DSB: 3.000 kr i bøder for at glemme at stemple ind

#1| 0

Jeg var sammen med tre venner i Horsens til en koncert i weekenden. Vi rejer tur/retur med DSB fra Vejle. Vi køber sammen et 10-turs klippekort for at gøre rejsen lidt billigere (38kr pr klip kontra 5x,xx kr for en enkelt billet).


På vores hjemrejse glemmer vi at stemple ind på peronen. Vi lægger ærligt kortene på bordet over for billet kontrolløren, og uden at blinke giver han os bøder for 3.000 kr (4 x 750).


Jeg mener, at det inden for rimelighedens grænser, er tydeligt at vi har handlet i god tro, og ikke har forsøgt at snyde. Altså vi har købt en billet, og kan vise at vi har stemplet for vores udrejse.


Hvad mener PN? Er det fair, at DSB går all-in på OCD'en, og forholder sig så firkantet til reglerne, eller mener I at de burde kunne operere med abstrakte begræber som sund fornuft?


Jeg har forsøgt at skrive til deres kundeservice, for at høre om de ærligt talt finder det rimeligt. Men der går et par uger inden jeg får svar. Jeg frygter desværre at jeg får et arrogant "regler er regler" svar.

14-09-2015 13:13 #2| 13

Glem det og betal ved kasse 1, der er 0% chance for at du kan vinde den sag



14-09-2015 13:13 #3| 0

Jeg kan godt forstå det er mega irriterende.
Men hvad så hvis vi siger det var et rejsekort i havde hver især og havde glemt og checke in ville du så også mene man skulle slippe??
Men det må jo være lidt op til kontrolløren eftersom det nu engang er sådan reglerne er.0

14-09-2015 13:15 #4| 6

Problemet er at, de 1000 gange har oplevet folk der har "glemt" at stemple ind, i forsøg på at se om de kan spare penge, ved ikke at stemple ind.


Hvordan skal kontrolløren kunne kende forskel på jer, og dem der snyder med vilje? - Det kan man ikke, derfor skal i have en bøde, ligesom dem der snyder.

14-09-2015 13:19 #5| 2
CrazyStax skrev:Jeg mener, at det inden for rimelighedens grænser, er tydeligt at vi har handlet i god tro, og ikke har forsøgt at snyde. Altså vi har købt en billet, og kan vise at vi har stemplet for vores udrejse.

Hvad mener PN? Er det fair, at DSB går all-in på OCD'en, og forholder sig så firkantet til reglerne, eller mener I at de burde kunne operere med abstrakte begræber som sund fornuft?

Det er da netop sund fornuft at give bøder for folk der ikke stempler ind, om det er med vilje eller ej. Hvordan fanden skulle DSB medarbejderen vurdere om du gjorde det med vilje eller ej? Og hvad så hvis folk én gang slipper, men den næste får bøderne så tuder folket jo over "jamen jeg har før prøvet ikke at få bøden"

14-09-2015 13:25 #6| 1

DSB er flinke til at annullere bøder hvis det er førstegangstilfælde, og du kan argumentere for din sag.

14-09-2015 13:28 #7| 0

Jeg tror også at sagen er tabt på forhånd. Lige nu tror jeg bare jeg skal steame af.


Hvordan skal kontrolløren kende forskel på os, og dem der snyder med vilje? Ved at anvende sund fornuft. Ikke alle situationer er ens, og billet kontrollører er ikke robotter. Lad os nu lade være med at gøre dem dummere end nødvendigt.


Jeg er såmænd også klar over, at hvis billet kontrollørerne skal vurdere disse situationer, så vil der opstå scenarier, som er gråzoner. Jeg mener dog ikke, at dette er en gråzone. Vi har købt en billet. Vi har stemplet for vores udrejse, og vi henvender os til kontrolløren og siger at vi har glemt at stemple for vores hjemrejse. Jeg syntes det fremgår ret klart her, at vi har rent mel i posen. Jeg syntes ikke det er rimeligt, at vi skal bødes fordi alle scenarier de udsættes for ikke er så tydelige.

14-09-2015 13:41 #8| 0
Prickstick skrev:DSB er flinke til at annullere bøder hvis det er førstegangstilfælde, og du kan argumentere for din sag.


Jeg har tidligere fået en bøde af DSB. Det var dog en bevidst beslutning om at jeg hellere ville betale 750kr, end at vente på næste tog, da jeg havde en vigtig aftale. Jeg var sent på den og havde ikke tid til at købe en billet. Jeg tog i mod bøden uden sure miner, og betalte den samme dag.

14-09-2015 13:42 #9| 5

har prøvet at billet automaten ikke virkede, sagde det til kontroløren ved indstigning. Da han kom rundt i toget fik jeg bøde på ca. 500kr. Der var det tæt på jeg exploderede. Så jeg har nul tolerance overfor DSB.

14-09-2015 13:45 #10| 1

Når du ikke har klippet i dit klippekort, har du jo ikke indløst din billet, og dermed ikke betalt.

Alt efter hvordan og hvornår i har henvendt jer til kontrolløren, så er bøden naturligvis helt i orden.

Har i banket på til kontrolløren og der gjort opmærksom på jeres forglemmelse og fortalt at i vil rende hurtigt ud og klippe ved næste stop, så kan jeg forstå jeres frustration.

Har i først henvendt jer da en kontrollør kom forbi, og sagt i havde glemt det, så skal i naturligvis have en bøde.

14-09-2015 14:06 #11| 5

Jeg har før hørt om urimelige togbøder, men dette er ikke et af tilfældende. Sorry.

Formoder I har været godt beduggede siden alle fire glemmer noget så elementært som at indløse billet.




14-09-2015 14:08 #12| 4

det betaler sig aldrig at være ærlig: i skulle have løjet og sagt at maskinen var i stykker, eller slynget noget falsk id ud af muntøjet da han spurgte hvem i var..

Redigeret af tuznelda d. 15-09-2015 21:42
14-09-2015 14:22 #13| 1
dlrma_ skrev:det betaler sig aldrig at være ærlig: i skulle have løjet og sagt at maskinen var i stykker, eller slynget noget falsk id ud af muntøjet da han spurgte hvem I var...

Imo er det fint at være ærlig i det her spot. Har flere gange sluppet for en bøde og har set/hørt en del andre der har gjort det ved at være ærlig også.


Situationen sucks lidt for OP, men sådan er betingelserne nu en gang, når man køber den her slags billetter.

Redigeret af tuznelda d. 15-09-2015 21:43
14-09-2015 14:29 #14| 0
K_B_B skrev:Imo er det fint at være ærlig i det her spot. Har flere gange sluppet for en bøde og har set/hørt en del andre der har gjort det ved at være ærlig også.

Situationen sucks lidt for OP, men sådan er betingelserne nu en gang, når man køber den her slags billetter.

havde regnet med en ordentlig sviner ovenpå det indlæg så tak for et positivt svar. Ja jeg er ærlig, men kan godt se formuleringen måske er lidt til den grove side. Ja det ser skidt ud for op (: men regler er regler, og når man ikke vil bryde dem er der kun to veje- kasse 1 eller RKI (:

14-09-2015 14:31 #15| 0

Host op som var du forkølet.

14-09-2015 14:38 #16| 0

Det har vi alle prøvet.
Der er kun en ting at gøre og det er at betale og være glad

14-09-2015 14:42 #17| 2
CrazyStax skrev:Jeg var sammen med tre venner i Horsens til en koncert i weekenden. Vi rejer tur/retur med DSB fra Vejle. Vi køber sammen et 10-turs klippekort for at gøre rejsen lidt billigere (38kr pr klip kontra 5x,xx kr for en enkelt billet).

På vores hjemrejse glemmer vi at stemple ind på peronen. Vi lægger ærligt kortene på bordet over for billet kontrolløren, og uden at blinke giver han os bøder for 3.000 kr (4 x 750).

Jeg mener, at det inden for rimelighedens grænser, er tydeligt at vi har handlet i god tro, og ikke har forsøgt at snyde. Altså vi har købt en billet, og kan vise at vi har stemplet for vores udrejse.

Hvad mener PN? Er det fair, at DSB går all-in på OCD'en, og forholder sig så firkantet til reglerne, eller mener I at de burde kunne operere med abstrakte begræber som sund fornuft?

Jeg har forsøgt at skrive til deres kundeservice, for at høre om de ærligt talt finder det rimeligt. Men der går et par uger inden jeg får svar. Jeg frygter desværre at jeg får et arrogant "regler er regler" svar.

Fair er et fremmedord hos DSB. En af mine tidligere kollegaers datter havde et periode kort til og fra arbejde. Hun faldt i søvn og sov et stop over sig. Det gav også lige 750 kr i kassen.

Men når DSB samtidig påstår regler er regler, så lyver de jo. Den anden dag kørte der ganske mange immigranter uden gyldig billet, hvor DSB bevidst ikke kontrollerede denne gruppe.


14-09-2015 14:55 #19| 0
dlrma_ skrev:det betaler sig aldrig at være ærlig: i skulle have løjet og sagt at maskinen var i stykker, eller slynget noget falsk id ud af muntøjet da han spurgte hvem i var.. Flygtninge kører gratis og i har lige betalt for 15 af dem ('

De er ret ligeglade, jeg har prøvet en gang på en station hvor automaten var gået i stykker. Det første jeg gjorde var at sige det til DSB kontrolløren og han snappede en bøde til mig alligevel og så kunne jeg ellers selv bruge tid på at få den annulleret igen.

14-09-2015 15:21 #20| 0

Er klippekort ikke undgået her fornylig?

Eller husker jeg forkert?

14-09-2015 15:30 #21| 0
Knuser skrev:Er klippekort ikke undgået her fornylig?

Eller husker jeg forkert?

Hvis det er hovedstadsområdet, så var det slut 1 juli


Nu er dette i Jylland og ved ikke hvordan det fungere ??

Redigeret af HomeMade d. 14-09-2015 15:31
14-09-2015 15:31 #22| 2
dlrma_ skrev:havde regnet med en ordentlig sviner ovenpå det indlæg så tak for et positivt svar. Ja jeg er ærlig, men kan godt se formuleringen måske er lidt til den grove side. Ja det ser skidt ud for op (: men regler er regler, og når man ikke vil bryde dem er der kun to veje- kasse 1 eller RKI (:

Heh, jeg blander mig ikke i den flygtningedebat pt. Men jeg vil dog sige, at jeg finder det utrolig ambitiøst at nogle på dette forum ville bruge tid på at skrive bøder ud til syriske flygtninge. Det er da vidst kun en udgift i papir og besvær. Jeg går ikke ind for at de kører sort, naturligvis - men når de er hoppet på toget mener jeg ikke man kan gøre noget, desværre.

Det ændrer dog overhovedet ikke på OPs situation. Bare fordi nogle slap med at betale skal jo ikke betyde at han også skal gøre det.

14-09-2015 15:32 #23| 1
HomeMade skrev:
Hvis det er hovedstadsområdet, så var det slut 1 juli

Horsens kniber sig lige udenfor hovedstadsområdet ;-)

14-09-2015 15:49 #24| 5
Allmin skrev:Fair er et fremmedord hos DSB. En af mine tidligere kollegaers datter havde et periode kort til og fra arbejde. Hun faldt i søvn og sov et stop over sig. Det gav også lige 750 kr i kassen.
Men når DSB samtidig påstår regler er regler, så lyver de jo. Den anden dag kørte der ganske mange immigranter uden gyldig billet, hvor DSB bevidst ikke kontrollerede denne gruppe.

Helt ærligt, vi er mange som ved ud ikke kan lide dem.
men det har jo intet med sagen at gøre - Self kan OP da ha' en bøde, det er han vel ikke engang selv i tvivl om ?

14-09-2015 16:01 #25| 0
HomeMade skrev:

Hvis det er hovedstadsområdet, så var det slut 1 juli

Nu er dette i Jylland og ved ikke hvordan det fungere ??




Ok så meget følger jeg ikke med troede det var over det hele
14-09-2015 16:09 #26| 3
bohn skrev: Helt ærligt, vi er mange som ved ud ikke kan lide dem.
men det har jo intet med sagen at gøre - Self kan OP da ha' en bøde, det er han vel ikke engang selv i tvivl om ?


CrazyStax skrev:
Hvad mener PN? Er det fair, at DSB går all-in på OCD'en, og forholder sig så firkantet til reglerne, eller mener I at de burde kunne operere med abstrakte begræber som sund fornuft?


Selvfølgelig har forskelsbehandling noget med sagen at gøre.


Enten skal regler følges, eller skal de ikke. Som offentlig virksomhed, betalt af skatteyderne, bør DSB behandle alle kunder ens.


Men du har fuldstændig ret, jeg bryder mig ikke DSB

Redigeret af tuznelda d. 15-09-2015 20:37
14-09-2015 16:17 #27| 8

Jeg glemmer også nogengange at betale for benzin på tanken, men regner med de godt kan se det ikke er med vilje da jeg jo har mit dankort med og sagtens kan betale, jeg glemte det jo bare.


14-09-2015 16:17 #28| 1

Oplevede for et par år siden i Metro at blive tjekket af kontrolør. Kom direkte fra lufthavnen efter 1 uges ferie med ungerne. Køber et 'grå zone kort', men glemmer at stemple. Først siger kontrolør, at det havde været billigere at tage taxa. Han forbarmer sig, kalder op på centralen at der er ekstra lang stop på næste metro og går så ud og stempler for os :-)

14-09-2015 16:37 #29| 18


Til OP så nej så er der nok ikke så meget at gøre, betal og kom videre med livet selvom det obv. er surt:(

Redigeret af tuznelda d. 15-09-2015 20:38
14-09-2015 17:54 #32| 0

Min mor var i en lignende situation og fik bøden annulleret. Hvis I på vej derind stemplede, kan I tage et billede af det og sende det til DSB i en mail, hvor I forklarer situationen. Hvis de kan se at I normalt stempler, kan I formentlig slippe med en advarsel.

14-09-2015 18:04 #33| 20


On topic: Tror, I har en god sag hos kundeservice. Send billede af jeres klippekort som bevis. Jeg har prøvet at få streget to bøder, da de vurderede, jeg havde handlet i god tro

Redigeret af tuznelda d. 15-09-2015 20:55
14-09-2015 18:17 #34| 7
Superficious skrev:Hvor er man dog bare et lille menneske, hvis man seriøst kan få ondt i r..., at flygtninge, hvis eneste ejendel er en taske med beskidt tøj, får en gratis togtur.

On topic: Tror, I har en god sag hos kundeservice. Send billede af jeres klippekort som bevis. Jeg har prøvet at få streget to bøder, da de vurderede, jeg havde handlet i god tro

Deres mobiltelefon er mere værd, end noget jeg ejer. Kom igen.

Redigeret af tuznelda d. 15-09-2015 20:55
14-09-2015 18:24 #35| 2

Jeg forstår fanme heller ikke at man tuder over at flygtninge får en gratis tur i toget, så er man sunket lavt.


Derudover så har jeg før fået en bøde annulleret uden at jeg havde en gyldig billet. Skriv ind til dem, og hvis I er heldig så får i bøden sat ned til billetprisen.

Redigeret af tuznelda d. 15-09-2015 20:39
14-09-2015 18:44 #38| 1
OMWtoNsbld skrev:Jeg forstår fanme heller ikke at man tuder over at flygtninge får en gratis tur i toget, så er man fanme sunket lavt.

Derudover så har jeg før fået en bøde annulleret uden at jeg havde en gyldig billet. Skriv ind til dem, og hvis I er heldig så får i bøden sat ned til billetprisen.


Jeg forstår heller ikke at hjemløse ikke får lov at tage toget gratis, så er man sku sunket for lavt.

Redigeret af tuznelda d. 15-09-2015 20:39
14-09-2015 18:59 #39| 19
Pokerface Jr. skrev: Deres mobiltelefon er mere værd, end noget jeg ejer. Kom igen.

det er jo fordi du har gamble det hele væk og mere til, det er vel ikke deres skyld du har et problem med spil ?

14-09-2015 19:01 #40| 0
mr-nurse skrev:Oplevede for et par år siden i Metro at blive tjekket af kontrolør. Kom direkte fra lufthavnen efter 1 uges ferie med ungerne. Køber et 'grå zone kort', men glemmer at stemple. Først siger kontrolør, at det havde været billigere at tage taxa. Han forbarmer sig, kalder op på centralen at der er ekstra lang stop på næste metro og går så ud og stempler for os :-)


Forskellen er nok at du har været en familiefar med en flok unger.
Fire unge fyre har altså bare statistikerne for snydere i mod sig i forhold til en familiefar med børn på slæb.
Stod jeg i kontrollørens situation, vil jeg også vurdere at chancen for at fire fyre på vej hjem fra koncert formodentlig var snydere, fremfor en stresset familiefar med hånden fuld af bagage og børn.

14-09-2015 19:06 #41| 0
bohn skrev: det er jo fordi du har gamble det hele væk og mere til, det er vel ikke deres skyld du har et problem med spil ?

Du vrøvler Bohn. Jeg har ydermere ikke beklaget mig over min egen økonomi, jeg konstaterer det bare.

14-09-2015 19:22 #42| 2
Pokerface Jr. skrev:
Jeg forstår heller ikke at hjemløse ikke får lov at tage toget gratis, så er man sku sunket for lavt.


Først og fremmest: Hjemløse betaler heller ikke for at køre med toget ;-) Også selvom de får en en kontrolafgift...

For det andet: Tror du at DSB lader dem kører med toget gratis, fordi de lige havde lyst til det? DSB havde bare ikke lige en anden mulighed ;)

DSB er en virksomhed som skal lave penge. Og denne beslutning var umiddelbart den bedste. Set i lyset af at hvis de skulle smide flygtninge af toget ville det være rigtig dårlig PR, og derudover så ville det nok betyde at de faktisk ville miste penge på det. For hvordan smider du lige et tog med flygtninge ud? Stopper det i flere timer og prøver at få politiet til at få dem smidt af?

Redigeret af OMWtoNsbld d. 14-09-2015 19:30
14-09-2015 19:28 #43| 2
OMWtoNsbld skrev:Hjemløse kører da regelmæssigt gratis med toget.

Derudover kan du være sikker på at flygtninge havde skulle betale, hvis DSB fandt det profitabelt. Problemet
er at du ikke lige stopper 100 flygtninge for at gå på toget.

I deres situation var det letteste bare at lade dem komme igennem. For hvordan opkræver du penge fra en flygtning uden
en adresse i Danmark? Nej du får aldrig de penge

Så hvordan får du dem af toget? Stopper du toget i flere timer for at tilkalde politiet?

Du tror simpelthen det er fordi at DSB gerne ville vise lidt god vilje at de lod dem køre gratis med toget. Sandheden er at de ikke havde anden mulighed.


Er det et argument? Så fordi en stor gruppe af mennesker pisser på loven, så kan alle bare pisse på loven? Det er jo ikke sådan det hænger sammen. Så hvis en bande kommer og intimiderer DSB, så skal de bare have lov at køre gratis med toget, fordi DSB ikke har/gider bruge ressourcer på det? Vi lever vel forhelvede ikke i en bananrepublik.

Redigeret af tuznelda d. 15-09-2015 20:40
14-09-2015 19:34 #44| 3

Pokerface Jr. skrev:
Er det et argument? Så fordi en stor gruppe af mennesker pisser på loven, så kan alle bare pisse på loven? Det er jo ikke sådan det hænger sammen. Så hvis en bande kommer og intimiderer DSB, så skal de bare have lov at køre gratis med toget, fordi DSB ikke har/gider bruge ressourcer på det? Vi lever vel forhelvede ikke i en bananrepublik.

Du får det til at lyde som om at du er aktionær i DSB. DSB er en virksomhed, som skal tjene penge. Den her beslutning har intet at gøre med at vi er en bananrepublik eller ej. DSB har jo ingen muligheder for at opkræve penge fra en flygtning, og DERUDOVER så er det for besværligt at stoppe al togtrafik fordi der er flygtninge på .

Du er vel også en af de personer der er sure over at bankdirektøre får høje lønninger og et gyldent håndtryk? Hvad rager det egentlig folk som dig. Virksomhederne vurderer selv hvad der er bedst.


DSB har imo foretaget den mest profitable løsning her. Hvis de resolut havde smidt flygtninge af alle toge, så havde de haft massere forsinkelser(tabte penge og sure kunder), samt en masse dårlig PR.

Redigeret af tuznelda d. 15-09-2015 20:35
14-09-2015 19:47 #46| 2
OMWtoNsbld skrev:Du får det til at lyde som om at du er aktionær i DSB. DSB er en virksomhed, som skal tjene penge. Den her beslutning har intet at gøre med at vi er en bananrepublik eller ej. DSB har jo ingen muligheder for at opkræve penge fra en flygtning, og DERUDOVER så er det for besværligt at stoppe al togtrafik fordi der er flygtninge på et tog uden billet.
Du er vel også en af de personer der er sure over at bankdirektøre får høje lønninger og et gyldent håndtryk? Hvad rager det egentlig folk som dig. Virksomhederne vurderer selv hvad der er bedst.

DSB har imo foretaget den mest profitable løsning her. Hvis de resolut havde smidt flygtninge af alle toge, så havde de haft massere forsinkelser(tabte penge og sure kunder), samt en masse dårlig PR.

Hvem ejer DSB?


Hvorfor blander du bankdirektører ind i det? Jeg er da fløjtende ligeglad om de får et gyldent håndtryk eller ej, og kan ærlig talt ikke se hvordan det er relevant.


Hvis en rockergruppe valgte at tage toget gratis, så skulle DSB jo heller ikke skride ind over for dem, for så skulle de også bruge ressourcer, hive politiet ind, og det ville i sidste ende måske koste forsinkelser, sure kunder, tabte penge, samt en masse dårlig PR - ikke? Du mener ikke de har fået dårlig PR ved at lave dem have fri passage?.

Redigeret af tuznelda d. 15-09-2015 20:41
14-09-2015 19:48 #47| 3
OMWtoNsbld skrev:Du får det til at lyde som om at du er aktionær i DSB. DSB er en virksomhed, som skal tjene penge. Den her beslutning har intet at gøre med at vi er en bananrepublik eller ej. DSB har jo ingen muligheder for at opkræve penge fra en flygtning, og DERUDOVER så er det for besværligt at stoppe al togtrafik fordi der er flygtninge på et tog uden billet.

Du er vel også en af de personer der er sure over at bankdirektøre får høje lønninger og et gyldent håndtryk? Hvad rager det egentlig folk som dig. Virksomhederne vurderer selv hvad der er bedst.

DSB har imo foretaget den mest profitable løsning her. Hvis de resolut havde smidt flygtninge af alle toge, så havde de haft massere forsinkelser(tabte penge og sure kunder), samt en masse dårlig PR.

OMG , hvor uvidende har man lov til at være om ret simple samfundsforhold. Ja Pokerface og dig og mig er alle "aktionærer" i DSB, da det er en statslig virksomhed. Derudover kender du ikke det rådighedsbeløb en illegal immigrant kommer med.

Redigeret af tuznelda d. 15-09-2015 20:42
14-09-2015 19:54 #49| 3
Allmin skrev: OMG , hvor uvidende har man lov til at være om ret simple samfundsforhold. Ja Pokerface og dig og mig er alle "aktionærer" i DSB, da det er en statslig virksomhed. Derudover kender du ikke det rådighedsbeløb en illegal immigrant kommer med.

Haha Allmin. Du er sød. Selvom at DSB er ejet af Transportministeret så drives det som en 100% professionel virksomhed. Jeg er sikker på at alle beslutninger tages i forhold til at sikre selskabet bedst muligt

14-09-2015 20:11 #53| 1
OMWtoNsbld skrev:Haha Allmin. Du er sød. Selvom at DSB er ejet af Transportministeret så drives det som en 100% professionel virksomhed. Jeg er sikker på at alle beslutninger tages i forhold til at sikre selskabet bedst muligt

Historien viser bare at DSB drives alt andet end professionelt. Jeg kan liste utallige beslutninger op, hvor DSB har ageret som en komplet amatørvirksomhed.

Så du skulle nok hellere skrive at DSB forsøger at blive drevet som en 100% professionel forretning, men at det sjældent lykkedes.


Siden dit svar til Pokerface også omfatter mig, så fremfør venligst hvor jeg skulle have skrevet noget negativt om de ulovlige passagerer med udenlandsk pas. Jeg har i denne tråd ene og alene harceleret over DSB

Redigeret af tuznelda d. 15-09-2015 20:46
14-09-2015 20:28 #57| 3
Pokerface Jr. skrev:

Deres mobiltelefon er mere værd, end noget jeg ejer. Kom igen.




Det er vel ikke, samfundets skyld, at du er en fisk;)
14-09-2015 20:44 #62| 1

Jøsses i har sgu for meget tid.
Hvor er mods blevet af i denne tråd?

14-09-2015 21:27 #70| 1

Hvorfor er det lige en debat om, at 4 måske halvbebrusede får en bøde af DSB-personale ender i en debat om flygtninge? Der findes folk som trækker det kort alle steder. Jeg gider ikke finde årsagen, men den må være der et sted. Og det startede nok med henvisning til at "zero-tolerance" blev til "no control" i togene fra Rødby ;-)

14-09-2015 23:52 #79| 7

@Dieb

Kan vi ikke få nogle Mods på banen her, det er jo helt sort at de samme brugere kan trolle enhver tråd i stykker til en flygtninge debat

15-09-2015 00:18 #80| 1

Tror helt sikkert, du har en sag ved DSB - især hvis du kører den offensive stil og nævner deres OCD og firkantede regler.


Modsat er de måske nødt til at have firkantede regler, når 4 jyder ikke magter at stempel deres kort.

15-09-2015 11:27 #85| 4
Burnz skrev:

@Dieb

Kan vi ikke få nogle Mods på banen her, det er jo helt sort at de samme brugere kan trolle enhver tråd i stykker til en flygtninge debat




Det overtræder desværre ikke nogle regler på pokernet at være en klaphat at høre på, og jeg tvivler på at det er trolleri, men derimod deres holdninger.
15-09-2015 20:27 #94| 2

Jeg tror lige jeg vil rydde op i tråden.


Edit: Nu har jeg fjernet størstedelen af irrelevant flygtninge/ migrantdiskussion og forhåbentligt fået ryddet ud i de fleste og værste grove "svinere".


Der er plads til hård tone og kontante holdninger på PN, men det er ikke ok at diraile en tråd fuldstændig væk fra oprindeligt emne og fylde tråden med personlige svinere såsom at kalde folk for idioter, debile, autister mm pga mere eller mindre tolerante holdninger overfor flygtninge / migranter.

Redigeret af tuznelda d. 15-09-2015 21:02
16-09-2015 03:49 #95| 8
tuznelda skrev:Jeg tror lige jeg vil rydde op i tråden.

Edit: Nu har jeg fjernet størstedelen af irrelevant flygtninge/ migrantdiskussion og forhåbentligt fået ryddet ud i de fleste og værste grove "svinere".

Der er plads til hård tone og kontante holdninger på PN, men det er ikke ok at diraile en tråd fuldstændig væk fra oprindeligt emne og fylde tråden med personlige svinere såsom at kalde folk for idioter, debile, autister mm pga mere eller mindre tolerante holdninger overfor flygtninge / migranter.

Hvorfor har du slettet alle indlæg der går imod Pokerface Jr som var en af de herlige personager som primært eskalerede hele denne absurde derail af denne i forvejen absurde tudetråd, men ladet flere af hans indlæg stå tilbage?


Er det helt ærligt for meget at kalde de der reelt set startede denne derail, og har gjort det i helt utroligt mange tråde, for at være et "lille menneske"?


Det er intet personligt imod dig, men den her slags moderation går for vidt, det havde været meget bedre hvis tråden bare var blevet slettet og Pokerface Jr og de andre der startede de-railen måske fik sigt en tiltænkt tænkepause, så vi andre der bare "samlede handsken op" slap for at få indlæg slettet ad libitum.

16-09-2015 04:33 #96| 2
HestenTonny skrev:Hvorfor har du slettet alle indlæg der går imod Pokerface Jr som var en af de herlige personager som primært eskalerede hele denne absurde derail af denne i forvejen absurde tudetråd, men ladet flere af hans indlæg stå tilbage?

Er det helt ærligt for meget at kalde de der reelt set startede denne derail, og har gjort det i helt utroligt mange tråde, for at være et "lille menneske"?

Det er intet personligt imod dig, men den her slags moderation går for vidt, det havde været meget bedre hvis tråden bare var blevet slettet og Pokerface Jr og de andre der startede de-railen måske fik sigt en tiltænkt tænkepause, så vi andre der bare "samlede handsken op" slap for at få indlæg slettet ad libitum.


Eller hvis man nu bare havde lagt de personlige svinere på hylden og argumenteret i stedet, så kunne det være det slet ikke havde været nødvendigt, at moderere i tråden. Og nej, jeg har ikke derailet tråden mere end du har, jeg så bare noget der var lodret løgn og direkte usandt, og så svarede jeg på det. Længere er den sådan set ikke.

16-09-2015 07:08 #97| 7

@Pokerface Jr. nu er det jo pænt svært for mig at give dig svar på tiltale pga. moderationen af tråden.

Men lur mig nu om denne tråd ikke havde handlet om det OP spurgte ind til, hvis du - og de andre der deler dine "holdninger", havde holdt jeres fuldstændigt udokumenterede postulater og meninger omkring 'flygtninge eller velfærdsturister' m.v. ude af tråden til at starte med.

Redigeret af HestenTonny d. 16-09-2015 07:08
16-09-2015 08:47 #98| 1
HestenTonny skrev:
Er det helt ærligt for meget at kalde de der reelt set startede denne derail, og har gjort det i helt utroligt mange tråde, for at være et "lille menneske"?


Hvem er værst. Ham der starter derailen eller ham der konsekvent fortsætter?
Der er et par andre ganske relevante tråde hvor I kan diskutere flygtningeemner.

16-09-2015 09:45 #99| 2

Bliver lidt hysterisk over at læse kommentare som falsk id osv.

Jeg har nu kæmpet med DSB i 3 måneder fordi en eller anden klaphat kan mit cpr nummer og køre i S-tog og score den ene bøde efter den anden.

Køre aldrig i tog ! Hver eneste gang skal jeg bevise jeg ikke har været pågældende sted og dette påtrods af jeg har gjort opmærksom på mit cpr bliver misbrugt. Men intet at stille op fra deres side jeg skal bare skrive lang mail hvergang der kommer en bøde og det sket 11 gange og redegør for det ikke er mig pænt belastende.

Så falsk id eksemplet pisser mig max af!

16-09-2015 09:58 #100| 0

For at vende tilbage til selve debatten, så kan jeg sagtens følge dig, OP. Jeg kan godt se argumentet i, at hver en bøde ikke kan kræve en dybdegående personlig vurdering, men så alligevel: Det er vel forventeligt, at kontrollørerne kan bruge sin sunde fornuft.


Nu er der flere, der er gode til at lyve, men jeg vil sku mene, at man i sådan en situation oftest kan fornemme, om billetsynderen har rent mel i posen eller ej.

Generelt er der lavet så mange regler, at serviceniveauet i Danmark er blevet alt for ’robotagtigt’. Det gælder alt fra din ovenstående situation til uselvstændige ungarbejdere i tøjbutikker, der ikke må give et par strømper med gratis, hvis man har smidt ti jern i butikken.

16-09-2015 12:14 #101| 0

@HestenTonny


Jeg har forsøgt at slette alt direkte irrelevant indhold om flygtninge og indlæg, der kun havde tilsvining/ nedgørelse af personer til formål. Er jeg gået for hårdt til værks, så beklager jeg.


Jeg har overhovedet ikke kigget på hvem, der har skrevet hvad om hvem, så det kan godt være, at der er meget omhandlende Pokerface er fjernet.


Tanken var kun, at rense op i tone og indhold, så tråden kom nogenlunde tilbage på sporet.


I må diskutere alt det I vil om flygtninge/migranter - og det er emner, der kan tricke nogle ret grove formuleringer - men hold det i de rette tråde og prøv at "gå efter bolden og ikke efter manden" selvom visse personer bringer ens p** i kog.


Hvis flygtninge-trådene er for tunge at loade, så opret ny med relevant titel og link i Op til de tidligere tråde ( hvis debatten bare skal fortsætte).


Jeg gider ikke bruge tid på at læse en flygtningetråd, så der kan I diskutere så vildt I vil næsten uden moderation. Men vi skylder brugere oggæster på Pokernet samt ejerne af Pokernet, at det er rart/ brugbart at "besøge" stedet ... Så prøv at holde diverse ophedede diskussioner i de rette tråde.

Redigeret af tuznelda d. 16-09-2015 12:17
16-09-2015 12:40 #102| 5

og PS...


Loko-føreren styrer lokomotivet.

Tog-føreren tjekker billetterne og fløjter til afgang.

Tog-revisoren er den person, som en gang i mellem kommer og foretager ekstra kontrol af om alle har gyldig rejsehjemmel.


Det hedder "der er masser ...." - aldrig "der er massere..."

Massere udtales ma'-se'-re' og omhandler krops-æltning eller seksuelle ydelser.


Og i virkeligheden burde man bruge ordet "mange" 9/10 steder hvor man bruger ordet "masse".


Til OP: I må æde bøden. Togføreren kan ikke på nogen måde vide om I bevidst har undladt at stemple eller ej. Det beror på individuelt skøn i situationen - og selv om I har stemplet på udturen, så viser det jo intet om jeres intentioner for hjemturen, desværre.


Normalt kan det altid betale sig at være ærlig og forslag om at opgive falsk identitet er usmagelige!

Desværre for jer har togføreren i situationen vurderet forkert og I kan ikke bevise, at hans vurdering er forkert - men det er jeres ansvar at få stemplet, så I må æde bøden.

Redigeret af tuznelda d. 16-09-2015 12:41
17-09-2015 16:57 #103| 0

Ikke engang hjemløse slipper..


ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/dsb-kraever-696100-kroner-af-hjemloes/5736723

09-10-2015 22:17 #104| 1

Jeg vil lige komme med en update, nu hvor jeg har fået svar på den sag jeg oprettede hos DSB. Bøden er blevet reduceret til billettens pris og et administrationsgebyr på 125 kr. Altså 4x178 kr i stedet for 4x750 kr. Det kan jeg leve med.

09-10-2015 22:32 #105| 0

Fedt! Godt at høre at retfærdighed findes i 2015.. Og så i DSB.... Jamen er glad på jeres vegne :).

09-10-2015 23:40 #106| 0
Pokerface Jr. skrev:
Er det et argument? Så fordi en stor gruppe af mennesker pisser på loven, så kan alle bare pisse på loven? Det er jo ikke sådan det hænger sammen. Så hvis en bande kommer og intimiderer DSB, så skal de bare have lov at køre gratis med toget, fordi DSB ikke har/gider bruge ressourcer på det? Vi lever vel forhelvede ikke i en bananrepublik.

Desværre kan jeg bekræfte at lige netop belastede boligområder med grupperinger af møgunger, som du kalder "bander", ja så kan jeg bekræfte at der kræves endog ret voldsomme anmeldelser, for at få politiet til at "rykke" ud til noget som helst, fordi de så er tvunget til at rekvirere indsatsstyrken, og det er altså ikke lige noget man gør en søndag eftermiddag, bare fordi en "møgunge" sælger hash ud af vinduet til et par skolebørn, den slags "udrykninger" har politiet så sandelig ikke tid til at tage sig af.

10-10-2015 01:46 #107| 0
GrimGladGris skrev:

Desværre kan jeg bekræfte at lige netop belastede boligområder med grupperinger af møgunger, som du kalder "bander", ja så kan jeg bekræfte at der kræves endog ret voldsomme anmeldelser, for at få politiet til at "rykke" ud til noget som helst, fordi de så er tvunget til at rekvirere indsatsstyrken, og det er altså ikke lige noget man gør en søndag eftermiddag, bare fordi en "møgunge" sælger hash ud af vinduet til et par skolebørn, den slags "udrykninger" har politiet så sandelig ikke tid til at tage sig af.


Hvordan kan du bekræfte dette? Gellerup har fx egen lokalisation som glædeligt rykker ud.
10-10-2015 04:30 #108| 2
dlrma_ skrev:Fedt! Godt at høre at retfærdighed findes i 2015.. Og så i DSB.... Jamen er glad på jeres vegne :).

Retfærdighed er måske et lige lovlig stort ord i dette tilfælde.
De var fire mennesker der alle glemte at indløse billet.
Det er altså pænt donket selvom det ikke var i ond hensigt.

Men naturligvis fint for OP at deres bommert ikke bliver dyrere.

10-10-2015 10:24 #109| 0

Kontrolafgiften på 750 kr, er nu også meget højt herhjemme.


I Tyskland er den lige sat op fra 40 til 60 €, hvilket vel svarer til 450 kr.

10-10-2015 11:41 #110| 0

Kontrolafgiften er vel ikke (for) høj i forhold til, hvor høje særligt priserne for enkeltbilletter er. Er man villig til at stige af, er det formentlig allerede Ev+ at køre uden billet i i hvert fald S-tog og bus i Kbh., formentlig ikke Metro dog.

Redigeret af ElMalo d. 10-10-2015 11:42
10-10-2015 12:07 #111| 0
Aurvandil skrev:
Retfærdighed er måske et lige lovlig stort ord i dette tilfælde.
De var fire mennesker der alle glemte at indløse billet.
Det er altså pænt donket selvom det ikke var i ond hensigt.

Du er godt nok en træls type! :D.

12-10-2015 10:51 #112| 0
Aurvandil skrev:
Retfærdighed er måske et lige lovlig stort ord i dette tilfælde.
De var fire mennesker der alle glemte at indløse billet.
Det er altså pænt donket selvom det ikke var i ond hensigt.

Men naturligvis fint for OP at deres bommert ikke bliver dyrere.

Hvad er chancen for at alle fire glemmer det på een gang? Den tilgang syntes jeg er sat lidt på spidsen, da virkeligheden nok nærmere er at 3 af os havde slået det ud af hovedet, og antaget at ham der havde klippekortet (mig) havde styr på det. Ikke at det var noget vi som sådan havde aftalt, men det kunne jeg nu sagtens også finde på at gøre. Så, som jeg ser det, er det at JEG glemte at stemple et billede der i større grad reflekterer virkeligheden.


Om man kan kalde det retfærdighed er selvfølgelig op til fortolkning. Jeg er personligt tilfreds med, at DSB i den sidste ende, var til at tale med. Men det ændrer nu ikke på, at jeg syntes deres måde at takle den initielle situation på var til grin. Det er der tilsyneladende en del der ikke er enige i, og det har I ret til. Måske I havde set anderledes på det, hvis I havde overværet situationen - måske ikke.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar