Drømmespot PF 1k WCOOP Main - AA i BB 180 bb deep

#1| 7

Hej,

 

Et vildt spot hvor jeg VIRKELIG var i tvivl om hvad der var smartest ift. valueoptimering.

Jeg får helt sikkert valgt forkert i momentet.

 

Hvad gør vi lige her for ikke at se for stærke ud?

 

Flatcall? Er vel ikke rigtigt en ting eller hvad?

5b til 35bb?

Jam?

 

Jeg tænker i hvert fald at 4B rangen fra DontmessWithM11 er MEGET stærk, JJ+, AKo+ måske endda QQ+.

Hvilken linje tager I her?



No Limit Holdem Tournament

PokerStars

8 Players

Hand Conversion Powered by WeakTight Poker Hand History Converter

$1000

Stacks:

UTG FutureofMe (93,937) 157bb

UTG+1 PislogiK (95,986) 160bb

MP1 DontMesswithM11 (127,825) 213bb

MP2 AngleZero (64,229) 107bb

CO Dowgh-Santos (102,262) 170bb

BTN DTS|Travka (116,034) 193bb

SB edercampana (88,017) 147bb

BB Hero (108,294) 180bb

Blinds: 300/600 Ante 75

Pre-Flop: (1,500, 8 players) Hero is BB A A

FutureofMe raises to 1,200, PislogiK raises to 4,500, DontMesswithM11 raises to 10,800, 4 folds, Hero ???

 


 

26-09-2022 12:24 #2| 1

Kan godt se at du nok får max value fra KK ved at hakke, men tror der er mere value i at 5b non all in, og lade ham fortsætte med QQ/JJ/AK. Det kan heller ikke udelukkes at han gør et eller andet vildt med A5s en gang i mellem vs et 5b :D

 

26-09-2022 12:48 #3| 0

wow - sikke et (drømme-?) spot.

Hvordan har tidligere aktivitet været?

 


Med flat call, kan du så ikke nå at få alt ind på river? 

10k pre

20 på flop

30 på turn

40 på river

 

 

 

 

26-09-2022 13:38 #4| 2

Jeg er absolut ingen haj, men jeg vil da mene at flatcall er det som ser allerstærkest ud…. Jeg siger 23,5k det er sådan ca samme raise som han lavet og kan i en eller anden verden godt ligne et move.

26-09-2022 13:50 #5| 0

Hvad er folkets range for et 5bet her?

Og ligeledes range for et flatcall?

Min range for et Call er svagere end 5bettet, så kan slet ikke forstå tanken om at Call ser mere stærkt ud.

I teorien er jeg overbevist om Call er bedst, men sad jeg i dette spot havde jeg sku nok banket den op i 35000. Moneyscared ved at det var en stor turnering havde sku nok ramt mig.

26-09-2022 14:30 #6| 0
Vegas CHEF

Sygt nok spot - altså på den gode måde.

 

Vi kan ikke skubbe for med 100bbs for så folder QQ og AK med mindre folk er helt væk. Så du får kun kald af KK og AA. Som spillet, så bør en af de 3 dog have KK og da du blocker for AQ og AK, så er der større sandsynlighed at du er oppe i mod:

 

* 1 stk random hånd (J10s, 88, KJ) - som folder lige meget hvad

* 2 stk stærke hænder (JJ+, AQs+)

 

Hvis du kalder, så tror jeg ikke den går 4 vejs til floppet. Måske 3 vejs. Så du bør stadig kunne check-raise all in eller check-raise ½stack afhængigt af hvor mange de er med preflop.


Mit hovedargument for at kun kalde er, at du giver utg og utg+1 mulighed for at gå all in pre (eller 5bet raise selv). Og det kan der måske være nogen der kan level sig selv til med andre hænder end KK og AA. Den mulighed forsvinder helt hvis du enten 5better eller går all in.

26-09-2022 14:37 #7| 0

Vildt nok. Det er dælme sjældent man sidder i en onlinetour og skal overveje et 5-bet med tre andre spillere involveret, så først og fremmest må det siges at være helt forståeligt at være i tvivl om linjen her.

Det eneste jeg ikke gør er at jamme.
Selv KK kan vel godt finde på at folde der, i så dyb et spot

26-09-2022 14:52 #8| 0

Og så ikke mindst positionerne. Utg åbner, utg+1 3-better, utg+2 4-better. Oftest vil det jo være senere positioner og lidt bredere ranges

26-09-2022 16:06 #9| 5

Snap-(mis)-click

26-09-2022 18:35 #10| 1

Du har ingen calling range rigtigt i det spot. Det eneste der giver mening her er et jam. Du kan stadig blive kaldt af noget TT+, AKs+. Har lige tjekket i GTO-wizzard, der også jammer AA, AKs, og en lille smule A5s i det spot - flatter dog KK...

26-09-2022 18:51 #11| 0

Dælme en spændende hånd!

 

Jeg tror at et flat-call med Landt overvejende sandsynlighed vil føre til et 3-vejs flop. Hvor alle har ca 3 x puljen i stack, hvilket et lidt akavet hvis man vil have stakken ind på floppet. Jeg ville nok være for scared til at tage den oop.

 

For mig ville den stå imellem all in og et raise til ca 25k.

Så er spørgsmålet hvad der ser stærkest ud. Det er nok bedre ikke at gå all in. Selvom det der sygt stærkt ud, så giver det luft til wtf faktoren. Nogle kan tro at du laver et wtf move, eller selv lave et.

26-09-2022 18:57 #12| 0
Jako8900 skrev:

Du har ingen calling range rigtigt i det spot. Det eneste der giver mening her er et jam. Du kan stadig blive kaldt af noget TT+, AKs+. Har lige tjekket i GTO-wizzard, der også jammer AA, AKs, og en lille smule A5s i det spot - flatter dog KK...

 

 Her kommer dagens retard spørgsmål, hvorfor vil man nogen gange skubbe A5s? 

 

Hold kæft hvor har jeg meget at lære endnu.

26-09-2022 20:06 #13| 0
luckneverdies skrev:

 

 Her kommer dagens retard spørgsmål, hvorfor vil man nogen gange skubbe A5s? 

 

Hold kæft hvor har jeg meget at lære endnu.

 

 Det behøver man hælder ikke rigtigt, men solveren vil altid finde en eller anden kombo at balancere din value/bluff range - her har du 2 value hænder du skubber (AA, AKs), og så vejes de to valuehænder op af en enkelt bluff kombo, som er A5s, fordi den blokker toprange, unblocker folding range og suger godt mod fx. JJ :)

27-09-2022 11:28 #14| 1
OP
Høgen skrev:

Kan godt se at du nok får max value fra KK ved at hakke, men tror der er mere value i at 5b non all in, og lade ham fortsætte med QQ/JJ/AK. Det kan heller ikke udelukkes at han gør et eller andet vildt med A5s en gang i mellem vs et 5b :D

 

Enig 5b er nok det mest optimale i situationenen her, det er dælme sjældent jeg 5 better PF. Men ja, vi får måske QQ/KK til at 6. bet shoove og en random A5s i ny og næ ved den linje, som du også siger. Klart min linje "næste" gange. ;-)

 

 

Junior skrev:

wow - sikke et (drømme-?) spot.

Hvordan har tidligere aktivitet været?

 

 

Med flat call, kan du så ikke nå at få alt ind på river? 

10k pre

20 på flop

30 på turn

40 på river

 

 

 

 

Jeg er ikke sikker på jeg forstår din linje, men jo flatcall kan være en mulighed, syntes dog der er gode argumenter for hvorfor vi netop skal 5. bette hånden PF efterhånden.  

 

 

Nitrrrrrram skrev:

Hvad er folkets range for et 5bet her?

Og ligeledes range for et flatcall?

Min range for et Call er svagere end 5bettet, så kan slet ikke forstå tanken om at Call ser mere stærkt ud.

I teorien er jeg overbevist om Call er bedst, men sad jeg i dette spot havde jeg sku nok banket den op i 35000. Moneyscared ved at det var en stor turnering havde sku nok ramt mig.

Jeg tror ikke jeg har en flatcalling range her, folder QQ umiddelbart.

5. bet KK/AA/AKs 

 

 

TUD73 skrev:

Sygt nok spot - altså på den gode måde.

 

Vi kan ikke skubbe for med 100bbs for så folder QQ og AK med mindre folk er helt væk. Så du får kun kald af KK og AA. Som spillet, så bør en af de 3 dog have KK og da du blocker for AQ og AK, så er der større sandsynlighed at du er oppe i mod:

 

* 1 stk random hånd (J10s, 88, KJ) - som folder lige meget hvad

* 2 stk stærke hænder (JJ+, AQs+)

 

Hvis du kalder, så tror jeg ikke den går 4 vejs til floppet. Måske 3 vejs. Så du bør stadig kunne check-raise all in eller check-raise ½stack afhængigt af hvor mange de er med preflop.

 

Mit hovedargument for at kun kalde er, at du giver utg og utg+1 mulighed for at gå all in pre (eller 5bet raise selv). Og det kan der måske være nogen der kan level sig selv til med andre hænder end KK og AA. Den mulighed forsvinder helt hvis du enten 5better eller går all in.

Jeg kan godt lide dine tanker omkring spottet enig i hvad vi gør med 100 bb. Udfordringen her er at vi har 180 bb imo. :-) 

Flatcall tror jeg giver en multiway pot postflop OOP, her kunne vi dog nok vælge at overbet jamme de fleste flops, men det gør tingene lidt mere spicy. 

 

 

SineQuaNon skrev:

Og så ikke mindst positionerne. Utg åbner, utg+1 3-better, utg+2 4-better. Oftest vil det jo være senere positioner og lidt bredere ranges

 Præcis!!! :-) Det var faktisk også det der fik mig til at gå med all in i spottet, fordi jeg tænkte at deres ranges var så ekstremt tighte i forvejen. Vælger dog nok 5 b non-all in en anden gang så dyb. 4b rangen fra UTG+2 må være QQ+, AK+, hvor vi blocker AK, så formentlig QQ/KK.

 

Kalashnikov skrev:

Snap-(mis)-click

 Faktisk nok den bedste ide af alle! Den vil jeg have med i værktøjskassen næste gang. Den er heller ikke dum live! :-)



--------------------------------------------------


Tak for indspark allesammen, mega fedt! Min konklusion er klart 5b non-all in en anden gang jeg sidder med +150bb og de første 3 positioner har bettet. :-) 


27-09-2022 11:38 #15| 0

Jeg er ikke sikker på jeg forstår din linje, men jo flatcall kan være en mulighed, syntes dog der er gode argumenter for hvorfor vi netop skal 5. bette hånden PF efterhånden.  


 

Min pointe var at vi har en god chance for at nå all in før river mod de gode hænder, dvs. målet er at få de mindre gode hænder med.

5-bet frygter jeg vil give for mange en (god) undskyldning for at folde.

Med et call vil en af dem måske endda prøve at være fræk.

 

Hvad skete der i hånden?

27-09-2022 11:50 #16| 0
OP
Junior skrev:

 

Min pointe var at vi har en god chance for at nå all in før river mod de gode hænder, dvs. målet er at få de mindre gode hænder med.


5-bet frygter jeg vil give for mange en (god) undskyldning for at folde.

Med et call vil en af dem måske endda prøve at være fræk.

 

Hvad skete der i hånden?




Yes enig, hvis vi spiller post så er vores SPR så lav at vi kommer ind på de fleste runouts.

Jeg 5b jammede og alle foldede, desværre. Jeg overvejede ikke spottet godt nok i situationen, men det gør jeg næste gang! :-)
27-09-2022 16:23 #17| 1

Jeg tænker hvis vi smider den i solver. 

Så vil du jamme her 100% med AA. 

Ja så skal flere af dem (måske alle) folde QQ AK. Men det er fint fordi vi jammer også A5s i solver fx. 

 



Om der så ingame er mere value i vi 5better og folk så 6better noget de ikke burde er nok en vurderingssag og så skal man nok lege lidt med noget nodelock i solver for at se hvor der er mest EV. 

Redigeret af jontenlol d. 27-09-2022 16:36
28-09-2022 10:36 #18| 0
jontenlol skrev:

Jeg tænker hvis vi smider den i solver. 

Så vil du jamme her 100% med AA. 

Ja så skal flere af dem (måske alle) folde QQ AK. Men det er fint fordi vi jammer også A5s i solver fx. 

 



Om der så ingame er mere value i vi 5better og folk så 6better noget de ikke burde er nok en vurderingssag og så skal man nok lege lidt med noget nodelock i solver for at se hvor der er mest EV. 

 

 wow - har du link til solver - det vil jeg gerne prøve!

28-09-2022 14:46 #19| 0
Junior skrev:

 

 wow - har du link til solver - det vil jeg gerne prøve!

 

 Jeg bruger https://www.holdemresources.net til preflop spots. 

28-09-2022 14:58 #20| 0

Det her indkapsler nok lige dele jeg er en fisk, og at jeg ikke er fan af en solver, for hvis en solver kan fortælle mig at det virker som en god ide, at shove A5s 180bbs dyb ud fra sin BB i det spot her, vil jeg dælme synes er absurd! Virker som et kæmpe spew, da jeg ikke tror på en random makker får smidt sine konger f.eks.
Jeg tror sågar at AKs og QQ kan finde et Call frem fra en random fyr..

Det her står naturligvis i kontrast til min tidligere besked, så jeg må jo egentlig konstatere at jeg ikke er fan af et Call længere.

28-09-2022 15:02 #21| 0
Nitrrrrrram skrev:

Det her indkapsler nok lige dele jeg er en fisk, og at jeg ikke er fan af en solver, for hvis en solver kan fortælle mig at det virker som en god ide, at shove A5s 180bbs dyb ud fra sin BB i det spot her, vil jeg dælme synes er absurd! Virker som et kæmpe spew, da jeg ikke tror på en random makker får smidt sine konger f.eks.
Jeg tror sågar at AKs og QQ kan finde et Call frem fra en random fyr..

Det her står naturligvis i kontrast til min tidligere besked, så jeg må jo egentlig konstatere at jeg ikke er fan af et Call længere.

 
Det skal jo nok med, at solveren ikke hakker A5s med 100% frekvens. 

 

28-09-2022 16:05 #22| 1
Nitrrrrrram skrev:

Det her indkapsler nok lige dele jeg er en fisk, og at jeg ikke er fan af en solver, for hvis en solver kan fortælle mig at det virker som en god ide, at shove A5s 180bbs dyb ud fra sin BB i det spot her, vil jeg dælme synes er absurd! Virker som et kæmpe spew, da jeg ikke tror på en random makker får smidt sine konger f.eks.
Jeg tror sågar at AKs og QQ kan finde et Call frem fra en random fyr..

Det her står naturligvis i kontrast til min tidligere besked, så jeg må jo egentlig konstatere at jeg ikke er fan af et Call længere.

 

 Nu har jeg jo ikke kørt spottet i en solver. Så jeg er ikke 100% sikker på hvad den ville sige her hvis man kørte spottet. Men tør godt ligge hovedet på blokken og sige den shover hvis det var 100bb effektivt. og A5s også kommer ind med nogen frekvens. 

 

Det her 150ishbb-effektivt-spot ville tage lang tid at solve, og det et spot som opstår utrolig sjældent og tvivler på der er skide meget EV at hente uanset hvad man gør (så længe man ikke folder) med den SPR. Så man har en ret dårlig timeløn på at studere det spot imo. 

Men du skal ikke se en solver som en facitliste (der skal vi have fat i Hecklen;) ). (Og den tager heller ikke alle faktorer med som at vi er mennesker fx. så det er også værd at tænke over, men det er en længere snak.) Men se det som et værktøj til at blive bedre/forstå spillet bedre. 

Lad os lege vi har kørt det her spot i en solver med de sizings.

 

Den fortæller os vi skal skubbe AKs KK AA og A5s (lad os bare sige 100% på det hele selvom den nok ville mixe noget) 

Det betyder egentlig bare at hvis de spiller optimalt er det det bedste vi kan gøre. 

Men hvis du så går ind og kigger på hvad de så skulle calle i teorien hvis vi skubber den range. 

Så lad os sige UTG skal kalde AA og folde alt andet. UTG1 kalder Måske AA og KK. Og UTG2 skal kalde QQ+ AKs fx. 

Så kan du jo tænke, som du gør, jamen folk kommer til at kalde KK hver eneste gang. Eller alle 3 kommer til at kalde QQ. Eller du kunne tro de alle sammen foldede alt andet end AA fx. 

Så kunne man tænke, jamen hvis de kalder mere end hvad de "burde" så kan jeg nok gøre det bedre end GTO ved at bluffe mindre end jeg "burde". Eller omvendt hvis de kalder mindre end de burde kunne du bluffe mere. 

For så at få den helt rigtige frekvens/ det optimale exploit skulle du så smide de ranges du tror folk har ind i solver og se hvordan du bedst muligt exploiter dem. 


28-09-2022 16:13 #23| 0
jontenlol skrev:

 

 Jeg bruger https://www.holdemresources.net til preflop spots. 

 

 Damn - det koster. Finder der gratis online version? 

28-09-2022 16:30 #24| 0
Junior skrev:

 

 Damn - det koster. Finder der gratis online version? 

 

Ikke så vidt jeg ved. 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar