DOTA 2 - The International 2019, diskussion og betting

#1| 0

Hej folkens  Nu er det blevet tid til årets og historiens største eSport event. Der er intet over eller ved siden af TI, og nu går det løs for niende gang. Det synes jeg fortjener sin egen tråd, så vi kan diskutere og dele tips om det bedste MOBA. Jeg tror personligt, det er noget nær umuligt at toppe sidste års TI der havde det hele. En analogi for dem, der ikke følger dota, ville være hvis Leicester's premier league sejr blev overgået året efter (okay ikke helt så ekstremt, men det var fuldkommen uhørt at underdog holdet OG, som var blevet forrådt og smadret bare to uger inden qualifiers skulle vinde hele pisset).  

Jeg har stor tro på de kinesiske hold i år, tror virkelig de træder på speederen og viser alle at China = numba wan, men jeg håber OG gør det umulige og forsvarer sin sejr.  

Har lidt fidus til RNG som potentielt turneringens helt store overraskelse.


14-08-2019 12:01 #2| 0
OP
ROI: 117.11% (81)
Turnerings special
Vundet (+2.49 units)
Højeste gpm opnået af hero o 1090.5 @ odds 1.83 3 / 5 Bet365
E-sport - 15/08-2019 20:00

 

Det er en høj gpm men jeg regner med at i hvert fald et game bliver et kæmpestomp med alchemist, han er altid brugbar til TI.

 

Edit: yawar ender ender på 1097 mod mineski

Redigeret af Viggorous d. 18-08-2019 15:16
14-08-2019 12:02 #3| 1
OP
ROI: 117.11% (81)
Turnerings special
Vundet (+3.32 units)
Korteste kamp: u 16.5 min @ odds 1.83 4 / 5 Bet365
E-sport - 14/08-2019 20:00

 

Det er selvfølgelig ti så folk giver ikke bare op uden videre. Men der er bare nogle hold der fuldstændig udklasserer nogle andre og har tendens til at køre dem over. Regner med at der minimum kommer et game der bliver så kort.
14-08-2019 12:46 #4| 0
ROI: 99.39% (77)
Administrator

Hvilke hold er der danskere på?

Der var engang på OG så vidt jeg husker ?

14-08-2019 13:30 #5| 0
OP
ROI: 117.11% (81)
Bridgeking skrev:

Hvilke hold er der danskere på?

Der var engang på OG så vidt jeg husker ?

 

 OGs kaptajn stadigvæk, ganske rigtigt, en dansker, n0tail.

 

Derudover er der cr1t, som spiller på EG, der blev nummer 3 sidste år.*


Der er også en på Chaos, Misery. Misery blev nummer 2 til ti6. 

 

Og til sidst er der Ace som spiller på Ninjas in Pyjamas, han var på et hold der blev top 6 sidste år.


Der er kun 5 lande, der har flere spillere end Danmark, hvilket er meget imponerende.


  *lidt trivia: cr1t var engang på OG sammen med Fly (der nu er hans kaptajn på EG). Særligt på grund af Fly er OG-EG rivaler. Fly (og EGs offlaner, s4) var en del af OG sidste år og var kaptajn, men de forlod holdet uden varsel, blot to uger inden kvalifikationsrunderne begyndte. Fly og notail var ellers bedste venner og havde spillet sammen i op mod 10 år på forskellige hold, men Fly efterlod ham og hans tidligere hold for dead, og de måtte skrabe det sammen de kunne med så kort varsel for at have en chance for at kvalificere sig.


Det er svært at lave en sammenligning, men det vil vel svare til at Totti eller de Rossi skiftede fra Roma til Juventus og derefter udtalte at de gjorde det fordi de ikke længere troede på deres gamle hold (og ikke bare forlader dem, men gør det lige op til det eneste event, der VIRKELIG betyder noget). Måske svarer det mere til at han skifter nationalitet to uger inden VM begynder for så at spille for et rivaliserende landshold.  


Og dette ramponerede OG hold, der havde deres coach til at spille, som ellers ikke havde spillet pro i 4 år, og som havde en mid-spiller, der aldrig før havde spillet til LAN af betydning, samt to andre spillere, der måtte spille nye roller, formåede på mirakuløs vis at vinde hele eventet, blandt andet efter at have besejret EG i en uhyggeligt tæt serie sent i begivenheden.

 


Der er en virkelig god og dybdegående dokumentar om OG med særlig fokus på turneringen sidste år, der også forklarer nogle af tingene så man godt kan se den selvom man er relativt uindviet i dota.


www.redbull.com/int-en/films/AP-1ZSMAW8FH2111

14-08-2019 15:23 #6| 0

Korteste kamp virker som en nobrainer - hvor mange kampe spilles i alt?

14-08-2019 15:27 #7| 0
OP
ROI: 117.11% (81)
atomlasr skrev:

Korteste kamp virker som en nobrainer - hvor mange kampe spilles i alt?

 

140-150 ca I groups iirc. Og så vel omkring 50 i ME.

14-08-2019 15:41 #8| 0
ROI: 102.72% (50)
atomlasr skrev:

Korteste kamp virker som en nobrainer - hvor mange kampe spilles i alt?




Ret uenig :) kræver nogle særlige matchups. Især under 16.5. Sidste gang det skete var det forward der tabte ved omkring 14:30ish min. Men det her meta er slet ikke til så hurtige games. Og har ikke været de sidste 3-4 patches.

Lige på telefonen. Men ellers kan info findes på både dotabuff og datdota.


Gl Op. Selv små 60 bets ude indtil videre på TI :D PS. Håber ikke din rng fidus er baseret på kyles Tweet fra i nat. ;) han er fuld af bullshit
Redigeret af Luckb0x d. 14-08-2019 15:45
14-08-2019 15:48 #9| 0
OP
ROI: 117.11% (81)
Luckb0x skrev:

Ret uenig :) kræver nogle særlige matchups. Især under 16.5. Sidste gang det skete var det forward der tabte ved omkring 14:30ish min. Men det her meta er slet ikke til så hurtige games. Og har ikke været de sidste 3-4 patches.

Lige på telefonen. Men ellers kan info findes på både dotabuff og datdota.


Gl Op. Selv små 60 bets ude indtil videre på TI :D PS. Håber ikke din rng fidus er baseret på kyles Tweet fra i nat. ;) han er fuld af bullshit

 

 Held og lykke i lige måde :)   Har ikke set det omtalte tweet, jeg tror såmænd bare der er en god chance for at rng overrasker positivt

 

Men hvis Kyle siger det skal jeg måske lige revidere hæhæ :P

14-08-2019 16:08 #10| 0
Viggorous skrev:

 

Det er selvfølgelig ti så folk giver ikke bare op uden videre. Men der er bare nogle hold der fuldstændig udklasserer nogle andre og har tendens til at køre dem over. Regner med at der minimum kommer et game der bliver så kort.

 

 Er denne fjernet fra B365 ?

14-08-2019 16:28 #11| 1
OP
ROI: 117.11% (81)
poksjunkie skrev:

 

 Er denne fjernet fra B365 ?

 

 Den er der stadig under turneringsvæddemål - > turnering specials

14-08-2019 16:56 #12| 1
ROI: 99.39% (77)
Administrator

Tak for link Viggo

Den glæder jeg mig til at se 

14-08-2019 17:49 #13| 0
Luckb0x skrev:

Ret uenig :) kræver nogle særlige matchups. Især under 16.5. Sidste gang det skete var det forward der tabte ved omkring 14:30ish min. Men det her meta er slet ikke til så hurtige games. Og har ikke været de sidste 3-4 patches.

Lige på telefonen. Men ellers kan info findes på både dotabuff og datdota.


Gl Op. Selv små 60 bets ude indtil videre på TI :D PS. Håber ikke din rng fidus er baseret på kyles Tweet fra i nat. ;) han er fuld af bullshit

 

 Lader til at statistikkerne går din vej: 

https://www.datdota.com/match-durations?default=true

Jeg lægger også vægt på, at det øgede pres får spillerne til at præstere mere polariseret, hvilket muligvis kan skabe de her korte kampe. 

Alt i alt, nok et ret fair odds. 

14-08-2019 18:15 #14| 0
ROI: 102.72% (50)
atomlasr skrev:

 

 Lader til at statistikkerne går din vej: 

https://www.datdota.com/match-durations?default=true

Jeg lægger også vægt på, at det øgede pres får spillerne til at præstere mere polariseret, hvilket muligvis kan skabe de her korte kampe. 

Alt i alt, nok et ret fair odds. 

 Ved at sites har mellem 14:59 - 19:59, ville langt hellere bette på de her type odds, end på under 16.5 tvivler på vi ser nogen kampe under 15 min, så kan du lige så godt spreade tiden mere ud. 

 

Ved de kan fås på Pinnacle, tror også de var på bet365, under compendium prediction :)

 


 

17-08-2019 12:26 #15| 1

OG ser godt nok stærke ud og specielt ANA har været imponerende 

18-08-2019 11:34 #16| 0
OP
ROI: 117.11% (81)

 

Et meget tæt gruppespil er overstået. Det var meget op og ned for mange hold, og to hold skilte sig ud som de klart bedste, I hver sin gruppe: LGD og OG, de to finalister fra sidste år. Især OG må siges at være en overraskelse, ikke mange havde spået dem som en af topfavoritterne selvom de vandt sidste år. De spillede helt fænomenalt godt, og kørte blandt andet en Io carry der så uovervindelig ud. LGD var knusende stærke og ødelagde stort set alle, blandt andet Secret, udover i et par games hvor de havde nogle lidt usmarte drafts. 


VP og EG strugglede stort men endte begge UB fordi Navi snublede og tabte de sidste 6 games i streg. Men liquid må siges at være den store negative overraskelse. Mange spåede en topposition, igen, men de så slet ikke gode ud. Gruppe A lignede ellers en gruppe med 3 klare favoritter, men det levede liquid slet ikke op til og de spillede virkelig ikke god dota af hvad jeg så. 

 

Nu venter Upper Bracket om halvandet døgns tid. Er du gal det bliver spændende. 

 

Og en kamp i sidste runde af gruppespillet blev klaret på 15 min så bettet blev reddet, havde ellers indstillet mig på at det så sort ud med lidt langsommere pushing.

Redigeret af Viggorous d. 18-08-2019 11:35
18-08-2019 14:44 #17| 1
18-08-2019 15:25 #18| 0
OP
ROI: 117.11% (81)
VG vs TNC
Vundet (+2.88 units)
TNC +1.5 @ odds 1.72 4 / 5 Bet365
E-sport - 19/08-2019 20:00

 

TNC har været svære at slå (tabte kun 2-0 til mineski, og det er nok primært fordi SEA internt Meta spiller ind) og var et af de få hold til at tage et game fra LGD. Dertil kan det tilføjes, at selv i de majors, hvor VG var stærkest af alle og vandt det hele, tabte de et game i de fleste serier - blandt andet til TNC ved epicenter.
18-08-2019 15:42 #19| 0
OP
ROI: 117.11% (81)
Fnatic vs Liquid
Tabt (-4 units)
Fnatic vinder @ odds 2.25 4 / 5 Bet365
E-sport - 19/08-2019 20:00

 

Det her odds er ret højt imo. Fnatic var et point fra at gå videre, og Liquid har sejlet og tabt 0-8 til de fire hold, der er videre fra gruppen i UB.

Jeg er slet ikke enig i at Liquid er så stor en favorit - og selv hvis de var en stor favorit er det bo1 hvor det som regel er ret 50/50. 



Liquid skal være meget stærkere før det odds giver mening imo i en bo1. For mig at se er de to hold rimelig jævnbyrdige, men med en fordel til fnatic.


Fnatic slog EG, Navi og RNG 2-0, som alle var blandt bejlerne til at gå videre og ikke på nogen måde var en walkover.

Til sammenligning har Liquid kun 2-0'et de to dårligste hold i puljen, Chaos, som vandt sølle 3 games i alt og Keen i Keens sidste serie (på dette tidspunkt var Keen garanteret at komme i lower bracket og havde altså ikke det vilde at spille for)

Redigeret af Viggorous d. 18-08-2019 15:44
20-08-2019 19:47 #20| 0
OP
ROI: 117.11% (81)
VP - RNG
Vundet (+2.4 units)
RNG +1.5 @ odds 1.8 3 / 5 Bet365
E-sport - 20/08-2019 20:00

De deltes i puljen og jeg synes ikke VP ser voldsomt meget stærkere ud end RNG. De kommer også efter at være blevet decideret makuleret af LGD mens RNG overlevede den altid stressede bo1. Man kan også få RNG til 3.5 hvis man vil, synes det er rimeligt. VP må være favorit imo, men tænker det bliver tæt og i 3 games uanset hvad vej det går.

20-08-2019 19:54 #21| 0
OP
ROI: 117.11% (81)
VG - LGD
Vundet (+1.8 units)
LGD vinder game 1 @ odds 1.72 2.5 / 5 Bet365
E-sport - 21/08-2019 20:00

VG er gode og plejer også at være gode mod kinesiske hold, men synes PSG ligner et hold i en anden liga. VG har det ofte med at tabe game 1 i deres bo3s, også selvom de vinder til sidst.

20-08-2019 20:02 #22| 0
OP
ROI: 117.11% (81)
VG - LGD
Vundet (+4 units)
LGD vinder 2-0 @ odds 3 2 / 5 Bet365
E-sport - 21/08-2019 20:00

 

Det skal heller ikke være fedtspil det hele ;). Jeg har stor tiltro til at LGD er et af de absolut stærkeste hold, der deltager. Jeg tror at VG lige er et halvt niveau under de allerbedste. De throwede game 1 pænt hårdt og smed også en stor føring i game 2 men satte sig så på det igen, mens LGD aldrig var betydningsfuldt bagud, men bare lignede en velsmurt dota maskine.

20-08-2019 20:45 #23| 0
ROI: 102.72% (50)

 Mit tip til i morgen vil være TNC sejr over Liquid.

sætter TNC til 55%. kan fås til 2.05 @ danskespil,5000 DKK max bet. og 2.00 @ Bet365. lige de sites jeg har fået tjekket.

 

Kampen spilles omkring 13:00 men det er med running schedule så kan være lidt før

Redigeret af Luckb0x d. 20-08-2019 21:59
21-08-2019 12:18 #24| 1

Må jeg lige lynhurtigt foreslå folket, at sætte sig ned og se dokumentaren ‘Imod alle odds - Danmarks største e-stjerne’.. Som netop omhandler n0tail og hans genopbygning af OG. 

 

Mega fed! - kan findes på tv2play. 

21-08-2019 13:10 #25| 0
ROI: 102.72% (50)
Odorico skrev:

Må jeg lige lynhurtigt foreslå folket, at sætte sig ned og se dokumentaren ‘Imod alle odds - Danmarks største e-stjerne’.. Som netop omhandler n0tail og hans genopbygning af OG. 

 

Mega fed! - kan findes på tv2play. 

 Indeed, virkelig god :) Set den 2 gange so far. 

 

21-08-2019 17:51 #26| 0
OP
ROI: 117.11% (81)

 

OG tromler videre. Den totalt overlegne måde de spiller på minder mig mest af alt om wings, der heller aldrig for alvor var presset (nu må vi se om de også kan gøre det mod de stærkeste hold, det tvivler jeg stadig lidt på).  

Secret med et gigantisk choke i game 3. MidOne spiller måske den dårligste serie i hans liv, og Team Secret har (stadig) aldrig vundet en Bo3 i upper bracket til TI (1-6 i games). 

VP skuffer fælt, Liquid finder form lidt form. RNG - Liquid bliver spændende imo.
21-08-2019 17:55 #27| 0
OP
ROI: 117.11% (81)
Odorico skrev:

Må jeg lige lynhurtigt foreslå folket, at sætte sig ned og se dokumentaren ‘Imod alle odds - Danmarks største e-stjerne’.. Som netop omhandler n0tail og hans genopbygning af OG. 

 

Mega fed! - kan findes på tv2play. 

 

 Er det den samme som den jeg har linket til længere oppe, som er produceret af Red bull vistnok (den hedder nemlig også against all odds)? 


Ellers bliver jeg vist nødt til at genabonnere på tv2 play ;)

21-08-2019 18:13 #28| 1
Viggorous skrev:

 

 Er det den samme som den jeg har linket til længere oppe, som er produceret af Red bull vistnok (den hedder nemlig også against all odds)? 

 

Ellers bliver jeg vist nødt til at genabonnere på tv2 play ;)

 

Hej Viggo, 

 

Det er præcis den samme - beklager! Havde ikke lige læst tråden igennem inden jeg postede. 


Spiller og interesserer mig slet slet ikke for DOTA, men denne dokumentar så jeg færdig igår. Den fængede virkelig, på trods af manglende kendskab til både spillet og gamerne. 

21-08-2019 18:21 #29| 0
OP
ROI: 117.11% (81)

Der er skam intet at beklage, jeg ville bare sikre mig jeg ikke gik glip af noget :D  Meget enig i at det er en fænomenal dokumentar.

 


22-08-2019 18:38 #30| 0
OP
ROI: 117.11% (81)

 

Ho Lee Zjit, sikken dag 

Ren vanvid mellem Secret og mineski kan jeg forstå, den så jeg desværre ikke det hele af.  

LGD viser som forventet at de er af at andet stof end alle de hold de har mødt indtil videre.  

Sindssygt intens serie mellem EG - OG.

OG bliver kørt fuldstændig over game 1 fra start til slut, cr1t med en af de bedste performances på årets main stage imo.

Game 2 viser OG at de (i hvert fald pt) er et bedre hold end EG. De laver ingen betydningsfulde fejl og de kontrollerer spillet ret godt og giver ana tid til at farme, og de udspiller dem i team fights.

Game 3 går alt galt for EG, startende med et, for mig at se, hovedløst AM pick*, mens OG spiller tæt på perfekt fra start til slut.

*De vandt game 1 ved at slagte lanes og snowballe, men i game 3 får Invoker og Enchantress begge en essentielt fri lane. Det eneste EG fik ud af deres laning stage og deres mange rotations især fra sumail var et par kills mod ana. Men de giver samtidig SK, Ench og Invoker så meget farm at de fuldstændig kontrollerer spillet efter laning stage. De kan lægge så meget pres på mappet at rtz ikke kan farme. Det giver bare ikke mening at spille på den måde EG gjorde når de last picker AM, de var nødt til at vinde lanes og kontrollere early-midgame meget mere.

Nu venter et, om muligt, endnu større opgør - revanche - mellem de to bedste hold i turneringen, som også mødtes samme tid i turneringen sidste år, og som begge var i finalen hvor OG vandt 3-2. Den kamp er man nødt til at se hvis man betegner sig selv bare som eSport-interesseret, det kommer til at gå grassat med det kinesiske hjemmepublikum. 

Godt det først er på lørdag så jeg kan nå at få pulsen ned :)
22-08-2019 19:05 #31| 1
ROI: 119.11% (17)

Totalt fedt at det faktisk er muligt at se OG LGD

 

Også enig i at TI er must watch for alle esports fans. Jeg har set med fra TI1, til trods for at jeg først startede Dota omkring TI3-4. Fedeste turnering ever. Det er første år i år jeg ikke har set en kamp live endnu 

Redigeret af kentkay d. 22-08-2019 19:06
22-08-2019 19:23 #32| 1

Hey friends
Kan i ikke linke til youtube videoerne når i beskriver kampene, man bliver jo helt nysgerrig efter det der dota :-)

22-08-2019 20:10 #33| 2
ROI: 119.11% (17)
dankersoe skrev:

Hey friends
Kan i ikke linke til youtube videoerne når i beskriver kampene, man bliver jo helt nysgerrig efter det der dota :-)

 

 De bliver vist live på Twitch men det er kina tider, så nat og tidlig morgen. Hvis du vil tjekke kampene ud, er det "danske" hold OG. Der er andre danskere med, men tror mange forbinder Notail med Dota i DK. 

 

Her er de i semi-finalen af upper bracket. Det betyder, at taberen har en ny chance i Losers Bracket men vinderen sikrer sig minimum top 3 og derfor 3 millioner $. Første pladsen er 15 millioner $. Taberen er kun sikret en 6 plads eller 1.1 mill $

 



https://www.youtube.com/watch?v=fZpMWCR54So

Redigeret af kentkay d. 22-08-2019 20:14
22-08-2019 20:16 #34| 1
OP
ROI: 117.11% (81)
dankersoe skrev:

Hey friends
Kan i ikke linke til youtube videoerne når i beskriver kampene, man bliver jo helt nysgerrig efter det der dota :-)

 

 Halløj - jeg kan varmt anbefale den dokumentar, der er omtalt, den er linket højere oppe (den giver også en hel del indsigt i OG og hvorfor deres forhold til EG er specielt) =) 


Jeg ved ikke hvor bekendt du er med andre MOBA spil, men det der adskiller dota fra nogle af de andre er at det går meget hurtigere, og der sker mere. Har en ven, der er en habil LoL spiller, som engang sagde, at i dota er alt overpowered, så derfor er intet overpowered - alt går meget hurtigere. Der er markant flere kills og team fights i dota, og det er sjældent at der bare bliver farmet i 10+ minutter uden der sker andet.  
 


Her er highlights fra OG - EG serien: youtu.be/rn6ms0QnDUU (det er ret omfattende, der kan nok også findes kortere hvis du søger på "ti9 EG OG highlights")  


Her kan du se highlights fra deres tidligere kampe i upper bracket: youtu.be/XGhw_86YQos 


Der er ikke kommet samlede highlights til dag 3 (I dag) endnu, men hvis du søger på "TI 9 Day 1/2 main event recap" eller noget i den stil kommer der forskellige sammendrag.  


Du kan finde genudsendelser af alle kampe (og al dækning) på reddit.com/r/dotavods og så - > main event.


Hvem der spiller i kampene er dog skjult for at undgå spoilers, men så kan du kigge her for at få en oversigt over hold, runder og turneringen:  liquipedia.net/dota2/The_International/2019 

23-08-2019 12:20 #35| 1
ROI: 99.39% (77)
Administrator

Endelig fik jeg set den dokumentar - det er altså god underholdning.

Fedt de bare vinkler den, så Notail er den store helt, offer og den sympatiske på samme tid...

 

Hvor er det bedst at se kampene live ? Hvis det er twitch, så hvilken kanal ?

23-08-2019 12:31 #36| 0
ROI: 102.72% (50)
Bridgeking skrev:

Endelig fik jeg set den dokumentar - det er altså god underholdning.

Fedt de bare vinkler den, så Notail er den store helt, offer og den sympatiske på samme tid...

 

Hvor er det bedst at se kampene live ? Hvis det er twitch, så hvilken kanal ?

 

https://www.twitch.tv/dota2ti

Desværre starter det 04:00 og slutter så omkring middag / tidlig eftermiddag :) idag sluttede de tidligt.

 

23-08-2019 13:08 #37| 0
ROI: 99.39% (77)
Administrator
Luckb0x skrev:

 

https://www.twitch.tv/dota2ti

Desværre starter det 04:00 og slutter så omkring middag / tidlig eftermiddag :) idag sluttede de tidligt.

 

 

 Okay - takker

23-08-2019 17:58 #38| 0
OP
ROI: 117.11% (81)

 

Det begynder at spidse til. 5 hold tilbage.  

Liquid ser gode ud og vinder 2-0. Det er ikke fordi de spiller blændende, men de er begyndt at drafte heroes de har det godt med i stedet for dem der bare er stærke i metaet, det vil altid være en stor fordel at have fleksibilitet på den måde. Hvis der er et hold fra LB der skal udfordre OG/LGD tror jeg væsentligt mere på Liquid end de andre to. 

Secret med en pligtsejr over infamous. 

Så desværre ikke game 1 af EG Liquid da jeg kom til at se resultatet på twitch, men i game 2 så det ud til at EGs meget tvivlsomme beslutningstagning fra i går fortsatte. De last picker Naix og laver en timber trilane mod alch (og timber er godt nok ikke en s4 hero). De kunne lane Tiny/Timber i alle tre lanes eller de kunne lane Naix i trilane og give timber solo, eller de kunne picke noget helt andet, men i stedet sætter de deres lanes så Timber, der er den hero der har mest brug for farm og levels, får mindst farm og xp. Jeg forstår ikke hvad deres ide med den laning var, overhovedet.
23-08-2019 18:06 #39| 0
OP
ROI: 117.11% (81)
LGD - OG
Vundet (+1.25 units)
First blood game 1 - LGD @ odds 1.83 1.5 / 5 Bet365
E-sport - 23/08-2019 20:00

 

Min record her i tråden er temmelig tilfredsstillende, og jeg er ikke så sikker som ved tidligere bets, men det ville også være lidt tyndt at gå ind i de sidste to dage uden at skyde lidt af. 



OG er et uendeligt godt hold og de kan det hele - næsten. De har det ofte svært i laning stage og de dør tit i spillets helt tidlige fase.

Redigeret af Viggorous d. 23-08-2019 18:15
23-08-2019 18:07 #40| 0
OP
ROI: 117.11% (81)
LGD - OG
Vundet (+1.25 units)
First blood game 2 - LGD @ odds 1.83 1.5 / 5 Bet365
E-sport - 23/08-2019 20:00
23-08-2019 18:10 #41| 0
OP
ROI: 117.11% (81)
LGD - OG
Vundet (+2 units)
O 2.5 games @ odds 2 2 / 5 Bet365
E-sport - 23/08-2019 20:00

 

LGD er en lille favorit imo, og jeg har svært ved at se OG vinde 2-0, men jeg tror heller ikke at LGD bare slagter dem. Det er meget sandsynligt det går i 3 games imo.

24-08-2019 12:25 #42| 1
ROI: 119.11% (17)

OG er det fedeste, der nogensinde er sket for Dota. Så underholdende games og de fedeste personligheder og så owner de samtidig. Så imponerende, håber de kan gå double champs

Redigeret af kentkay d. 24-08-2019 12:25
24-08-2019 13:28 #43| 0
OP
ROI: 117.11% (81)

 

Jeg tror snart jeg bliver nødt til at købe en synonymordbog for at finde flere superlativer for at beskrive OG.

Det er fuldstændig enestående det de har gang i. 

De spiller faktisk godt i game 1 men det vender ret hurtigt efter en dårlig fight. 

Game 2 destruerer de dem med alch 

Game 3 er meget tættere, men efter en klassisk "kinesisk hold begår brøler omkring roshan"-fejl kommer OG med igen og derfra kan LGD ikke gøre ret meget. 

Topson har spillet en fuldstændig formidabel turnering indtil videre. 

Secret vinder relativt nemt over VG men Liquid vinder til gengæld relativt nemt over Secret.

Personligt tror jeg dog at LGD knuser dem, de er for mig at se simpelthen bare bedre til dota end Liquid er. Jeg tror ikke de er rystet af at tabe til alch to gange, de må føle det var alchen og ikke mangel på evner der var skyld i deres nederlag. Liquid kan selvfølgelig gøre det og deres drafting er blevet meget bedre gennem deres run, men jeg tror alligevel LGD er for gode. 


Men liquid har helt sikkert momentum, og de har vel vundet snart 10 games i streg og lavet det dybeste run nogensinde med en start i lower bracket. Det bliver spændende
24-08-2019 13:34 #44| 0
OP
ROI: 117.11% (81)
LGD - Liquid
Tabt (-2.5 units)
LGD vinder 2-0 @ odds 3.25 2.5 / 5 Bet365
E-sport - 24/08-2019 20:00

Som nævnt ovenfor, har der denne turnering været to hold og så har det været resten. For mig at se er Liquid snarere best of the rest end et tredje hold på allerøverste hylde. De har ikke OG's magi og de giver mig ikke samme fornemmelse når jeg ser dem, som LGD's altødelæggende dota-kampvogn gør.

24-08-2019 14:28 #45| 0
Odorico skrev:

Må jeg lige lynhurtigt foreslå folket, at sætte sig ned og se dokumentaren ‘Imod alle odds - Danmarks største e-stjerne’.. Som netop omhandler n0tail og hans genopbygning af OG. 

 

Mega fed! - kan findes på tv2play. 

 Til jer der ikke har tv2play så er den også på youtube

 

https://www.youtube.com/watch?v=bdgTa9ni4S8

 

25-08-2019 10:33 #46| 0
ROI: 99.39% (77)
Administrator

Finale nu her eller ?

25-08-2019 11:32 #47| 0
Bridgeking skrev:

Finale nu her eller ?

 

 



https://www.twitch.tv/dota2ti


de er i gang
25-08-2019 11:36 #48| 0

omg en afslutning på game 1 :)

25-08-2019 14:42 #49| 0
ROI: 93.93% (161)

Hvad gav OG pre finale og ved 0-1?

25-08-2019 14:46 #50| 0
ROI: 99.39% (77)
Administrator

Vandt de kamp 4 ?

25-08-2019 14:50 #51| 0
ROI: 88.14% (54)
Gonginator skrev:

Hvad gav OG pre finale og ved 0-1?

 

 Ikke sikker, men de ga vidst odds 20 før turneringen startede og jeg spillede OG 3-1 da der stod 1-1 til odds 2.5.

 

Sindssyg finale af OG, fuck de var hjernedøde i game 2,3 og 4. 

Redigeret af Mrcharming d. 25-08-2019 14:50
25-08-2019 15:04 #52| 0

De spillede fadme godt :)

 

lækkert action dota.

25-08-2019 15:10 #53| 0
ROI: 99.39% (77)
Administrator

Lækkert 

25-08-2019 15:12 #54| 1
ROI: 629.26% (10)

Haha, det var så vildt. Fuck, hvor er de dygtige.

 

Game to var højdepunktet. Den strat, som de kørte med Topson som Monkey King og Ana som Ember var hjernedød.

 

De fløj rundt på mappet i ti min og gankede, selvom der var masser af lanes åbne til at farme. Det er noget af de vildeste, jeg har set.

 

Topson er verdens bedste mid - no doubt - især hvis man ser på betydning for carry. 

25-08-2019 15:31 #55| 0
OP
ROI: 117.11% (81)

Der er ikke ord der kan beskrive den bedrift OG lige har opnået.

 

Det er det største roster of all time, den mest succesfulde org OAT.

 

N0tail er historiens største og mest succesfulde dota spiller

 

Ana er historiens bedste spiller

 

Ceb har den største hjerne OAT

 

Topson er UDEN TVIVL verdens bedste mid på nuværende tidspunkt (og er UBESEJRET i TI main event).

 

Og for JerAx findes der ikke ord, der kan beskrive hvor god han er.

 

Ikke bare at de vinder, men de udspiller Liquid, totalt. Jeg fik ret i at Liquid ikke var på niveau med de allerbedste, min fejl var bare at jeg troede LGD også var deroppe*

 

Selv i game 1 hvor de taber dominerer de spillet selvom de var 20K gold nede mod en Meepo. Og de taber på en amatøragtig fejl. Den mentale styrke, det kræver at komme tilbage efter sådan et throw er endnu et af de punkter hvor OG bare er lysår foran alle andre.

 

*jeg synes faktisk stadig LGD var bedre end Liquid, men at vælge huskar, en hero de ikke spiller godt, selvom de udspiller Liquid i game 1 var hjernedødt. Og SF i g3 var heller ikke fedt. Er lidt ked af vi ikke så en rematch mellem LGD og OG, men OG havde med al sandsynlighed også knust LGD.

 

Liquid fortjener også stor cadeau for at lave historiens bedste lower bracket run. Jeg vil dog stadig sige at de skuffede mig lidt. De drafter tide+TA de tre første games selvom de virtually ingen impact har i nogen af dem. De havde ellers set ud som om de havde udviklet den meget en-dimensionelle måde at drafte på, Liquid som regel har spillet med, men så kører de det samme mod verdens bedste strategiske hold ikke to men tre gange, det var noget af en brøler imo. Ved godt de vandt game 1, men det var resultatet af hvad en last pick Meepo kan, for ikke at nævne en gigantisk fejl fra OG.


Enestående præstation af OG, nu bliver det spændende at se hvad der sker her i shuffle season, man må forestille sig der kommer til at være nogle af de helt tunge drenge, der ikke kan være tilfredse, navnlig VP og nok også EG.

25-08-2019 15:33 #56| 0
OP
ROI: 117.11% (81)

 

Fun fact: Topson er nu den, der har vundet 5. Flest penge nogensinde i eSport (5.4 mio dollars) efter at have spillet i kun 14 måneder.

Redigeret af Viggorous d. 25-08-2019 15:33
25-08-2019 17:55 #57| 4
ROI: 128.83% (48)

Tak @Viggorous for denne tråd og dine mange solide indlæg og fif!

25-08-2019 19:17 #58| 1

Helt fantastisk International i år, og suverænt spillet af OG. I de sidste 3 spil fik de liquid til at ligne et random pub hold, selvom liquid nu heller ikke gjorde det nemmere for dem selv med de picks.

Der er ingen tvivl om at OG er det bedste dota hold nognesinde, og tvivler stærkt på der nogensinde er nogen der tager denne titel fra dem.

 

Det er helt utroligt hvor meget CEB har udviklet sig til en klar tier1 offlane spiller, siden de første par år i dota 2, hvor han i bedste fald var tier 2/3.

 

TI10 bliver til næste år holdt i Stockholm, og jeg glæder mig allerede til at kunne være til et TI live, for første gang siden TI1 10 år tidligere. 

 

Synes i øvrigt det er ret morsomt hvor lidt fokus der har været på dette i det danske mediebillede, i forhold til når astralis laver et resultat, hvor det er på forsiden af de fleste netaviser, og hvor politikere og lign. er meget hurtige til at være ude og lykønske dem på twitter.

Man må da håbe at notail i det mindste bliver inviteret på rådhuspandekager :D

25-08-2019 19:37 #59| 3
ROI: 99.39% (77)
Administrator

Som en gammel sentimental stodder, er det også fedt når man lige har set den dokumentar. Fuck ham fly og EG

Sammenhold og good vibes vinder verdensmesterskaber 😄

25-08-2019 21:04 #60| 4

Helt fantastisk TI igen i år og vildt hvordan Johan har udviklet sig som kaptajn. Mine kuponer fra hhv. TI 8 og 9:

 

TI8: 

 

 

TI9:


25-08-2019 22:39 #61| 1
OP
ROI: 117.11% (81)

 

Solide kuponer =)  

Havde selv OG til odds 41 sidste år. Gik på den i foråret da de lignede et tier 3 hold med det ræsonnement, at OG altid vandt når ingen forventede sig noget af dem :P
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar