Europæisk fodbold 2017/18

#1| 2

Denne tråd er tænkt som et sted, hvor der kan diskuteres Uefa koefficient, hvad PN's fodboldeksperter har af tanker om de spillede kampe og hvordan lodtrækningen til næste runde vurderes?


Pt. ser det jo godt ud med den danske Koefficientliste, hvor der allerede er skrabet 2 point sammen, hvilket er et resultat af lutter sejre til Danske hold i Europa League og Champions league kval kampe runde 1 + 2.

12 Czech Republic 8.000 3.875 7.300 5.500 0.200 24.875 5/ 5

13 Switzerland 7.200 6.900 5.300 4.300 0.800 24.500 5/ 5

14 Austria 7.800 4.125 3.800 7.375 0.750 23.850 4/ 4

15 Greece 6.100 6.200 5.400 5.800 0.200 23.700 5/ 5

16 Denmark 3.800 2.900 5.500 8.500 2.000 22.700 4/ 4

17 Croatia 4.375 6.875 4.500 5.125 1.250 22.125 4/ 4

18 Poland 3.125 4.750 5.500 3.875 1.375 18.625 4/ 4

Lodtrækning:

Arka Gdynia - FC Midtjylland


Skulle FCM gå videre, hvilket godt kunne se sådan ud udfra deres 2-4 udesejre mod Ferencvaros TC møder de et polsk hold som de bør kunne slå ud! Jeg vurderer det som en god lodtrækning


Brøndby - Hajduk Split eller Levski Sofia


Med de hold som Brøndby kunne have løbet ind i må det siges at være en godkendt lodtrækning. Hajduk split vandt 1-0 på hjemmebane, og der kan derfor komme et yderst vigtigt møde mellem et kroatisk og dansk hold i 3 runde. For koefficientlisten bliver det hamrende vigtigt, at Brøndby vinder over to kampe og går videre.


Lyngby - Krasnador


Hård lodtrækning, hvor jeg ikke spår Lyngby de store chancer, skulle de gå videre.


FCK - Malmø eller Vadar


Jeg håber Malmø trækker stikket, og vi kan få et nordisk topopgør, med fuldt stadion i parken.


Lad mig høre jeres tanker!

15-07-2017 13:41 #2| 1

Jeg går ikke specielt højt op i koefficienter eftersom at jeg mener at strukturen er uretfærdig. Det er ikke sportsligt fair at tophold fra mellemstore ligaer, skal igennem 3-4 opslidende kvalifikationsrunder for at komme i et gruppespil som andre hold kvalificerer sig direkte til. Men det er nok forgæves at protestere over eftersom at UEFA har valgt at prioritere økonomi over alt andet.

15-07-2017 14:16 #3| 0

Bliver nok endnu et år med FCK i gruppespil med FCM og Brøndby der ryger ud i 4. Runde og Lyngby i 3.

Det er så svært at bryde det seedningslort..

15-07-2017 16:34 #4| 0
Nitrrrrrram skrev:Bliver nok endnu et år med FCK i gruppespil med FCM og Brøndby der ryger ud i 4. Runde og Lyngby i 3.

Det er så svært at bryde det seedningslort..

Midtjylland vil med rimelig stor sandsynlighed være seedet i 4. runde.

15-07-2017 17:02 #5| 0

Da jeg så dette igennem den anden dag og overvejede jeg også en tråd.

Det kan se rigtig godt ud om et par år. Vi har 2 dårlige år foran os der bliver slettet. Så kan FCK fortsætte med chl gruppe spil de næste 2 år og forhåbentlig et andet dansk hold snige sig i gruppe spillet de næste sæsoner. Så ser det ikke håbløst ud med 2 i chl kval og tæt på 12 pladsen som vil udløse direkte adgang.

Sidste sæson scorede dk flere point i den der ligger foran os.

Vi henter 2 til 4 point på vores konkurrenter til næste sæson.

Så alt efter hvordan i år arter sig. Kan vi godt drømme :)

15-07-2017 22:07 #6| 1

Problemet for dansk fodbold opstår bare så snart 12. pladsen eventuelt igen bliver dansk som den har været før, så slipper de danske hold for alle de tidlige kval runder og lette modstandere og VIGTIGST af alt lette point!


Se bare i år hvor mange point der er skrabet sammen inden vi overhovedet bare er tæt på noget der ligner gruppespillet. Via en 12. plads så er mestrene direkte kval. til CL og vi har også en direkte plads i EL! De andre som skal kvalle sig slipper for de tidlige runder som vi er igang med nu, så det bliver også bare så meget sværere at bibeholde en 12. plads end det er at spille sig til den!


Så jeg tror gerne Danmark igen havner på 12. pladsen, og derfra så kan det hurtigt går ned igen fordi så skal de danske hold virkelig overpræstere for at samle point sammen.

16-07-2017 00:43 #7| 0

Fra 18/19-sæsonen giver en 12-plads som udgangspunkt ikke en direkte billet til CL, da der skal gøres plads til flere hold fra de store ligaer (zzz). Overblik: https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/AccessList2018.html

16-07-2017 10:01 #8| 0

Set ud fra koefficienten kan man diskutere, om det er bedst for DK, at fck spiller gruppespil i CL eller EL. Modstanderne er væsentligt stærkere i CL end i EL, men der bliver givet bonuspoint for kvalifikation til CL. Jeg vil mene, at EL vil være en fordel, da der vil være større mulighed for at gå videre og dermed hurtigt kan hente de 3 point.


Næste uge bliver vigtig. Vi skal gerne gøre rent bord med 4 sejre. Det er ikke tilfredsstillende, hvis Brøndby f.eks. spiller 0-0. Lyngby får det måske svært, men jeg håber på en sejr.


Jeg forventer også avancement til både Brøndby og Midtjylland fra 3. kvalrunde, selv om Brøndby på papiret ikke er favoritter, hvis de møder seedede Hajduk Split. Og jeg forventer exit Lyngby. Hvis det bliver fck-Malmø, er jeg meget usikker på Malmøs styrke. De var gode for 2-3 år siden, men så vidt jeg husker kiksede de sidste år og fik kun 1-1 hjemme i sidste uge mod Vardar. De har dog stadig kvalitetsspillere på holdet, og med fyldt stadion til begge kampe kan det blive yderst interessant.

16-07-2017 15:16 #9| 3
kaj666 skrev:Set ud fra koefficienten kan man diskutere, om det er bedst for DK, at fck spiller gruppespil i CL eller EL. Modstanderne er væsentligt stærkere i CL end i EL, men der bliver givet bonuspoint for kvalifikation til CL. Jeg vil mene, at EL vil være en fordel, da der vil være større mulighed for at gå videre og dermed hurtigt kan hente de 3 point.

Næste uge bliver vigtig. Vi skal gerne gøre rent bord med 4 sejre. Det er ikke tilfredsstillende, hvis Brøndby f.eks. spiller 0-0. Lyngby får det måske svært, men jeg håber på en sejr.

Jeg forventer også avancement til både Brøndby og Midtjylland fra 3. kvalrunde, selv om Brøndby på papiret ikke er favoritter, hvis de møder seedede Hajduk Split. Og jeg forventer exit Lyngby. Hvis det bliver fck-Malmø, er jeg meget usikker på Malmøs styrke. De var gode for 2-3 år siden, men så vidt jeg husker kiksede de sidste år og fik kun 1-1 hjemme i sidste uge mod Vardar. De har dog stadig kvalitetsspillere på holdet, og med fyldt stadion til begge kampe kan det blive yderst interessant.

Den med at det skulle være bedre at komme i EL gruppespil fremfor CL fordi det giver flere point er simpelthen en af de dummeste argumenter,. som, jeg sørgeligt nok ser alt for mange komme med hvert år.

Selv dengang at seedningen kun var baseret på koeficent kunne det ikke betale sig,. men specielt nu hvor man kan trække hold som spartak moska i 1. seedningslag burde den diskusion være fuldstændigt forstummet.


De 4 bonuspoint som der gives for CL, kræver altså at man vinder 2 kampe mere, end man ville have gjort i CL. Derudover er der i CL "kun" et hold man skal slå, for at ryge videre til en knockoutfase i efteråret.


Pånær Brøndby dengang de fik en dødsgruppe tilbage i 90´erne(of hvor der ikke var andre gruppespil), så nægter jeg at tro på at man kan finde et eksempel på et dansk hold som ville have skrabet flere koeficentpoint sammen ved at have spillet EL fremfor CL, dette inkluderer også FCN´s famøse CL optrædener.

Jeg tør godt at postulere at alle de år hvor vi har skrabet flest koefficentpoint sammen til landeranglisten, er de år hvor vi har haft et hold med i CL gruppespillet.


Hvis vi kigger på koeficentranglisten, så vil vi faktisk i teorien kunne nå 12. pladsen allerede i år, hvis vi kan skrabe lige så mange point sammen som sidste år, samtidig med at de andre år holder deres pointhøst. Da det nok desværre vil kræve 2 hold i et gruppespil kan det desværre ikke anses som specielt sandsynligt at det sker. Men vi skal heller ikke glemme 13. pladsen, kan vi komme op på 13. pladsen i år, så vil vores pokalvindere næste sæson(såfrem CL vinderne eller EL vinderne har kvalificeret sig CL via hjemlige liga) spille om en direkte plads i EL gruppespillet, og det er alt andet lige nemmere at skrabe klubkoeficent sammen når man har 6 kampe til det, det vil måske kunne være et startskud til at få FCM eller Bif til at kunne blive seedet i en 4 kvalrunde fremover.

Men som minimum bør vi forvente at kunne besætte 15. pladsen allerede i år, det vil give vores 2. plads næste sæson en plads i Non Champions kval til CL. Vi kan måske ikke forvente at få et ekstra hold i CL på den bekostning, men det vil give vores 2´er to muligheder for at spille sig i EL gruppespil, fremfor at de som i dag vinde 2 opgør i træk.


Men uagtet placering er det vigtiste at vi kan få en tilfredsstillende pointhøst i år, da vi som andre har nævnt, i så fald vil stå rigtigt stærkt i kampen for 12. pladsen næste år, hvor det begynder at blive rigtig sjovt(medmindre at det er fra det år at der bliver lavet helt om på det? har i så fald ikke helt tjek på hvad de forskellige placeringer giver der)

16-07-2017 17:01 #10| 0

Du kan have ret mht EL contra CL, men det vil jo altid være en teoretisk diskussion. Jeg vil mene, at fck i EL kan forvente en 2. plads og måske endda 1. plads i gruppen. I CL vil jeg forvente en 3. plads i langt de fleste tilfælde. Om de så har skrabet 4 point (2 sejre) mere sammen i EL end CL? Ja det er da yderst sandsynligt. Har svært ved at se, hvorfor det er et dumt argument.

16-07-2017 19:31 #11| 2


kaj666 skrev:Du kan have ret mht EL contra CL, men det vil jo altid være en teoretisk diskussion. Jeg vil mene, at fck i EL kan forvente en 2. plads og måske endda 1. plads i gruppen. I CL vil jeg forvente en 3. plads i langt de fleste tilfælde. Om de så har skrabet 4 point (2 sejre) mere sammen i EL end CL? Ja det er da yderst sandsynligt. Har svært ved at se, hvorfor det er et dumt argument.

Det hele kommer an på lodtrækningen. Hvis man kigger på sidste år,
kunne FCK sagtens have trukket en sværere gruppe hvis de var kommet i EL
Derudover forfalder muligheden for at få de 5 ekstra bonus point som
det giver at gå videre i CL, nogle point som FCK meget vel kunne have
fået sidste år, hvis kampprogrammet havde været lagt anderledes.


i øvrigt skal man ikke tage fejl af at 200 mil for en CL deltagelse, også kan bruges til at skabe bedre resultater fremadrettet.

Konklusionen må være at der bare ikke, hverken sportsligt eller økonomisk er nogen som helst gevinst i at detage i EL fremfor CL


Derudover er en fugl i hånden bedre end 10 på taget

Redigeret af Toonarmy d. 16-07-2017 20:04
20-07-2017 20:53 #12| 0

så fik vi heldigvis alle 4 danske hold videre, men øv for nogle kedelige nederlag til fck og Brøndby

20-07-2017 21:00 #13| 0

Ja, det var lidt unødvendigt. Tror FCK får svært ved at spille sig i CL, men EL skal de kunne klare. Ved ikke rigtig hvorfor Brøndby formår at kikse i Finland.

Men ja 4/4 videre og 2.500 point so far i denne sæson. Indtil videre godkendt. Det er så også først nu testen rigtig kommer. Selvom FCK så enormt shaky ud, skal de kunne slå Vardar ud. FCM og BIF ser jeg som nogenlunde 50/50. Lyngby skal levere et mirakel.

20-07-2017 22:23 #14| 0
ThomasRR skrev:Ja, det var lidt unødvendigt. Tror FCK får svært ved at spille sig i CL, men EL skal de kunne klare. Ved ikke rigtig hvorfor Brøndby formår at kikse i Finland.

Men ja 4/4 videre og 2.500 point so far i denne sæson. Indtil videre godkendt. Det er så også først nu testen rigtig kommer. Selvom FCK så enormt shaky ud, skal de kunne slå Vardar ud. FCM og BIF ser jeg som nogenlunde 50/50. Lyngby skal levere et mirakel.

Zorniger var efter kampen inde på at hans hold havde svært ved at spille på den form for kunstgræs som VPS har, fordi det kræver tilvænning at vide hvor hurtig bolden triller på banen.

Redigeret af Filosoffen d. 20-07-2017 22:24
20-07-2017 22:26 #15| 0

Men i øvrigt årets første sensation når et svensk hold sender Gala ud. Kan måske inspirere Lyngby lidt...

20-07-2017 23:01 #16| 0

Lyngby har brudt deres seedning, og har derfor leveret "over det forventelige"
Derudover må det erkendes at de danske hold har været meget heldige ved næste rundes lodtrækninger (Sakset fra fcks fanfora )



FCM og BIF trak begge de svageste hold af hele puljen. BIF undgik både Milan og Bordeaux. FCM undgik Dinamo Bukarest og Kairat.

Arka er de polske pokalvindere, som sluttede som nr. 13 ud af 16 hold sidste sæson. Blot 4 point fra nedrykning. De vandt pokalen bl.a. ved hjælp af en solid omgang lodtrækningsheld, der betød, at de først i finalen mødte et hold fra den bedste række. Her vandt de over Lech Poznan efter forlænget spilletid. Vi snakker altså om et hold, FCM er kæmpe favoritter mod. De var i øvrigt oprykkere til den bedste polske række sidste år. For at sætte det i perspektiv slog Sønderjyske altså nr. 3 fra den foregående sæson ud.

Hajduk blev nr. 3 i Kroatien næsten 20 point efter de to første. Deres angriber Futacs blev ligatopscorer. De røg ud til Maccabi Tel-Aviv sidste år. Levski blev også nr. 3 i Bulgarien, og røg ud til Maribor i EL-kvalen.


At FCK trækker et makedonisk hold som (på papiret) er svagere end Zlina, ser jeg heller ikke som en ulempe.



20-07-2017 23:12 #17| 0

Ser man på plads 12.-15. igennem en årrække så har den ligget på hhv. app. 25-30 lande koeff. points hvilket betyder at man som liga skal "levere" mindst 5 lande koeff. points i snit pr. år for at være i den pulje og ja de 2 sidste år har DK leveret over det snit som DK kan "profitere" af om nogle år såfremt de nuværende regler er gældende hvilket de jo ikke skulle være. Selvfølgelig er det en fordel at få de 4 ekstra bonus points i Ch.L gruppespil + 3 ud af 4 pladser i gruppen at spille om end kun de 2 første i et EL gruppespil. Og dertil er der altså visse grupper der er nogenlunde på samme niveau selvom de er hhv. Ch.L eller EL gruppespil hvis man ser de sidste 3-5 år og dermed lige muligheder for sejre og points.


Har ikke gidet sætte mig ind i de fremtidige regler, men uanset hvad så er rangeringen også et udtryk for hvor ens liga ligger sammenlignet med andre ligaer i Europa og Skandinavien og imo ikke verdens ringeste rangering i forhold til eks. landsholdenes FIFA rangering. Suppen har f.eks. igennem de sidste 15 år ligget over den norske og svenske liga (bortset fra enkelte år på det seneste), hvilket jo er den gængse opfattelse af styrkefoldene imellem de 3 ligaer. Det er klart at det har en betydning når spillere planlægger deres "karriere vej" i hvilken liga de spiller i, ligesom jævnlige optrædener i hhv. Ch.L eller EL gruppespil har.


Mega bekymrende hvad FC har gang i pt. og nej, det ligner ikke noget vildt CH.L. eventyr hvis ikke de får deres niveau gevaldigt op meget hurtigt endsige om de overhovedet kommer i et gruppespil. Måske bare et par enkelte blundere de 2 sidste kampe, men Ståle har jo selv sagt noget lignende. FC bør selvfølgelig gå mindst i et gruppespil uanset hvem de møder som seedet normalt, men man kan sgu godt frygte det værste. Og så er der udekampen i Makedonien som de nok bør forberede sig på (spørg bare Malmø). Uanset hvad så er FC selvfølgelig favorit over 2 kampe og forhåbentligt med flere kampe i benene og hårdt arbejde med Ståles organisation så bliver det bedre.


Elendigt at BIF ikke vinder begge kampe, men målet måre være at komme i EL gruppespil som man ikke har været i i årevis uanset om man helt sikkert vil være underdogs i 4. runde såfremt man går videre som ligner 50/50 omend BIF i kampform og ikke med undskyldninger om vind og vejr og kunstgræsplænder er svag favorit imo mod Hajduk. Alle danske hold (inkl. FC mod Ajax for lang tid siden) har måttet igennem en overraskelse i tidernes morgen for at komme i gruppespil og få optjent klub koeff. points som har medført seedning de næste år. Forhåbentligt bliver det i år for BIF, men who knows. Jeg kan dog godt se det da de endelig har fået den rigtige træner med de rigtige spillere og spil koncept. Første år i umindelige tider hvor det er realistisk at snakke om et dansk mesterskab til BIF, specielt med FCs nuværende form in mente.


Flot af både FCM og specielt Lyngby og ja enig i at FCMs har fået en ok lodtrækning omend den polske liga altså ikke er meget ringere end Suppen. Lyngby vil jeg faktisk give større chancer end andre herinde selvom de selvfølgelig er klare underdogs. Lyngby er det hold der har imponeret mest i den nye sæson inkl. sidste sæson og det vidner altså om kvalitet som folk åbenbart bliver ved med at undervurdere. Når det er sagt så er den russiske liga klart over suppen, men tror det bliver tættere end hvad mange mener. Lyngby har altså 10 sejre i træk inkl. de sidste 5 kampe i sidste sæson fra "Mesterskabsspillet" mod bla. FCK, BIF og FCM hvilket er klub rekord derude. FCK spillede i øvrigt 0-0 i en lige træningskamp mod netop Krasnodar for nyligt.

20-07-2017 23:14 #18| 1

UEFA har iøvrigt lavet FCK's kamp mod Vardar om, således at de nu starter ude og slutter hjemme, fremfor det modsatte som gjorde sig gældende efter lodtrækningen.


Ingen brok herfra.

Redigeret af Drejer89 d. 20-07-2017 23:16
20-07-2017 23:22 #19| 0
Filosoffen skrev:Jeg går ikke specielt højt op i koefficienter eftersom at jeg mener at strukturen er uretfærdig. Det er ikke sportsligt fair at tophold fra mellemstore ligaer, skal igennem 3-4 opslidende kvalifikationsrunder for at komme i et gruppespil som andre hold kvalificerer sig direkte til. Men det er nok forgæves at protestere over eftersom at UEFA har valgt at prioritere økonomi over alt andet.

Well, så er det godt at vi ikke har det problem i Danmark, med det lortebold man spiller i Superligaen.


Det sagt, så var det federe i gamle dage med kun mesterholdet videre, og at rigtige tophold som Nottingham Forest og Liverpool som de største favoritter kunne trække hinanden i første runde, og have den moralske finale der.

21-07-2017 10:37 #20| 0

@OP Sørger du for at opdatere koefficienterne hver 14. dag, når en runde er overstået?

21-07-2017 11:02 #21| 0

Brøndby udekamp bliver uden tilskuere. Må være relativ stor fordel for Brøndby.

FCM bliver af bookmakere gjort til ret stor favorit. Fx giver Arka 1X 2.35 hos bookies. Den skal FCM hive i land

21-07-2017 11:07 #22| 0

Pt er vi det andet bedste hold i Europa i år. Vi burde have været det bedste. De her tidlige kval kampe skaffer faktisk en ret god slat point til DK.

21-07-2017 11:27 #23| 0

Vildt at 17/18 sæsonen allerede næsten er bedre end 14/15 sæsonen allerede

21-07-2017 11:28 #24| 0
chmpen85 skrev:Vildt at 17/18 sæsonen allerede næsten er bedre end 14/15 sæsonen allerede

Ja egentlig. Hvad skete der i den sæson? Var det Jablonec der slog FCK ud, men hvad med de andre hold? Alle må have flottet big time.

21-07-2017 12:11 #25| 0

Brøndby spillede i 2014 hele 2 europæiske kampe. Det var mod Club Brügge, og det blev til 0 point...

21-07-2017 12:53 #26| 0
ThomasRR skrev: Ja egentlig. Hvad skete der i den sæson? Var det Jablonec der slog FCK ud, men hvad med de andre hold? Alle må have flottet big time.

Ja det var den sæson..

Når den og den forrige ryger giver det gode spring. Da de andre mister mange flere point

21-07-2017 13:08 #27| 0
ThomasRR skrev:Brøndby udekamp bliver uden tilskuere. Må være relativ stor fordel for Brøndby.

FCM bliver af bookmakere gjort til ret stor favorit. Fx giver Arka 1X 2.35 hos bookies. Den skal FCM hive i land



Ja jeg så den polske pokalfinale og dem burde FCM gå videre imod 10/10 gange :)


De kunne ikke løbe de sidste 20 min i den ordinære, så ufattelig de fik pokalen med hjem!



Redigeret af Florczak d. 21-07-2017 13:09
21-07-2017 13:14 #28| 1
kaj666 skrev:@OP Sørger du for at opdatere koefficienterne hver 14. dag, når en runde er overstået?

Alternativt klik 2-3 gange rundt på denne side, og skab selv det store gyldne overblik!

https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/index.html


21-07-2017 13:38 #29| 0

Brøndby er det 4. højest rangerede useedet hold i 3. kvalrunde, så måske kan de spille sig til en seedning til næste sæson, hvis de kvalificerer sig. Fcm vil være det højest rangerede useedet hold i 4. kvalrunde, hvis de går videre. Ærgerligt der ikke var en ekstra favorit, der røg ud i 2. kvalrunde, så fcm ville blive seedet

21-07-2017 13:51 #30| 0

Schweiz og Polen har foreløbig hver mistet et hold.

21-07-2017 16:34 #31| 1
kaj666 skrev:Brøndby er det 4. højest rangerede useedet hold i 3. kvalrunde, så måske kan de spille sig til en seedning til næste sæson, hvis de kvalificerer sig. Fcm vil være det højest rangerede useedet hold i 4. kvalrunde, hvis de går videre. Ærgerligt der ikke var en ekstra favorit, der røg ud i 2. kvalrunde, så fcm ville blive seedet

Lodtrækningen til 4. runde bliver først foretaget efter kampene er spillet (i modsætning til 2./3.runde, hvorfor eksempelvis Østersunds overtager Galatasarays seedning for denen runde), så FCM kan stadig nå at blive seedet i 4. runde, hvis resultaterne flasker sig i de øvrige kampe.

21-07-2017 19:50 #32| 0

nå, super.

21-07-2017 19:57 #33| 0

Opdateret koefficientliste placering 12-18 og med antal hold tilbage:

12 Tjekkiet 25,075 5/5

13 Schweiz 24,7 4/5

14 Østrig 24,6 4/4

15 Grækenland 23,9 5/5

16 DK 23,2 4/4

17 Kroatien 22,625 4/4

18 Polen 19,125 3/4

27-07-2017 22:06 #34| 0

Flot at DK fik skrabet et helt point sammen blandt 4 hold, dog for 3 udekampe. Ingen af holdene fik fantastiske resultater, men alle 4 hold har fortsat mulighed for at gå videre.

28-07-2017 02:28 #35| 0
kaj666 skrev:Flot at DK fik skrabet et helt point sammen blandt 4 hold, dog for 3 udekampe. Ingen af holdene fik fantastiske resultater, men alle 4 hold har fortsat mulighed for at gå videre.

Jeg har simpelthen ikke fantasi til at forestille mig at Lyngby går videre! Til gengæld tror jeg de 3 andre kommer videre til næste fase

28-07-2017 07:54 #36| 0

Det kræver vel, at man har set alle 4 kampe for at kunne vide, hvor gode modstanderne var og dermed give et realistisk bud på et avancement. Lyngby har vel en ok chance, selv om det stadig bliver svært. På papiret bør russerne jo være kæmpe favoritter, men Lyngby har jo enten haft rimeligt styr på dem eller været svine heldige, siden de kun taber 2-1. Jeg så kun Brøndbys kamp. Den var meget lige uden mange chancer. Det er svært at vide, hvordan kampen i Kroatien vil udvikle sig, og Hajduk har appelleret dommen mht at de skal spille uden tilskuere. Spiller Hajduk mon anderledes på hjemmebane med mere pres på Brøndby, eller vil de stadig gerne stå tilbage og spille kontra. Jeg bliver ikke overrasket, hvis Hajduk får straffe begået mod ham, der vejer 120 kg. Brøndby har i øvrigt 2 mand i karantæne.

28-07-2017 08:31 #37| 0
kaj666 skrev:Det kræver vel, at man har set alle 4 kampe for at kunne vide, hvor gode modstanderne var og dermed give et realistisk bud på et avancement. Lyngby har vel en ok chance, selv om det stadig bliver svært. På papiret bør russerne jo være kæmpe favoritter, men Lyngby har jo enten haft rimeligt styr på dem eller været svine heldige, siden de kun taber 2-1. Jeg så kun Brøndbys kamp. Den var meget lige uden mange chancer. Det er svært at vide, hvordan kampen i Kroatien vil udvikle sig, og Hajduk har appelleret dommen mht at de skal spille uden tilskuere. Spiller Hajduk mon anderledes på hjemmebane med mere pres på Brøndby, eller vil de stadig gerne stå tilbage og spille kontra. Jeg bliver ikke overrasket, hvis Hajduk får straffe begået mod ham, der vejer 120 kg. Brøndby har i øvrigt 2 mand i karantæne.

Lyngby var faktisk uheldige med at tabe. De producerede rigtigt mange chancer, fordi russerne tydeligvis undervurderede dem, og ikke gik synderligt meget op i at dække op. Ærgerligt for Lyngby at deres keeper giver 1-1 målet væk. Bortset fra de sidste 10-15 min, hvir Lyngby blev trætte, havde de godt styr på kampen, og spilede rigtigt fint.

28-07-2017 08:48 #38| 0

@StonieN

Jeg så også kampen og du er helt spot on! De dækkede overhovedet ikke op og Lyngby burde ha scoret 2-3 gange. Krasnodar lignede ikke de spillede som et hold og der er muligvis noget i kulissen som vi ikke ved noget om. Ser det ikke som umuligt at de kan vinde 1-0, men er sikker på de får styr på Rygaard i returen også bliver det svært for Lyngby at få scoret. Han var fantastisk!

FCM burde gå videre, tror simpelthen ikke på det polske hold kan overleve uden deres fantastiske hjemmepublikum i ryggen, selvom de nok skal få udsolgt på udeafsnittet! Men FCM har stærkere spillere på alle positioner og så ud til at være i langt bedre form!

Brøndby kampen var underlig. Forstod ikke hvorfor Brøndby spillede med lange og dybe bolde hele tiden, i stedet for at kombinere sig igennem. Det som de er bedst til. Hajduk lignede ikke nogle der var i form undtagen, deres fantastiske angriber. Han var sku dygtig! Stor mulighed for at den går i forlænget hvis der ingen tilskuere er til kampen.

FCK skal vinde, for jeg rejser langt for at se dem på onsdag. Jeg så ikke første opgør, så forventer en tæt kamp. FCK skal score hurtigt for at det ikke skal blive en alt for nervepirrende kamp!

Vi skal have 3 hold videre efter min mening!

28-07-2017 10:02 #39| 0

Lyngby lavede den klassiske med ikke at kende sin besøgelsestid som et ungt urutineret hold, for ja de burde have scoret 2-3 kasser mere når man f.eks. har 2-3 friløbere/ 2 imod 1 situationer i kontra angreb. Hertil kommer at russernes første mål kommer ved at Lyngbys målmand parere et skud ud midt i banen til en nem ripost, som man aldrig bør gøre som målmand. Ser man bort fra det så spillede Lyngby en flot kamp og lige op med russerne som helt tydeligvis undervurdere dem og Lyngby burde faktisk reelt have vundet da russerne ikke producerede så mange chancer udover de 2 mål. Om russerne undervurderer Lyngby igen i returen kan man nok tvivle en del på, men først og fremmest så kræver det at man udnytter de chancer man får hvis man skal kunne lave sensationen.


Skuffende tandløse BIF der ikke producerede særligt meget igår andet end en masse nærkampe, slagsmål, et hav af spil stop og helt igennem en rodet forestilling - alt sammen lige efter kroaternes bog. Det er et held at udekampen er uden tilskuere - måske er det netop det der gør at BIF vil kunne spille fodbold igen. Fortsætter spillet fra igår så går kroaterne i hvertfald videre.


FCM burde gå videre selvom deres forsvar stadigvæk sejler til tider. De producerede rigeligt med chancer igår til at vinde, men mon ikke det bliver et helt andet scenarie i Herning hvis polakkerne efter sigende skulle være et udpræget hjemmehold. Men de var altså langt bedre end hvad rygtet gik på og gav FCM rigeligt med problemer igennem kampen.


FCK helt igennem bekymrende spil imod en absolut kompetent modstander, selvom resultatet 0-1 i en europæisk udekamp over 2 kampe ikke er en katastrofe. Problemet er bare at man har svært ved at forestille sig FC spille til 0 i Parken med det forsvar og så er spørgsmålet om man kan producere chancer nok og udnytte nok til at lave mindst 3 mål - jeg tvivler.


Kan godt frygte at kun FCM går videre af ovenstående (FC skal så spille EL), men det er selvfølgelig marginaler vi snakker om i alle 4 kampe så hvis der kommer lidt europæisk kynisme og kvalitet på banen så kan det stadigvæk godt blive alle 4 hold.

28-07-2017 15:18 #40| 1

En klog fodboldfan og datanørd @https://twitter.com/kghougaard har på Sidelinien.dk fremkommet med flg. indspark om sandsynlighederne statistisk set for de danske hold.Jeg har tilladt at C/P det ind her og desuden smide linket til hele posten:

http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?43846-Optakts-og-kamptr%C3%A5d-FK-Vardar-Skopje-%C2%96-FC-K%C3%B8benhavn-(25-07-17-kl-20-CL-kval-3-runde)/page10&p=660829#post660829


Tallene ovenover viser f.eks. at både FCK og BIF er rimeligt meget statistisk på nummeren, og set ud fra tallene virker oddset på videre FCK-avancement helt skævt når det pt. ses til 1.6-1.85 ...


For BIFs vedkomende siger odds en sandsynlighed for avancement på 45% (odds 2.1)

For FCMs vedkommende er det 65% til odds 1,43

LBK ligger i odds 5.75 til cirka 20% for at gå videre.


Forsat god weekend


Inched




28-07-2017 18:29 #41| 6
Inched Limns skrev:
Tallene ovenover viser f.eks. at både FCK og BIF er rimeligt meget statistisk på nummeren, og set ud fra tallene virker oddset på videre FCK-avancement helt skævt når det pt. ses til 1.6-1.85 ...

Måske det også betyder noget om man har tabt 1-0 ude imod Vardar eller imod Real Madrid. Det kan forklare hvorfor statistikken er forholdsvis ubrugelig og oddset nok er meget reelt.

28-07-2017 19:50 #42| 0

Spot on Kris. Brøndby var i øvrigt i en tilsvarende situation i 2015, også i 3. kvalrunde til EL mod Omonia Nikosia, hvor det efter 0-0 i 1. kamp på Brøndby stadion blev 2-2 på Cypern i returen (med rødt kort til keeper Hradecky i hans afskedskamp og Frederik Holst på mål i de sidste minutter af de 9-10 tillægsminutter). En gentagelse tak men helst uden røde kort til Brøndby.

03-08-2017 22:56 #43| 0

Er FCM seedet i play off runden?

03-08-2017 22:57 #44| 1
ThomasRR skrev:Er FCM seedet i play off runden?

Jeps.

03-08-2017 23:01 #45| 0

Hvem kan fcm møde?

03-08-2017 23:05 #46| 1

Panathinaikos - 15550

Maritimo - 14866
Rosenborg - 12665
Hajduk Split - 11550
Sheriff Tiraspol - 11150
Apollon Limassol - 10710
FC Oleksandriya - 9526
Videton - 8650
Red Star Belgrade - 7325
Skenderbeu Korce - 6800
Utrecht - 6712
AEK Athen - 6580
Rheindorf Altach - 6570
AEK Larnaca - 6210
FH - 6175
Viitorul Constanta - 5870
Osijek - 5550
Vardar - 5125
Domzale - 4125
Ostersund - 3945
Shkendija - 3375
Suduva Marijampole - 1825


Panathinaikos bliver udskiftet med AIK Stockholm, hvis de besejrer Braga samlet (foran 1-0 i Portugal her i pausen)

03-08-2017 23:34 #47| 0

Ser man på nogle af de hold der er seedet og sammenligner de useede hold så begynder man at forstå forskellen. FCM som seedet undgår således hold som: Milan, Everton, Marseilles, Atletic Bilbao, Zenit, Krasnodar, Fenerbahce, Ajax og Dynamo Kiev.


De fleste foroven er FCM favoritter imod såfremt de spiller op til niveau dog er der selvfølgelig hold det ville være fint at undgå og hvor fCM ikke er favoritter såsom Utrecht, AEK athen, Maritimo og Oleksandriya. FH fra Island lyder som den rene walk over, men ellers det albanske, slovenske eller det ungarske hold udover Ostersund er rent sportsligt at foretrække imo.


Liren ville være Rosenborg med Bendtner, Hajduk Split eller Vardar.



03-08-2017 23:52 #48| 0
Shamran skrev:Ser man på nogle af de hold der er seedet og sammenligner de useede hold så begynder man at forstå forskellen. FCM som seedet undgår således hold som: Milan, Everton, Marseilles, Atletic Bilbao, Zenit, Krasnodar, Fenerbahce, Ajax og Dynamo Kiev.

De fleste foroven er FCM favoritter imod såfremt de spiller op til niveau dog er der selvfølgelig hold det ville være fint at undgå og hvor fCM ikke er favoritter såsom Utrecht, AEK athen, Maritimo og Oleksandriya. FH fra Island lyder som den rene walk over, men ellers det albanske, slovenske eller det ungarske hold udover Ostersund er rent sportsligt at foretrække imo.

Liren ville være Rosenborg med Bendtner, Hajduk Split eller Vardar.



Umiddelbart er der næppe ét eneste af de øvrige seedede hold som FCM ville være favoritter imod. Så det er ganske rigtigt en væsentlig forskel.

04-08-2017 10:42 #49| 0

Skidt første lodtrækning for Midtjylland.


Kan møde:

- Vitorul (Rumænien)
- FH (Island)
- Hajduk Split (Kroatien)
- Apollon Limassol (Cypern)
- Panathinaikos (Grækenland)


Man kunne også være endt i en pot som denne:

Rosenborg (NOR) 12.665*
Oleksandriya (UKR) 9.526
Skënderbeu (ALB) 6.825
Altach (AUT) 6.570
Vardar (MKD) 5.125*
Sūduva (LTU) 1.825


I den første, er Midtjylland vel kun klare favoritter mod FH fra Island, hvorimod dei den anden vil være favoritter mod 3-4 af holdene.


Men får Midtjylland FH, så vil det tilgengæld være tæt på den bedst tænkelige lodtrækning.

Redigeret af Fantomet d. 04-08-2017 10:43
04-08-2017 13:57 #50| 0

Apollon - FCM, FCM starter ude.

Quarabag - FCK, FCK starter ude.


FCK må vel anses for værende rimelige favoritter omkring 65/35, hvorimod FCM vel nærmere er 50/50, hvad er folks vurdering

Redigeret af Fantomet d. 04-08-2017 13:57
04-08-2017 14:32 #51| 0

Umiddelbart enige i din vurdering Fantomet omend jeg nok kun vil give FCK 60/40 da Quarabag altså har en del skalpe i bæltet de sidste sæsoner og har spillet EL gruppespil de sidste 3 sæsoner. Synes det er vigtigere at se på de 2 danske holds nuværende form der er noget hakkende for begges vedkommende. Godt der er 2 uger til næste runde hvor man kan få nogle skadede spillere tilbage og få folk op i omdrejninger og så er det obv. vigtigt at begge har fået hjemmebane til sidst.


Men umiddelbart kan ingen af holdene klage over lodtrækningen der kunne have været væsentligt værre.

04-08-2017 14:48 #52| 0

FCM må være storfavoriter mod alle cypriotiske hold, bortset fra APOEL.

04-08-2017 14:53 #53| 1
Filosoffen skrev:FCM må være storfavoriter mod alle cypriotiske hold, bortset fra APOEL.

Mener du virkeligt de har omkring 80%, eller hvordan definerer du storfavorit?

04-08-2017 14:59 #54| 0
StonieN skrev:
Mener du virkeligt de har omkring 80%, eller hvordan definerer du storfavorit?

Lad mig sige det på den måde: Mit bud er at Thorup kommer til at se sig om efter et nyt job, hvis ikke gruppespillet kommer i hus.

04-08-2017 15:26 #55| 0

Filosoffen lever åbenbart i sidste årtusinde og har ikke fulgt med i international fodbold de sidste 5-10 år hvor cypriotiske hold (og ikke kun Apoel) har vist resultater jævnligt i både CH og EL så det er selvfølgelig helt slukket at kalde FCM "storfavorit" imod alle andre cypriotiske hold end Apoel.


Cypriotiske hold har således været repræsenteret mindst lige så meget i Ch. L gruppespil og EL gruppespil som de danske hold de sidste 5-10 år. Apollon Limassol har således 2 gange tidligere været i EL gruppespil indenfor de sidste 4-5 år hvor man bla. har slået Lokomotiv Moskva og Nice over 2 kampe. Det er så nogle år siden, men er resultater der bør indgyde respekt og ikke en forestilling om cypriotisk klub fodbold som i sidste årtusinde hvor de var kanon føde i international fodbold sammenhæng.


At FCM slutter hjemme giver dem måske en anelse som favorit, men det er jo heller ikke fordi FCM selv har leveret prangende spil eller resultater på det seneste når man tænker på at man måtte ud i overtiden imod et polsk hold der kæmpede om nedrykning sidste år for at komme videre.


Uden nærmere kendskab til de 2 modstandere for FCK og FCM så er det meget i hænderne på de danske klubber hvordan det skal gå imo - og det kan sagtens gå galt for begge, hvis ikke begge hold kommer i gear inden næsten runde.

04-08-2017 15:50 #56| 0
Shamran skrev:Filosoffen lever åbenbart i sidste årtusinde og har ikke fulgt med i international fodbold de sidste 5-10 år hvor cypriotiske hold (og ikke kun Apoel) har vist resultater jævnligt i både CH og EL så det er selvfølgelig helt slukket at kalde FCM "storfavorit" imod alle andre cypriotiske hold end Apoel.

Cypriotiske hold har således været repræsenteret mindst lige så meget i Ch. L gruppespil og EL gruppespil som de danske hold de sidste 5-10 år. Apollon Limassol har således 2 gange tidligere været i EL gruppespil indenfor de sidste 4-5 år hvor man bla. har slået Lokomotiv Moskva og Nice over 2 kampe. Det er så nogle år siden, men er resultater der bør indgyde respekt og ikke en forestilling om cypriotisk klub fodbold som i sidste årtusinde hvor de var kanon føde i international fodbold sammenhæng.

At FCM slutter hjemme giver dem måske en anelse som favorit, men det er jo heller ikke fordi FCM selv har leveret prangende spil eller resultater på det seneste når man tænker på at man måtte ud i overtiden imod et polsk hold der kæmpede om nedrykning sidste år for at komme videre.


Uden nærmere kendskab til de 2 modstandere for FCK og FCM så er det meget i hænderne på de danske klubber hvordan det skal gå imo - og det kan sagtens gå galt for begge, hvis ikke begge hold kommer i gear inden næsten runde.

Venter på at se hvad bookierne giver dem af odds for at kvalificere sig. Vil tro at den ligger på 70/30 i FCMs favør.

04-08-2017 15:52 #57| 0
Filosoffen skrev:
Venter på at se hvad bookierne giver dem af odds for at kvalificere sig. Vil tro at den ligger på 70/30 i FCMs favør.

2 på limassol, 1,70 på Midtjylland ved Danske Spil

04-08-2017 18:25 #58| 0

Ret voldsom forskel DS-NordicBet imellem på kampene.


Danske gir 1.40 for FCK i CL. NordicBet giver 1.90. (Skal spille "Kvalificerer FCK sig til Europa League gruppespillet)


FCM giver 1.45 for at kvale sig hos Nordic og 1.70 på DS. Limassol 2.55 på Nordic


Hvor ligger værdien?

04-08-2017 18:42 #59| 0

FCK spiller sig i Europa League gruppespillet ved et nederlag, så tænker det må være en fejl fra Nordic af?

04-08-2017 18:45 #60| 0
Inched Limns skrev:
Alternativt klik 2-3 gange rundt på denne side, og skab selv det store gyldne overblik!
https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/index.html

Kan du evt. opdatere den?

Jeg kan sku ikke finde rundt derinde :D

04-08-2017 18:54 #61| 0
Fantomet skrev: 2 på limassol, 1,70 på Midtjylland ved Danske Spil

Tak for det.


1,7 er øjeblikkeligt spillet...

04-08-2017 19:18 #62| 0
Florczak skrev:FCK spiller sig i Europa League gruppespillet ved et nederlag, så tænker det må være en fejl fra Nordic af?

Nej tror det ikke. For du kan spille begge udfald. Det modsatte udfald giver 1.80

04-08-2017 21:36 #63| 1

Nogen der kan opridse hvordan seedning, kvalifikation m.v. vil se ud, når der skal flere hold fra de store ligaer med? Både for CL og EL - og sådan generel påvirkning for holdene i superligaen?

Pft

06-08-2017 17:52 #64| 0
Heston skrev:Nogen der kan opridse hvordan seedning, kvalifikation m.v. vil se ud, når der skal flere hold fra de store ligaer med? Både for CL og EL - og sådan generel påvirkning for holdene i superligaen?

Pft

Bump

07-08-2017 01:41 #65| 0

Heston+Kunz: Jeg har linket til en oversigt i post #7.

07-08-2017 10:27 #66| 0

Odds 3.5 på at "0 danske hold kvalificerer sig til Europa League gruppespillet".


NordicBet har tilføjet og ændret beskrivelsen et par gange, så ingen chance for de har skrevet forkert. Synes spillet har ret stor værdi. Spillet går på at FCK ryger i CL og FCM ryger ud

07-08-2017 10:52 #67| 0
ThomasRR skrev:Odds 3.5 på at "0 danske hold kvalificerer sig til Europa League gruppespillet".

NordicBet har tilføjet og ændret beskrivelsen et par gange, så ingen chance for de har skrevet forkert. Synes spillet har ret stor værdi. Spillet går på at FCK ryger i CL og FCM ryger ud

Hvis begge de danske hold er favorit, hvordan kan der så være værdi i d e begge ryger?

07-08-2017 10:54 #68| 1

FCK ryger jo netop IKKE i EL hvis de vinder, men i CL.


Så FCK skal vinde og ryge i CL og FCM skal ryge ud

07-08-2017 10:54 #69| 0
Kalashnikov skrev:

Heston+Kunz: Jeg har linket til en oversigt i post #7.




Tak! Dvs det er lang vej til at vi får en direkte plads i CL gruppespil?
08-08-2017 08:53 #70| 0

Odds 2,55 på Limassol til at gå videre mod Midtjylland hos Unibet. Rimelig stor forskel ifht. Danske Spil der kun giver odds 2.

08-08-2017 09:14 #71| 0
Fantomet skrev:Odds 2,55 på Limassol til at gå videre mod Midtjylland hos Unibet. Rimelig stor forskel ifht. Danske Spil der kun giver odds 2.

Hvor finder du det odds ved Unibet?


Edit: Fundet! Det var en smule kringlet på mobilen, men der er en rullemenu, hvor man kan vælge "hold går videre" og så scrolle ned under dato for returkampen...

Redigeret af lang d. 08-08-2017 09:16
08-08-2017 18:12 #72| 0
Heston skrev:

Florczak skrev:

Tak! Dvs det er lang vej til at vi får en direkte plads i CL gruppespil?

Som jeg læser Kalashnikovs link så hedder det top 10 næste år for at få et direkte hold med (imodsætning til top 12 som hidtil). 10. pladsen har ligget på mellem 34 og 39 lande points set over de sidste 6-8 år hvilket svarer til 7-8 points i snit pr. år, hvilket jeg anser for urealistisk for en liga som Suppen at hente hjem set over 5 år (fik jo faktisk 8.5 sidste år og har også tidligere været deroppe nogle gange, men vi snakker over 5 år).


Det må være top 15 der er målet hvilket er nok så vigtigt idet det giver 2 Ch.L kval. pladser og samlet et ekstra hold med i Europa (3 i EL) og rent faktisk anelse nemmere kval. muligheder for nr. 2 i Ch.L. end tidligere da top 4 ligaerne i Europa jo ikke skal spille kval. længere (og dermed vil modstanderne obv. være nemmere sådan relativt set.). For den danske mester er det som det plejer og det samme for EL deltagerne svj. kan se så ikke så slemt som frygtet mm. jeg har overset et eller andet.

08-08-2017 18:27 #73| 0
Shamran skrev:



Som jeg læser Kalashnikovs link så hedder det top 10 næste år for at få et direkte hold med (imodsætning til top 12 som hidtil). 10. pladsen har ligget på mellem 34 og 39 lande points set over de sidste 6-8 år hvilket svarer til 7-8 points i snit pr. år, hvilket jeg anser for urealistisk for en liga som Suppen at hente hjem set over 5 år (fik jo faktisk 8.5 sidste år og har også tidligere været deroppe nogle gange, men vi snakker over 5 år).

Det må være top 15 der er målet hvilket er nok så vigtigt idet det giver 2 Ch.L kval. pladser og samlet et ekstra hold med i Europa (3 i EL) og rent faktisk anelse nemmere kval. muligheder for nr. 2 i Ch.L. end tidligere da top 4 ligaerne i Europa jo ikke skal spille kval. længere (og dermed vil modstanderne obv. være nemmere sådan relativt set.). For den danske mester er det som det plejer og det samme for EL deltagerne svj. kan se så ikke så slemt som frygtet mm. jeg har overset et eller andet.

Desværre sker der nok det at 5 danske hold i Europa bliver en skidt sæson igen. Da point så divideres med 5. Og det 5 hold nok ikke får point til at retfærdiggøre det.

F.eks lidt ligesom i år. Vi har kun 2 hold i sidste fase om gruppespil ud af 4. Hvis der er 5 hold vil billedet squ nok være det samme.

Sidste års point ville med et ekstra dansk hold være 6.5.

Bif fik i år 1.5 point. Så lad os sige det 5 hold også præsterer det (da jeg ikke vil sammenligne med f.eks Lyngby der spillede godt over evne)

Det vil sige med et ekstra hold ville vi få 6.8 point og det var i en god Europa sæson. Så tør slet ikke spå om point i en hvor vi ikke får et hold i chl gruppespil.


08-08-2017 19:03 #74| 0
chmpen85 skrev:
Desværre sker der nok det at 5 danske hold i Europa bliver en skidt sæson igen. Da point så divideres med 5. Og det 5 hold nok ikke får point til at retfærdiggøre det.
F.eks lidt ligesom i år. Vi har kun 2 hold i sidste fase om gruppespil ud af 4. Hvis der er 5 hold vil billedet squ nok være det samme.
Sidste års point ville med et ekstra dansk hold være 6.5.
Bif fik i år 1.5 point. Så lad os sige det 5 hold også præsterer det (da jeg ikke vil sammenligne med f.eks Lyngby der spillede godt over evne)
Det vil sige med et ekstra hold ville vi få 6.8 point og det var i en god Europa sæson. Så tør slet ikke spå om point i en hvor vi ikke får et hold i chl gruppespil.

Men du glemmer vel at sandsynligheden for at der er to hold i gruppespil er noget større hvis man opnår sådan en plads? Så vil nummer to, hvis jeg forstår det korrekt skulle lave en enkelt overraskelse i 3. Runde til CHL kval, og vil så derfra være sikker på Minimum EL gruppespil?

08-08-2017 20:12 #75| 0
Nitrrrrrram skrev:
Men du glemmer vel at sandsynligheden for at der er to hold i gruppespil er noget større hvis man opnår sådan en plads? Så vil nummer to, hvis jeg forstår det korrekt skulle lave en enkelt overraskelse i 3. Runde til CHL kval, og vil så derfra være sikker på Minimum EL gruppespil?

Skal de ikke igennem 2 runder for så at komme til playoff runden om enten chl plads eller el plads.

Og det er 2nd route så pænt svære modstandere de skal igennem for at nå dertil.

Og ved ikke om 2 hold i gruppespil vil opveje det.

Sidste år samlede FCK 16 point. Det gav 4 point. Hvorimod havde de været 5 hold. Havde FCK kun tjent 3.2 point til Danmark.

Ved ikke om et andet hold i gruppespillet ville få de manglede ekstra point. Ville vel kræve et par sejre og uafgjort.

Men enig. Det kan være mig der ser for sort hvidt på det. Og ville da elske at se flere hold i Europa. Ville dog ønske der kunne som min gå 2 hold i gruppe spil hvert år og gerne det ene være chl. Så ville det se ganske fornuftig ud.

08-08-2017 20:15 #76| 0

Altså chmpen du har ret i at det er en fordel med få gode "Europa" hold hvis man vil højt op på ranglisten, men kommer man det så belønnes man jo netop med et ekstra hold - lidt catch22 ;-)


Humlen i det her er seedning for der er bare en verden til forskel på at være seedet og useedet og det er bla. det som FCK og FCM i disse år høster på. For at breake igennem som seedet må man selvsagt igennem nogle overraskelser som både FCK og FCM i tidernes morgen har formået og så ellers holde et højt konstant europæisk niveau igennem min. 3 ud af de 5 sæsoner der bliver rangeret for at opretholde sin seedningsplads.


Der er imo ikke forskel på FCM og de fleste andre Suppe hold i toppen - bortset fra at de altså har den seednings plads og det kan andre hold selvfølgelig også gøre dem efter. Det kræver dog at man satser på det som FCM tydeligvis har gjort igennem flere år (og som det bare er tydeligt at ingen andre gør - inkl. BIF imo). Skal selvfølgelig slet ikke nævne FCK her som er i en liga for sig selv.


Enig i en flot Europa kampagne af Lyngby, men også tydeligt at det var en "nu giver vi den en ordentlig en inden vi skal spille suppe bold igen" - og ikke langsigtet målsatsning om kontinuerlig fast Europa slutspil som både FCK og FCM har.


Imo. har Lyngbys performance faktisk været den bedste af alle de 4 danske hold. Over alt forventning at slå Slovan Bratislava både hjemme og ude og bagefter burde man have vundet udekampen mod et klassehold som Krasnodar hvis man havde kendt sin besøgelsestid. Hjemmekampen gav man alt indtil kræfterne slap op imod et hold der denne gang ikke undervurderede dem.

08-08-2017 20:23 #77| 0
chmpen85 skrev:
Skal de ikke igennem 2 runder for så at komme til playoff runden om enten chl plads eller el plads.
Og det er 2nd route så pænt svære modstandere de skal igennem for at nå dertil.
Og ved ikke om 2 hold i gruppespil vil opveje det.
Sidste år samlede FCK 16 point. Det gav 4 point. Hvorimod havde de været 5 hold. Havde FCK kun tjent 3.2 point til Danmark.
Ved ikke om et andet hold i gruppespillet ville få de manglede ekstra point. Ville vel kræve et par sejre og uafgjort.
Men enig. Det kan være mig der ser for sort hvidt på det. Og ville da elske at se flere hold i Europa. Ville dog ønske der kunne som min gå 2 hold i gruppe spil hvert år og gerne det ene være chl. Så ville det se ganske fornuftig ud.

Jeg forestiller mig at det umuligt kan være så svære hold der kommer i 2. Runde. Men kan være helt væk?

I 3. Runde tænker jeg at man skal overraske, men det kan jo lade sig gøre ( OB har gjort det ), også er man igennem til et gruppespil den vej rundt.

Jeg er principielt enig i at 4 hold er at foretrække, men problemet er vel bare, at det er et nødvendigt onde når vi klare os godt i Europa. Altså jeg mener vi kan jo ikke juble over når det går godt for de danske hold, men så samtidig brokke og græde over det når vi opnår noget med det, når det går godt nok..

08-08-2017 20:40 #78| 0
Nitrrrrrram skrev: Jeg forestiller mig at det umuligt kan være så svære hold der kommer i 2. Runde. Men kan være helt væk?
I 3. Runde tænker jeg at man skal overraske, men det kan jo lade sig gøre ( OB har gjort det ), også er man igennem til et gruppespil den vej rundt.
Jeg er principielt enig i at 4 hold er at foretrække, men problemet er vel bare, at det er et nødvendigt onde når vi klare os godt i Europa. Altså jeg mener vi kan jo ikke juble over når det går godt for de danske hold, men så samtidig brokke og græde over det når vi opnår noget med det, når det går godt nok..

Danske hold er seedet i 2. runde for det meste alene i kraft af DKs lande kvotient, men udover det så er det indlysende at der er ringere hold i 2. runde end i de senere runder. Men vi snakker jo også om at slippe igennem nåleøjet til europæisk gruppespil og der handler det om at være seedet i hvertfald i 3. runde og med tiden 4. runde som det i år er lykkedes FCM med lidt held.


OB har gjort det, Aab har gjort det, Esbjerg har gjort det, FCM har gjort det og for lang tid siden også FCK (da de slog Ajax i midt 00'erne). Alle sammen overraskelser i større eller mindre grad på de tidspunkter. Det er det der kræves for at slå igennem europæisk. FCK forsøgte sig jo i årevis uden held og i mindre grad FCM, men på et tidspunkt så lykkedes det jo fordi man igennem flere år har satset på Europa og ikke kun suppe bold.

08-08-2017 21:43 #79| 0

I har ret og jeg vil også have flest mulige hold i Europa ingen tvivl om det. Det var bare for at pointere at alt ikke er rosenrødt ved flere danske hold i Europa .

Og ja det at være seedet vil gøre underværker for alle hold.

08-08-2017 22:18 #80| 0

Stadig early days med FCM og Europa, men de har igennem flere år nu haft en klar målsætning om Europa imodsætning til eks. en klub som Aab som på trods af flere sæsoner i træk med europæisk succes ikke rigtigt at satse europæisk hvorved man nu har mistet sine ellers fine rangliste points så man ikke bliver seedet fra næste år såfremt de skulle kvalificere sig til Europa. En anden fordel ved at være 5 klubber - og ikke kun 4. Det er lettere for "Europa" holdene at kvalificere sig via den hjemlige liga (og pokal) idet 2-3 sæsoner ude er katastrofalt ifh. til rangliste points.


Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort men hvis man som klub ikke helhjertet melder ud om Europa og satser på det i optakten med spillerindkøb osv. (som eks. BIF ikke har gjort denne gang når man f.eks. er igang med at sælge sin bedste angriber før torsdagens europæiske udekamp) jamen så er det klart at det i hvertfald ikke lykkedes. Omkring BIF så var kampen mod FCK i søndags jo vigtigere end om man gik videre - og at man er røget ud af Europa er også hurtigt glemt på de kanter efter sejren mod FCK hvor man spillede det spil man burde have gjort i Europa kampene.


My 10 cents ;-)



08-08-2017 23:37 #81| 0
Shamran skrev:Omkring BIF så var kampen mod FCK i søndags jo vigtigere end om man gik videre - og at man er røget ud af Europa er også hurtigt glemt på de kanter efter sejren mod FCK hvor man spillede det spil man burde have gjort i Europa kampene.

My 10 cents ;-)

Nu er jeg Brøndby—fan, så vil da gerne vide, hvem du har hørt udtale sig om, at kampen i søndags var vigtigere end europæisk succes? Måske fans synes det (Jeg gør ikke), men derfor behøver det jo ikke være klubbens holdning.

09-08-2017 01:11 #82| 0
kaj666 skrev: Nu er jeg Brøndby—fan, så vil da gerne vide, hvem du har hørt udtale sig om, at kampen i søndags var vigtigere end europæisk succes? Måske fans synes det (Jeg gør ikke), men derfor behøver det jo ikke være klubbens holdning.

Ingen speciel Kaj, men det er da ret tydeligt at Europa tilsyneladende er ned prioriteret i BIF i forhold til Suppen - hvordan forklarer du ellers at man ikke stiller med Pukki i de 2 kampe?? Hvordan forklarer du at det energi niveau man viste i søndags - efter en udekamp og en dags mindre restitution end FCK var en helt andet end kampen i torsdags? Det lignede jo to forskellige hold! Har du da hørt det modsatte???


Jeg ser såmænd også bare på BIF i Europa de sidste mange år efterhånden hvor man har underpræsteret gang på gang i Europa og denne sæson var ingen undtagelse. Intet ondt ord om BIF iøvrigt da det ville være fedt hvis de kom tilbage i europæisk suptop, men det er bare skuffende som ambitions niveauet tilsyneladende er faldet derud.

09-08-2017 01:50 #83| 0

der er ingen tvivl om at suppen er vigtigst for Brøndby så længe vi ikke snakker 4 kval runde.


Dermed ikke sagt at man ikke gerne ville gå videre, men helt bestemt vigtigere med 3 point.

09-08-2017 07:24 #84| 0
Shamran skrev:
Ingen speciel Kaj, men det er da ret tydeligt at Europa tilsyneladende er ned prioriteret i BIF i forhold til Suppen - hvordan forklarer du ellers at man ikke stiller med Pukki i de 2 kampe?? Hvordan forklarer du at det energi niveau man viste i søndags - efter en udekamp og en dags mindre restitution end FCK var en helt andet end kampen i torsdags? Det lignede jo to forskellige hold! Har du da hørt det modsatte???

Jeg ser såmænd også bare på BIF i Europa de sidste mange år efterhånden hvor man har underpræsteret gang på gang i Europa og denne sæson var ingen undtagelse. Intet ondt ord om BIF iøvrigt da det ville være fedt hvis de kom tilbage i europæisk suptop, men det er bare skuffende som ambitions niveauet tilsyneladende er faldet derud.

Pukki var i startopstillingen i 1. kamp og skadet i 2. kamp, såå?. Enig i at der var stor forskel på præstationerne mod Hajduk og fck, men det afhænger jo også af, hvad modstanderne og omgivelserne tillader. Hajduk var gode til at lukke Brøndby ned, tillod nærmest intet og lavede meget få fejl, så de farlige bolderobringer skete alt for lidt for Brøndby, som ikke havde dygtighed nok til at nedbryde Hajduk i åbent spil. Returkampen blev vist spillet i 35 graders varme og kan måske forklare noget af årsagen til, at Brøndby ikke spillede sit normale spil. Og så hjælper det selvfølgelig heller ikke holdet, at de to bedste angribere til returkampen var skadede og havde karantæne - så er det klart, at det bliver sværere at score.


Brøndby slog Hertha Berlin ud sidste år. Det synes jeg da ikke du kan kalde at underpræstere. Bortset fra den sejr har Brøndby rigtig nok ikke præsteret noget resultat i Europa i flere år, men underpræsteret? De er røget ud til seedede hold hvert år, så det er jo svært at forlange eller forvente mere. Det er klart, at f.eks. 0-5 sidste år mod Panathinaikos i sig selv er en underpræstation, men i forhold til avancement eller ej mod dem var det ingen underpræstation. Det er nemt at sige, at Brøndby bare skal i et gruppespil og satse fuldt ud på det, men det har hidtil krævet at slå 2 seedede hold ud, så det handler om at præstere på topniveau i 4 kampe + have lodtrækningsheldet. Og ikke mindst kræver det et hold, der har en masse kvalitet, og det har Brøndby før denne sæson ikke haft. Brøndby vil meget gerne i gruppespil, men det vil de fleste andre hold i Europa også, og konkurrencen er meget hård. De er nødt til at overpræstere for at lykkes med det, men sådan er vilkårene.

09-08-2017 17:37 #85| 0
kaj666 skrev: Pukki var i startopstillingen i 1. kamp og skadet i 2. kamp, såå?. Enig i at der var stor forskel på præstationerne mod Hajduk og fck, men det afhænger jo også af, hvad modstanderne og omgivelserne tillader. Hajduk var gode til at lukke Brøndby ned, tillod nærmest intet og lavede meget få fejl, så de farlige bolderobringer skete alt for lidt for Brøndby, som ikke havde dygtighed nok til at nedbryde Hajduk i åbent spil. Returkampen blev vist spillet i 35 graders varme og kan måske forklare noget af årsagen til, at Brøndby ikke spillede sit normale spil. Og så hjælper det selvfølgelig heller ikke holdet, at de to bedste angribere til returkampen var skadede og havde karantæne - så er det klart, at det bliver sværere at score.

Brøndby slog Hertha Berlin ud sidste år. Det synes jeg da ikke du kan kalde at underpræstere. Bortset fra den sejr har Brøndby rigtig nok ikke præsteret noget resultat i Europa i flere år, men underpræsteret? De er røget ud til seedede hold hvert år, så det er jo svært at forlange eller forvente mere. Det er klart, at f.eks. 0-5 sidste år mod Panathinaikos i sig selv er en underpræstation, men i forhold til avancement eller ej mod dem var det ingen underpræstation. Det er nemt at sige, at Brøndby bare skal i et gruppespil og satse fuldt ud på det, men det har hidtil krævet at slå 2 seedede hold ud, så det handler om at præstere på topniveau i 4 kampe have lodtrækningsheldet. Og ikke mindst kræver det et hold, der har en masse kvalitet, og det har Brøndby før denne sæson ikke haft. Brøndby vil meget gerne i gruppespil, men det vil de fleste andre hold i Europa også, og konkurrencen er meget hård. De er nødt til at overpræstere for at lykkes med det, men sådan er vilkårene.

Skadet i 2. kamp? Så vidt jeg ved så var han med mod både Lyngby og FCK - og ja pudsigt nok ikke med i torsdags. Så kan man lægge i det som man vil, men mere "skadet" var han altså åbenbart ikke Kaj at han kunne spille suppe bold en uge imellem, men ikke den afgørende udekamp i Europa ind imellem.


Jeg snakker ikke kun om FCK og kampen mod Hajduk i torsdags, men også de tidligere kampe i sæsonen hvor man i Suppen for det meste har spillet noget hæsblæsende bold som Zorniger gerne vil (f.eks. Lyngby og FCM kampen), men en gang ide/ og tempo forladt omgang bold i Europa hvis du ser på alle de 4 kampe mod Hajduk og finnerne (et hold langt fra superliga standard og som man endda tabte til på udebane).Tilfælde? I don't think so.


Ja, de sidste år har man da enkelte gange lavet nogle resultater, men det modsatte står i skærende kontrast. Jeg kan i flæng nævne uafgjort og tabt til Flora Tallin fra Estland (2 forskellige år), uafgjort mod Vaduz fra Liechenstein, straffeafgørelse imod Hibernian fra Scotland sidste år, videre på udebanemål mod Omonio Nicosia fra Cypern, slået ud af SV Ried fra Østrig udover en række snittere mod lidt mere voksne modstandere såsom Brügge, Panathinaikos, PAOK og Rosenborg. Der er altså langt flere skuffelser de sidste 10 år end det omvendte i BIFs tilfælde.


Selvfølgelig er de røget ud til seedede hold i og med de jo er sikker på at være useedet - præcist som andre danske hold har været inden de har slået igennem i Europa. I modsætning til 80'erne og tildels 90'erne så har det de sidste 10 år bare virket halvhjertet derude på Vestegnen når vi snakker Europa - denne sæson ingen undtagelse.

09-08-2017 21:32 #86| 0

Vi får aldrig vished for, om han var skadet eller var i Grækenland eller i Madrid eller slappede af på Bellevue, men det er altså muligt at spille søndag, være lidt skadet efter kampen, så man ikke spiller torsdag for at være klar til søndag, måske for ikke at forværre en skade. Hvis Brøndby ikke satsede på europæisk succes, hvorfor skulle Pukki så spille hjemmekampen? Eller alle de andre fra "start 11'eren"? Kampene mod finnerne var ikke prangende, men derfor konkluderer du, at Brøndby tabte med vilje i Finland, eller i hvert fald ikke gjorde nok? Jeg ærgrer mig over nederlaget i Finland, da Brøndby og DK kunne have brugt pointene til regnskabet, men det vigtigste er altid at gå videre. Inden returkampen i Finland havde Brøndby spillet en hjemmekamp mod finnerne + 1 superligakamp mod fcm. Det kommer man ikke nødvendigvis i topform af.


Er europæisk succes nedprioriteret, fordi Brøndby kun gik videre på straffe mod et skotsk hold eller på udebanemål mod et hold fra Cypern? Eller taber på udebanemål til et hold fra Østrig? - det var så i 2011, så temmelig længe siden, og Brøndby var i øvrigt seedet, så dengang holdt seedningen ikke.


Vi er enige om, at resultaterne i Europa ikke har været gode nok, men kan ikke se, hvorfor du mener, at Europa er nedprioriteret.

15-08-2017 15:16 #87| 0
lang skrev: Hvor finder du det odds ved Unibet?

Edit: Fundet! Det var en smule kringlet på mobilen, men der er en rullemenu, hvor man kan vælge "hold går videre" og så scrolle ned under dato for returkampen...


Håber du fik den spillet, de er nede i 2.20 nu. Stadig 0,20 over Danske Spil, de har nok indset de overvurderede Midtjylland.

25-08-2017 10:03 #88| 0

Hvor er det samtidig så irriterende at danske hold altid fucker up som FCK & FCM (måske FCK er undtagelsen i denne sæson). Man har alle muligheder for at skrabe ret mange point i denne sæson (FCK i CL & FCM I EL), men begge misser chancer pga dårlig tilgang til kampene. Samtidig giver det hvert år kroner på bogen på grund af bookmakere der overvuderer danske hold.

At FCM røg ud i går, er godt nok en pinlig "skalp" for dansk fodbold, og det er vel blot et spørgsmål om nogle timer, få dage før Jess Thorup er fortid.

25-08-2017 11:03 #89| 0

Den overtidsscoring på Cypern gør ondt lige nu. Fanme ærgeligt for dansk fodbold. Men FCK kan stadig redde året, så nu krydser vi alt hva der krydses kan kl. 13 i dag! Satme stor forskel på holdene i 3. og 4. seedningslag.

25-08-2017 11:38 #90| 0

Det er muligt det er mig der er sortseer, men imo har det været en lang jammerlighed af de danske hold i denne sæsons Europa sæson toppet med FCK og FCMs præstationer i denne uge imod ikke specielt skræmmende modstandere - begge på hjemmebane. Forskellen set udefra var ganske enkelt noget så banalt som at modstanderne ville det mere end de selvfede danskere og at der ganske enkelt manglede kvalitet hos en række spillere på de danske hold i udpræget grad.


Man kan håbe på endnu en heldig lodtrækning til et dansk hold for ellers kan jeg sgu' godt frygte et FCK blive udstillet i de 6 gruppespils kampe i den forfatning man er i pt.. Uanset hvad så må al snak om top 15 liga i Europa og dermed denne tråd være forstummet - suppen er ikke bedre.


Det siger vel alt at den bedste europæiske præstation i denne omgang rent faktisk var Lyngby!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar