EM 2016 gruppespil: Nordirland vs Tyskland

Spilforslag i denne tråd
#1| 0


I gruppens anden kamp skal vi forhåbentlig endelig se et tysk hold, der kan leve op til de forventninger, som har gjort, at de blandt mange var vurderet som favoritter før slutrunden. De skuffede mod Ukraine i første kamp, og mod Polen var spillet heller ikke prangende. I en kamp mod Polen forventer man, at tyskerne dominerer kampen både spil- og chancemæssigt, men det var altså ikke tilfældet.


I dag skal de dog krydse klinger mod upåagtede Nordirland, der fik point mod aldeles uduelige og talentløse Ukraine. Det var en fin fighterindsats fra de nordirske krigere, men det er godt nok også en gang uskøn fodbold, hvis du spørger mig.


(næste afsnit er for egen regning): Nordirland overraskede nemlig mod Ukraine, men det var i særdeleshed grundet en stærk defensiv og et par fine kontraer, som man så scorede på. Det har generelt været historien ved dette EM, at overraskelserne - i form af Island, Nordirland, Ungarn, Wales - you name it - spiller en gang defensivt orienteret fodbold, hvor de satser på at kunne score på den ene chance, som de kan få ved en kontra eller en dødbold. Det står i stærk kontrast til den sidste VM-slutrunde, hvor overraskelserne i den turnering - Costa Rica, ‘Holland’, Algeriet, Chile, Colombia - spillede sit eget spil, selvom modstanderen hed England, Tyskland eller Spanien. Det lidt ‘kedelige’ EM kan altså især tilskrives den nye struktur, hvor uafgjort langt hen af vejen er et godt resultat, men det kan altså også tilskrives det faktum, at de små hold i Europa er hamrende kedelige i modsætning til sydamerikanske, afrikanske og asiatiske hold. Så kan man diskutere, om de er bedre eller klogere, men jeg synes godt nok, at det offensivt har været et hamrende sløjt EM. Det er velsagtens kun Spanien, der rigtig har imponeret offensivt.




Det var dagens bræk - tak fordi I lyttede :-) Nordirland skal som sagt op mod Tyskland i dag, og det bliver helt sikkert med 11 mand bag bolden i jagten på et uafgjort resultat, hvilket med stor sandsynlighed vil være nok for Nordirland mht. videre avancement! Tyskland derimod kan tage førstepladsen ved en sejr (kommer lige an på sejrstørrelse), men en andenplads bør lige pludselig også være spændende for tyskerne, da man derved kan undgå Frankrig, Italien, England og potentielt Spanien i den ene playoff halvdel.


Der er ikke så meget trupnyt, men man tænker lidt, at det endelig kan være dagen, hvor Joakim Löw indser, at Götze på toppen er en katastrofe. Det kan enten betyde, at han smider Gomez derop, men han kan også prøve Müller på toppen, som har været en skygge af sig selv ved EM.


Forventet opstilling Nordirland: McGovern; Hughes, McAuley, Cathcart, J Evans; Ward, C Evans, Davis, Norwood, Dallas; Washington.

Forventet opstilling Tyskland: Neuer; Höwedes, Boateng, Hummels, Hector; Kroos, Khedira; Özil, Müller, Schürrle; Götze


De store spørgsmål:


  • Nordirland vil kæmpe med næb og klør for en uafgjort. Kan de stå imod det tyske pres?
  • Det er en kæmpe tysk mulighed for at komme i gang. En storsejr i dag med flot spil ville give dem selvtillid og få omverdenen til at tro på dem, nu hvor Italien og Spanien pludselig bliver rost til skyerne. Kommer den store sejr?
21-06-2016 10:54 #2| 0
ROI: 101.06% (162)
SebberG skrev:

aldeles uduelige og talentløse Ukraine.

Det er ikke eb det her :)

21-06-2016 11:01 #3| 3
OP
ROI: 629.26% (10)
fryden skrev:
Det er ikke eb det her :)

Er du seriøs? Personligt foretrækker jeg optakter med lidt kant i, som adskiller sig fra de 20 andre optakter til kampen, du kan finde på nettet. Og nu var Ukraine så også uduelige mod Nordirland.


Men jeg vil da anbefale dig at kigge her - http://www.uefa.com/uefaeuro/news/newsid=2320596.html - hvis du synes, at ovenstående er for eb-agtigt :-)

21-06-2016 11:10 #4| 0
ROI: 158% (1)
fryden skrev:
Det er ikke eb det her :)

Der tror jeg bestemt du tager fejl, tør æde min gamle hat på + 70 % herinde læser på eb.dk og dig selv inkluderet. Desuden har manden jo ret.

21-06-2016 11:14 #5| 0
ROI: 101.06% (162)

Ja, jeg er helt seriøs. Kant er fint, det jeg har citeret kammer over mod det useriøse i mine øjne. Det er helt i orden du ser anderledes på det :)

21-06-2016 11:15 #6| 0
ROI: 101.06% (162)
nickstealer skrev:
Der tror jeg bestemt du tager fejl, tør æde min gamle hat på + 70 % herinde læser på eb.dk og dig selv inkluderet. Desuden har manden jo ret.

Det gør jo ikke helt PN til eb :)


Og ja så er I 2 der læner jer op af en totalt useriøs og unuanceret oneliner om et fodboldhold der faktisk gav Tyskland lidt modstand i perioder. Kan du forestille dig lidt nuancer, i stedet for 'manden har ret' eller uret?


Videre i teksten, god dag :)

21-06-2016 11:35 #7| 0
ROI: 90.12% (53)

Bild mener at Tyskland kører med denne start 11. Er ganske tilfreds med at se Gomez få chancen fra start på toppen, ligesom Götze formentlig bliver bedre af at blive trukket ned i banen på Draxlers bekostning.



Manuel Neuer

Benedikt Höwedes, Jerome Boateng, Mats Hummels,Jonas Hector


Sami Khedira, Toni Kroos


Thomas Müller, Mesut Özil, Mario Götze

Mario Gomez

Redigeret af Mudhoney d. 21-06-2016 11:40
21-06-2016 11:37 #8| 0
ROI: 158% (1)
fryden skrev:
Det gør jo ikke helt PN til eb :)

Og ja så er I 2 der læner jer op af en totalt useriøs og unuanceret oneliner om et fodboldhold der faktisk gav Tyskland lidt modstand i perioder. Kan du forestille dig lidt nuancer, i stedet for 'manden har ret' eller uret?

Videre i teksten, god dag :)

Samme segment mere eller mindre.


Det kan du have ret i, men dit indlæg falder vist i samme kategori :)


Videre. God dag.

21-06-2016 11:39 #9| 0
ROI: 158% (1)

Tror i ham Will Griggs kommer på banen idag ?

21-06-2016 11:43 #10| 0
ROI: 93.15% (116)
Mudhoney skrev:Bild mener at Tyskland kører med denne start 11. Er ganske tilfreds med at se Gomez få chancen fra start på toppen, ligesom Götze formentlig bliver bedre af at blive trukket ned i banen på Draxlers bekostning.


Manuel Neuer

Benedikt Höwedes, Jerome Boateng, Mats Hummels,Jonas Hector


Sami Khedira, Toni Kroos


Thomas Müller, Mesut Özil, Mario Götze

Mario Gomez

Og her er tyskernes ifl. kicker


Tysklands forventede opstilling, ifølge avisen kicker.de: Neuer - Höwedes, J. Boateng, Hummels, Hector - Khedira, T. Kroos - T. Müller, Özil, Schürrle - M. Götze

21-06-2016 11:56 #12| 0
ROI: 90.12% (53)

@ Domino, jeg tror faktisk lige at de har rettet ind efter Bilds informationer. Synes i hvert fald at det vil give ekstremt dårlig mening med Götze på toppen når hans indsats på denne position har været ekstremt svag.


http://www.kicker.de/news/fussball/em/spielplan/europameisterschaft/2016/3/2394912/spielvorschau_nordirland_deutschland.html

21-06-2016 12:09 #13| 0
ROI: 93.15% (116)

Ville heller ikke generr mig med gomez på toppen! - tror på 3/4-0 til tysken

21-06-2016 12:18 #14| 0
ROI: 292.5% (2)

Hvis ikke Löw spiller Gomez i dag, forstår jeg endnu mindre af truppens sammensætning. Tyskland kommer til at have bolden rigtig meget, specielt omkring feltet og kommer til at mangle en mand i boksen. Det kunne så eventuelt være Müller (eventuelt begge to), hvor Özil rykkes mere mod kanten, fordi backs vil få meget plads. Jeg ville derfor også, hvis jeg satte Tysklands holdkort overveje at spille Emre Can på højre back fremfor Höwedes, baseret på at Tyskland kommer til at have bolden meget og at Hummels/Boateng godt kan man-handle Will Griggs alene.

21-06-2016 16:39 #15| 1

www.whos-on-fire.com ! Så er der god grund til at komme i stemning, og ligeså vel anledning til at smække hele sparebøssen efter Grigg to score! ;)

21-06-2016 16:45 #16| 0

Mit bud er at Müller ryger på toppen idag, Schürrle ind for Draxler og Götze/Özil ud på kanten.


Ville dog allerhelst se Gomez få chancen!

Redigeret af StonieN d. 21-06-2016 16:46
21-06-2016 17:35 #17| 0
ROI: 102.93% (492)

Neuer © - Hector, Hummels, Khedira, Özil, Müller, Boateng, Kroos, Götze, Kimmich, Gomez

21-06-2016 18:12 #18| 0
ROI: 150.78% (22)
Nordirland - Tyskland
Tabt (-2 units)
HT/FT: X/2 @ odds 4 2 / 5 LIVEBET Unibet
Fodbold - International - EM

Spillet før kampen. Ser ikke super godt ud pt

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar