fra at lave disse handler, og så er der FCM tilbage.

03-08-2016 15:54 #315| 0
Drejer89 skrev
Derudover skal du udover hans månedsløn også huske hans sign on. Imo er der tre klubber i DK der kunne lave denne handel. FCM, FCK og BIF. I FCK passer han hverken ind strategimæssigt eller spillemæssigt. I BIF er de gået væk fra at lave disse handler, og så er der FCM tilbage.

VdV gør ikke det her for pengene. Han komme aldrig til at få i nærheden af hvad han ville få for at færdiggøre sin kontrakt i Betis. Hans "sign on fee" forhandles primært igennem Betis, da det springende punkt er hvor meget de skal betale ham for at droppe kontrakten.


Rygterne går på at sponsorer betaler halvdelen af hans løn, samt at hans løn ikke kommer til at ligge på meget mere end 3 mil om året. Kommercielt kan jeg derfor ikke se andet end at han burde blive en kæmpe succes.


Rent fodboldmæssigt, er det en lottokupon. Han kan både blomstre op, men han kan også ende med at skabe splid i truppen, hvis han komme med store stjernenykker.


Angående hans form, har jeg læst(uden kilde) at han skulle have trænet med en privat fysisk træner de sidste 2 måneder, så hans form uden bold skulle hvert fald være god. Hvor lang tid det så tager ham at få boldspillet ind igen, må tiden vise.

03-08-2016 15:57 #316| 2
Fantomet skrev: VdV gør ikke det her for pengene.

Nej, det er der vist ingen tvivl om. Han gør de udelukkende pga kæresten. Der må man så selv vurdere, om det er et godt succeskriterie eller ej.



Fantomet skrev:Angående hans form, har jeg læst(uden kilde) at han skulle have trænet med en privat fysisk træner de sidste 2 måneder, så hans form uden bold skulle hvert fald være god. Hvor lang tid det så tager ham at få boldspillet ind igen, må tiden vise.

Det har jeg også læst. Det var vist ham der selv sagde det. Anyway, han har fundet kebab-stedet i Herning :)

Redigeret af Drejer89 d. 03-08-2016 15:58
03-08-2016 16:00 #317| 0
Drejer89 skrev: Nej, det er der vist ingen tvivl om. Han gør de udelukkende pga kæresten. Der må man så selv vurdere, om det er et godt succeskriterie eller ej.



Det har jeg også læst. Det var vist ham der selv sagde det. Anyway, han har fundet kebab-stedet i Herning :)

Han har også en søn der bor i Hamborg, så han er nok også med i overvejelserne.


Betragter det ikke som et succeskriterie, men man må som klub udnytte de heldige omstændigheder der er, da Midtjylland ellers aldrig ville kunne lokke en spiller med så stort et navn til klubben.


Rent sportsligt er jeg som sagt lunken omkring det. Det kan blive fugl eller fisk.

03-08-2016 16:02 #318| 0
Fantomet skrev:
Han har også en søn der bor i Hamborg, så han er nok også med i overvejelserne.

Bestemt, men der vil alligevel være begrænsninger med daglige træninger osv.



Fantomet skrev: Betragter det ikke som et succeskriterie, men man må som klub udnytte de heldige omstændigheder der er, da Midtjylland ellers aldrig ville kunne lokke en spiller med så stort et navn til klubben.

Det må tiden vise, om det var heldige omstændigheder.


Personligt håber jeg de henter ham, da det som tidligere nævnt kunne være fedt med sådan et navn i ligaen. Som FCK-fan frygter jeg det på ingen måde.

03-08-2016 16:08 #319| 0

som FCM fan synes jeg da det er super fedt, at vi kan få så stort et navn til heden uanset hvad de personlige forudsætninger måtte være. Jeg er sikker på at det kommercielt bliver rigtig godt for FCM og Superligaen.

Hvis vi så skal se det sportslige, ved jeg sgu ikke helt hvad jeg mener. Jeg tvivler på at han bliver en kæmpe sportslig succes, men det må tiden vise.

spændende bliver det ihvertfald

03-08-2016 16:13 #320| 0
Drejer89 skrev:Det lyder interessant, Burnz. Du må tilsyneladende have set noget til ham det sidste stykke tid. Kan du fortælle nærmere?
Var han god i de 178 minutter han fik i LaLiga i sidste sæson? Altså 178 ud af 3420 minutter.

Kan se, at Betis-fansene er meget tilfredse med, at han er på vej væk. Ved du om det er rigtigt, at han havde motivationsproblemer samt vægt/form-problemer i Betis?
Hans sidste tid i HSV har jeg set blive omtalt som, at når han spillede så var det som om de spillede med 10 mand. Kan du give dit indtryk af hans sidste HSV-tid?



Skulle vi nu ikke liiiige? Vi kan hurtigt blive enige om, at VdV er et KÆMPE navn at få til ligaen - men kan vi ikke også hurtigt blive enige om, at der er forskel på at få et stort navn og en stor spiller? Alt taler jo for, at det bliver det førstenævnte man får med VdV.

Derudover skal du udover hans månedsløn også huske hans sign on. Imo er der tre klubber i DK der kunne lave denne handel. FCM, FCK og BIF. I FCK passer han hverken ind strategimæssigt eller spillemæssigt. I BIF er de gået væk fra at lave disse handler, og så er der FCM tilbage.

Jeg springer ikke på dit bait Drejer!.. :) Nu har jeg set du er fan af at vurdere spillere på baggrund af deres forventede værdi.. han blev vurderet til 3M€ for omkring 1 år siden, hvilket obv ikke er et vanvittigt højt beløb, men sammenlignet med andre spillere i superligaen så blev superligatopscoren solgt for 1.6M€ for et par måneder siden..

Eller et eksempel du måske bedre kan relatere til.. Kasper Kusk kunne ikke spille sig på holdet i en hollandsk bundklub og han blev trods alt købt for 1M€ af FCK og har klaret sig rigtigt flot indtil videre.

Hverken du eller jeg kender hans nuværende form, men en spiller der har spillet mere end 100 landskampe på det hollandske landshold har højest sandsynligt ikke glemt hvordan man sparker til en fodbold over night selvom man måske kan påstå han bliver udfordret mod Daniel Stenderup eller Mathias Tauber .. ;)

Jeg siger btw ikke at han i sin nuværende forfatning går ind og er klasser over alle i ligaen.. jeg siger bare at det er way off at påstå at han ikke vil gå ind og forstærke ethvert superliga mandskab som Allmin skriver. Det kan sagtens være at han ikke ville forstærke FCK markant men det vil han imo højest sandsynligt gøre med de fleste andre.

Anyhow time will tell om han skiftet til FCM og i givet fald hvordan han klarer sig.


03-08-2016 17:16 #321| 3
Burnz skrev:Jeg springer ikke på dit bait Drejer!.. :)

;-)


Burnz skrev:Nu har jeg set du er fan af at vurdere spillere på baggrund af deres forventede værdi

Her jeg jeg lidt i tvivl om, hvad du mener? Det eneste jeg lige kan mindes, er at jeg for nyligt skrev at priser på fx Trasnfermarkt ikke kan bruges til noget?



Burnz skrev:Hverken du eller jeg kender hans nuværende form, men en spiller der har spillet mere end 100 landskampe på det hollandske landshold har højest sandsynligt ikke glemt hvordan man sparker til en fodbold over night selvom man måske kan påstå han bliver udfordret mod Daniel Stenderup eller Mathias Tauber .. ;)

Du har helt ret, men igen referer du til hans bedrifter for fortiden. Hans sidste landskamp var i 2013. For nyligt har han været i en 'mindre' spansk klub, hvor det ikke blev til spilletid, fansene bander ham væk og han skulle ikke med på den nylige træningslejr. Igen, det vidner om at der kommer et stort navn, men måske knap så stor spiller. Som du selv er inde på, har han stadig visse kvaliteter. Men som det var tilfældet i Betis er spørgsmålet, om det viljen er der.

03-08-2016 17:21 #322| 4

Det kan godt være at han var vurderet til 3mio€ for 1 år siden, men når manden tydeligvis er på vej til Herning på en fri transfer, så er det måske ikke verdens bedste vurdering de har lavet dengang.


Han møder overvægtig, uengageret op i Betis, hvordan vil det så ikke gå når han skal køre igennem regnvejr for at træne ved siden af en mark i Herning?


Manden blev kåret som den største skuffelse i Bundesligaen 2014, af spillerne, og tog derefter til Betis og spillede 3 timers fodbold på 2 år.


Kæmpe scoop, kan slet ikke se at det går galt

03-08-2016 18:10 #323| 0
Burnz skrev:Normalt er du ret saglig i fodboldtrådene men her er du sgu way off. Det ville være et kæmpe scoop for enhver superliga klub at få VdV til klubben. De 250K han eftersigende får om måneden er ikke engang en vild løn. Det er super heldige omstændigheder det gør at Midtjylland overhovedet kan tiltrække ham.

Kan du huske det ramaskrig det gav da Kannibalen skiftede til BIF?
Folk troede simpelthen ikke det kunne være rigtigt at en så stor spiller ville til Superligaen. Der er VdV jo x10. At tale ham ned kan kun være et udtryk for misundelse fordi han er stadig klasser over Superligaen.. Også selvom han ikke har så høj kvalitet som førhen.

Van der Vaart er uden tvivl det største navn en dansk klub nogensinde har signet. Det er i sig selv et scoop, da det kan skabe præcedens for fremtiden, samt siges det jo at sponsorerne betaler lønnen.

Måske var jeg en smule forudindtaget, da jeg skrev mit første indlæg, men det skyldes ikke misundelse på FCM, men snarere at jeg fulgte Van der Vaart meget, da han spillede for HSV. Især den sidste sæson i HSV (14/15) gik han fra middelmådig til ret så dårlige præstationer, hvad der resulterede i at han ved en afstemning blandt de andre proffer i BL blev kåret som "årets flop"


Spørgsmålet er så om han er så "way over the hill", at han ikke kan forstærke FCM, som jo hører til i toppen af Superligaen. Måske var jeg for hurtigt ude, for selvfølgelig er der et kæmpe niveauforskel fra de største ligaer til Superligaen.


Hvis de betingelser vi hidtil har set, så har FCM lavet en god handel. VDV vil uden tvivl kunne bidrage med en international erfaring, som kan medvirke til at udvikle FCMs yngre spillere. At kunne hente et verdensnavn til Danmark, giver også ekstra omtale for FCM og vil gøre klubben mere interessant, både i medierne og blandt publikum, som igen kan skabe større omsætning.



03-08-2016 18:16 #324| 1
Allmin skrev:At kunne hente et verdensnavn til Danmark, giver også ekstra omtale for FCM og vil gøre klubben mere interessant, både i medierne og blandt publikum, som igen kan skabe større omsætning.

Mon ikke det bliver som i tidligere ligende tilfælde (Agger fx) - Det bliver hurtigt hverdag igen.


Og så er jeg iøvrigt uenig i største navn for en dansk klub nogensinde. Her vil jeg mene at Brian Laudrup overgår VdV. Største udenlandske navn er så en anden sag.

Redigeret af Drejer89 d. 03-08-2016 18:17
03-08-2016 18:22 #325| 0

Med Awer Mabil der er blevet udlejet til Esbjerg Idag og Daniel Royer solgt til NY Red Bulls, så stinker det lidt af han kommer ind .. Men lad os se burde komme en udmelding inden for 48 timer

03-08-2016 18:27 #326| 2
Allmin skrev:Van der Vaart er uden tvivl det største navn en dansk klub nogensinde har signet.

Bobby Moore har spillet nogle få kampe for Herning Fremad i 70'erne. En tidligere verdensmester og en regulær legende er umiddelbart et større navn end VDV.

03-08-2016 18:49 #327| 0

Det er altid interessant med niveauet. Jeg ved ikke om folk kan huske, da Djemba-Djemba blev hentet til Odense. Det tog et par uger, men damn hvor var han god, selv på dårlige dage. Nu ved jeg godt, RVV har nogle lidt andre spidskompetencer, men mon ikke teknik, flair og vision alene gør, at han vil kunne bidrage på de fleste Superliga-mandskaber?

03-08-2016 18:54 #328| 0
Grethe skrev:Det er altid interessant med niveauet. Jeg ved ikke om folk kan huske, da Djemba-Djemba blev hentet til Odense. Det tog et par uger, men damn hvor var han god, selv på dårlige dage. Nu ved jeg godt, RVV har nogle lidt andre spidskompetencer, men mon ikke teknik, flair og vision alene gør, at han vil kunne bidrage på de fleste Superliga-mandskaber?

Du glemmer alder som en vigtig faktor i den sammenligning.

03-08-2016 19:19 #329| 0

Grønkjær den bedste spiller hentet hjem med udenlandsk sucess.

03-08-2016 19:31 #330| 0
chmpen85 skrev:Grønkjær den bedste spiller hentet hjem med udenlandsk sucess.

Nej, det er Allan Simonsen. Han var stadig en kanonspiller, og fast mand på det bedste danske landshold nogensinde da han kom hjem.


Han er også det største navn nogensinde IMO. Større end både Laudrup, Elkjær, Van det Vart etc.

03-08-2016 20:22 #331| 0
Drejer89 skrev:
Du glemmer alder som en vigtig faktor i den sammenligning.

Very true. Dertil havde Djemba-Djemba selvsagt en kanon fysik og var sjældent skadet. Kæft jeg savner det monster :D

04-08-2016 23:26 #332| 0

Tillykke med næste runde og tillykke med seedingen i 4 runde. Et par overraskelser gør nemlig at I nu er seedet som nummer 20 ud af de resterende 44 hold

10-08-2016 11:25 #333| 0

kl 15.00 holder FCM pressemøde og præsentere Rafael Van Der Vaart


Stor dag for klubben, og mon ikke der er mange talenter der glæder sig til at lærer nogle fif

10-08-2016 18:46 #334| 1

kan lige forestille mig om nogle uger når han spiller sin første kamp at der er nogle Danske Spillere der går ekstra hårdt til ham fordi "han skal fandme ikke tro noget", og så bliver han skadet og stopper karrieren ... Håber det ikke men kunne lige se det for mig ...


GO R.V.D.

10-08-2016 19:03 #335| 0

rygterne siger st han får mere i løn end en spiller nogensinde har fået i København.. Doye fik 500k om måneden, så det vil sige mindst 6 mio om året.. Alligevel en slat for en spiller som intet har vist de seneste sæsoner!

10-08-2016 19:13 #336| 0
Nitrrrrrram skrev:rygterne siger st han får mere i løn end en spiller nogensinde har fået i København.. Doye fik 500k om måneden, så det vil sige mindst 6 mio om året.. Alligevel en slat for en spiller som intet har vist de seneste sæsoner!

Så vidt jeg har forstået betaler Betis det meste af lønnen for at slippe af med ham..

10-08-2016 19:40 #337| 0
StonieN skrev: Så vidt jeg har forstået betaler Betis det meste af lønnen for at slippe af med ham..

This!


Han stod til at få 15 mio om året de næste 2 sæsoner i Betis. Lad os sige de samlet betaler ham 20 mio, for at han går før tid. Allerede der vil han være den bedst betalte spiller.

Midtjylland har selv udtalt at deres udgifter til VdV ca. bliver dækket af deres udgifter til Royer. Resten tages af sponsorerne og Betis.

10-08-2016 20:34 #338| 0
StonieN skrev: Så vidt jeg har forstået betaler Betis det meste af lønnen for at slippe af med ham..

Ja og nej. Betis betaler rigtigt nok ca. 15 millioner for at ophæve hans kontrakt. VdV får dog stadig en løn, der er den største i DK nogensinde ifølge BT. Skulle være de 6+, hvor halvdelen betales af sponsorer.

Redigeret af Drejer89 d. 10-08-2016 20:34
10-08-2016 21:55 #339| 0
Drejer89 skrev: Ja og nej. Betis betaler rigtigt nok ca. 15 millioner for at ophæve hans kontrakt. VdV får dog stadig en løn, der er den største i DK nogensinde ifølge BT. Skulle være de 6+, hvor halvdelen betales af sponsorer.

De 6 mio skulle da være over 2 år.

10-08-2016 22:09 #340| 0
cheilson2 skrev: De 6 mio skulle da være over 2 år.

Ikke ifølge BT:
"Ifølge BTs oplysninger bliver han den bedst lønnede nogensinde i Superligaen og tjener dermed mere end de seks mio. kr. om året,"

11-08-2016 09:38 #341| 0
Allmin skrev:Van der Vaart er uden tvivl det største navn en dansk klub nogensinde har signet. Det er i sig selv et scoop, da det kan skabe præcedens for fremtiden, samt siges det jo at sponsorerne betaler lønnen.
Måske var jeg en smule forudindtaget, da jeg skrev mit første indlæg, men det skyldes ikke misundelse på FCM, men snarere at jeg fulgte Van der Vaart meget, da han spillede for HSV. Især den sidste sæson i HSV (14/15) gik han fra middelmådig til ret så dårlige præstationer, hvad der resulterede i at han ved en afstemning blandt de andre proffer i BL blev kåret som "årets flop"

Spørgsmålet er så om han er så "way over the hill", at han ikke kan forstærke FCM, som jo hører til i toppen af Superligaen. Måske var jeg for hurtigt ude, for selvfølgelig er der et kæmpe niveauforskel fra de største ligaer til Superligaen.

Hvis de betingelser vi hidtil har set, så har FCM lavet en god handel. VDV vil uden tvivl kunne bidrage med en international erfaring, som kan medvirke til at udvikle FCMs yngre spillere. At kunne hente et verdensnavn til Danmark, giver også ekstra omtale for FCM og vil gøre klubben mere interessant, både i medierne og blandt publikum, som igen kan skabe større omsætning.

Vrøvl. Det største navn der nogensinde er signet, og det er ikke close er Allan Simonson der skiftede til Vejle samme år han var blevet kåret til tredjebedste spiller i Europa.

Redigeret af Jensen d. 11-08-2016 09:40
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar