Euro 2016 Optakt: Island - Ungarn

#1| 0

Hvem: Island - Ungarn

Hvad: Euro 2016 Gruppe F

Hvor: Stade Vélodrome, Marseille

Hvornår: 18 Juli - kick off 18.00




Velkommen til gruppe F, og optakt til mødet mellem Island og Ungarn, to hold der i sin første kamp overraskede.


Island kommer til kampen mod Ungarn med et point, et point ikke mange havde forventet Island ville stå med efter at have mødt gruppe favoritten Portugal i første kamp.

Kampen startede godt for Island, og Gyfli Sigurdsson var tæt på at bringe Island i front, men den portugisiske keeper fik reddet.

Herefter stod resten af første havleg på portugisisk overlegenhed og Nani bragte favoritterne i front.

I pausen mellem de to halvlege sad undertegnede tilbage med følelsen Island ikke ville få point med fra kampen. Jeg kunne ganske enkelt ikke kunne se Island skabe de nødvendige chancer det krævede for at udligne.

Tankerne skulle blive til skamme, fem minutter inde i anden halvleg skete det, et indlæg fra højre blev sendt direkte ind i støvlen på Birkir Bjarnason, Basel spilleren sparkede bolden i mål !!!

Så kunne den islandske vulkan eksplodere i jubel !


Scoringen der sikrede Island det ene point.

Island fik som bekendt et point med deres åbningskamp.

Sandheden er, at det ene point kom i hus via en god defensiv organisation og en enorm fight, samt villigheden til at løbe det ekstra skridt for sine medspillere.

Boldbesiddelsen i kampen sluttede 72 - 28 % i portugisernes favør, hvilket viser et billede af, at Island i lange perioder af kampen var i den defensive rolle, hvor de på klogeste vis lukkede ned for Portugal.

Den islandske keeper fortjener også et klap på skulderen for sin præstation.


Hvad kan vi forvente mod Ungarn ?

Jeg tror ikke vi ser de store ændringer på tilgangen til kampen, Island vil spille kampen på de evner de mestrer, stå kompakt, vinde duellerne og satse hårdt på scoringer via dødbolde. Dog tror jeg ikke at Island kommer til at stå så dybt med deres fire bagerste i denne kamp.


Islands forventede startopstilling:



Modstanderen Ungarn.

Ungarn er i flere af de famøse EM magasiner udråbt til et af EM's dårligste hold, kampen mod Østrig skule dog vise noget andet...

Ungarn besejrede Østrig med 2-0 på en flot holdindsats - løbevillighed, fysik og vilje var tre nøgleord i den kamp, med til historien skal det dog, at Østrig i anden halvleg blev reduceret til ti spillere.


Uanset, så var det en imponerende sejr som Ungarn vandt, lad os kigge på højdepunkterne fra den kamp.


Ungarns forventede startopstilling:



Dzsudzsak er igen i dag en af de spillere vi bør have et vågent øje på, med sine energisk løb og udmærkede blik for medspillerene kan han blive manden i centrum.

Jeg synes dog også at Zoltan Gera er en spiller der bør modtage komplimenter efter mødet med Østrig, gjorde en god figur centralt på banen og dækkede et stort område.


Spørgsmålene.

Kan Islands Strákarnir okkar (vores drenge) få den islandske vulkan til at bryde ud i vil jubel ?

Bliver det krigerne fra Ungarn der brøler når slutfløjtet lyder?


God kamp!





Redigeret af Plysling d. 30-06-2017 12:02
18-06-2016 15:19 #2| 0

Er det ikke lidt vildt at Island er favoritter efter Ungarn vandt 2-0 over Østrig?

18-06-2016 18:24 #3| 0

Hvis Ungarn har det samme pres som de viste imod Østrig, så ser jeg ikke Island tage den her.. De lå nærmest kompakt nede i deres forsvar hele kampen - ( nok også derfor C.R pev så meget efter kampen ) ... Flere gange er dette set, f.eks. Frankrigs sidste kamp... Hvor de får scoret 2 mål indenfor 5-10 min i slutminutterne, grundet de ikke kan holde til det pres over længere tid...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar