Draw, deep, OOP NL400

#1| 0

Seat 5 is the button
Total number of players : 6
Seat 5: noh65 ( $737.68 USD )
Seat 6: Hero ( $736 USD )
Seat 4: BrauchHilfe ( $394 USD )
Seat 3: Utah_B ( $714.30 USD )
Seat 2: bluffwithnut ( $349.60 USD )
Seat 1: PokerLuckBox ( $756.90 USD )
Hero posts small blind [$2 USD].
PokerLuckBox posts big blind [$4 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 8 9 ]

bluffwithnut folds
Utah_B raises [$14 USD]
BrauchHilfe folds
noh65 folds
Hero calls [$12 USD]
PokerLuckBox folds

** Dealing Flop ** [ 7, K, T ]

Hero checks
Utah_B bets [$20 USD]
Hero calls [$20 USD]

** Dealing Turn ** [ K ]

Hero checks
Utah_B bets [$55 USD]
Hero raises [$155 USD]


Villain er 35/28/4 over 115 hænder.
Vi har været en del i krig med hinanden, specielt preflop. Det virker som om han adjuster rimelig dårligt til 3-bet dynamikken. Han callede et stort squeeze jeg lavede med A6s.
Jeg har spillet 28/26/4 pga. en fisk lige til højre for mig.

20-01-2008 08:07 #2| 0

Tænk over hvilke hænder du repræsenterer. Vil hellere calle turn og leade s/6/J + s, eller calle turn og C/F'e hvis jeg ikke rammer (C/R s og 6o+Jo). Det hænger også sammen med hvilken range du mener han skyder turn med igen.

20-01-2008 08:13 #5| 0

Har han ikk ret ofte en K her ? som han vel næppe folder.

20-01-2008 08:13 #4| 0

double post

20-01-2008 08:13 #3| 0

Hvad forsøger du at repræsentere?

AK/TT bliver repoppet preflop. KQ/KJ bliver foldet/repoppet preflop. Tilbage er 77 som det eneste realistiske, men dit range består for størstedelen af draws og air.

Hvis jeg turde følge mit read som villain ville jeg 3-bette turn AI... eller lade dig bluffe dit missed draw på river, men der er så mange draws ude (to flush draws og adskillige str8 draws), så jeg rykker bare AI på turn som villain.

Jørn

20-01-2008 08:15 #6| 0

"KQ/KJ bliver foldet/repoppet preflop"

Forhåbentligt ikke sandt.

20-01-2008 09:12 #7| 0

Xizor skriver han spiller 28/26, så han kalder yderst sjældent preflop,og jeg tror ikke han kalder OOP fra blinds med KQ/KJ. De bliver måske oftest foldet, men ellers 3-bettet.

Hans range er ret snævert små eller mellem pocketpairs eller suited connectors/one-gapper. Jeg har selv samme problem og overvejer hvad jeg skal gøre ved det...

Jørn

20-01-2008 09:20 #8| 0

Calle med KJ/KQ OOP fra blinds?

20-01-2008 09:26 #9| 0

lol hardkAre :-(

20-01-2008 13:33 #10| 0

@hardkare

Det bedste er nok helt at undlade at spille spekulative hænder OOP mod en LAG, og derfor folde suited connectors, one-gappers, små par mv. fra blinds og istedet vente til man har position.

Jørn

20-01-2008 15:24 #11| 0
OP

KJ og KQ er ikke uden for min range OOP. Jeg forsøger at ligne KJ/KQ, 77 - hvilket obviously er ret snævert, men jeg tror samtidig han skyder ca. 100% af sin range på turn hvorfor han da næsten må folde rimelig ofte?

20-01-2008 17:26 #12| 0

@Xizor

Hvordan ville du spille KQ/KJ på det flop?

Du vil formentlig aldrig spille 77 sådan der på et draw heavy flop.


Hvis villain vurderer dit range til 10% air, 10% made hand og 80% draw, så sender han jo bare stakken ind på turn. Det kræver selvfølgelig guts at gøre det for 200 bbs.

Jørn

20-01-2008 17:28 #13| 0

Thyssen

Spekulative hænder? KQ = nuts, det er nærmere et slowplay end noget andet sådan som spillene kører. Fold kan aldrig komme på tale mod en LAG, det er bare lidt mere krævende postflop at flatcalle PF siden man er OOP mod en aggresiv modstander.

Xizor

Med den linje du tager og jeres dynamik, så kan og vil villain sandsynligvis pushe turn med en meget bred range profitabelt hvor du ikke kan gøre andet end at folde selvom du har en god equity mod hans range.

Hvis din range nu også indeholdt T-x og villain vidste det, så kunne det måske lade sig gøre med et turn C/R omend stadigt være marginalt. Som du har sat det op i denne hånd er det direkte spew mod en tænkende villain. Han skubber med air/draws og går i call mode med trips/hus.

20-01-2008 17:41 #14| 0

Hvorfor i alverden ville skurken skyde 100% af sin range på turn? Den konge er nok det dårligste 2nd barrel kort i hele decket. Jeg synes hellere du skal raise på floppet.

Btw. det er vanvittigt at tro at villain ville 3bette turn med air lol. Det kan godt være floppet er drawheavy, men derfor slowplayer folk vel stadig en sjælden gang imellem, desuden repper xizor jo en konge glimrende(selvom vi selvfølgelig folder en konge her, hvis villain skubber, men det ved han heldigvis ikke).

Det store spørgsmål er hvad planen er for river efter du har c/r turn.

20-01-2008 17:47 #15| 0

"Hvorfor i alverden ville skurken skyde 100% af sin range på turn? Den konge er nok det dårligste 2nd barrel kort i hele decket."

100 % enig.

"Btw. det er vanvittigt at tro at villain ville 3bette turn med air lol. Det kan godt være floppet er drawheavy, men derfor slowplayer folk vel stadig en sjælden gang imellem, desuden repper xizor jo en konge glimrende(selvom vi selvfølgelig folder en konge her, hvis villain skubber, men det ved han heldigvis ikke)."

Æh nej? Villain SKAL skubbe 100% af sin range på turn udfra de informationer vi har fået af Xizor. Alt andet ville være direkte dårligt.

Ja folk slowplayer stadigvæk en sjælden gang imellem, men ikke ofte nok til at vi ikke kan skubbe turn med ATC sådan som hånden er blevet fremlagt. Jeg tror desuden ikke Xizor caller floppet særligt ofte med en made hånd mod denne modstander, alene af den grund af det ikke er det der er mest +EV.

20-01-2008 17:56 #16| 0

Villain er en aggro møgtyr, det er pisse +EV at calle floppet og lade ham bluffe...imo

Hvilke informationer er det xizor har givet os som gør at villain bør gå alt ind med ATC på turn?

Er det fordi det er tydeligt vi ligner et draw(en draw raiser vel også floppet). Jeg synes xizor repper en konge udmærket, og en sjælden gang et sløvtspillet set.

men lad os hellere snakke om river! Tror i skurken kan folde en konge til et skub på en blank 2er?

20-01-2008 19:03 #17| 0

@hardkare / micki

Problemet med at flatcalle med KQ på floppet er at villain har mange bluff outs pga af drawheavy board.

Villain better stort set any turn og med KQo kan vi kun kalde med ro i sindet hvis der falder offsuit 2-5 eller K (og måske Q). Det er altså 12-17 "sikre" kort ud af 47.

Det er sjældent rart at spille KQo OOP, men det er klamt OOP for 180 bbs på et drawheavy board.

Jørn

20-01-2008 20:54 #18| 0
OP

Hvis jeg når til floppet med KJ og KQ så spiller jeg den sådan her næsten hver gang. Jeg kommer bare i et alt for klamt spot hvis jeg CR'er og villain ikke folder. Så er hans hænder: Ting der crusher mig, og draws. Og jeg har ingen idé om hvornår han har hvad.

Eftersom der ikke er super mange konger i min range er kongen vel et ganske fint kort at 2nd barrele på?

I øvrigt; jeg tror ikke villain er god nok til at pushe turn med ATc eller lignende.

Det er nok stadig mere profitabelt at c/c'e turn igen though :/

21-01-2008 08:12 #19| 0

"Hvis jeg når til floppet med KJ og KQ så spiller jeg den sådan her næsten hver gang. Jeg kommer bare i et alt for klamt spot hvis jeg CR'er og villain ikke folder. Så er hans hænder: Ting der crusher mig, og draws."

Så han folder AT/JJ/QQ/K-x til et flop C/R med jeres dynamik? Det lyder meget usandsynligt.

21-01-2008 09:12 #20| 0

@hardkare

Enig-- jeg folder i hvert fald sjældent de nævnte hænder til et flop CR der.

Med et flop CR med KQ/KJ, så risikerer vi bare at bygge en endnu større pot OOP deep med KJ/KQ.


@xizor

Så er vi er nået frem til at dit turn CR range er:

* draws (evt. kombidraws)
* KQ/KJ

Draws må være det mest sandsynlige (rent kombinatorisk, måske 80% draws, 10% KQ/KJ og 10% andet skrammel (Tx eller lignende)), så villain har et nemt call (måske push hvis han vil undgå at bluffes på river)

Jørn

28-01-2008 08:32 #21| 0
OP

Hm jeg faldt lige over denne gamle tråd - og fandt ud at at jeg egentlig ikke havde svaret.

@ hardkare

Nej det gør han måske nok ikke, hvordan skal jeg så fortsætte på turn hvis han caller?

, på 9x, Jx, Qx og Ax kort - hvad med på 2?


@ Thyssen

Nok nærmere kombidraws og KQ/KJ hvorfor den rent kombinatorisk ser lidt bedre ud - stadig vil der dog nok være en tendens til oftere at være draws. Spørgsmålet er så om villain har et turn 3-bet bluff i sit arsenal eller om han kan finde på at calle med Tx. Det ved jeg ikke meget om.

28-01-2008 08:35 #22| 0

Hvis han instacaller så skyder vi igen på alle non A, 9 og s, ellers kunne vi overveje at C/C en blank turn hvis han nu sidder og tænker et stykke tid.

28-01-2008 10:12 #23| 0

Jeg c/c turn.

Jeg synes da umiddelbart K er et fint bluffkort for villain? Boardet er drawy, så vores range er nok mere draws og han kan easily reppe den konge.

En anden ting jeg har tænkt lidt over. Hvis vi nu siger, vores helt sidder med KQ, stinker det så ikke at cr turn? Villain kan flatcalle bag med alle draws, med alle hænder der crusher os, og måske endda nogle dårligere made hands. Vi står med en kæmpe pot på river, hvor vi praktisk talt ingen anelse om villains range har - hvis jeg havde KQ i Xizors sted på turn, ville jeg nok hellere leade. Måske endda c/c og så bet/folde nogle rivers.

28-01-2008 10:18 #24| 0

"En anden ting jeg har tænkt lidt over. Hvis vi nu siger, vores helt sidder med KQ, stinker det så ikke at cr turn?"

Jo mod de fleste villains.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar