Eurocard rippet for 10.000kr

#1| 0

Et nært familiemedlems eurocard er lige (sidste weekend) blevet rippet for ca. 10.000kr af en ukendt skurk, der har spillet poker på nettet.

(Svaret er nej, på det du tænker lige nu :-))

Eurocard har umiddelbart anerkendt at hæfte for beløbet og sender hende straks et nyt kort. De vil dog ikke ud med ret mange detaljer om, hvordan svindlen er sket. Jeg må antage, at der er en efterforskning i gang.

Hun har brugt kortet på nettet til at købe flybilletter, diverse tidsskriftsabonnementer, en del bøger over flere omgange samt blækpatroner. Alt sammen på tilsyneladende respektable sites.
Ellers ikke.

I udlandet er det 3 år siden, at kortet har været i sving - i Malaysia. Men er det realistisk, at en malaysisk skurk venter i 3 fulde år, før han så vælger at bruge kortoplysningerne på poker på nettet?

Er der nogen, der har tilsvarende erfaringer? Eller måske bare et skud på, hvad der nærmere kan være foregået?

06-12-2008 23:31 #2| 0

Lyder som en der har haft held til at installere en keylogger...

Har hun opdateret antivirus, firewall etc installeret?

06-12-2008 23:38 #3| 0
OP

Ved ikke med firewall, men hun abonnerer i hvert fald på noget antivirus, ved jeg, og tager i det hele taget den slags seriøst, men er langt fra ekspert på området.

06-12-2008 23:46 #4| 0

Det kan også sagtens være en ekspedient eller en taxa chaufør for den sags skyld, det er set før.. hvis hun da bruger det IRL

06-12-2008 23:48 #5| 0
OP

Hun bruger det kun på nettet eller i udlandet.

07-12-2008 00:06 #6| 0
epn.dk/teknologi2/computer/sikkerhed/article1534489.ece

Man behøver selvfølgelig ikke være facebook bruger for at hive denne virus til sig
07-12-2008 05:22 #7| 0

en heldig taxa chaufør! ej, det er da ik så sjovt.. men kan man ik se hvor pengene er gået ?

07-12-2008 16:50 #8| 0
OP

Eurocard kontaktede hende selv og spurgte, om hun var begyndt at spille poker!
Når der engang kommer en kontoudskrift, fremgår det nok hvilket site det var. Men det siger jo ikke så meget.

Alligevel utroligt, synes jeg, for for mig at se, har hun ikke udsat sig selv for nævneværdig risiko ved sin måde at bruge kortet.

07-12-2008 18:29 #9| 0

Nej, det er ikke realistisk, at nogen skulle ha' ventet 3 år med at hæve fra et kopieret kort, da de fleste kort ville være udskiftet til den tid.

Jeg har selv engang købt for ca. 9.000 kr. tin hos en tin-mine/forhandler i Malaysia. Vidste sgu ikke engang hvad jeg skulle bruge alt det tin til :S

07-12-2008 18:45 #10| 0

Jeg er sku glad for mit mastercard er få sådan noget sikkerheds lir når jeg bruger det online så jeg skal skrive en kode hver gang jeg bruger det.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar