Excel - Hvis 'X' kan findes i række af celler, så kopiere

#1| 0

Kære PN,

 

Jeg har et excel dokument, hvor jeg skal finde og kopiere nogle bestemte numre. Hvordan gøres dette bedst?

 

Et eksempel med varenumre; jeg har en liste med 100 varenumre som er alle virksomhedens varenumre. En kunde har bedt om informationer på 30 af disse numre. Jeg skal derfor lave en funktion, hvor excel på baggrund af de 30 varenumre søger blandt de 100 varenumre, og kopiere de 30 varenumre med tilhørende informationer op og lave en ny liste med de 30 varenumre og tilhørende information (pris, antal etc.). 


Det vigtige for funktionen er, at den "søger" i alle rækkerne hvor de 100 varenumre er, da de ikke nødvendigvis vil stå i samme orden. 


Håber at ovenstående giver mening.


PNVA

28-04-2020 20:59 #2| 2

Lopslag er din ven:

https://support.office.com/da-dk/article/lopslag-funktionen-0bbc8083-26fe-4963-8ab8-93a18ad188a1

28-04-2020 21:08 #3| 0

Lille tip

Hvis du benytter L-opslag så husk at kopiere data og tryk indsæt som værdier når du er færdig,, ellers forsvinder dit data hvis du trækker data fra to Excel ark, og du lukker arket du trækker data fra.

 

Redigeret af RekiB d. 28-04-2020 21:10
28-04-2020 21:12 #4| 0
Champen81 skrev:

Lopslag er din ven:

https://support.office.com/da-dk/article/lopslag-funktionen-0bbc8083-26fe-4963-8ab8-93a18ad188a1

 

 

Tak Champen81! Jeg er total excel idiot, når det kommer til sådan noget. Hvis du tager eksempel 1 i det link som du har sendt, så har jeg en liste med 3 fornavne, som skal findes i listen af 6 personer, og hvis de er der, så skal de kopieres over i en ny liste som indeholder alt fra ID til fødselsdag. Som jeg kan se det i Lopslag, så finder den kun fornavnet. For at kunne kopiere hele rækken af informationer, skal jeg da bruge en anden funktion?
28-04-2020 21:24 #5| 0
FTWcHeWiE skrev:

Kære PN,

 

Jeg har et excel dokument, hvor jeg skal finde og kopiere nogle bestemte numre. Hvordan gøres dette bedst?

 

Et eksempel med varenumre; jeg har en liste med 100 varenumre som er alle virksomhedens varenumre. En kunde har bedt om informationer på 30 af disse numre. Jeg skal derfor lave en funktion, hvor excel på baggrund af de 30 varenumre søger blandt de 100 varenumre, og kopiere de 30 varenumre med tilhørende informationer op og lave en ny liste med de 30 varenumre og tilhørende information (pris, antal etc.). 

 

Det vigtige for funktionen er, at den "søger" i alle rækkerne hvor de 100 varenumre er, da de ikke nødvendigvis vil stå i samme orden. 

 

Håber at ovenstående giver mening.

 

PNVA

 

 

Tjek FB, jeg har sendt en løsning :)
28-04-2020 21:49 #6| 0

Har fået det til at virke med en Xlookup - ikke lige sikker på hvordan den adskiller sig fra Vlookup, men skidtet passer. Det er lang tid siden, at jeg har leget med excel, så var låst på at det hele skulle kunne klares med en funktion som ville kopiere alt i stedet for blot at kopiere over.

 

Tak for hjælpen!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar