EM 2016 gruppespil: Rumænien - Schweiz

#1| 1


Hvornår? Onsdag kl. 18.00


Det er nu tid til at se holdene an igen, når anden runde skydes i gang med opgøret mellem Schweiz og Rumænien fra gruppe A. Kampen er særdeles vigtig, ligesom de fleste andre til EM, da det potentielt er kampen om andenpladsen, der skal udkæmpes her.


Rumænien startede mod værtsnationen fra Frankrig, hvor man gjorde et særdeles positivt indtryk. Åbningskampen var traditionen tro svær for værtsnationen, men Rumænien kan sagtens se sig selv i øjnene efter præstationen. Man har indtil videre set Rusland, Nordirland og Tjekkiet levere skamfulde præstationer, hvor det fra første fløjt var helt og aldeles tydeligt, at en 0-0’er var et særdeles fint resultatet for underdogen. Dér synes jeg, at man så en anderledes indstilling hos rumænerne, der rent faktisk turde at rykke nogle folk med frem, og det gjorde da også, at man spillede sig frem til nogle store chancer, der ikke nødvendigvis fandt sted efter en dødbold. Det var altså også kun et drømmedrøn fra franske Payet, der gjorde, at man ikke i dag står med ét point i stedet for et rundt 0.




Schweizerne krydsede klinger med gruppens fjerde hold fra Albanien i den første kamp, og det var en temmelig stor skuffelse. Man bragte sig hurtigt foran på en dødbold, og efterfølgende virkede det til, at man faktisk havde styr på det. Det blev blot bekræftet, da albanerne fik sendt kaptajn Cana ud, hvorved kampen lå lige til højrebenet for el switzero. Overtaget fortsatte, men alligevel fik man aldrig definitivt lukket kampen, og i stedet valgte bagkæden at vise prøver på forfærdeligt forsvarsspil. Med en mand i overtal lod man pludselig albanske Gashi komme alene mod mål, og det var således kun en fantomredning fra Yann Sommer, der reddede dem fra den store katastrofe. En lignende situation fandt sted i første halvleg, hvor én enkelt aflevering splittede det schweiziske forsvar - det må ikke ske på det her niveau.


Schweiz er små favoritter i morgen, men det kan sagtens blive en lige kamp. Der er umiddelbart ikke nogle startopstillings-ændringer i farvandet, selvom man som objektiv seer kunne håbe, at schweiziske Djourou fik en tur på bænken efter det horrible forsvarsspil, som han viste i første kamp. Også Seferovic skuffede med en utal af brændte chancer, hvilket man simpelthen ikke har råd til ved en EM-slutrunde.


Forventet opstilling hos Rumænien: Tatarusanu; Rat, Grigore, Chiriches, Sapunaru; Pintilii, Hoban, Stancu; Stanciu, Popa, Andone
Forventet opstilling hos Schweiz: Sommer; Rodriguez, Djourou, Schar, Lichtsteiner; Behrami, Xhaka, Dzemaili; Mehmedi, Shaqiri, Seferovic


De store spørgsmål forud for kampen:


  • Begge hold brændte kæmpe chancer i deres første kamp. Kan de få snoret støvlen rigtigt på i morgen - og kan vi så måske forvente den første rigtig målrige kampe til dette EM?
  • Kan Rumænien løfte sig mentalt efter den store spand vand i hovedet mod Frankrig?
  • Ser man et Schweiz-forsvar, der har fået indstillet kommunikationen, så man ikke giver så store chancer væk igen?
14-06-2016 17:55 #2| 0
ROI: 150.78% (22)
Rumænien - Schweiz
Tabt (-2.5 units)
Schweiz @ odds 2.4 2.5 / 5 Unibet
Fodbold - International - EM - 15/06-2016 18:00

Jeg er ude på Schweiz. Baseret på de indledende kampe så ser jeg dem som favoritterne og forventer at de får lov til at styre spillet. Og så må de have fået skudt sig ind i træningerne op til kampen :-)

15-06-2016 11:00 #3| 0
ROI: 91.58% (594)
Rumænien - Schweiz
Delvist tabt (-1 units)
Schweiz -0.25 @ odds 2.07 2 / 5 888 Sport
Fodbold - International - EM - 15/06-2016 18:00
15-06-2016 11:36 #4| 0
ROI: 118.67% (27)
Rumænien - Schweiz
Tabt (-1 units)
1-tal @ odds 3.3 1 / 5 Bet365
Fodbold - International - EM - 15/06-2016 18:00

Synes at 3.30 er godt givet ud her, så går lidt imod i andre! Rumænien spillede en god kamp mod Frankrig og var uheldige med ikke at få point. Schweiz spillede en elendig kamp i overtal, hvor Albanien er lige ved at snyde dem i anden halvleg:)

15-06-2016 13:03 #5| 0

Jeg er enig med Granaten - jeg ser større værdi i Rumænien end i Schwiez. Deres kamp mod Albanien er den eneste jeg ikke har set, men jeg har hørt de både var dårlige og til sidst også heldige, trods en mand i overtal i 65 minutter.


Jeg hæfter mig dog ved, at der er en god chance for, at midt i anden halvleg kan opstå det scenarie, at begge hold er så tilfreds med det ene point, at de ikke vil risikere at tabe det. Med 1 point kan Rumænien med en fransk sejr over Schweiz selv afgør om de skal blive nummer 2 eller 3.


Jeg spiller 1X til odds 1,55.

15-06-2016 14:01 #6| 0
ROI: 104.96% (232)

Er også enig med værdien er på Rumænien.

15-06-2016 16:49 #7| 0

Havde ellers BTS i Slovakiet - Rusland kombineret med Schweiz sejr, men sælger den så snart kampen her er slut.

Jeg tør ikke satse pre-game her, men venter til LIVE og får lidt mere indtryk af hvilket hold der rammer dagen. Det tror jeg bliver altafgørende.

15-06-2016 17:11 #8| 0
ROI: 97.03% (24)

Forkert tråd

Redigeret af Filebgm d. 15-06-2016 17:11
15-06-2016 17:18 #9| 0
ROI: 292.5% (2)

Hvis Johan Djourou er med igen fra start, har Rumænien gode chancer. Han satte ikke en fod korrekt i 90 min mod Albaniens tandløse offensiv

15-06-2016 17:20 #10| 0
Grethe skrev:Hvis Johan Djourou er med igen fra start, har Rumænien gode chancer. Han satte ikke en fod korrekt i 90 min mod Albaniens tandløse offensiv

Det er han desværre. Samme start 11er.

15-06-2016 18:15 #11| 0

Jeg røg ud på under 2 Asian til odds 2 - to stramme organisationer med hver sin rigtig dygtig keeper bag, og et uafgjort resultat som ingen kan være vanvittigt utilfreds med.


Som jeg løber indtil videre under EM ender den nok 4-3.

15-06-2016 18:20 #12| 0
ROI: 118.67% (27)

Sådan!

15-06-2016 18:23 #13| 0

Here wo go ..

15-06-2016 19:47 #14| 0
ROI: 98.91% (96)

90 minutter for sent at de fik Shaqiri ud af den kamp.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar