Fællesmail til Ongame

#1| 0

På opfordring, og fordi jeg elsker at svine folk til (som er inkompetente, og har fortjent det), så går jeg igang med at lave en fælles mail vi kan sende til henholdsvis vores Ongame udbyder, samt til Ongame selv.

Ingen jeg går igang, vil jeg gerne have input til hvad der skal med.

Mine tanker er som følger med hensyn til indhold:

- Fejlene og forværringerne i softwaren, i forhold til den gamle software, skal selvfølgelig nævnes
- En kritik af hvordan man overhovedet kan sende softwaren på banen når den er så ugennemprøvet som det viste sig at være tilfældet.
- Hvorfor man ikke har brugt nogle af brugerne som testere, og evt. talt med dem, inden man i det hele taget gik i gang med udviklingen.

Der er sikkert mere, men ellers må I gerne komme med fejl, og andre pointer som er relevante.

Vedlagt links til den lange Ongame tråd (splittet i to).

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=187982

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=189241

Slutteligt lige nogle af de punkter jeg selv har nævnt i ovenstående tråde (kopi, omend modificeret lidt), nedenstående kommer selvfølgelig ikke til at fremgå i den form i en fælles mail:

1. Følgende fejl.

img514.imageshack.us/img514/9569/ongamesaveerror.jpg

Den burde man jo opdage, da den kommer lige efter jeg har tastet mit password ind.

2. Langsomme all-ins, samt generel langsomt spil! Dette er til gene for alle, inklusiv Jer som udbydere, med mindre i da foretrækker at der spilles måske 25% færre hænder i timen.

3. Softwaren crasher for hovedparten af brugerne. Hvor er det lige at det overhovedet kan smutte at teste sådan noget?

4. Turnering for 4000 spillere crasher. Amatøragtigt at der ikke er testet for om klienten overhovedet kan afvikle en større turnering.

5. Waiting list. Klart at denne mangler, og software udvikleren rimeligt undskyldt. Der er selvfølgelig ingen der bruger denne funktion, og ikke en eneste italieren har nævnt at dette kunne være en mangel. WTF!

6. Brug af gamle noter, og i det mindste som allerede skrevet i punkt 1, at man reelt kan gemme det man noterer ned nu, hvilket jeg ikke kan. Samtidig er notesystemet så dårligt, at der never ever kan være nogen der har testet dette af, som bare spiller poker bare en smule fast.


05-07-2009 21:16 #2| 0

Hvad får du af at skrive til dem de er da klar over at de har dummet sig.

05-07-2009 21:17 #3| 0
2018 Champ

Jeg har ikke noget at tilføje i forhold til selve Ongame.

Håndterer alle Ongameklienterne refunds på samme latterlige måde? Jeg vil ikke have tickets, jeg vil have cash, som jeg købte buyins for.

05-07-2009 21:26 #4| 0
2018 Champ

@ Elmander

Som alle andre steder, er det eneste der hjælper brok.

Vi betaler, og de leverer ikke varen.

05-07-2009 21:43 #5| 0

Har man fået refund fra den der 5.50 Summer-et-eller-andet-turnering, som brød ned? Jeg kan nemlig ikke huske, hvad min konto stod i før.

05-07-2009 21:45 #6| 0
2018 Champ

Du havde højst sandsynligt en "ticket" til aftenens 15k freeroll, der også frøs....

05-07-2009 21:50 #7| 0

Den ticket har jeg fået ja, og benyttet mig af den - er faktisk i pengene. Men det kan da umuligt være vores "refund"? Jeg er lige kommet i pengene og indtil videre tjent de $ jeg købte mig ind i den oprindelige turnering for...

05-07-2009 21:58 #8| 0
2018 Champ

Det er det eneste jeg har modtaget indtil videre. Mangler stadig refund fra en anden tour + aftenens Championchip

05-07-2009 22:01 #9| 0
OP

@ Tingyman

Lige lidt mere brok, men er det helt umuligt at poste ting, der ikke har nogen som helst relevans for denne tråd et andet sted?

Siden du selv spiller på Ongame, burde du have samme interesse som os andre.

05-07-2009 22:05 #10| 0

Synes nu ikke det var SÅ irrelevant, da det omhandler Ongames behandling af os spillere, og hvis en ordentlig refund ikke havde fundet sted, så ville jeg bedre kunne tage stilling til, om jeg skulle deltage i jeres fællesmail. Pas på du ikke dirigerer dit had i den forkerte retning.

Og du fylder kun tråden med mere off-topic sager nu... Men jeg er desuden slet slet ikke så aktiv på Ongame. Jeg modtog bare en mail om en fin 5.50 $ turnering, som uheldigvis brød ned, men så har Ongames "opgradering" og de dertilhørende fejl og forværringer i softwaren heller ikke betydet mere for mig.

05-07-2009 22:18 #11| 0
OP

Ovenstående har ikke noget med Ongame at gøre, men med det skin du spiller på. Som du selv nævner er du godt klar over at det er off-topic, så hvorfor overhovedet poste det?

Jeg bruger ikke 1-2 timer på at skrive en ordentlig mail for hyggens skyld. Rent faktisk tager jeg hellere den indtjening som tilsvarende tidsforbrug giver i afkast ved at spille poker.

Ongame har forspildt deres chance. De har sendt den nye platform på markedet, og kan nu kun kæmpe for at lukke hullerne, men forhåbentlig kan en mail forhindre at noget tilsvarende sker igen på et senere tidspunkt.

Jeg har tilbudt at lave en mail. Take it or leave it, men kan der ikke postes noget relevant i denne tråd, eller blot en tilkendegivelse af at man synes ideen er god, så har jeg ingen interesse i at spilde min tid på denne mail.

I øvrigt er denne off-topic diskussion lukket for mit vedkommende.

05-07-2009 22:31 #12| 0

Nu synes jeg altså virkelig, at du skal køle helt ned.

1) Du stiller mig et spørgsmål og antyder, at jeg regulært spiller på Ongame. Jeg besvarer blot dit spørgsmål og klargør ydermere mit forhold til Ongame.

2) Jeg skrev, at det til en grad var off topic, men i stedet for at oprette en helt ny tråd, så syntes jeg det var passende at skrive i denne tråd, som bl.a. er opstået pga. frosne turneringer og en mangel på ordentlige refunds. I forlængelse af dette var spørgsmålet afgørende for min støtte til dit oprindelige indlæg. Jeg er ikke inde i Ongame (er som sagt ikke særlig aktiv), men den omtalte ticket blev vel uddelt til alle (uanset skin!), som var tilmeldt den oprindelige Summer-blabla-turnering, hvorfor refund-sagen vedrører Ongame generelt.

3) Dit oprindelige indlæg har hermed min fulde støtte (efter jeg fik svar på hvad jeg synes var et tilstrækkeligt relevant spørgsmål). Jeg har intet ondt mod dig, men ser ingen grund til dit sure opstød mod mig. Jeg respekterer, at du har lyst til at igangsætte dette initiativ, og håber og tror, at en del PN'ere er med på idéen.

05-07-2009 23:17 #13| 0
Sound options er meget mangelfulde. Man bør kunne få advarsel når man har tur uden at høre alt muligt andet + alvorlig advarsel ved time out der nærmer sig.

Graphics options. Mulighed for store tydelige kort.

Note field. En box som man rent faktisk kan skrive i og læse - uden at det totalt koster overblik over hvad der sker på bordet.

Wait for BB. Bør være ret let at lave de check-af box'e noget bedre.
05-07-2009 23:26 #14| 0

@ Jensen: Har allerede sendt mail for en uge siden til min pokermanager. Han udtalte at han var enige i de ting jeg nævnte (mange af dem som også er nævnt på pokernet). Han satte pris på det, da de også sendte disse mails videre og kunne bruge det til at presse Ongame. De (BetSafe) var nemlig heller ikke begejstret for overgangen, og var faktisk dybt skuffede. Han udtrykte desuden, at det der hjalp mest var brugernes kritik af softwaren, hvilket kunne hjælpe med, at presse Ongame til at få udbedret fejlene endnu hurtigere...

05-07-2009 23:39 #15| 0

Har også selv sendt mail. Har også fået noget "bla bla bla . Vi sætter pris på ... vi tager videre"

Må dog sige at optimismen er lille.

Har nemlig tidligere fået positiv feed back på forbedringsforslag. Intet er sket på flere år , men de samme ideer er imellemtiden implementeret hos konkurrerende sites ...

Tror en samlet mail er vejen. Tror dog ikke det hjælper, så længe folk spiller videre som før. Hvad er så incitamentet? Først når vi samlet flytter site og stiller 2-3 håndfaste krav om prioriteret rettelse for at vende tilbage er der lidt håb. Ellers bliver der bare rettet i det tempo som de plejer (=laaaaangsomt) :-(

05-07-2009 23:54 #16| 0

Hej

Jeg jobber for et Ongame rum, og tager denne kritik meget seriøst, og heldigt nok er jeg i Vegas med nogle derfra, så bliver givet videre. Jeg sender det envidere til vores egen poker manager..

Forsættelse følger

Line

05-07-2009 23:58 #18| 0
OP

Jeg har spammet min udbyder med adskillige mails.

Jeg får samlet et eller andet udfra ovenstående, samt hvad der ellers kommer af emner, og så tager vi den derfra.

05-07-2009 23:58 #17| 0

@Andreasen

Tror der er mange der har droppet Ongame efter den nye update kom. Jeg spillede udelukkende på Ongame indtil og spiller der nu overhovedet ikk. Tvivler på jeg er den eneste.

@Jensen

Godt initiativ !

06-07-2009 00:03 #19| 0

@Ketelsen

YEPS

men ikke det samme som en liste af spillere, der viser at de helt konkret mister xx.xxx usd i rake indtil de opfylder en lige så konkret liste med nogle minimums-rettelser.

Lidt spredt skifte af site kan jo drukne i mængden af andre årsager til ustabile kunder ...

06-07-2009 09:06 #20| 0

Uden at være negativ tror jeg med 99% sikkerhed at et sådan initiativ er spild af tid.

06-07-2009 11:27 #21| 0

- Klienten bruger så mange systemressourcer at man for at multi-table skal bruge en vandkølet supercomputer
- "Pop up table on Action" var broken i den gamle klient og er broken på PRÆCIS samme måde i den nye. Hvis man har kodet en ny klient har man altså valgt at implementere den feature forkert 2 gange !

08-07-2009 00:03 #22| 0
OP

Pga lidt uforudsete omstændigheder, med familie der pludselig skulle fra Jylland til rigshospitalet, har jeg ikke haft tid til at gøre mailen færdig. Det kommer muligvis til at tage indtil slutningen af ugen, lidt afhængig af hvordan situationen udvikler sig.

Mht Ongame, og en af mange klager til dem, så fik jeg idag følgende fra min udbyder:

In response to your general comments, I would like to assure you that Ongame are working very hard to fix all the bugs in the new client.

There is a release planned next week, which will improve some of the features and fix some of the bugs, though we do not have an exact timeframe for when all patches will be complete.

08-07-2009 12:16 #23| 0

Det virker som om Ongame er ved at komme ud af busken. De poster i hvert fald inde på Twoplustwo nu.

08-07-2009 13:13 #24| 0

@Gar

Kan du droppe et link?

08-07-2009 13:25 #25| 0
forumserver.twoplustwo.com/28/internet-poker/whats-happening-ongame-504961/index35.html
08-07-2009 13:57 #26| 0

Ty.

08-07-2009 14:02 #27| 0

"Rent faktisk tager jeg hellere den indtjening som tilsvarende tidsforbrug giver i afkast ved at spille poker."

Må være den mest retard sætning i nyere tid.

08-07-2009 22:06 #28| 0

Fået denne mail fra Tower:


Tower Gaming recently completed their first TWO Poker 5 software upgrades on Thursday, June 25th and again on Monday, July 6th.

*Please note: The July 2nd upgrade that we communicated last week was postponed to Monday, July 6th. Players experienced no outages with this upgrade.

The focus of these upgrades was to address: Game speed (across all tournaments, Sit and Gos and ring games), tournament reliability, and registration issues surrounding Sit and Gos. We are pleased to report that these two Poker 5 upgrades were implemented successfully.

Report on the first upgrade:
As of Thursday, June 25th, our reports indicate a significant increase in game speed and playability. You will notice, among other improvements, that the All-in showdowns are much quicker.

Report on the second upgrade:
As of Monday, July 6th, needed reliability has been restored to tournaments. The upgrade addressed the particular issues of tournaments not "popping" open upon start, and Sit and Go registration reliability.

Keep your ears to the ground!
Tower Gaming is working hard to push as many upgrades and fixes down the pipe as possible. Stay tuned for more updates!

09-07-2009 01:50 #29| 0
OP

@ Guden88

Takker

@ Alle

Læste lige 2+2 tråden, og ser ud til at de fleste gerne vil være fri for waitlists. Pudsigt nok skrev jeg til en af mine venner dagen efter at jeg startede denne tråd, at jeg faktisk ikke var ikke på at waiting lists var en fordel, da jeg efter at have vænnet mig til ikke at have dem, faktisk synes at bordene er bedre (måske fordi regs har fundet andre sites), men også fordi man som aktiv tableselecter nu bliver endnu bedre belønnet hvis man gider at have et halvt øje på lobbyen. Endelig slipper jeg for at komme op på 8 borde istedet for 4, fordi der bliver ved med at poppe et bord op fra waiting listen, og jeg bare ikke kan sige nej til endnu en fisk. Når jeg har 4 borde jeg er tilfreds med nu, så leder jeg bare ikke længere :-)

Ydermere stilles og besvares et at de spørgsmål der har undret mig mest, nemlig:

I have a strategical question to you MR. Ombudsman

(If you cannot or dont want to answer its ok)

How is it possible that a multinational company as bwin releases a not properly testet and undeniably not working software as this P5.
They ideas behind the whole project are great, no discussion about that, but im just horrified that a professional company ever puts sth like this online.


Another great question that I will try to answer from the perspective of the Ombudsman which is at least something.

None of the following is to be considered some kind of excuse. The why/who/when means nothing as long as the client’s performance is unstable.

One thing to keep in mind is that there is virtually no testing environment in the world that can fully prepare us for the real deal. online poker networks are immensely complex and operate under heavy, heavy load. And networks are worse than individual card rooms because there are a lot of external systems that the room has to communicate with. So we could have tested for nine years I think without still being able to know for sure that everything would work dandy.

The new software is not “just” new end-user software. More important than the 1.0 version P5 Poker Client is the release of the P5 Engine itself. The Poker Clients are just applications utilizing the new technology enabled by P5 and P5 is a far bigger and more important release than the first version clients.
Every line of code in our core system has been rewritten. Every line of our end-user software (Poker Clients) has been rewritten. But they still have to communicate with some systems that are not of the new generation.

I think it’s fair to say that this is where we’ve run into more trouble than expected. A lot of these end-user bugs you experience are not per ce caused by the game clients or by P5. The bugs just manifest in ways that affect you through the game clients.

In retrospect it may also be that we focused too much testing resources on the actual roll-out (which given that we rolled out P5 as well as the P5 Game Clients was a mammoth task) and relied on our systems to work together in accordance with the many tests we have performed once we got them past the critical rollout phase. The industry has a long industry of botched roll outs of new software (us included) so we really wanted to get that right. A bit frustrating to get everything airborne so smoothly, just to run into some unexpected in-flight turbulence right away

Please keep in mind that this is only our take on the situation. We are not testers, system designers or anything so you can’t read too much into the above. That will just lead to a bunch of follow up questions that can’t be answered.

Humble salutes

Ombudsman
Ongame Network


Forøvrigt ser det ud til at mange spørgsmål stilles i denne 2+2 tråd, og besvares af Ongame, så jeg vil gerne høre om jeg stadig skal kigge på en fællesmail, eller bare skyde tingene af i ovennævnte forum. Deres to-do-list ser lang ud, så jeg tror bare at de begynder med de vigtigste ting først, og så må vi acceptere at det tager sin tid at komme gennem alle bugs.

14-07-2009 18:25 #30| 0

Jeg har idag fået en mail fra min pokermanager om at følgende skulle være ordnet - nu håber jeg så bare det er tilfældet:

"Improved plates background
You are a now able to remove most graphical features at the table. To give the tables a cleaner and clearer look for players that are playing multiple tables at the same time.

Faster game speed
We have shortened the waiting time in between hands.

Table highlighting
You get an alert when there is a table that you need to act on.

New four-colour deck
Four colour deck of cards so that you can easily distinguish the difference in suits when playing with small tables.

Lower memory consumption
You will now be able to play more tables without running out of CPU memory causing lagging of software.

Faster login
Quicker log in process.

There will also be further updates over the coming two months to improve playability of the new client. Some of the features that are in the pipeline are brand new cash game waiting list and table resizing for Omaha tables. So do not forget to check your inbox for more news."

14-07-2009 18:44 #31| 0

Virker trackers til tours nu eller har de stadig ikk fikset det ?

14-07-2009 19:20 #32| 0

Aner det ikke - spiller meget sjældent tours :)

15-07-2009 00:42 #33| 0

Lavede lige et check af, hvor mange borde jeg kan åbne, før den crasher.

Nu crasher den, når jeg forsøger at åbne bord nr. 15, så en marginal forbedring er der da...
Men den hakker stadig voldsomt og kan næsten ikke "trække læset" allerede efter 6 borde.
Min computer er ikke ny - den har 3 GB RAM. Man skal åbenbart have noget mere, for at multitable nu...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar