€5/10 SH FL. Kan dette spil slås?

#1| 0

I forbindelse med rake-racet på Boss-media besluttede jeg mig for at give den et skud på 5/10 SH FL for at se om jeg kunne rake mig til en god placering i rake-racet, og samtidig også tjene en lille skilling.

Det skal siges at jeg har spillet rigtigt meget SH FL og klaret mig godt på de lidt større levels (20/40+)

Nu er det dog kun gået en vej i de 3 dage jeg har spillet, og det er nedad. Syntes selv jeg har været rimelig uheldig undervejs med winning% på f.eks. AK og AQ under 50% på en 13K hand sample.

Men nu til det egentlige spørgsmål: Kan dette spil slås, eller er det mere eller mindre umuligt?

Jeg har kigget lidt på min PT, der er kommet med følgende tal:

13372 hands.
Total rake: €20.449,00
Personlig rake: €4.660,00

Winners 55 (32.93%)
Losers 112 (62.07%)

Det der er det interessante er, at den spiller der har vundet mest har vundet cirka €700,00. Der er 5 spillere der har tabt over €2.000,00.

Der er én spiller der har spillet over 1000 hænder som er i plus med 1.01 BB/100. Stort set alle andre spillere i plus er nogle der har taget et enkelt skud, vundet et par hundrede og smuttet igen.

De nederste fem på listen over tabere har alle det tilfælles, at de har spillet mange hænder. Man kan stort set sige at der er en direkte samenhæng mellem antallet af spillede hænder, og tabet. At der er en enkelt der kan spille i et lille plus, kan vel tilskrives variansen.

På de 3 dage jeg har spillet er der som sagt gået over €20K fra i rake på de borde hvor jeg har siddet. Dette skal fordeles ud over de 167 spillere jeg har i min PT.

Det faktum at der er forsvundet så mange penge i rake og at ingen spillere har formået at spille i bare et nogenlunde plus, får mig til at overveje om det er et level der kan slås, efter man har sat raken op hos Boss.
Det er nemlig sådan, at de tidligere tog raken i hele enheder, hvorimod de nu kan tage den ned til kvarte enheder.
Dvs. at en pot med €35 tidligere kostede €1 i rake, men nu koster €1.75.

Det er klart, at raken vil betyde mindre jo større spillet bliver, og jeg er da heller ikke i tvivl om at jeg kan slå de større FL spil. Men jeg er godt nok kommet i tvivl om der overhovedet er nogen der kan slå 5/10 SH.

Glæder mig til at høre nogle af jeres tanker omkring det her.

06-01-2009 10:04 #2| 0

Det lyder helt vildt.

Hvis ikke nogle af modspillerne donker den specielt meget, kan det vel godt passe at raken gør alle til tabere...

En løsning kunne være at spille 10/20 TRY (hvilket ca svarer til 4.9/9.8 EUR) men cappet er så på 3 TRY=1½ EUR men det modstrider så lidt med rake-race.

06-01-2009 10:10 #3| 0
OP

Tjah, det vilde er jo at jeg syntes modstanderne donker helt vildt....

Problemet er bare at de bliver belønnet gang på gang. Nu er det jo ikke nogen kæmpe sample, men jeg må indrømme at jeg aldrig har set noget lignende selv.

Min pokertracker indeholder omkring 3 millioner hænder fra de sidste 5 år, og jeg har været i stand til at slå stort set alle de spil jeg har spillet, og der har været vindere i alle spillene.

Det er der bare ikke her, og jeg har ingenting i min pokertracker der tilnærmelsesvis ligner de her stats.

Jeg sidder og spiller mod modstandere der har flop-procenter på 85-90%, men det fungerer tilsyneladende fint for dem... Jeg fatter bare ingenting..!

06-01-2009 11:06 #4| 0

@YatzyT

Hvor vil du hen med dit indlæg?

Jeg kan ikke lure, om du vil have en seriøs diskussion om kvaliteten af disse games eller om du bare vil brokke dig over, at du er running bad? Med 3 mio. hænder i dit database, så nægter jeg at tro, at du ikke tidligere har oplevet samples på ca. 10K hænder, hvor tingene ser mystiske ud. Ja, jeg vil faktisk argumentere for, at det i sig selv er mystisk, hvis ikke du ud af 3 mio. hænder kan finde minimum 10 samples af 10K hænder, hvor der sker noget lignende det du beskriver i ovenstående.

Med andre ord, så er dette selvfølgelig varians. Er der spillere med floprocenter på 85-90%, så er de selvfølgelig HUGE tabere i spillet og det kan der aldrig være tvivl om.

/Mikael

06-01-2009 11:12 #5| 0
OP

@Mikael

Du har FULDSTÆNDIG ret i dit indlæg. Jeg kom til at brokke mig, og det var egentlig min dagsorden IKKE at brokke mig over at jeg føler jeg er running bad, men blev lige "tændt"... Sorry...

Intentionen var at diskutere om spillet rent faktisk kan slås.

Så jeg skal nok lade være med at hi-jacke min egen tråd ;o)

Det jeg egentlig mente med at jeg aldrig havde set noget lignende var, at jeg ikke mindes at have spillet 13K hænder på et level, uden der var nogle egentlige vindere.

Det er længe siden jeg har spillet 5/10 før dette, og spørgsmålet er om spillet rent faktisk kan slås, når raken er blevet hævet med omkring 50%?

Please kom med input.

06-01-2009 11:37 #6| 0

er raken blevet hævet med 50 ?

jeg regnede mig i sin tid frem til at raken var måske på 3BB/100 og ens indtjening er 2BB/100, måske lidt mere. I alt altså brutto win på 5 BB/100. men hvis raken er hævet med 50% giver det 5-3x1,5= 0,5BB/100 i winrate.

Det er jo ikke meget at prale af

06-01-2009 11:50 #7| 0

Spil 10-20 fl i dollar i stedet med et cap på $3. Kun lidt større spil, men mindre rake. (Som du også selv er inde på).

Jeg synes i det hele taget, at det er uartigt, at man capper på samme eurobeløb som dollarbeløb.

Iøvrigt slår jeg 5-10 shorthanded for over 1 bb/100 pr Ipoker, hvor man bruger for spilleren lige så dårlige måder at regne på, men rykker op så snart rullen igen er til det (Og mit nytårsforsæt er "Ikke bruge af rullen"). Det er sgu trist at se på, at den egenbetalte rake er større end gevinsten.

06-01-2009 12:00 #9| 0

KimN ja men rigtig artigt at de capper TRY ved samme beløb! ;-)
Det er da rake-rabat der vil noget..
Jeg forstår ikke de spillere der spiller euro og dollar spillene - med mindre det er pga rake-racet.

Hvis der er spillere med flop-procenter på 80+ burde det være et spm om tid før spillet giver overskud til grinderne.

06-01-2009 12:00 #8| 0
OP

@Bjoernen

Man kan vel sige at raken er hævet med 50%, da f.eks en hånd på 20 units stadig betaler 1 unit i rake, men at en hånd på 35 units betaler 1.75 mod tidligere 1.

@KimN

Jamen du har jo fuldstændig ret. Man skal spille større end 5/10 for at det kan betale sig.

Mit oprindelige spørgsmål var jo også om spillet kunne slås, og det tror jeg ikke selv det kan, men vil gerne høre andres mening om dette.

06-01-2009 13:17 #10| 0

Hvad er TRY? Er det noget man kan spille med på Ipoker ? Hvis ikke, hvor kan man spille med det og er der FL action ?

Der er desværre ikke mange spillere med flopprocenter på 80+. Så skal man vist spille live.

06-01-2009 13:30 #11| 0

Hehe KimN - vi snakker Bossmedia. TRY er tyrkiske penge vist..

06-01-2009 14:33 #12| 0

Om ikke umuligt, så i hvert fald svært...

I sin tid spillede jeg en del SH FL på 3/6 og 5/10.
Det var dengang man kunne få både rakeback og månedlig bonus på crypto - samlet gav det en god cashback.
Jeg spillede månedsbonussen fri på en 3-4 forskellige skins om måneden.
Når måneden var gået, var der ofte et lille minus på spillet, men rakeback og bonus gav måske en 2-3K dollar, så alt i alt var det ok.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar