EM 2016 gruppespil: Tyskland vs Polen

#1| 0


Hvornår? I dag kl. 21:00.


Sikke en kamp. Uden at gå ind i diskussioner om verdenskrige og andre historiske nedslagspunkter, så kan vi vist roligt konstatere, at de her to nationer har en historie, der i stor stil indebærer hinanden.


I dag skal krigen ikke udkæmpes i Bzura, men på grønsværen i Paris. Forholdet er desværre i dag som i 1939, hvor Tyskland er storebror, og Polen er lillebror. Chancerne i dag skal dog være større for, at det er lillebror, der trækker sig sejrrigt ud af slaget.


Tyskland startede mod Ukraine i gruppe C, og det var en gang blandede bolsjer. Til tider viste man klassen, men man sad lidt med samme følelse omkring Tysklands forsvar, som man gør, når man ser nationens største hold - Bayern Munchen - i aktion. Spiller for spiller er forsvaret nemlig komplet, men de laver nogle gevaldige svupsere til tider. Dem udnyttede ukrainerne ikke, men min umiddelbare tanke er, at der er kontant afregning, når det i dag er Robert Lewandowski, der får serveret de store chancer.




Jeg skrev i den første optakt med Tyskland, at de mangler en angriber. De valgte at starte med Götze, og spørger du mig, så bekræftede det blot mine bange anelser omkring det tyske hold. Gözte flagrede lidt rundt som falsk 9’er, og det åbnede noget rum i feltet. Det udnyttede Müller og Draxler til tider, men der var stadig store perioder, hvor det simpelthen var for rodet. Det er mig stadig en gåde, hvorfor man ikke rykker Müller op som frontangriber. Han er holdets farligste mand, har en fantastisk placeringsevne, og så synes jeg faktisk slet ikke, at han passer til den kant. Han forsøgte ofte at komme ind i feltet, men der var også adskillige gange, hvor han simpelthen manglede. Jeg ville starte med ham forrest eller Gomez, hvis jeg var manden med de ildelugtende kronjuveler.


Polen havde også en fin start på EM. Man mødte en stor betonmur hos Nordirland, der den aften ville alt andet end at spille fodbold. Faktisk går der rygter om, at det nordirske fodboldforbund havde udlovet en stor bonus til den spiller, der kunne slå den længste clearing i kampen mod Polen. Hmm. Polen fik dog slået hold på bylden, og sejren kom i hus. Det er dog først i dag, at vi for alvor kan få en fornemmelse af, hvilken støbning Polen er i. På papiret kan de bryste sig af en god offensiv med store profiler, men defensivt bør de også kunne lukke af - stærkt ført an af bulldozeren Kryzchowiak.


De to hold var også i samme kvalifikationsgruppe, og der snuppede de en sejr hver. Alligevel er tyskerne store favoritter i dag, hvor du kan få pengene næsten 7 gange igen, hvis du tror, at de rødhvide håndværkere tager alle tre point.



Trupnyt er, at Szczesny i det polske mål er skadet, hvor det i stedet forventes, at Boruc tager hans plads. Hos tyskerne får man Mats Hummels tilbage, der vil skubbe vikaren Mustafi ud på bænken.


Forventet opstilling hos Tyskland: Neuer, Howedes, Boateng, Hummels, Hector, Khedira, Kroos, Muller, Ozil, Draxler, Gotze.

Forventet opstilling hos Polen: Boruc, Piszczek, Glik, Pazdan, Jedrzejczyk, Blaszczykowski, Krychowiak, Maczynski, Kapustka, Milik, Lewandowski.


De store spørgsmål:

  • Man fik aldrig rigtig fornemmelsen af, hvad man kan forvente sig af med Polen, da de slog Nordirland 1-0. I dag skal de vise, at de i hvert fald i nogle facetter af kampen kan spille op med tyskerne. Kan de?
  • Puha, Tyskland - det var et lidt hullet forsvar mod Ukraine. Nu er Hummels tilbage, så vil vi se bedre forsvarsspil?
16-06-2016 12:12 #2| 0
ROI: 136.34% (53)

jeg er enig i gøtze spillede en dårlig kamp, og der er kun en grund til, at jeg også tror at han starter inde idag, og det er at han spillede stort set fuld tid sidst. Det viser for mig, at Low helst ikke vil bruge gomez, med mindre de kommer bagud i en kamp.

Jeg tror virkelig at han er en sikker mand, da han ellers burde være blevet revet ud allerede ved pausen.

16-06-2016 12:35 #3| 0
ROI: 292.5% (2)

Tyskland lider så meget under, at der ikke er taktisk harmoni mellem kæderne og de enkelte spillere i forhold til tidligere. Offensivt mangler der bredde og defensivt mangler der afstemning. Mustafi og Boateng slap rigtig skidt fra deres fælles forsvarsopgave sidst. Jeg talte 3 aktioner, hvor den ene CB skubber frem og efterlader et kæmpe hul bag sig, som Ukraine forsøgte at udnytte. Dertil får de ikke meget hjælp fra Kroos og Khedira, der begge har en tendens til at forlade det centrale område. Khedira med sine (giftige) dybdeløb, hvor Kroos generelt ikke er den store defensive arbejdsmand. I det aspekt mangler Tyskerne Lahm eller Schweini (der så desværre er blevet alt for langsom). Howedes og Hector er begge bedst defensivt og skaber ikke nok bredde offensivt. Draxler er bedst når han går ind i banen, Götze fungerer ikke som falsk 9'er, fordi der ikke bliver skabt nok plads til ham. Müller er bedst når han kommer så meget i feltet som muligt, hvilket han næsten aldrig gør fra kanten - medmindre Draxler kommer til baglinien.

Jeg tror Löw tager konsekvensen af den manglende spillemæssige harmoni og spiller Gomez fra start i aften. Det kan gøres på flere måder; Ofre Götze 1:1, Götze på kanten og ofre Draxler, Özil på kanten og ofre både Draxler og Götze.

16-06-2016 12:44 #4| 0
ROI: 97.03% (24)
Grethe skrev:Tyskland lider så meget under, at der ikke er taktisk harmoni mellem kæderne og de enkelte spillere i forhold til tidligere. Offensivt mangler der bredde og defensivt mangler der afstemning. Mustafi og Boateng slap rigtig skidt fra deres fælles forsvarsopgave sidst. Jeg talte 3 aktioner, hvor den ene CB skubber frem og efterlader et kæmpe hul bag sig, som Ukraine forsøgte at udnytte. Dertil får de ikke meget hjælp fra Kroos og Khedira, der begge har en tendens til at forlade det centrale område. Khedira med sine (giftige) dybdeløb, hvor Kroos generelt ikke er den store defensive arbejdsmand. I det aspekt mangler Tyskerne Lahm eller Schweini (der så desværre er blevet alt for langsom). Howedes og Hector er begge bedst defensivt og skaber ikke nok bredde offensivt. Draxler er bedst når han går ind i banen, Götze fungerer ikke som falsk 9'er, fordi der ikke bliver skabt nok plads til ham. Müller er bedst når han kommer så meget i feltet som muligt, hvilket han næsten aldrig gør fra kanten - medmindre Draxler kommer til baglinien.
Jeg tror Löw tager konsekvensen af den manglende spillemæssige harmoni og spiller Gomez fra start i aften. Det kan gøres på flere måder; Ofre Götze 1:1, Götze på kanten og ofre Draxler, Özil på kanten og ofre både Draxler og Götze.

Det ville da godt nok ikke være særlig smart at ofre både Draxler og Götze for Gomez :(

16-06-2016 12:45 #5| 0
OP
ROI: 629.26% (10)

Rigtig gode iagttagelser, Grethe!

16-06-2016 12:50 #6| 0
ROI: 292.5% (2)
Filebgm skrev: Det ville da godt nok ikke være særlig smart at ofre både Draxler og Götze for Gomez :(

Obv med fx Schweini fra start centralt også :)

16-06-2016 20:00 #7| 0
ROI: 102.93% (492)

Tyskland stiller i samme lineup som i sidste kamp, med undtagelse af Hummels, der kommer ind istedet for Mustafi

16-06-2016 20:17 #8| 0
ROI: 59.21% (9)
Tyskland - Polen
Tabt (-4 units)
Under 1,5 gult kort i 1. halvej @ odds 1.6 4 / 5 Danske Spil
Fodbold - International - EM - 16/06-2016 21:00

Jeg har under 1,5 gult kort i denne kamp kombineret med under 4,5 gult kort i første kamp idag England - Wales, samlet odds 2.4, 1850kr.


Vinder 4400. Forslår stærkt under 1,5 gult i første halvej, Tyskland har fået 1 gult kort i første halvej de sidste 10 kampe, Polen har kun 1 gult kort i første halvej de sidste 10 kampe.


Desuden er dette EM så tror ikke nogle af holdene spiller specielt farligt.

Redigeret af Madskillzz d. 16-06-2016 20:18
16-06-2016 20:17 #9| 0
ROI: 150.78% (22)
Tyskland - Polen
Tabt (-2 units)
Tyskland @ odds 1.6 2 / 5 Unibet
Fodbold - International - EM - 16/06-2016 21:00
16-06-2016 20:24 #10| 0
ROI: 114.42% (235)

håber Tyskland vinder, men over odds 4 for en pointdeling er tiltrækkende.. tror dog bare jeg holder mig fra kampen :)

16-06-2016 20:26 #11| 0
ROI: 0% (1)
Tyskland - Polen
Tabt (-1 units)
1-1 @ odds 8.8 1 / 5 Danske Spil
Fodbold - International - EM - 16/06-2016 21:00

Min polske kollega i Szczecin siger staldtipset er 1-1, so here we go:)

16-06-2016 20:27 #12| 0

Kan man spille på at Löw æder en røvribs eller blæser sig selv i løbet af kampen?

16-06-2016 20:28 #13| 0
ROI: 0% (0)
N-V-M skrev:Kan man spille på at Löw æder en røvribs eller blæser sig selv i løbet af kampen?

Nordic har nogle bets omkring hånden i bukserne/næsen :-)

16-06-2016 20:33 #14| 0

En der kan hjælpe med lidt bets. Overfører via mobilepay

16-06-2016 20:55 #15| 0
ROI: 0% (16)

Lækker unibet promo med 100kr risikofrit væddemål på 1x2 uden gennemspilskrav ved tab - Så skal uafgjort sku ha et skud selvom jeg tror tyskland vinder :P

16-06-2016 21:49 #16| 0
ROI: 59.21% (9)

Hvad FUCK sker der for den dommer? Gult kort bliver givet ved hårdt benspænd uden bold imellem. Så har de fået en dommer der tror et svagt uskyldigt hold i arm skal have gult kort. Der er godt nok forskel på dommere hold da op! Jeg er godt nok bitter over han deler kort ud som var det offsides eller indkast.

16-06-2016 21:55 #17| 0

Vaerd at spille Tyskland til omkring odds 2? Har ikke set kampen indtil videre.

16-06-2016 21:59 #18| 0
ROI: 136.34% (53)

der har ikke været en chance endnu.

Virker håbløst at muller ikke har været mere med i spillet i 3 halvlege nu!

16-06-2016 22:05 #19| 0
ROI: 136.34% (53)

ligner at muller og gøtze har byttet plads.. Klart det mest fornuftige de kan gøre imo.

16-06-2016 22:13 #20| 0
ROI: 93% (468)
Tyskland - Polen
Tabt (-1 units)
Næste mål : Polen @ odds 4.4 1 / 5 LIVEBET Betfair
Fodbold - International - EM
16-06-2016 22:14 #21| 0
ROI: 93% (468)
Tyskland - Polen
Tabt (-1 units)
Resultat 1-1 @ odds 8.5 1 / 5 LIVEBET Betfair
Fodbold - International - EM
16-06-2016 22:25 #22| 0

Polen vil ikke score

16-06-2016 22:42 #23| 0
ROI: 59.21% (9)

Den dommer deler ostemader ud som jeg aldrig har set før. 1 reelt gult er blevet givet.

17-06-2016 06:53 #24| 1
ROI: 292.5% (2)

Stop nu med at forsvare dit spil og give dommeren skylden. Pånær et enkelt var alle gule kort på sin plads - Muller kunne endda have fået et også.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar