Elløbehjul, rækkevidde, ladning osv.

#1| 0

Min søn købte i november et Segway F40d elløbehjul til 3.999,- 

 

Han fyldte først 15 i februar, så har kun kørt på det en måneds tid, og max 200 km.

 

Løbehjulet har en opgivet distance på 40 km, men han har målt sig frem til at det MAX kan køre 25 km på en opladning, og ofte mindre. (Helt ned til 15 km)

 

Det er ikke fordi han er en stor dreng, han vejer kun 60 kg, så vi er noget skuffede over rækkevidden.

 

Jeg kørte i Elgiganten med det, og de forklarede at det skulle retur til Segway, og at Segway ville opkræve et gebyr på 700 kr for undersøgelsen, hvis de fandt ud af at det ikke fejlede noget.

 

Umiddelbart en fin måde at skræmme klagere væk på, men er der andet jeg kan gøre end at sende det afsted? 

 

Kan man som forbruger aflevere varen igen, og sige at vi ikke er tilfreds med produktet? 

 

Edit: Nu kommer han og siger at det på trods af at have ladet hele natten kun er opladet til 33 % så et eller andet er tilsyneladende galt..

 

 

 

 

Redigeret af Majaline d. 29-03-2024 09:23
29-03-2024 10:04 #2| 0
Majaline skrev:

Min søn købte i november et Segway F40d elløbehjul til 3.999,- 

 

Han fyldte først 15 i februar, så har kun kørt på det en måneds tid, og max 200 km.

 

Løbehjulet har en opgivet distance på 40 km, men han har målt sig frem til at det MAX kan køre 25 km på en opladning, og ofte mindre. (Helt ned til 15 km)

 

Det er ikke fordi han er en stor dreng, han vejer kun 60 kg, så vi er noget skuffede over rækkevidden.

 

Jeg kørte i Elgiganten med det, og de forklarede at det skulle retur til Segway, og at Segway ville opkræve et gebyr på 700 kr for undersøgelsen, hvis de fandt ud af at det ikke fejlede noget.

 

Umiddelbart en fin måde at skræmme klagere væk på, men er der andet jeg kan gøre end at sende det afsted? 

 

Kan man som forbruger aflevere varen igen, og sige at vi ikke er tilfreds med produktet? 

 

 

 

 

 

 Helt håbløst af Elgiganten. Så vidt jeg er orienteret er de ansvarlige for at afklare en defekt - og kan ikke tørre den af på en tredjepart, samt opkræve betaling for det.

 

29-03-2024 10:17 #3| 1
Jones skrev:

 Helt håbløst af Elgiganten. Så vidt jeg er orienteret er de ansvarlige for at afklare en defekt - og kan ikke tørre den af på en tredjepart, samt opkræve betaling for det.

 

 

Det er forkert - det er de i deres gode ret til.


@OP

Jeg ville sende den på værksted udfra de oplysninger, du har givet. 


Elgiganten skal informere om, at der er gebyr ved at sende et fungerende produkt på værksted. Det gør de, blandt andet, for at folk tænker sig om en ekstra gang, inden de spilder mandetimer og fragt på at sende et krøllejern på værksted, fordi en idiot havde en dårlig hårdag.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar