EuroVision 2022

#1| 0

Hvorfor der ingen der har startet en tråd før ?

 

Men tror det rimeligt surebet at tage Ukrain som vinder af Del 1 og samlet vinder 

10-05-2022 22:20 #2| 0
ROI: 70.49% (36)

Ja det kan vel lige så godt gøre det til et stort Ukraine sympati show, nu musikken er så afsindig ringe år efter år.

10-05-2022 22:26 #3| 0
Nimacos skrev:

Ja det kan vel lige så godt gøre det til et stort Ukraine sympati show, nu musikken er så afsindig ringe år efter år.

 

 Synes da der er flere gode I år også.

Men den Ukrainske er ikke helt ringe.

 

 

10-05-2022 22:53 #4| 0
ROI: 89.31% (754)
pantherdk skrev:

Hvorfor der ingen der har startet en tråd før ?

 

Men tror det rimeligt surebet at tage Ukrain som vinder af Del 1 og samlet vinder 

 

 Jeg er i hvert fald hoppet på Ukraine som samlet vinder @1.65 for 5/5 på Danske Spil da jeg ligesom dig regner med det er et rimeligt sikkert surebet. Ikke den bedste sang overhoved men alle sympatistemmerne skal nok sørge for de vinder. Føler mig en 80-90% sikker på de vinder.

10-05-2022 23:07 #5| 0
ROI: 0% (0)

Jeg har ikke fulgt med i EuroVision, men det er vel denne sang Ukraine stiller op med :-)

 

10-05-2022 23:13 #6| 0
dankjar skrev:

Jeg har ikke fulgt med i EuroVision, men det er vel denne sang Ukraine stiller op med :-)

 

 

 Jah det ville have været fedt ;)
Men den er vel for politisk

 
Da forresten skuffende du ikke følger med i EuroVision, du jo primær målgruppen ;)

Redigeret af pantherdk d. 10-05-2022 23:14
10-05-2022 23:14 #7| 0
Moderator

Jeg håber Litauen kommer rigtigt langt.

10-05-2022 23:29 #8| 1
ROI: 0% (0)
pantherdk skrev:

 

Da forresten skuffende du ikke følger med i EuroVision, du jo primær målgruppen ;)

 

 Kan du vaske din mund - jeg lytter kun til musik der er produceret i 80'erne :-)

11-05-2022 00:36 #9| 3
ROI: 80% (3)

Jeg bliver vred hvis Ukraine vinder.

Det må simpelthen ikke blive så politisk at den sang kan vinde.

De vandt ikke engang det ukrainske, men opførte sig dybt usympatisk da de kun blev nummer 2.


Island vandt meget på mig i aften.

70er vibes på den gode måde.

11-05-2022 11:58 #10| 0
Moderator
Aurvandil skrev:

Jeg bliver vred hvis Ukraine vinder.

Det må simpelthen ikke blive så politisk at den sang kan vinde.

De vandt ikke engang det ukrainske, men opførte sig dybt usympatisk da de kun blev nummer 2.

 

Island vandt meget på mig i aften.

70er vibes på den gode måde.

 

 Ukraines er slet ikke dårlig. Jeg kan godt lide, når lande blander noget lokal folklore ind i deres bidrag. Den bør dog ikke vinde.

 

Jeg kan også godt lide Islands bidrag. Men den er nok lidt for kedelig.

 

Jeg har kun hørt sangene fra indledende runde. Den er faktisk svær i år. Min favorit er, om nævnt, Litauen. Den kan altså noget. Armenien er også ret god, men måske for ordinær. Scenen giver et ekstra plus.

 

Jeg kunne sagtens se Norge som en en outsider der kommer rigtigt langt. Den er fjollet men ret gennemført. Det skal nok give nogle stemmer hjem.

 

Dey er ingen overraskelse at DK ikke gik videre. Den er slet ikke på niveau. Og minder omkvædet (melodien) ikke ret meget om vores 2011 bidrag? - A Friend in London.

11-05-2022 12:28 #11| 1

Hvor stor tror I risikoen er for at televoten kan påvirkes fra Rusland?


Som jeg forstod reglerne i går kan man enten stemme via SMS eller Eurovisionappen. Op til 20 stemmer pr person, alle stemmer kan sættes på en enkelt sang - korrekt?

Er der risiko for at russerne på en eller anden måde kan hacke sig til indflydelse imod Ukraines sang (afgive millioner af ekstra stemmer til 2nd/3rd favorites)?

11-05-2022 12:35 #12| 0
Moderator
SayNoToBots skrev:

Hvor stor tror I risikoen er for at televoten kan påvirkes fra Rusland?

 

Som jeg forstod reglerne i går kan man enten stemme via SMS eller Eurovisionappen. Op til 20 stemmer pr person, alle stemmer kan sættes på en enkelt sang - korrekt?

Er der risiko for at russerne på en eller anden måde kan hacke sig til indflydelse imod Ukraines sang (afgive millioner af ekstra stemmer til 2nd/3rd favorites)?

 

 I teori, ja... Men realistisk? - jeg tror det ikke. Jeg kan ikke se, at Eurovision har ret meget værdi for Rusland.

11-05-2022 12:42 #13| 0
NanoQ skrev:

 

 I teori, ja... Men realistisk? - jeg tror det ikke. Jeg kan ikke se, at Eurovision har ret meget værdi for Rusland.

 

Rusland vil vel gerne undgå at Ukraine får sejren? 

11-05-2022 13:31 #14| 0
Moderator
SayNoToBots skrev:

 

Rusland vil vel gerne undgå at Ukraine får sejren? 

 

 Jeg tror sgu, de har pænt mange vigtigere ting at bekymre sig om 🙂

11-05-2022 13:54 #15| 0
NanoQ skrev:

 

 Jeg tror sgu, de har pænt mange vigtigere ting at bekymre sig om


Tingene hænger sammen og der er slet ingen tvivl om at Rusland gerne vil undgå at Ukraine skal have den sejr. Eneste spørgsmål er om det er realistisk at de er i stand til at påvirke afstemningen.   

11-05-2022 14:17 #16| 1
SayNoToBots skrev:

 

Tingene hænger sammen og der er slet ingen tvivl om at Rusland gerne vil undgå at Ukraine skal have den sejr. Eneste spørgsmål er om det er realistisk at de er i stand til at påvirke afstemningen.   

 

Teoretisk kan de påvirke afstemnngen
Men det ikke bare nok at sikre en anden sang end Ukraine får topstemmer.

De ville skulle sikre at Ukraine fik så få stemmer at de ikke kunne samlet påvirke toppen.
Dvs. de skal helt sikkert sørge for ukraine de fleste steder ville ligge under top 5.

Dette ville helt klart kræve rigtigt mange simkort, og det ville teleselskaberne nok undre sig lidt over at der på meget kort tid var udstedt lad os sige 250.000 nye simkort.

Alternativ skal de hacke selve systemerne i hvert land.
Dette er nok mere realistisk at de kunne i nogle lande, men i alle lande samtidigt det tror jeg simpelthen ikke på de kan

11-05-2022 14:27 #17| 0
pantherdk skrev:

 

Teoretisk kan de påvirke afstemnngen
Men det ikke bare nok at sikre en anden sang end Ukraine får topstemmer.

De ville skulle sikre at Ukraine fik så få stemmer at de ikke kunne samlet påvirke toppen.
Dvs. de skal helt sikkert sørge for ukraine de fleste steder ville ligge under top 5.

Dette ville helt klart kræve rigtigt mange simkort, og det ville teleselskaberne nok undre sig lidt over at der på meget kort tid var udstedt lad os sige 250.000 nye simkort.

Alternativ skal de hacke selve systemerne i hvert land.
Dette er nok mere realistisk at de kunne i nogle lande, men i alle lande samtidigt det tror jeg simpelthen ikke på de kan

 Tak for et godt svar :)

 

11-05-2022 20:48 #18| 0
ROI: 80% (3)
NanoQ skrev:

 

 Ukraines er slet ikke dårlig. Jeg kan godt lide, når lande blander noget lokal folklore ind i deres bidrag. Den bør dog ikke vinde. 

 

 Jeg vil heller ikke gå så langt som at kalde den dårlig, men top 5 materiale synes jeg ikke den er.

Er dog også lidt knotten over at den originale vinder blev disket.

Denkunne jeg godt li'

15-05-2022 01:19 #19| 1
ROI: 89.31% (754)

Sikreste bet på Ukraine :D

15-05-2022 01:27 #20| 0

Jeg hader rap. men den Ukrainske sang (omkvæd) er den eneste jeg kan nynne bagefter. ud af alle sangene. 


 jeg syntes at den svenske var bedst. men Ukraine lå lige bagefter. 


fint show ellers. ( har ikke set mgp siden Bdr. Olsen, altså da de vandt. :)  

15-05-2022 01:30 #21| 2

Zelinsky har meldt ud at næste års EuroVision skal holdes I mauripol...

 

Jeg tænker dog moskva ville være bedre

15-05-2022 01:55 #22| 0
pantherdk skrev:

Zelinsky har meldt ud at næste års EuroVision skal holdes I mauripol...

 

Jeg tænker dog moskva ville være bedre

 

LOL.!!  tænk på hvis han sagt Moskva OMG. !!  ( smiler nu lidt ved tanken.) ;)

15-05-2022 02:12 #23| 0

Jeg havde følgende som seperate bets:

Polen i top 5 som et longshot.

UK i top 5 på et pænt bet

Ukraine til at vinde for et større beløb.

Må erkende at jeg nåede at svede ganske meget, især da Serbien fik en masse point og jeg nåede at overveje om det var rigget/påvirket.

Alt i alt en god aften :)


15-05-2022 10:07 #24| 0
ROI: 80% (3)

Jeg blev en smule mere antidemokrat i aftes.

Folk er sådan seriøst debile.

 

15-05-2022 11:48 #25| 1

Blandt de 4, der så det her hos os, var alle enige om, at Ukraine var en af de 3 bedste sange, så ingen af os er i hvert fald forargede på den front. Min personlige favorit var UK efterfulgt af Georgien, der dog ikke nåede videre fra semi.

15-05-2022 13:06 #26| 2
ROI: 0% (0)

Ukraine og UK klart de bedste sange. Dog svære at sammenligne, da de er så vidt forskellige - begge bedre end noget andet jeg mindes siden Loreen - Euphoria. Og helt fint med mig hvis det var situationen i Ukraine der gjorde at de snuppede sejren over UK - hvis det kan give noget glæde og moral i et land som er under så massive angreb, er det da ti gange mere værd, end korrekt sejr i en i forvejen 'ligegyldig' konkurrence, som alle normale mennesker har glemt i morgen alligevel. 

15-05-2022 13:37 #27| 0
ROI: 62.61% (12)

Den ukrainske sang fejlede intet. Kommer jeg til at høre den på andre tidspunkter? Næppe. Men, blandt ESC2022-bidragene, så synes jeg egentlig, at det var en fin vinder.

En sang som publikum kun hører en gang, skal sætte sig fast hurtigt for at vinde, og det gjorde Ukraines.

 

Andre sange havde da også vinderpotentiale, så de blev da klart hjulpet på vej af konflikten, men et decideret politisk valg synes jeg ikke var tilfældet.

15-05-2022 19:05 #28| 0
DarkXoiX skrev:

Den ukrainske sang fejlede intet. Kommer jeg til at høre den på andre tidspunkter? Næppe. Men, blandt ESC2022-bidragene, så synes jeg egentlig, at det var en fin vinder.

En sang som publikum kun hører en gang, skal sætte sig fast hurtigt for at vinde, og det gjorde Ukraines.

 

Andre sange havde da også vinderpotentiale, så de blev da klart hjulpet på vej af konflikten, men et decideret politisk valg synes jeg ikke var tilfældet.

 

 

Næ, se bare hvor blandet respons de fik fra dommerpanelerne, som også kunne være politiske.

Nogle var det, nogle var overraskende ikke.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar