En lus mellem 2 negle 5/10 £

#1| 0

SH 5/10£ NL på Cryp.

Effektive stacks: 1000£

Jeg std-åbner for 40£ UTG med KK. Button og BB caller.

Flop (120): 5 9 J. 2 suits.

BB checker, jeg stikker 100, button caller, BB raiser til 300.

Hvad er jeres plan herfra?

11-01-2006 18:47 #2| 0

Jeg mucker.

BB check-raiser højst sandsynligt ikke 2 spillere med flushdraw eller QT. QTs eller 55/99 (J9) er sandsynlige hænder. Vil AJ check-raise her? Jeg tvivler på det.

11-01-2006 18:47 #3| 0

Kommer meget an på read og image, men umiddelbart ville jeg sige fold eller push, hvor jeg hælder til fold. Som du selv siger ved du ikke hvad button kunne finde på, og set udfra BB"s synspunkt bliver han nød til at spille et evt. set(/J-9) ret hurtigt, da det er et drawfarligt board.
Men igen, det kommer utroligt meget an på read, uden et read folder jeg (nok).

11-01-2006 18:54 #4| 0

Synes det er svært at sige uden reads på dem, kan du ikke liste deres navne, da jeg tit spille på de borde?

11-01-2006 18:59 #5| 0

Jeg tvivler på, at han squeezer med så lavt et raise, da Button med meget stor sandsynlighed kigger. Derfor tror jeg ikke han jagter FE, hvorfor jeg tror han har dig slået. Men den er svær. Push/fold. Jeg folder.

Han kan måske have hænder som par+flush draw osv.; det kræver dog lige, at vi véd hvilke kort på floppet der er sooooted.

Hvis det er BingoBang der check-raiser, insta-pusher du. Ellers folder jeg. ;)

Men der er mange her på pokernet der spiller disse borde regelmæssigt, så caladin har en god pointe i at du måske bør poste deres screen names.

11-01-2006 19:15 #6| 0
OP

Button er NL-Jesus. Jeg kender ham personlig, og han er en solid, tight spiller med enkelte moves.

BB kan jeg ikke huske, ikke en regular. Men han er umiddelbart af samme type som ovenstående.

11-01-2006 19:16 #7| 0
OP

BB er ikke BingOBang :-)

11-01-2006 20:13 #8| 0

Tror jeg havde foldet den der, det enten et fold eller push. Du kan meget vel være slået, tror ikke på han gay raiser den på et draw der, det virker som et lokke raise, så udmiddelbart vil jeg sætte ham på trips.

11-01-2006 20:17 #9| 0

Men kan det ikke også være hvad han vil have ham til at tro...?

Det kræver dog, at han tror Klaphatten tænker så langt - det er jo på ingen måde en selvfølge... ;)

11-01-2006 20:35 #10| 0

Hvordan er din historie med sinclair i denne session og andre?

11-01-2006 20:46 #11| 0

jeg puffer til Sinclair aka NL-Jesus..

Du skal ikke engang overveje andet end fold mod BingOBang! :)

- Tox

11-01-2006 20:51 #12| 0
OP

Der er ikke sket nogewt nævneværdigt med nogle af de omtalte. Er måske en smule nede til NLJ og en smule oppe til BB

11-01-2006 20:58 #13| 0

Jeg instafolder til BingoBang på det flop der

Han har ramt 5 ens ! - rigged :.)

Mod andre spillere enig i fold eller push - read-afhængigt

11-01-2006 21:05 #14| 0

NL-Jeusus kende jeg ikke men Sinclair havde jeg foldet til og BingoBang instant push :o)

11-01-2006 21:10 #15| 0

Han har vej AJ i den farve der er kommet 2 af på bordet. Jeg caller og skubber på et hver turn uden A,J eller farve.

11-01-2006 21:28 #16| 0
OP

@caladin

NLJ går under navnet "sinclair" blandt venner her i Århus. Han har i øvrigt intet at gøre med den spiller med nick "sinclair" inde på crypto.

11-01-2006 21:32 #17| 0

hvad blev resultatet

11-01-2006 21:33 #18| 0

Jeg ville ikke folde denher hånd. Så kan du jo aldrig spille KK. Jeg ville skubbe og håbe på det bedste. Du er optimal mod AJ straightdraw eller flush draw. Du har stadig outs hvis han har to par og jeg tror ikke på at de ville spille trips sådan med et straight og flush draw derude. RasmusBun har nogle gode pointer.


PhreaX

11-01-2006 21:52 #19| 0

Cont. better du på et så koordineret board uden at have (nut- eller næsten nut-)træk eller en made hand mod 2 modstandere?

11-01-2006 23:18 #20| 0
OP

Musen ryger stille rolig over på allin knappen. Jeg ender med at gøre det eneste alle fraråder. Jeg caller. Både fordi jeg vil se hvad button gør og bruge position på turn til at se hvordan BB reagerer.

Scenarie 1: Button folder.

Turn (820): 5 9 J 5off.

BB checker! Hvad gør i?

Scenarie 2: Button folder.

Turn (820): 5 9 J Aoff

BB skubber for sine sidste ca. 600. Hvad gør i?

Scenarie 3: Button folder.

Turn (820): 5 9 J Aoff

BB checker! Hvad gør i?

12-01-2006 00:13 #21| 0

Hardgrove siger : "Jeg tvivler på, at han squeezer med så lavt et raise, da Button med meget stor sandsynlighed kigger. Derfor tror jeg ikke han jagter FE, hvorfor jeg tror han har dig slået. Men den er svær. Push/fold. Jeg folder."

Jeg er enig her. Squeeze play var også det først jeg tænkte på, men igen, så lavt et raise virker det knap så sandsynligt. Om man så skubber eller folder afhænger af reads, jeg kender ikke nogen af de nævnte spillere så det må i selv rode med :)

Nu har du callet:

"
Scenarie 1: Button folder.

Turn (820): 5 9 J 5off.

BB checker! Hvad gør i?"

Rykker ind. Hvis han havde et set på floppet er du stadig bagud og intet har ændret sig. Kunne tænkes hans top2 er blevet counter-feited. Potten er stor og jeg foretrækker at tage potten ned her, eller lade ham calle med en værre hånd nu i stedet for at give mulighed for at et scare card kan komme for dig eller ham.

"
Scenarie 2: Button folder.

Turn (820): 5 9 J Aoff

BB skubber for sine sidste ca. 600. Hvad gør i?"

Folder.

"
Scenarie 3: Button folder.

Turn (820): 5 9 J Aoff

BB checker! Hvad gør i?"

checker bag og ser hvad der sker på floden. Folder hvis han går all-in der. Går selv all-in hvis han checker.

12-01-2006 00:40 #22| 0

Jeg havde nogenlunde samme hånd, bortset fra at bordet var mere koordineret end hér (og BB clickraisede - men stacks var også mindre), og der blev jeg rådet til at calle af Mandelir og Zupp3. Jeg kan stadig ikke gennemskue, om det er den bedste mulighed, men givet din position og hans relativt lille raise, synes jeg ikke det er af vejen.

Selvfølgelig kan SB sidde med et draw, men det er trods alt ikke det mest sandsynlige, givet hans egen position, FTA og lige efter initial raiser. Det er jo trods alt NL1K. Der er derfor god grund til at tro, at han enten folder (og hvis han caller/skubber, er du (praktisk talt) færdig med hånden).

Mange dygtige NL SH spillere vil samtidig leade ud med et set fra BB hér, da Hero, såfremt han har et overpair, næsten er tvunget til at raise, da SB stadig er med i hånden = all-in på flop eller turn. Hvis han ikke har et overpair, tager han bare et cont. bet, og Hero vil nok (?) være tilbøjelig til at undlade ud i 2 mand.

Et fold stiller jeg på lige fod med at calle hér, og det bliver helt og holdent readafhængigt. Jeg synes Hardgrove har nogle gode pointer for et fold.
Et skub synes jeg dog er et -meget- kedeligt alternativ, da alle hænder Hero slår, der ikke har et stærkt draw, folder hér, mens alle de andre caller.
Endelig giver det ikke mulighed for at slippe hånden, hvis SB flatcaller et set.

Jeg er enig med Jarwohl i de forskellige scenarier.

- Asger

12-01-2006 15:18 #23| 0

#jarwohl og Asger_B

jeg forstår ikke hvorfor i ville skubbe i Scenarie 1??
hvis han sad med 9 J eller AJ ville han folde. Og hans raise på floppet kunne tyde på at han ikke var på et draw. Dvs. den eneste hånd som ville calle jer her ville være et sæt? derimod hvis du simpelt checkede og der kom et blank kunne/ville han måske skubbe all in på et semibluff med sin middelmådige hånd. Og derimod ville du dog stadig tabe hvis han sad med set, du gir ham bare en chance for at ""bluffe"" dig ud af potten hvis han sidder med en dårligere hånd end din !! ...

12-01-2006 15:26 #24| 0

Hvad så hvis en 3. suit falder/J/A/9 og villain skubber?

Jeg er enig i, at der er nogle negative konsekvenser ved at skubbe, og mit svar er nok også kun en 60/40 sag.

- Asger

12-01-2006 15:34 #25| 0

hvis A/J/9 falder er det et klart fold, da det er virkelig få realistiske hænder du kan slå, men tror dog stadig at det er +ev at bare checke i denne situation.

12-01-2006 17:18 #26| 0
OP

Det endte med scenarie 2, og jeg foldede.

12-01-2006 17:46 #27| 0

Push på flop er skidt, da man kun bliver betalt af bedre hænder.

Den står altså mellem call og fold. Limit taget i betragtning caller jeg her. Det skyldes at hans 300 raise kan betyde utrolig mange ting! Er han solid ville han så ikke raise et set noget mere??
Har jeg et read på Villain, der siger mig at han er ABC, så er et fold nok på sin plads, men de fleste på de her limits sidder altså med en meget bredere hand range her end bare set!

Friis

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar